![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
tak czytam ten topic i nie mogę zrozumieć. forum tuningowe, o możnaby powiedzieć najwyższym poziomie w Polsce, a niektórzy dziwią się, że po wymianie przepracowanego oleju na nowy, silnik zaczyna ciszej pracować. dźwięki to fala akustyczna, falę akustyczną pobudzają m.in drgania różnych elementów. duże tarcie (tak w dużym skrócie), to duże drgania. Nie bez powodu przecież zaleca się wymianę oleju po okreslonym przebiegu ![]() absolutnie nie chce nikogo obrazić, jakkolwiek by brzmiało to co wyżej napisałem, ale doświadczenia mam dokładnie takie, jak Wy i od zawsze temat wydawał się oczywisty. Serdecznie pozdrawiam ! Myślałem, że to normalne, że po zmianie oleju silnik chodzi ciszej ze względu na "odnowienie" parametrów smarnych w pracującym silniku. Zmiana pracy silnika jest jeszcze bardziej zauważalna, jak ktoś z 5 lat nie wymieniał oleju a takich ludzi jest niestety bardzo wielu. Jednak obserwując ten temat nie jest to takie oczywiste, chociaż podpisuje się rękami i nogami, że silnik po zmianie oleju na nowy pracuje lepiej i ciszej. Czytaliście pytanie z pierwszego posta? Czy ktoś tu pisze, że ładniejsza/cichsza praca nie jest oczywista? Każdy niemal wie, że tak właśnie jest. MiP zapytał, co konkretnie na to wpływa. Technicznie. Tarcie - fala akustyczna - ok, ale tekst "forum tuningowe, o możnaby powiedzieć najwyższym poziomie w Polsce, a niektórzy dziwią się, że po wymianie przepracowanego oleju na nowy, silnik zaczyna ciszej pracować. " jest nie na miejscu, bo nikt się nie dziwi ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Mip do dupowozu po przejechaniu 2-3 tysięcy od wymiany wlej butelkę dwusiarczku molibdenu liqui moly.
I nie zauważysz różnicy po wymianie oleju, doradził mi to stary rajdowiec. Daje to do wszystkich aut i nie jest to urban legend. Wg mnie nowy olej i nowy filtr sprawiają że jest dużo lepsze smarowanie w clio po wymianie cisnienie mam wyższe na wskaźniku o 0.4 bara i po roku maleje o tą wartość i po wymianie wraca do normy.Kolega po prostu przed każdym torem wymienia sam filtr i dolewa litre oleju |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
Mip do dupowozu po przejechaniu 2-3 tysięcy od wymiany wlej butelkę dwusiarczku molibdenu liqui moly. I nie zauważysz różnicy po wymianie oleju, doradził mi to stary rajdowiec. Daje to do wszystkich aut i nie jest to urban legend. Wg mnie nowy olej i nowy filtr sprawiają że jest dużo lepsze smarowanie w clio po wymianie cisnienie mam wyższe na wskaźniku o 0.4 bara i po roku maleje o tą wartość i po wymianie wraca do normy.Kolega po prostu przed każdym torem wymienia sam filtr i dolewa litre oleju czyli poprawia to parametry oleju? do silników turbo też można? |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
....Kolega po prostu przed każdym torem wymienia sam filtr i dolewa litre oleju Jakieś urban legend powtarzasz okrutne ... po co masz w filtrze oleju zawór bocznikowy/przelewowy? Myślisz że w rajdówce z wolnymi na poziomie 1800-2000rpm olej idzie przez filtr oleju i ograniczy Ci przez to filtr przepływ/ciśnienie oleju? O sytuacji jak się idzie pełnym kotłem nawet już nie będę pisał. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Czy ktoś z Was badał lepkość oleju świeżego i zużytego czy po prostu tak myślicie? Wiem, że paliwo rozcieńcza olej, wiem, że LPG w mniejszym stopniu o ile w ogóle, wiem po co Le Mans ma 20W60, wiem, że sadza zwiększa lepkość oleju jak również bezwodniki kwasowe, ale nie badałem lepkości tego oleju, który zlałem, chociaż w sumie mogłem. Nie wykluczam, że jest mniej lepki, ale czy ktoś z Was to zbadał? Ta smoła, którą zlałem z xsary po zakupie, która chyba przelatała tam od nowości miała wyraźnie wyższą lepkość, mimo iż nie było tam lpg. Utratę lepkości wraz z przebiegiem, często widać przy sprawdzaniu stanu oleju. Przepracowany olej chętniej spływa z bagnetu do otoczenia. Większa lepkość smoły, którą miałeś w xarze nie ma znaczenia, bo prawdopodobnie nie miała już wiele wspólnego z olejem silnikowym. BTW słyszałem o podobnym przypadku w samochodzie oszczędnego taksówkarza, który nie zmieniał oleju. Przeglądałem trochę internet i często jest poruszany temat hałasu jaki powoduje "piston slap", czyli uderzanie tłoka o ścianki cylindra, a głównym powodem tego jest owalizacja tulei i większe luzy. Zalanie "lepszego" oleju zmniejsza hałas. To potwierdza moją teorię, na temat źródła dźwięku i jego zależności od parametrów oleju takich jak lepkość i zawartość dodatków np. takich jak wspomniany wcześniej Dwusiarczek Molibdenu, bo oprócz zmniejszenia tarcia, uszlachetniacze zapewniają separację elementów o siebie trących przy dużych obciążeniach. ![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 February 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Mi radzili zawsze czekać z pierwszym podaniem. Potem już można i po 50-100
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 February 2015 ![]() |
Dzięki za wskazówkę, tylko z jakiej przyczyny robi się taki odstęp. Tego jestem ciekaw.
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
W kilku autach zaobserwowane szczególnie zimowa pora. Po odpaleniu przed wymiana oleju potrafi cykac hydro przez 2-5sek a na nowym identyczne warunki hydro nie cyka... Odrazu odpowiada na oleju max 12-15 tys auto na codzien...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
U mnie kasatory cicho cały czas.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Zalanie "lepszego" oleju zmniejsza hałas. A jaki to jest "lepszy" olej? -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Smarowanie polega na rozdrobnieniu substancji smarującej, która jest przenoszona między dwoma trącymi o siebie częściami. Inaczej mówiąc trące o sobie części przemieszczają atomy substancji smarującej nie naruszając swoich powierzchni. Cząsteczki odpowiedzialne za smarowanie z czasem się rozpadają i olej traci właściwości. Za lepszy olej uważam taki, który posiada więcej cząsteczek dzięki którym zachodzi smarowanie i jest bardziej odporny na starzenie, czyli rozpad tych cząsteczek. Druga sprawa to rodzaje dodatków poprawiających smarowanie. Np Dwusiarczek Molibdenu. W skrócie: jest to duża cząsteczka, jej budowa wewnętrzna opiera się o mocne wiązania między atomami molibdenu co zapewnia odseparowanie od siebie dwóch naciskających i trących elementów. Na zewnątrz jej znajdują się atomy siarki o luźnych wiązaniach, pozwalające się łatwo przemieszczać wraz z trącą o nie powierzchnią.
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
tommo dobre pytanie. Czy ma ktoś z Was dostęp do prac badawczych, w których dowiedziono korzystne działanie dwusiarczku molibdenu?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, znajomy po zmianie oleju z Valvoline, wcześniej, Mobil, zauważył, że po odpaleniu samoregulatory, w ogóle nie hałasują. W hondzie zauważył, że podczas przyspieszania, nie słuchać dzwonienia zaworów, także coś tam w tym jest.
Pozdrawiam. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 00:19 |