![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Po co przy CR 10.5 i 250KM odprężać? Dowiadywałem się z różnych źródeł i właścicieli takich projektów, nie trzeba
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 September 2009 ![]() |
Masz jakieś info przy jakich obr to turbo będzie dmuchać te zakładane 0,6bara ?
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#104
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Masz jakieś info przy jakich obr to turbo będzie dmuchać te zakładane 0,6bara ? Nie wiem na 100% więc nie chcę pisać bajek, ale ma szybko wstawać ![]() Tutaj wykres z hamowni innego użytkownika, mega stary setup z jedną z pierwszych map oraz za słabą sprężyną w WG przy 0.5 bara: ![]() 239HP / 31kg (302NM) Trochę pokręciłem z tym kompresorem. Auto nie ma turbo + kompresor tylko 2x turbo.. Cały temat będzie widoczny tylko dla zarejestrowanych na forum bo nie wiem czy mogę wkleić cały tekst. Link Ruskie R18 na turbo: Link 2 reviews.drom.ru/honda/civic/33957/ Dzięki za linka, nie znałem tego polskiego projektu ![]() Niestety dużo z tematu nie można się dowiedzieć, wykres pierwszego setupu nie ma, fotek silnika też nie było niby 218KM/274NM @ 0.5bara na piggybacku ze sprężarką IHI VF 43, z Hondatą inaczej by to pewnie wyglądało ![]() W jednym z ostatnich swoich postów właściciel napisał że niby jest biturbo i 300HP, ale nie ma ani zdjęć ani żadnego wykresu, potem zero odzewu niestety... Z pierwszego setupu co ciekawe też nigdy nie było zdjęć komory silnika (myślałem że tylko wygasły) według postów innych użytkowników,troszke dziwne. Dlatego coś średnio wierzę w te uturbienie a co dopiero 300HP ale kto wie ![]() U ruskich się też naczytałem, linka znam ale dzięki za przypomnienie. |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 22 March 2008 Skąd: Mazowieckie ![]() |
Po co przy CR 10.5 i 250KM odprężać? Dowiadywałem się z różnych źródeł i właścicieli takich projektów, nie trzeba ![]() Z ciekawości pytam, dla lajtowych 0,5bara rzeczywiście nie powinno stanowić większego problemu. Dziwnie ten niut wygląda na wykresie być może akurat takie strojenie czy w każdym r18t podobnie wygląda ? |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Też się dziwiłem na początku, bo normalnie moment nie powinien tak spadać
![]() Jest to jednak złudzenie przez dziwne zeskalowanie i inną jednostkę. Zwróć uwagę, że wykres jest podany w KG, skala od 31KG do 16,67KG a nie do zera. Przez takie wyskalowanie plus podanie w KG lekki spadek momentu wygląda jak przepaść ![]() Przeliczając w NM: Przy 4.500rpm jest peak 302NM, do odcinki spada na 235NM. Na normalnym wykresie od 0 i w NM powinno wyglądać to normalnie, biorąc pod uwagę puszczającą sprężynę pod koniec ![]() |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Turbo gt2860r? Taki sobie spool będzie jak dla tej pojemności. No chyba że ma być zapas na przyszłość.
Jeśli ma być 250 koni wybrał bym bym w gt2560r (t28BB). Z dołu jako tako to wstaje. Moje 0,02 PLN |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
GT2860RS - A/R 0.64 strona gorąca żeby był szybszy spool
![]() Wybrałem bo sprawdzone w takim setupie, wstaje w miarę szybko no i nie chodzi na pełnym gwizdku, jak już pisałem będzie można przy zakuciu + metalowym kolektorze dolotowym iść dalej ![]() |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce ![]() |
ta glowica ma taki jeden wylot czy to jest jeszcze czesc kolektora?
![]() |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
wygląda to bardziej na głowicę ze zintegrowanym kolektorem..
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
Z ciekawości pytam, dla lajtowych 0,5bara rzeczywiście nie powinno stanowić większego problemu. Dziwnie ten niut wygląda na wykresie być może akurat takie strojenie czy w każdym r18t podobnie wygląda ? Norma Nm peak ~5000 ... chyba żeby zrobić w tym silniku ![]() |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Norma Nm peak ~5000 ... chyba żeby zrobić w tym silniku ![]() Fakt, ale musisz przyznać że przez dziwne wyskalowanie od połowy na tym akurat wykresie wygląda jakby tracił ponad 50%NM do odcinki ![]() Co do głowicy : zgadza się, do tego pojedynczego wylotu kolektora z głowicy idzie tak jakby "przedłużka" do której zamontowane jest turbo, tutaj jeszcze raz fotki tego wynalazku : ![]() ![]() ![]() ![]() Pytanko : warto montować akurat w otwór u góry czujnik EGT? Martwię się, że jak coś z czujnika się odłamie/urwie/stopi to rozwali wirnik... Otwór miał być pierwotnie zaślepiony bo mam wewnętrzny Wastegate. Mam się czego obawiać czy montować tam sensor? Pozdrawiam Adrian |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
możesz montować, jak założysz dobrą termoparę to ryzykujesz tak samo jak tysiące innych osób, które je mają i turba żyją
![]() |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Montowanie termopary egt za turbosprężarka to bezsens. Dorób zaślepkę na wyjście zaworu wg z gwintem na sondę. Blisko głowicy, odczyt z wszystkich kanałów. Będzie ok.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Dzięki za odzew, uff, no pytanie co znaczy "dobra" termopara, zegar jest chińczyk razem z termoparą w zestawie...
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
no ale termopary są standaryzowane, podzielone tylko na typy, np J, K itp. dobrą możesz kupić np tu: http://www.czaki.pl
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Super User Dołączył: Tue, 23 June 2015 ![]() |
Lookałem na szybko w tym czaki, jedyną która znalazłem co była powyżej 400C to do jakiś pomiarów temperatury w silnikach okrętówych
![]() Wypakowałem tą co mam w zestawie, optycznie wygląda stabilnie, ta końcówka wydaje się być w miarę gruba, coś koło 2mm: ![]() Jakiego mniej więcej EGT się spodziewać zaraz za głowicą? |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 September 2009 ![]() |
chyba nikt się nie łudzi skąd pochodzi 90% termopar na rynku, nie ma co kombinować tylko montuj ta od zegara.
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Jak wyżej.
Warto pamiętać że grubsza termopara to większa zwłoka w odczytach. Jak padnie to smiało możesz brać te z efishop.pl -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 21:37 |