![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
W focusie RS MK2 te zegarki pokazują różne rzeczy ale na bazie wartości wyliczonych na między innymi z czujnika MAP. Ciśnienie i temp oleju jest liczona na bazie między innymi danych z czujnika MAP (przykręcony w ICKU), temp wody, czasu pracy, etc. Objawy to dziwne wskazania lub ich brak ciśnienia i temp oleju, brak cyklu ssania przy rozruchu zimnego silnika. Zazwyczaj jest to nieszczelność w dolocie albo coś z czujnikiem MAP (brudny, zepsuty, odłączony, uszkodzony mechanicznie np przy przykręcaniu). Jak pisałem na forum fokusa odczytaj najpierw błędy. Jeszcze pytanko. Ten czujnik znajdę i wymontuję przez otwarta tylko maskę czy trzeba demontować zderzak? -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
W focusie RS MK2 te zegarki pokazują różne rzeczy ale na bazie wartości wyliczonych na między innymi z czujnika MAP. Ciśnienie i temp oleju jest liczona na bazie między innymi danych z czujnika MAP (przykręcony w ICKU), temp wody, czasu pracy, etc. Objawy to dziwne wskazania lub ich brak ciśnienia i temp oleju, brak cyklu ssania przy rozruchu zimnego silnika. Zazwyczaj jest to nieszczelność w dolocie albo coś z czujnikiem MAP (brudny, zepsuty, odłączony, uszkodzony mechanicznie np przy przykręcaniu). Jak pisałem na forum fokusa odczytaj najpierw błędy. Jesli tak jest,to jest to dla mnie chore.To musza byc jakies gadzety dla dzieci neostrady.Nie rozumiem co moze miec wspolnego temperature oleju z cisnieniem.Do tego brane informacji z map i temperatury plynu chlodzacego.Przeciez zadaniem wskaznikow jest podawanie faktycznych wartosci.A nie jakis mix z kilku czujnikow.Ale dzisiaj stosuje sie glosniki pod maska zeby poprawic odglos pracy silnika-np najnowszy golf gti.W clio rs mozna sobie wybrac odglos silnika-czy ma byc jak r4. Czy moze v6 lub v8.Naprawde chore.. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
Imho wynika to z faktu że to nie jest rajdówka i wskazania nie muszą być super dokładne - mogą być wyliczone tak jak w st. Jest dużo programów które na bazie różnych parametrów podaja boost choć nie ma czujnika - tak jest taniej. Ford jechał z księgowymi tak żeby wykorzystać jak najwięcej seryjnych elementów (np zaciski od volvo xc90). Księgowi w mk3 już nawet na budzie oszczędzili.
Żeby zdemontować czujnik wystarczy wyjąć zdaje się jedną z lamp (chyba prawy) Przynajmniej u mnie tak jest (mam niestandardowy icek). W standardowym nie wiem, ale reflektor wyjąć łatwiej niż odkręcać osłonę chłodnicy |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Imho wynika to z faktu że to nie jest rajdówka i wskazania nie muszą być super dokładne - mogą być wyliczone tak jak w st. Jest dużo programów które na bazie różnych parametrów podaja boost choć nie ma czujnika - tak jest taniej. Ford jechał z księgowymi tak żeby wykorzystać jak najwięcej seryjnych elementów (np zaciski od volvo xc90). Księgowi w mk3 już nawet na budzie oszczędzili. Żeby zdemontować czujnik wystarczy wyjąć zdaje się jedną z lamp. Przynajmniej u mnie tak jest (mam niestandardowy icek). W standardowym nie wiem, ale reflektor wyjąć łatwiej niż odkręcać osłonę chłodnicy Dzięki, jutro dam znac jaka wstępna diagnoza. -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Padł (podobno) czujnik temperatury powietrza doładowanego i komp zwariował. Na zimnym silniku temperatura tegoż powietrza wynosiła 47 stopni
![]() -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
Hmmm. Jesteś pewien że w twoim aucie jest taki czujnik ? Jest MAF w rurze nad silnikiem i MAP w icku. Pytanie czy błąd wróci. Jakiś nr błędu Ci podali ? Jak będziesz chciał poczytać błędy to kup interfejs na obd na wifi, ściągnij forscana i sam będziesz mógł odczytać i samodzielnie resetować błędy.
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Hmmm. Jesteś pewien że w twoim aucie jest taki czujnik ? Jest MAF w rurze nad silnikiem i MAP w icku. Pytanie czy błąd wróci. Jakiś nr błędu Ci podali ? Jak będziesz chciał poczytać błędy to kup interfejs na obd na wifi, ściągnij forscana i sam będziesz mógł odczytać i samodzielnie resetować błędy. IAT z angielskiego chyba jest? Przynajmniej tak piszą na forum http://www.focusrsoc.com/forums/topic/6447...required/page-2 -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Przeciez to norma ze wspolczesne "usportowione" samochody estymuja cisnienie oleju i jego temperature na podstawie innych czujnikow.
Fordy, mini i pewnie inne ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
Hmmmm. Najważniejsze pytanie : działa ?
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Nie bo nie moze
![]() Ogolnie to ma poprawic samopoczucie wlascicielowi ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
To że pomiary są z du** to rozumiem już od jakiegoś czasu ;-). Mnie bardziej chodziło czy auto jeździ po resecie i nie wchodzi w tryb awaryjny. Imho to czujnika temp. powietrza w swoim Rsie na razie nie widziałem. Sprawdzę ....
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
No i sprawdzilem. IAT jest brana z czujnika MAP. Nie ma osobnego czujnika temperatury. Czyli był MAP padnięty. Serwis "profesjonalnie" to wyjaśnił ;-)
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Sprawca zamieszania
Po nr części figuruje jako boost pressure sensor, więc wygląda na to że istnieje... -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
istnieje ale nie jest to czujnik IAT
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
istnieje ale nie jest to czujnik IAT Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem. Cytuję serwis. W każdym razie wygląda na to że problem zażegnany, przynajmniej na razie. -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
To jest czujnik MAP. Wkręcany w ICka na 1 śrubkę.
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
To jest czujnik MAP. Wkręcany w ICka na 1 śrubkę. Ok dzięki za info. -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 08 August 2025 - 11:23 |