![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Panowie mam problem. Dzis podczas spokojnej jazdy w korku usłyszałem dziwny dźwięk, jakby świst i zobaczyłem ze przestał mi działać wskaźnik temp oleju, a ciśnienie oleju praktycznie cały czas 5bar ( silnik dawno rozgrzany). Dwa pytania:
Czy to rzeczywiście tylko czujnik i jak go zlokalizować/sprawdzić? Czy jazda kiedy ciśnienie oleju cały czas ma wg wskaźnika 5barow jest bezpieczna? Czy to tylko komp oszukuje widząc ze olej jest zimy (mimo ze nie jest) podaje wyższe ciśnienie? Będę wdzięczny za podpowiedzi. -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jakie masz wskazanie ciśnienia na rozgrzanym na wolnych obrotach? Jeśli 5b to wskaźnik zgon.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Jakie masz wskazanie ciśnienia na rozgrzanym na wolnych obrotach? Jeśli 5b to wskaźnik zgon. Na wolnych mam jakieś 3,25-3,5b. Jak jadę cały czas 5b. -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Trochę dużo, wątpię, że Twój silnik na rozgrzanym utrzymuje 3,25-3,5b ciśnienia oliwy, rzadko która turbobenzyna ma powyżej 2b w tych warunkach.
Raczej wskaźnik/czujnik padł. Na zimnym ciśnienie oleju zawsze jest wyższe to prawidłowe. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
Sprawdź lub podmień map sensor a wcześniej sprawdź szczelność dolotu.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
czy autor tematu co kolwiek sprawdził ?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
czy autor tematu co kolwiek sprawdził ? Jeszcze nie miał czasu, poza tym nie bardzo wie gdzie szukac ![]() -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2012 ![]() |
Na gorącym silniku na jałowym ponad 3 bary? Niemożliwe. Podjechać do warsztatu i sprawdzić faktyczne ciśnienie.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Na gorącym silniku na jałowym ponad 3 bary? Niemożliwe. Podjechać do warsztatu i sprawdzić faktyczne ciśnienie. No jutro właśnie jadę. Myślę, że faktyczne jest niższe, tylko komp widzi cały czas zimny olej i podaje wysokie ciśnienie. Zobaczymy... -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Czujnik ciśnienia podaje wielkość ciśnienia. Nie ma to żadnego związku z tym co widzi czujnik temperatury.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Czujnik ciśnienia podaje wielkość ciśnienia. Nie ma to żadnego związku z tym co widzi czujnik temperatury. No chyba nie do końca, bo jak olej zimny to pokazuje ciśnienie wyższe a jak rozgrzany to niższe. Chyba jest jakaś zależność? -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
Zależność jest ale między samym ciśnieniem a temperaturą oleju, która poniekad warunkuje wysokość owego ciśnienia. Natomiast jeden czunik nie ma żadnego wpływu na działanie drugiego. Sa to dwa osobne i niezależne od siebie urządzenia.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Zależność jest ale między samym ciśnieniem a temperaturą oleju, która poniekad warunkuje wysokość owego ciśnienia. Natomiast jeden czunik nie ma żadnego wpływu na działanie drugiego. Sa to dwa osobne i niezależne od siebie urządzenia. No nie do konca tak. Sa auta, w ktorych to ECU kontroluje sobie cisnienie oleju. Faktycznie jest tak, ze cisnienie wraz z temperatura spada (mowimy o obrotach jalowych) ale widzialem sytuacje, ze sobie ECU z jakiejs przyczyny podnosil to cisnienie z nominalnego i ksiazkowego 1.8-2.0b do 3,5b. A po jakims czasie spadalo. Silnik rozgrzany, temp oleju 90st. Moze tu jest tak, ze ma zly odczyt z czujnika temperatury to caly czas chce widziec 5b jak na zimnym. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
No nie do konca tak. Sa auta, w ktorych to ECU kontroluje sobie cisnienie oleju. Faktycznie jest tak, ze cisnienie wraz z temperatura spada (mowimy o obrotach jalowych) ale widzialem sytuacje, ze sobie ECU z jakiejs przyczyny podnosil to cisnienie z nominalnego i ksiazkowego 1.8-2.0b do 3,5b. A po jakims czasie spadalo. Silnik rozgrzany, temp oleju 90st. Moze tu jest tak, ze ma zly odczyt z czujnika temperatury to caly czas chce widziec 5b jak na zimnym. Wg mnie dokładnie właśnie tak jest, okaże sie po wizycie u magików -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
W focusie RS MK2 te zegarki pokazują różne rzeczy ale na bazie wartości wyliczonych na między innymi z czujnika MAP. Ciśnienie i temp oleju jest liczona na bazie między innymi danych z czujnika MAP (przykręcony w ICKU), temp wody, czasu pracy, etc. Objawy to dziwne wskazania lub ich brak ciśnienia i temp oleju, brak cyklu ssania przy rozruchu zimnego silnika. Zazwyczaj jest to nieszczelność w dolocie albo coś z czujnikiem MAP (brudny, zepsuty, odłączony, uszkodzony mechanicznie np przy przykręcaniu). Jak pisałem na forum fokusa odczytaj najpierw błędy.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
W focusie RS MK2 te zegarki pokazują różne rzeczy ale na bazie wartości wyliczonych na między innymi z czujnika MAP. Ciśnienie i temp oleju jest liczona na bazie między innymi danych z czujnika MAP (przykręcony w ICKU), temp wody, czasu pracy, etc. Objawy to dziwne wskazania lub ich brak ciśnienia i temp oleju, brak cyklu ssania przy rozruchu zimnego silnika. Zazwyczaj jest to nieszczelność w dolocie albo coś z czujnikiem MAP (brudny, zepsuty, odłączony, uszkodzony mechanicznie np przy przykręcaniu). Jak pisałem na forum fokusa odczytaj najpierw błędy. Jadę w pt rano na Dobra, zgodnie z sugestiami. -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
czekaj czekaj, to auto liczy ciśnienie oleju m.in. na podstawie map?
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
to są "zalety" samochodów ze zmienno wydajnościową pompą oleju.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Przecież ten silnik ma tradycyjną pompę oleju bez żadnych mechanizmów, które mogą podać inną ilość oleju na żądanie.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 08 August 2025 - 14:40 |