Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Praca silnika po zmianie oleju, Dlaczego pracuje ciszej?
Joker
post Sat, 21 Nov 2015 - 21:39
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(zukreator @ Sat, 21 Nov 2015 - 21:14) *
tak czytam ten topic i nie mogę zrozumieć.

forum tuningowe, o możnaby powiedzieć najwyższym poziomie w Polsce, a niektórzy dziwią się, że po wymianie przepracowanego oleju na nowy, silnik zaczyna ciszej pracować. dźwięki to fala akustyczna, falę akustyczną pobudzają m.in drgania różnych elementów. duże tarcie (tak w dużym skrócie), to duże drgania.

Nie bez powodu przecież zaleca się wymianę oleju po okreslonym przebiegu smile.gif Cała sprawa chwyta się głównie tematu tarcia. Zużyty olej powoduje większe tarcie, bo gorzej smaruje

absolutnie nie chce nikogo obrazić, jakkolwiek by brzmiało to co wyżej napisałem, ale doświadczenia mam dokładnie takie, jak Wy i od zawsze temat wydawał się oczywisty.

Serdecznie pozdrawiam !



CYTAT(Dzilas @ Sat, 21 Nov 2015 - 21:14) *
Myślałem, że to normalne, że po zmianie oleju silnik chodzi ciszej ze względu na "odnowienie" parametrów smarnych w pracującym silniku.
Zmiana pracy silnika jest jeszcze bardziej zauważalna, jak ktoś z 5 lat nie wymieniał oleju a takich ludzi jest niestety bardzo wielu.
Jednak obserwując ten temat nie jest to takie oczywiste, chociaż podpisuje się rękami i nogami, że silnik po zmianie oleju na nowy pracuje lepiej i ciszej.


Czytaliście pytanie z pierwszego posta?

Czy ktoś tu pisze, że ładniejsza/cichsza praca nie jest oczywista? Każdy niemal wie, że tak właśnie jest.

MiP zapytał, co konkretnie na to wpływa. Technicznie. Tarcie - fala akustyczna - ok, ale tekst "forum tuningowe, o możnaby powiedzieć najwyższym poziomie w Polsce, a niektórzy dziwią się, że po wymianie przepracowanego oleju na nowy, silnik zaczyna ciszej pracować. " jest nie na miejscu, bo nikt się nie dziwi smile.gif Tylko pytanie, co konkretnie na to wpływa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 21 Nov 2015 - 21:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
CZUCZU
post Sun, 22 Nov 2015 - 08:26
Post #22


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Mip do dupowozu po przejechaniu 2-3 tysięcy od wymiany wlej butelkę dwusiarczku molibdenu liqui moly.
I nie zauważysz różnicy po wymianie oleju, doradził mi to stary rajdowiec. Daje to do wszystkich aut i nie jest to urban legend. Wg mnie nowy olej i nowy filtr sprawiają że jest dużo lepsze smarowanie w clio po wymianie cisnienie mam wyższe na wskaźniku o 0.4 bara i po roku maleje o tą wartość i po wymianie wraca do normy.Kolega po prostu przed każdym torem wymienia sam filtr i dolewa litre oleju
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markzo
post Sun, 22 Nov 2015 - 11:22
Post #23


Super User
Dołączył: Sun, 22 June 2008
Skąd: Rzeszów





CYTAT(CZUCZU @ Sun, 22 Nov 2015 - 08:26) *
Mip do dupowozu po przejechaniu 2-3 tysięcy od wymiany wlej butelkę dwusiarczku molibdenu liqui moly.
I nie zauważysz różnicy po wymianie oleju, doradził mi to stary rajdowiec. Daje to do wszystkich aut i nie jest to urban legend. Wg mnie nowy olej i nowy filtr sprawiają że jest dużo lepsze smarowanie w clio po wymianie cisnienie mam wyższe na wskaźniku o 0.4 bara i po roku maleje o tą wartość i po wymianie wraca do normy.Kolega po prostu przed każdym torem wymienia sam filtr i dolewa litre oleju

czyli poprawia to parametry oleju? do silników turbo też można?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Sun, 22 Nov 2015 - 11:30
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(CZUCZU @ Sun, 22 Nov 2015 - 08:26) *
....Kolega po prostu przed każdym torem wymienia sam filtr i dolewa litre oleju




Jakieś urban legend powtarzasz okrutne ... po co masz w filtrze oleju zawór bocznikowy/przelewowy? Myślisz że w rajdówce z wolnymi na poziomie 1800-2000rpm olej idzie przez filtr oleju i ograniczy Ci przez to filtr przepływ/ciśnienie oleju? O sytuacji jak się idzie pełnym kotłem nawet już nie będę pisał.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sun, 22 Nov 2015 - 11:44
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 21 Nov 2015 - 12:05) *
Czy ktoś z Was badał lepkość oleju świeżego i zużytego czy po prostu tak myślicie?
Wiem, że paliwo rozcieńcza olej, wiem, że LPG w mniejszym stopniu o ile w ogóle, wiem po co Le Mans ma 20W60, wiem, że sadza zwiększa lepkość oleju jak również bezwodniki kwasowe, ale nie badałem lepkości tego oleju, który zlałem, chociaż w sumie mogłem. Nie wykluczam, że jest mniej lepki, ale czy ktoś z Was to zbadał?
Ta smoła, którą zlałem z xsary po zakupie, która chyba przelatała tam od nowości miała wyraźnie wyższą lepkość, mimo iż nie było tam lpg.

Utratę lepkości wraz z przebiegiem, często widać przy sprawdzaniu stanu oleju. Przepracowany olej chętniej spływa z bagnetu do otoczenia.
Większa lepkość smoły, którą miałeś w xarze nie ma znaczenia, bo prawdopodobnie nie miała już wiele wspólnego z olejem silnikowym. BTW słyszałem o podobnym przypadku w samochodzie oszczędnego taksówkarza, który nie zmieniał oleju.
Przeglądałem trochę internet i często jest poruszany temat hałasu jaki powoduje "piston slap", czyli uderzanie tłoka o ścianki cylindra, a głównym powodem tego jest owalizacja tulei i większe luzy. Zalanie "lepszego" oleju zmniejsza hałas. To potwierdza moją teorię, na temat źródła dźwięku i jego zależności od parametrów oleju takich jak lepkość i zawartość dodatków np. takich jak wspomniany wcześniej Dwusiarczek Molibdenu, bo oprócz zmniejszenia tarcia, uszlachetniacze zapewniają separację elementów o siebie trących przy dużych obciążeniach.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vantage
post Thu, 26 Nov 2015 - 13:37
Post #26


Rookie
Dołączył: Sun, 01 February 2015





CYTAT(CZUCZU @ Sun, 22 Nov 2015 - 08:26) *
Mip do dupowozu po przejechaniu 2-3 tysięcy od wymiany wlej butelkę dwusiarczku molibdenu liqui moly.

Dlaczego po 2-3k od wlania nowego oleju? Nie można dodać tego dwusiarczku od razu do nowej oliwy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Thu, 26 Nov 2015 - 15:32
Post #27


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Mi radzili zawsze czekać z pierwszym podaniem. Potem już można i po 50-100
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vantage
post Thu, 26 Nov 2015 - 19:24
Post #28


Rookie
Dołączył: Sun, 01 February 2015





Dzięki za wskazówkę, tylko z jakiej przyczyny robi się taki odstęp. Tego jestem ciekaw.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Thu, 26 Nov 2015 - 19:44
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





W kilku autach zaobserwowane szczególnie zimowa pora. Po odpaleniu przed wymiana oleju potrafi cykac hydro przez 2-5sek a na nowym identyczne warunki hydro nie cyka... Odrazu odpowiada na oleju max 12-15 tys auto na codzien...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 26 Nov 2015 - 22:03
Post #30


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





U mnie kasatory cicho cały czas.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 27 Nov 2015 - 08:47
Post #31


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Maxim555 @ Sun, 22 Nov 2015 - 11:44) *
Zalanie "lepszego" oleju zmniejsza hałas.

A jaki to jest "lepszy" olej?


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Fri, 27 Nov 2015 - 09:25
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Smarowanie polega na rozdrobnieniu substancji smarującej, która jest przenoszona między dwoma trącymi o siebie częściami. Inaczej mówiąc trące o sobie części przemieszczają atomy substancji smarującej nie naruszając swoich powierzchni. Cząsteczki odpowiedzialne za smarowanie z czasem się rozpadają i olej traci właściwości. Za lepszy olej uważam taki, który posiada więcej cząsteczek dzięki którym zachodzi smarowanie i jest bardziej odporny na starzenie, czyli rozpad tych cząsteczek. Druga sprawa to rodzaje dodatków poprawiających smarowanie. Np Dwusiarczek Molibdenu. W skrócie: jest to duża cząsteczka, jej budowa wewnętrzna opiera się o mocne wiązania między atomami molibdenu co zapewnia odseparowanie od siebie dwóch naciskających i trących elementów. Na zewnątrz jej znajdują się atomy siarki o luźnych wiązaniach, pozwalające się łatwo przemieszczać wraz z trącą o nie powierzchnią.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 27 Nov 2015 - 11:48
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





tommo dobre pytanie. Czy ma ktoś z Was dostęp do prac badawczych, w których dowiedziono korzystne działanie dwusiarczku molibdenu?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Fri, 27 Nov 2015 - 20:44
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, znajomy po zmianie oleju z Valvoline, wcześniej, Mobil, zauważył, że po odpaleniu samoregulatory, w ogóle nie hałasują. W hondzie zauważył, że podczas przyspieszania, nie słuchać dzwonienia zaworów, także coś tam w tym jest.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 00:19