Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Szlifowanie wałka rozrządu, z czym to się je?
kontrolm
post Fri, 27 Nov 2015 - 14:27
Post #61


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(bc30se @ Fri, 27 Nov 2015 - 13:06) *
a wiesz jak mój kolega sobie ostatnio brutalnie poradził z dźwigienkami? wyfrezował powierzchnie na dźwigience i twardym lutem przylutował stop łożyskowy dobrany z zewnętrznej części odpowiedniej średnicy łożyska. Zrobił coś takiego jak honda przy takich dźwigienkach:

https://goo.gl/photos/69vSbnic7e1mXnTD9

On motocykl użytkuje na zasadzie najtaniej oby dalej ryć w błocie, i na razie to jeździ, jak długo to nie wiem, ale regenerować nie chciał.


Wygląda ciekawie ale bałbym się ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 27 Nov 2015 - 14:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 27 Nov 2015 - 14:49
Post #62


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Czego bałbyś się? Wg mnie chłopak ma potencjał.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Fri, 27 Nov 2015 - 21:04
Post #63


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





CYTAT(mihas66 @ Thu, 26 Nov 2015 - 20:33) *
Widzę że tegie głowy się zebrały. Pytanie z jakiej stali zalecalibyscie wykonanie walka i następnie jak go utwardzic? Na jakiej obrabiarce wykonuje się krzywki walka wg nowoczesnej technologi? 4 osiową frezarka CNC, tokarka CNC z obrotowym narzędziem? Technologię szlifierki i kopialu znam...

Zgrubnie sie frezuje, może byc mill-turn albo nawet tokarka z napędzanymi narzędziami albo tokarka z osią Y. I tak pózniej krzywkę sie szlifuje. Szlifierki nowe czyli CNC podażają za krzywką z programu, co lepiej programy można "pisać z palca" na poziomie pulpitu. Widziałem takie maszyny zarówno dla branży automotive jak i takie które szlifują wały i wałki do silników okrętowych.
Ciekawostka - ściernica do szlifowania wałków, diamentowa (kostki) na korpusie karbonowo-aluminiowym dla Ferrari która spotkałem podczas wizyty w fabryce.

Sciernica do szlifowania wałków i wałów podążająca za krzywką/wykorbieniem silników okrętowych. Zamontowana jest na maszynie która była w trakcie budowy.

CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 27 Nov 2015 - 12:50) *
Też Wam mogę napawać na każdą stal węgliki i osiągniemy twardość 80 HRC tylko kto Wam to później obrobi?
W kwestii wykonania wałka Świątek vs catcams to już tutaj pisałem nieraz jak tandetnie wykonane są catcamsy, a te ich niby sześciokąty na klucz celem blokady wałka to robienie sobie jaj z nabywcy.


Też moge pokryć węglikiem wolframu ale nie mam szlifierki CNC żeby przeszlifować, mam tylko zwykłe szlifierki i ściernice diamentówki . Ponadto myślę że pokrycie w takich warunkach pracy odpadłoby wink.gif


BTW jeśli ktoś ma wałek i nie wie z jakiego materiału jest wykonany to w razie potrzeby jestem w stanie pomóc, również urządzenie badające nieniszcząco posiadam w pracy.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 28 Nov 2015 - 06:33
Post #64


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Skiba a jesteś w stanie zregenerować mi takie dźwigienki ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 28 Nov 2015 - 10:11
Post #65


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Skiba właśnie też mam węglik wolframu na myśli.
Ile kosztuje szlifierka do wałków z kopiałami ery preCNC? Nie mogę nigdzie znaleźć takiej maszyny na sprzedaż.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sat, 28 Nov 2015 - 11:04
Post #66


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Znacie firme posiadajaca zaplecze CNC do wykonania wałków wg swoich projektów CAD?


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Fri, 18 Dec 2015 - 12:42
Post #67


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





Panowie otrzymałem dwa wałki z rewaru. Z jednego było zabrane materiału na 0.10 z drugiego na 0.15. Pan Maciej powiedział mi żeby tego nie oddawać do azotowania bo fabryczny wałek jest utwardzony na co najmniej 0.30 i on tej warstwy nie ruszył. Co o tym sądzicie??? Bo powiedziano mi, że jeśli będę się upierał to powinienem je wysłać to firmy PLATON.

Wałek przed:
https://lh6.googleusercontent.com/-7V36FCau...0704_103650.jpg

oraz po szlifowaniu:
http://images78.fotosik.pl/170/c2a954e0a5a78623.jpg
http://images76.fotosik.pl/171/51f3f6b4e87cf29c.jpg


I czy po azotowaniu nie zdeformuje się? Jak się ewentualną deformacje koryguje?
Dzięki.


--------------------
Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 18 Dec 2015 - 13:06
Post #68


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



moja propozycja.

Oddaj do azotowania ale najpierw wypoleruj krzywki i po azotowaniu popraw papierem 3000-5000 . Bieżnie również możesz wypolerować to zwiększy odporność na zatarcie.
On może tej warstwy nie ruszył ale nie wiadomo ile wcześniej zostało "zjedzone".


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Fri, 18 Dec 2015 - 13:37
Post #69


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





NIc nie zostało zjedzone w stosunku do wymiaru fabrycznego hondy, oddawałem wałek tylko po to żeby nie kawitował głębiej, krzywka trzymała wysokość serwisową. POlerka mówisz? polerka powoduje mega temperaturę stykową... chociaż czopy się rzeczywiście poleruje.. mogę to oczywiście zrobić...


--------------------
Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 18 Dec 2015 - 15:11
Post #70


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Skąd temperatura jak tarcie jest znacząco mniejsze i materiał się mniej zużywa.
Są na to prace doktorskie które potwierdzają znacząco mniejsze zużycie po polerowaniu powierzchni.
Powierzchnie szklanek współpracujących też sie poleruje i jeszcze do tego pokrywa DLC


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Fri, 18 Dec 2015 - 15:20
Post #71


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





no dobrze, ale jeśli chodzi o zebranie z wałka, to tak jak mówię, wałek trzymał wysokość serwisową na krzywce, pojawiała się kawitacja i o tyle było ściągnięte, czy kawitacja to dowód na to że już nie ma utwardzenia? czy powoduje ją jeszcze co innego?

Bo z tego co zauważam, to sam wałek jakoś nie ma tendencji do równomiernego zużywania się. Oglądam dużo zdjęć na sieci i wygląda to tak jakby w tym silniku były problemy w symetrycznym utrzymaniu dźwigienek w stosunku do krzywek, gdzie powstaje tak jakby większe lub bardziej miejscowe tarcie, np popatrzmy na ten:

http://s683.photobucket.com/user/nikoscxdu...IM1254.jpg.html

czy znowuż na te:
http://cx500forum.com/forum/attachments/se...x-camshafts.jpg

POdejrzewam, że te wałki mają spory przebeig, ale widać od nowości jak np na środkowej krzywce pracowała dźwigienka pracując jedynie na samej środkowej części krzywki - nie wydaje mi się to normalne.i I tak się zastanawiam skąd ta kawitacja pojawiająca się tylko na brzegowej części krzywki, tzn że dźwigienka nie pracuje pełną płaszczyzną i tam na wierzchołku wałek przejmuje za duże obciążenie?. I tak sobie myślę.... wziąłbym sobie do serca rady Pana Halczyńskiego, ale jak widzę że te wałki od fabryki są taki liche, to może w ogóle nie ma tam utwardzenia? w ogóle nie wiem co o tym myśleć...


--------------------
Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 18 Dec 2015 - 15:24
Post #72


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



musiałbyś zmierzyć twardość obecnego wałka pamietając o doborze twardościomierza który nie przebije warstwy utwardzanej.
Samo azotowanie tego wałka nie będzie kosztować majątku.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Fri, 18 Dec 2015 - 15:26
Post #73


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





tylko boję się deformacji, nie jestem w stanie załatwić dojścia do takiego twardościomierza...


--------------------
Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 18 Dec 2015 - 15:37
Post #74


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



spokojnie znajdziesz jak poszukasz firmy które analizują dostarczone próbki.
Za krótki wałek na deformację. A jeżeli tak się boisz to oddaj do Paradowskich na niskotemperaturowe azotowanie jonowe które podobno wogóle nie zniekształca materiału.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Fri, 18 Dec 2015 - 15:41
Post #75


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





CZyli ten platon odpada?


--------------------
Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 19 Dec 2015 - 22:55
Post #76


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



No właśnie nie odpada ale Ty cały czas piszesz że się boisz ;-)
A na "motórze" jeździsz i sie nie boisz ...


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Sun, 20 Dec 2015 - 21:36
Post #77


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





A co z dzwigienkami?Tez zostaly zregenerowane??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Sun, 20 Dec 2015 - 22:27
Post #78


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





Jutro dzwonie to platomu, coś się musiało jednak z tym utwardzeniem wałka stać, skoro dotykałem go suchymi rękoma po odbiorze paczki, a na drugi dzień patrze plamy rdzy, ale tylko na krzywkach, czopy OK. Wypolerowałem to i zabezpieczyłem olejem, ale wydaje mi się że utwardzonej warstwy tak szybko rdza się nie wcina??


Dźwigienki mam dobre hondowskie, udało mi się kupić sprawne, ale nie byłbym sobą jakbym jednej nie zlecił na próbę i dali radę, nie mam zamiaru akurat tej zakładać, jakby co to powinna też iść w azotowanie?
http://images78.fotosik.pl/170/f58a49d01885f821.jpg

Wobec tego, czy te dobre oryginalne hondy co posiadam to też oddać do azotowania skoro wałek będę wysyłać żeby "wyrównać twardości"??

Jeszcze jedno pytanie, wałek rozrządu składa się z dwóch części, sam wałek jest żeliwny, ale on ma jeszcze taką dostawkę do napędu wirnika pompy wody:
http://i325.photobucket.com/albums/k378/LRCXed/DSC_0218.jpg


Ta dostawka jest ze stali i normalnie siedzi na wałku na wcisk na gorąco. Te dostawki nie grzeszą trwałością, co widać na zdjęciu, pracuje, na nich simering i strasznie się to potrafi wytrzeć. Uważacie, że powinienem na wałek założyć tą dostawkę i oddać na azotowanie razem?? Czy może azotować oddzielnie i dopiero na koniec grzać i założyć na wałek? Czy w ogóle oddawać ją na azotowanie tą dostawkę??


--------------------
Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Mon, 21 Dec 2015 - 00:27
Post #79


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Ten naped mozna oszlifowac i naniesc powloke chromu technicznego pod bieznie simmeringu, w piastowie jest firma ktora takie cos robi, o ile pamietam klada do 0,5 mm grubosci warstwy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciekx
post Mon, 21 Dec 2015 - 00:30
Post #80


User
Dołączył: Wed, 11 January 2012





Moim zdaniem ślady korozji powierzchniowej po dotknięciu stali to norma, więc nie rozumiem paniki, że jest to wina nie twardego materiału.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 10 August 2025 - 21:56