![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
Dzieki STefano
![]() Jesli chodzi o VKLR to nie zawsze osiagniesz te magiczne 380NM przy 2rpm zalezy tez od welkosci intercoolera jednak... przetestowano. Ale reakcja na gaz na wiekszych wtryskach jest duzo lepsza w porownaniu do starej VK no duzo mniej dymu powiedzalbym ze przy 280KM w zdrowym PD praktycznie bezdymnie. TWISTER napisz do mnie na PW bo mam praktycznie wszystkie mozliwe GTB 0od 17 do 22 i hybrydy. Od 1800zl w gore -------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 November 2015 ![]() |
odkąd turbiny gtb wpadły na "rynek" już trochę czasu minęło więc i ceny muszą iść w dół bo więcej tego złomu na rynku
cały problem w niewstających turbach jest z tąd iż, każdy myśli że "zregenerowane turbo to odbre turbo" tak samo jak i wyważone ... tutaj ludzie popełniają błąd... przedstawcie sobie iż orginalne cześci zastosowane w tej turbinie sa nie do dostania ponieważ garet zaprzestał i nie chce wypuszczać ich ... ofc z logicznego punktu widzenia >> lepsza kasa dla nich przy kupnie nowej turbiny od nich i zdania starej ![]() jako że ludzie kombinatory są to oczywiście powychodziły zamieniki najwyższej półki i tu właśnie ta bolaczka, że jak zregenerujesz "łożyskowanie/tulejke" zwał jak zwał dla laików to turbo juz nie wstanie jak wstawało nawet jak się z niej lało na lewo czy prawo ... nie bd wstawać i amen porównywalismy ze znajomym nówke gtb za ponad 4 koła na maszynkach i wykresach i wychodziło że ori turbo trzeba dowarzyć... wydało się to ocvzywiście nielogiczne (wykres przy testach turba na maszynach na wywazenie wyszedl poszarpany ) nie wiadomo od czego w kazdym rzie owe turbo wsatawało a zregenerwoane juz znacznie gorzej .... tak panowie lepiej szukać dobrej sztuki z jakimś luzem i ja przerobić problematyki dużej nie ma gtb jest bardzo łatwo rozbieralne i modowalne ![]() hmm co do przeróbek tak można trafić ulepy ale ludzie przesadzają zwalając na źle przerobione turbo gtb od strony wacum stoperów itp itd wiadomo ważny jest kąt gruchy i stoper a także jaką gruche się zastosuje ramie itp itd rozwarcie żaluzji ... i dużo tego ale na wstawanie ma najwieksze znaczenie ślizg wirnika z logiki im lżej sie kreci tym szybciej wstanie czekam teraz na jakiś lincz moich spostrzeżeń z dośwaidczenia z tymi sprężarkami ![]() fiodor ma dobry zasób wiedze i nawet sie dzieli i pomoże bo po to forum jest ![]() ctr tajemniczy mało udziela info ale elegancko ogarnia ![]() masz jeszcze na forum ibizy cobreti i tomitdi xd jest także transturbo z mielca ![]() turbospec RZ i wiele innych itd itp aa uwielbiam te pierwsze fobie ze przy 2tobr musi być 2 bara NA GTBVK ale każdy robi jak lubi ![]() odradzam olej motul lepiej daj valvoline motul to przereklamowane badziewie tak jak castrol i reszta |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 July 2015 ![]() |
A hybrydowa turbina to nie regeneracja?
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 November 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 21 September 2003 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
No i dziś auto przyjechało z warsztatu i wymienili mi takie pozycje:
- pasek rozrządu - napinacz - rolka - pompa wody - filtr oleju - olej - filtr paliwa - sworznie W sobotę zostaną jeszcze zrobione drobne rzeczy, jak wymiana tłumików (jakiś tanich), zbieżność, wymiana przegubu razem z osłonami, naprawa tylnych hamulców, wymiana filtra powietrza. No i fajnie, ale że nie może być idealnie to zdiagnozowali że dwumas jest do wymiany. Proszę podpowiedzcie z czego założyć jakiś mocniejszy zestaw? Gdzieś przeglądając internet czytałem coś o Sharanie? Proszę napiszcie konkretnie jakich części szukać, bo mój budżet na tuningi się kurczy. -------------------- _Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 July 2015 ![]() |
Sharan BTB
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
a czy ty czujesz, że jest do wymiany, czy tak Ci powiedziano?
-------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 21 September 2003 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Mi to Szwagier robi (bo ja mam nogę złamaną w 5 miejscach), gdzie razem mieszkami na tym samy podwórku, silnik się trzęsie na wolnych obrotach i to nie zawsze, i na pedale też czuć drgania, tako samo przy zmianie biegu w końcowej fazie puszczania sprzęgła czuć szarpnięcie. Poduszki są dobre w całym aucie. Oglądałem ceny kompletnego zestawu to idzie się załamać. Znajomi podpowiedzieli żeby to poskładać na normalnym kole zamachowym z VR6 lub G60, co myślicie o takim rozwiązaniu?
dopisane: przeszukałem całe forum i wyszło na to że do skrzyni biegowej nie ma kombinacji z normalnym kołem zamachowym, jedynie co to można założyć zestaw z Sharana LUK: - koło dwumasowe nr. 415020310 - sprzęgło (docisk+tarcza) nr. 624303409 - łożysko oporowe LUK 510007110 lub SACHS 3182 997 901 - śruby do przykręcenia docisku do dwumasy M8x14 nr. ASO N90308607 1.33zł/szt potrzeba 6 szt - śruby do przykręcenia dwumasy do wału silnika nr. ASO N90665001 7.38zł/szt potrzeba 6 szt Numery oryginalnych części Sharan ASZ/BTB: - dwumas 038 105 266 AS lub 038 105 266 BA - docisk 038 141 025 h - tarcza 038 141 032 r Numery oryginalnych części A3 ASZ: - dwumas 038 105 266 AG - docisk 038 141 025 r - tarcza 038 141 032 g ...kosztowne rozwiązanie -------------------- _Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
ale to do 5B
-------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 July 2015 ![]() |
Za tanio I za latwo też być nie może...
Albo BTB albo zestaw z Uk z kevalarem na wzmocnionym docisku i jednomasie. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 21 September 2003 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
jeszcze takie coś wyszperałem:
SZTYWNE KOŁO ZAMACHOWE +SPRZĘGŁO KIT 4P http://allegro.pl/sztywne-kolo-sprzeglo-se...5089196424.html całkiem niezła cena przy dwumasie z Sharana -------------------- _Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
jakiś leżak magazynowy, valeo dawno temu wycofało się z tego rozwiązania
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 04 March 2009 Skąd: Łuków ![]() |
To niezłe rozwiązanie, tylko tarczę trzeba w kewlar i koło do wyważenia
-------------------- Mk4 asz gtb2260vk
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 November 2015 ![]() |
jeżeli skrzynia 5 biegowa to można założyć jednomas odchudzony z 1z i do tego tarcza z g60 obita kevlarem i docisk
natomiast jezeli masz 6 biegową to już tak to nie pójdzie bo odbija sie to na komforcie i skrzyni ... może ktoś się jeszcze wypowie co do jednomasa w 6 gang tak jak synek wspomniaj komplet z sharana BTB najmocnieszy komplet dwumasa i sprzęgła tylko koszta wysokie cos pod 3 kola ;/ .... możesz zapodać komplet ori ASZ z audi a3 chyba ma mocniejszy dwumas z tego co mi się pamięta tylko do tego wtedy pasuje obić tarcze kevlarem zeby nm ogarniało lepiej ![]() |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 21 September 2003 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
6 skrzynie mam, ale szczerze powiem że teraz własnie jechałem się przewieźć i nie jestem przekonany że w tym aucie sprzęgło jest padnięte, wczoraj trochę poczytałem i wychodzi na to że to częsta bolączka tych silników - czyli drganie na wolnych obrotach i to tylko niekiedy. No nic w sobotę będzie reszta ogarnięta drobnostek i potem prawdopodobnie podjadę do CTR na diagnozę i zobaczę co oni powiedzą na ten samochód.
-------------------- _Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 March 2009 ![]() |
ściągnij wielokolorowy i sprawdź czy są nadal drgania
często drga przez sprzęgło alternatora często przez napinacz paska -------------------- moment i moc by www.rperformance.pl
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
[quote name='Penzo' date='Wed, 18 Nov 2015 - 12:32' post='1197101']
jeżeli skrzynia 5 biegowa to można założyć jednomas odchudzony z 1z i do tego tarcza z g60 obita kevlarem i docisk natomiast jezeli masz 6 biegową to już tak to nie pójdzie bo odbija sie to na komforcie i skrzyni ... może ktoś się jeszcze wypowie co do jednomasa w 6 gang 1. ASZ wychodził z skrzynią 6 biegową (02M). 2. Ja niestety popełniłem ten błąd, tzn. założyłem customowy jednomas do takiej skrzyni. Niestety hałas w kabinie zwiększył się wielokrotnie, do 3000rpm skrzynia zagłusza całkowicie przelotowy wydech. Na skrzyni póki co nie robi to wrażenia, 500Nm eksploatowane z fantazją przez prawie 30 tyś km w żaden sposób nie pogorszyło jej stanu. Zrywają się poduszki silnika (norma w tych samochodach jak sie strzela ze sprzęgła na dobrych oponach), ale na razie poliuretanu nie zakładam. Niewątpliwie jest to świetne rozwiązanie, do zastosowań wyczynowych; na ulicę jednomasu do skrzyni 6 nikomu nie polecam. Jeśli chodzi o turbo polecił bym GTB1756VK, do seryjnych pompek moim zdaniem nie ma sensu zakładać GTB22. Cenowo wyjdzie niewiele drożej niż hybryda, a potencjał znacznie większy. -------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
jeśli zdrowe AL to 240-250ps zrobi, tyle 1756 chyba nie da rady?
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 04 March 2009 Skąd: Łuków ![]() |
Jeżdzę ma jednomasie valeo prawie 100 kkm i nie widzę różnicy, kedna jest, pedał sprzęgła łatwiej wcisnąć:-)
-------------------- Mk4 asz gtb2260vk
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Do 230 wydoli. Zdrowych AL coraz mniej sie trafia, aczkolwiek faktycznie w Ibizie jest szansa że zachowały się w dobrym stanie (bo statystyczna Ibiza ma mniej przelotu niż Passat z tego samego rocznika).
-------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 07 August 2025 - 01:46 |