![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
a wiesz jak mój kolega sobie ostatnio brutalnie poradził z dźwigienkami? wyfrezował powierzchnie na dźwigience i twardym lutem przylutował stop łożyskowy dobrany z zewnętrznej części odpowiedniej średnicy łożyska. Zrobił coś takiego jak honda przy takich dźwigienkach: https://goo.gl/photos/69vSbnic7e1mXnTD9 On motocykl użytkuje na zasadzie najtaniej oby dalej ryć w błocie, i na razie to jeździ, jak długo to nie wiem, ale regenerować nie chciał. Wygląda ciekawie ale bałbym się ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Czego bałbyś się? Wg mnie chłopak ma potencjał.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Widzę że tegie głowy się zebrały. Pytanie z jakiej stali zalecalibyscie wykonanie walka i następnie jak go utwardzic? Na jakiej obrabiarce wykonuje się krzywki walka wg nowoczesnej technologi? 4 osiową frezarka CNC, tokarka CNC z obrotowym narzędziem? Technologię szlifierki i kopialu znam... Zgrubnie sie frezuje, może byc mill-turn albo nawet tokarka z napędzanymi narzędziami albo tokarka z osią Y. I tak pózniej krzywkę sie szlifuje. Szlifierki nowe czyli CNC podażają za krzywką z programu, co lepiej programy można "pisać z palca" na poziomie pulpitu. Widziałem takie maszyny zarówno dla branży automotive jak i takie które szlifują wały i wałki do silników okrętowych. Ciekawostka - ściernica do szlifowania wałków, diamentowa (kostki) na korpusie karbonowo-aluminiowym dla Ferrari która spotkałem podczas wizyty w fabryce. ![]() Sciernica do szlifowania wałków i wałów podążająca za krzywką/wykorbieniem silników okrętowych. Zamontowana jest na maszynie która była w trakcie budowy. ![]() Też Wam mogę napawać na każdą stal węgliki i osiągniemy twardość 80 HRC tylko kto Wam to później obrobi? W kwestii wykonania wałka Świątek vs catcams to już tutaj pisałem nieraz jak tandetnie wykonane są catcamsy, a te ich niby sześciokąty na klucz celem blokady wałka to robienie sobie jaj z nabywcy. Też moge pokryć węglikiem wolframu ale nie mam szlifierki CNC żeby przeszlifować, mam tylko zwykłe szlifierki i ściernice diamentówki . Ponadto myślę że pokrycie w takich warunkach pracy odpadłoby ![]() BTW jeśli ktoś ma wałek i nie wie z jakiego materiału jest wykonany to w razie potrzeby jestem w stanie pomóc, również urządzenie badające nieniszcząco posiadam w pracy. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Skiba a jesteś w stanie zregenerować mi takie dźwigienki ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Skiba właśnie też mam węglik wolframu na myśli.
Ile kosztuje szlifierka do wałków z kopiałami ery preCNC? Nie mogę nigdzie znaleźć takiej maszyny na sprzedaż. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Znacie firme posiadajaca zaplecze CNC do wykonania wałków wg swoich projektów CAD?
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
Panowie otrzymałem dwa wałki z rewaru. Z jednego było zabrane materiału na 0.10 z drugiego na 0.15. Pan Maciej powiedział mi żeby tego nie oddawać do azotowania bo fabryczny wałek jest utwardzony na co najmniej 0.30 i on tej warstwy nie ruszył. Co o tym sądzicie??? Bo powiedziano mi, że jeśli będę się upierał to powinienem je wysłać to firmy PLATON.
Wałek przed: https://lh6.googleusercontent.com/-7V36FCau...0704_103650.jpg oraz po szlifowaniu: http://images78.fotosik.pl/170/c2a954e0a5a78623.jpg http://images76.fotosik.pl/171/51f3f6b4e87cf29c.jpg I czy po azotowaniu nie zdeformuje się? Jak się ewentualną deformacje koryguje? Dzięki. -------------------- Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
moja propozycja.
Oddaj do azotowania ale najpierw wypoleruj krzywki i po azotowaniu popraw papierem 3000-5000 . Bieżnie również możesz wypolerować to zwiększy odporność na zatarcie. On może tej warstwy nie ruszył ale nie wiadomo ile wcześniej zostało "zjedzone". -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
NIc nie zostało zjedzone w stosunku do wymiaru fabrycznego hondy, oddawałem wałek tylko po to żeby nie kawitował głębiej, krzywka trzymała wysokość serwisową. POlerka mówisz? polerka powoduje mega temperaturę stykową... chociaż czopy się rzeczywiście poleruje.. mogę to oczywiście zrobić...
-------------------- Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Skąd temperatura jak tarcie jest znacząco mniejsze i materiał się mniej zużywa.
Są na to prace doktorskie które potwierdzają znacząco mniejsze zużycie po polerowaniu powierzchni. Powierzchnie szklanek współpracujących też sie poleruje i jeszcze do tego pokrywa DLC -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
no dobrze, ale jeśli chodzi o zebranie z wałka, to tak jak mówię, wałek trzymał wysokość serwisową na krzywce, pojawiała się kawitacja i o tyle było ściągnięte, czy kawitacja to dowód na to że już nie ma utwardzenia? czy powoduje ją jeszcze co innego?
Bo z tego co zauważam, to sam wałek jakoś nie ma tendencji do równomiernego zużywania się. Oglądam dużo zdjęć na sieci i wygląda to tak jakby w tym silniku były problemy w symetrycznym utrzymaniu dźwigienek w stosunku do krzywek, gdzie powstaje tak jakby większe lub bardziej miejscowe tarcie, np popatrzmy na ten: http://s683.photobucket.com/user/nikoscxdu...IM1254.jpg.html czy znowuż na te: http://cx500forum.com/forum/attachments/se...x-camshafts.jpg POdejrzewam, że te wałki mają spory przebeig, ale widać od nowości jak np na środkowej krzywce pracowała dźwigienka pracując jedynie na samej środkowej części krzywki - nie wydaje mi się to normalne.i I tak się zastanawiam skąd ta kawitacja pojawiająca się tylko na brzegowej części krzywki, tzn że dźwigienka nie pracuje pełną płaszczyzną i tam na wierzchołku wałek przejmuje za duże obciążenie?. I tak sobie myślę.... wziąłbym sobie do serca rady Pana Halczyńskiego, ale jak widzę że te wałki od fabryki są taki liche, to może w ogóle nie ma tam utwardzenia? w ogóle nie wiem co o tym myśleć... -------------------- Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
musiałbyś zmierzyć twardość obecnego wałka pamietając o doborze twardościomierza który nie przebije warstwy utwardzanej.
Samo azotowanie tego wałka nie będzie kosztować majątku. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
tylko boję się deformacji, nie jestem w stanie załatwić dojścia do takiego twardościomierza...
-------------------- Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
spokojnie znajdziesz jak poszukasz firmy które analizują dostarczone próbki.
Za krótki wałek na deformację. A jeżeli tak się boisz to oddaj do Paradowskich na niskotemperaturowe azotowanie jonowe które podobno wogóle nie zniekształca materiału. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
CZyli ten platon odpada?
-------------------- Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
No właśnie nie odpada ale Ty cały czas piszesz że się boisz ;-)
A na "motórze" jeździsz i sie nie boisz ... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
A co z dzwigienkami?Tez zostaly zregenerowane??
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
Jutro dzwonie to platomu, coś się musiało jednak z tym utwardzeniem wałka stać, skoro dotykałem go suchymi rękoma po odbiorze paczki, a na drugi dzień patrze plamy rdzy, ale tylko na krzywkach, czopy OK. Wypolerowałem to i zabezpieczyłem olejem, ale wydaje mi się że utwardzonej warstwy tak szybko rdza się nie wcina??
Dźwigienki mam dobre hondowskie, udało mi się kupić sprawne, ale nie byłbym sobą jakbym jednej nie zlecił na próbę i dali radę, nie mam zamiaru akurat tej zakładać, jakby co to powinna też iść w azotowanie? http://images78.fotosik.pl/170/f58a49d01885f821.jpg Wobec tego, czy te dobre oryginalne hondy co posiadam to też oddać do azotowania skoro wałek będę wysyłać żeby "wyrównać twardości"?? Jeszcze jedno pytanie, wałek rozrządu składa się z dwóch części, sam wałek jest żeliwny, ale on ma jeszcze taką dostawkę do napędu wirnika pompy wody: http://i325.photobucket.com/albums/k378/LRCXed/DSC_0218.jpg Ta dostawka jest ze stali i normalnie siedzi na wałku na wcisk na gorąco. Te dostawki nie grzeszą trwałością, co widać na zdjęciu, pracuje, na nich simering i strasznie się to potrafi wytrzeć. Uważacie, że powinienem na wałek założyć tą dostawkę i oddać na azotowanie razem?? Czy może azotować oddzielnie i dopiero na koniec grzać i założyć na wałek? Czy w ogóle oddawać ją na azotowanie tą dostawkę?? -------------------- Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Ten naped mozna oszlifowac i naniesc powloke chromu technicznego pod bieznie simmeringu, w piastowie jest firma ktora takie cos robi, o ile pamietam klada do 0,5 mm grubosci warstwy
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
User Dołączył: Wed, 11 January 2012 ![]() |
Moim zdaniem ślady korozji powierzchniowej po dotknięciu stali to norma, więc nie rozumiem paniki, że jest to wina nie twardego materiału.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 10 August 2025 - 21:56 |