Shoutbox 0 nowych PW 


34 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> --Civic Ufo 1.8 Type-S Turbo--
Winni
post Wed, 06 Jan 2016 - 19:14
Post #101


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





Po co przy CR 10.5 i 250KM odprężać? Dowiadywałem się z różnych źródeł i właścicieli takich projektów, nie trzeba smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 06 Jan 2016 - 19:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kaziu1985pn
post Wed, 06 Jan 2016 - 20:26
Post #102


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 September 2009





Masz jakieś info przy jakich obr to turbo będzie dmuchać te zakładane 0,6bara ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mitusm
post Wed, 06 Jan 2016 - 21:11
Post #103


Super User
Dołączył: Fri, 29 May 2009





Trochę pokręciłem z tym kompresorem. Auto nie ma turbo + kompresor tylko 2x turbo..
Cały temat będzie widoczny tylko dla zarejestrowanych na forum bo nie wiem czy mogę wkleić cały tekst.
Link

Ruskie R18 na turbo:
Link 2

reviews.drom.ru/honda/civic/33957/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Wed, 06 Jan 2016 - 21:32
Post #104


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





CYTAT(kaziu1985pn @ Wed, 06 Jan 2016 - 20:26) *
Masz jakieś info przy jakich obr to turbo będzie dmuchać te zakładane 0,6bara ?


Nie wiem na 100% więc nie chcę pisać bajek, ale ma szybko wstawać smile.gif

Tutaj wykres z hamowni innego użytkownika, mega stary setup z jedną z pierwszych map oraz za słabą sprężyną w WG przy 0.5 bara:



239HP / 31kg (302NM)

CYTAT(mitusm @ Wed, 06 Jan 2016 - 21:11) *
Trochę pokręciłem z tym kompresorem. Auto nie ma turbo + kompresor tylko 2x turbo..
Cały temat będzie widoczny tylko dla zarejestrowanych na forum bo nie wiem czy mogę wkleić cały tekst.
Link

Ruskie R18 na turbo:
Link 2

reviews.drom.ru/honda/civic/33957/


Dzięki za linka, nie znałem tego polskiego projektu smile.gif

Niestety dużo z tematu nie można się dowiedzieć, wykres pierwszego setupu nie ma, fotek silnika też nie było niby 218KM/274NM @ 0.5bara na piggybacku ze sprężarką IHI VF 43, z Hondatą inaczej by to pewnie wyglądało smile.gif

W jednym z ostatnich swoich postów właściciel napisał że niby jest biturbo i 300HP, ale nie ma ani zdjęć ani żadnego wykresu, potem zero odzewu niestety...

Z pierwszego setupu co ciekawe też nigdy nie było zdjęć komory silnika (myślałem że tylko wygasły) według postów innych użytkowników,troszke dziwne.

Dlatego coś średnio wierzę w te uturbienie a co dopiero 300HP ale kto wie smile.gif

U ruskich się też naczytałem, linka znam ale dzięki za przypomnienie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamilgt
post Wed, 06 Jan 2016 - 22:55
Post #105


Frequent User
Dołączył: Sat, 22 March 2008
Skąd: Mazowieckie





CYTAT(Winni @ Wed, 06 Jan 2016 - 19:14) *
Po co przy CR 10.5 i 250KM odprężać? Dowiadywałem się z różnych źródeł i właścicieli takich projektów, nie trzeba smile.gif

Z ciekawości pytam, dla lajtowych 0,5bara rzeczywiście nie powinno stanowić większego problemu. Dziwnie ten niut wygląda na wykresie być może akurat takie strojenie czy w każdym r18t podobnie wygląda ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Wed, 06 Jan 2016 - 23:09
Post #106


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





Też się dziwiłem na początku, bo normalnie moment nie powinien tak spadać smile.gif

Jest to jednak złudzenie przez dziwne zeskalowanie i inną jednostkę.

Zwróć uwagę, że wykres jest podany w KG, skala od 31KG do 16,67KG a nie do zera.

Przez takie wyskalowanie plus podanie w KG lekki spadek momentu wygląda jak przepaść tongue.gif

Przeliczając w NM:

Przy 4.500rpm jest peak 302NM, do odcinki spada na 235NM.

Na normalnym wykresie od 0 i w NM powinno wyglądać to normalnie, biorąc pod uwagę puszczającą sprężynę pod koniec smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Wed, 06 Jan 2016 - 23:46
Post #107


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Turbo gt2860r? Taki sobie spool będzie jak dla tej pojemności. No chyba że ma być zapas na przyszłość.

Jeśli ma być 250 koni wybrał bym bym w gt2560r (t28BB). Z dołu jako tako to wstaje.

Moje 0,02 PLN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Wed, 06 Jan 2016 - 23:50
Post #108


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





GT2860RS - A/R 0.64 strona gorąca żeby był szybszy spool smile.gif

Wybrałem bo sprawdzone w takim setupie, wstaje w miarę szybko no i nie chodzi na pełnym gwizdku, jak już pisałem będzie można przy zakuciu + metalowym kolektorze dolotowym iść dalej smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Barejka
post Thu, 07 Jan 2016 - 16:22
Post #109


Super User
Dołączył: Sat, 06 September 2014
Skąd: Siedlce





ta glowica ma taki jeden wylot czy to jest jeszcze czesc kolektora?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 07 Jan 2016 - 16:41
Post #110


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





wygląda to bardziej na głowicę ze zintegrowanym kolektorem..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mitusm
post Thu, 07 Jan 2016 - 17:03
Post #111


Super User
Dołączył: Fri, 29 May 2009





Dokładnie, oryginalnie od razu przykręcony jest katalizator.

Dla ciekawych cała budowa silnika:
R18A2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Thu, 07 Jan 2016 - 19:37
Post #112


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





CYTAT(kamilgt @ Wed, 06 Jan 2016 - 22:55) *
Z ciekawości pytam, dla lajtowych 0,5bara rzeczywiście nie powinno stanowić większego problemu. Dziwnie ten niut wygląda na wykresie być może akurat takie strojenie czy w każdym r18t podobnie wygląda ?

Norma Nm peak ~5000 ... chyba żeby zrobić w tym silniku wink.gif prawdziwy VTEC to troszkę było by to wydłużone a nie górka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Thu, 07 Jan 2016 - 19:41
Post #113


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





CYTAT(Amorr @ Thu, 07 Jan 2016 - 19:37) *
Norma Nm peak ~5000 ... chyba żeby zrobić w tym silniku wink.gif prawdziwy VTEC to troszkę było by to wydłużone a nie górka.


Fakt, ale musisz przyznać że przez dziwne wyskalowanie od połowy na tym akurat wykresie wygląda jakby tracił ponad 50%NM do odcinki tongue.gif

Co do głowicy : zgadza się, do tego pojedynczego wylotu kolektora z głowicy idzie tak jakby "przedłużka" do której zamontowane jest turbo, tutaj jeszcze raz fotki tego wynalazku :






Pytanko : warto montować akurat w otwór u góry czujnik EGT?

Martwię się, że jak coś z czujnika się odłamie/urwie/stopi to rozwali wirnik...
Otwór miał być pierwotnie zaślepiony bo mam wewnętrzny Wastegate.
Mam się czego obawiać czy montować tam sensor?

Pozdrawiam

Adrian
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 07 Jan 2016 - 20:12
Post #114


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





możesz montować, jak założysz dobrą termoparę to ryzykujesz tak samo jak tysiące innych osób, które je mają i turba żyją smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Thu, 07 Jan 2016 - 20:14
Post #115


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Montowanie termopary egt za turbosprężarka to bezsens. Dorób zaślepkę na wyjście zaworu wg z gwintem na sondę. Blisko głowicy, odczyt z wszystkich kanałów. Będzie ok.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Thu, 07 Jan 2016 - 20:40
Post #116


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





Dzięki za odzew, uff, no pytanie co znaczy "dobra" termopara, zegar jest chińczyk razem z termoparą w zestawie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 07 Jan 2016 - 20:47
Post #117


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





no ale termopary są standaryzowane, podzielone tylko na typy, np J, K itp. dobrą możesz kupić np tu: http://www.czaki.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Winni
post Thu, 07 Jan 2016 - 21:16
Post #118


Super User
Dołączył: Tue, 23 June 2015





Lookałem na szybko w tym czaki, jedyną która znalazłem co była powyżej 400C to do jakiś pomiarów temperatury w silnikach okrętówych biggrin.gif

Wypakowałem tą co mam w zestawie, optycznie wygląda stabilnie, ta końcówka wydaje się być w miarę gruba, coś koło 2mm:



Jakiego mniej więcej EGT się spodziewać zaraz za głowicą?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaziu1985pn
post Thu, 07 Jan 2016 - 22:40
Post #119


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 September 2009





chyba nikt się nie łudzi skąd pochodzi 90% termopar na rynku, nie ma co kombinować tylko montuj ta od zegara.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Thu, 07 Jan 2016 - 22:48
Post #120


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Jak wyżej.
Warto pamiętać że grubsza termopara to większa zwłoka w odczytach.
Jak padnie to smiało możesz brać te z efishop.pl


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

34 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 21:37