Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wydajniejsze turbo do 1.9 TDI ASZ bez przeróbek, i gdzie je kupić/lub u kogo przerobić?
Fiodor
post Mon, 16 Nov 2015 - 18:24
Post #21


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012





Dzieki STefano biggrin.gif
Jesli chodzi o VKLR to nie zawsze osiagniesz te magiczne 380NM przy 2rpm zalezy tez od welkosci intercoolera jednak... przetestowano.
Ale reakcja na gaz na wiekszych wtryskach jest duzo lepsza w porownaniu do starej VK no duzo mniej dymu powiedzalbym ze przy 280KM w zdrowym PD praktycznie bezdymnie.
TWISTER napisz do mnie na PW bo mam praktycznie wszystkie mozliwe GTB 0od 17 do 22 i hybrydy. Od 1800zl w gore


--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 16 Nov 2015 - 18:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Penzo
post Mon, 16 Nov 2015 - 21:33
Post #22


Rookie
Dołączył: Sun, 15 November 2015





odkąd turbiny gtb wpadły na "rynek" już trochę czasu minęło więc i ceny muszą iść w dół bo więcej tego złomu na rynku

cały problem w niewstających turbach jest z tąd iż, każdy myśli że "zregenerowane turbo to odbre turbo" tak samo jak i wyważone ... tutaj ludzie popełniają błąd... przedstawcie sobie iż orginalne cześci zastosowane w tej turbinie sa nie do dostania ponieważ garet zaprzestał i nie chce wypuszczać ich ... ofc z logicznego punktu widzenia >> lepsza kasa dla nich przy kupnie nowej turbiny od nich i zdania starej wink.gif "kasa kasa kasa "

jako że ludzie kombinatory są to oczywiście powychodziły zamieniki najwyższej półki i tu właśnie ta bolaczka, że jak zregenerujesz "łożyskowanie/tulejke" zwał jak zwał dla laików to turbo juz nie wstanie jak wstawało nawet jak się z niej lało na lewo czy prawo ... nie bd wstawać i amen
porównywalismy ze znajomym nówke gtb za ponad 4 koła na maszynkach i wykresach i wychodziło że ori turbo trzeba dowarzyć... wydało się to ocvzywiście nielogiczne (wykres przy testach turba na maszynach na wywazenie wyszedl poszarpany ) nie wiadomo od czego w kazdym rzie owe turbo wsatawało a zregenerwoane juz znacznie gorzej ....

tak panowie lepiej szukać dobrej sztuki z jakimś luzem i ja przerobić problematyki dużej nie ma gtb jest bardzo łatwo rozbieralne i modowalne wink.gif

hmm co do przeróbek tak można trafić ulepy ale ludzie przesadzają zwalając na źle przerobione turbo gtb od strony wacum stoperów itp itd
wiadomo ważny jest kąt gruchy i stoper a także jaką gruche się zastosuje ramie itp itd rozwarcie żaluzji ... i dużo tego ale na wstawanie ma najwieksze znaczenie ślizg wirnika z logiki im lżej sie kreci tym szybciej wstanie

czekam teraz na jakiś lincz moich spostrzeżeń z dośwaidczenia z tymi sprężarkami wink.gif

fiodor ma dobry zasób wiedze i nawet sie dzieli i pomoże bo po to forum jest wink.gif
ctr tajemniczy mało udziela info ale elegancko ogarnia biggrin.gif
masz jeszcze na forum ibizy cobreti i tomitdi xd
jest także transturbo z mielca wink.gif
turbospec RZ
i wiele innych itd itp

aa uwielbiam te pierwsze fobie ze przy 2tobr musi być 2 bara NA GTBVK ale każdy robi jak lubi wink.gif

odradzam olej motul lepiej daj valvoline motul to przereklamowane badziewie tak jak castrol i reszta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Synek
post Mon, 16 Nov 2015 - 21:45
Post #23


Super User
Dołączył: Tue, 14 July 2015





A hybrydowa turbina to nie regeneracja?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Penzo
post Mon, 16 Nov 2015 - 21:50
Post #24


Rookie
Dołączył: Sun, 15 November 2015





CYTAT(Synek @ Mon, 16 Nov 2015 - 21:45) *
A hybrydowa turbina to nie regeneracja?


a wymieniasz wszystkie bebechy czy tylko zimna ciepłą stronę ;> ? albo tylko zimną ;D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TWISTER
post Tue, 17 Nov 2015 - 18:53
Post #25


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Tarnowskie Góry





No i dziś auto przyjechało z warsztatu i wymienili mi takie pozycje:
- pasek rozrządu
- napinacz
- rolka
- pompa wody
- filtr oleju
- olej
- filtr paliwa
- sworznie

W sobotę zostaną jeszcze zrobione drobne rzeczy, jak wymiana tłumików (jakiś tanich), zbieżność, wymiana przegubu razem z osłonami, naprawa tylnych hamulców, wymiana filtra powietrza.

No i fajnie, ale że nie może być idealnie to zdiagnozowali że dwumas jest do wymiany. Proszę podpowiedzcie z czego założyć jakiś mocniejszy zestaw? Gdzieś przeglądając internet czytałem coś o Sharanie? Proszę napiszcie konkretnie jakich części szukać, bo mój budżet na tuningi się kurczy.


--------------------
_Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Synek
post Tue, 17 Nov 2015 - 19:59
Post #26


Super User
Dołączył: Tue, 14 July 2015





Sharan BTB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Tue, 17 Nov 2015 - 20:15
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





a czy ty czujesz, że jest do wymiany, czy tak Ci powiedziano?


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TWISTER
post Tue, 17 Nov 2015 - 20:40
Post #28


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Tarnowskie Góry





Mi to Szwagier robi (bo ja mam nogę złamaną w 5 miejscach), gdzie razem mieszkami na tym samy podwórku, silnik się trzęsie na wolnych obrotach i to nie zawsze, i na pedale też czuć drgania, tako samo przy zmianie biegu w końcowej fazie puszczania sprzęgła czuć szarpnięcie. Poduszki są dobre w całym aucie. Oglądałem ceny kompletnego zestawu to idzie się załamać. Znajomi podpowiedzieli żeby to poskładać na normalnym kole zamachowym z VR6 lub G60, co myślicie o takim rozwiązaniu?

dopisane:
przeszukałem całe forum i wyszło na to że do skrzyni biegowej nie ma kombinacji z normalnym kołem zamachowym, jedynie co to można założyć zestaw z Sharana

LUK:
- koło dwumasowe nr. 415020310
- sprzęgło (docisk+tarcza) nr. 624303409
- łożysko oporowe LUK 510007110 lub SACHS 3182 997 901
- śruby do przykręcenia docisku do dwumasy M8x14 nr. ASO N90308607 1.33zł/szt potrzeba 6 szt
- śruby do przykręcenia dwumasy do wału silnika nr. ASO N90665001 7.38zł/szt potrzeba 6 szt

Numery oryginalnych części Sharan ASZ/BTB:
- dwumas 038 105 266 AS lub 038 105 266 BA
- docisk 038 141 025 h
- tarcza 038 141 032 r

Numery oryginalnych części A3 ASZ:
- dwumas 038 105 266 AG
- docisk 038 141 025 r
- tarcza 038 141 032 g


...kosztowne rozwiązanie


--------------------
_Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiodor
post Tue, 17 Nov 2015 - 20:59
Post #29


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012





ale to do 5B


--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Synek
post Tue, 17 Nov 2015 - 21:08
Post #30


Super User
Dołączył: Tue, 14 July 2015





Za tanio I za latwo też być nie może...
Albo BTB albo zestaw z Uk z kevalarem na wzmocnionym docisku i jednomasie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TWISTER
post Tue, 17 Nov 2015 - 21:55
Post #31


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Tarnowskie Góry





jeszcze takie coś wyszperałem:
SZTYWNE KOŁO ZAMACHOWE +SPRZĘGŁO
KIT 4P
http://allegro.pl/sztywne-kolo-sprzeglo-se...5089196424.html
całkiem niezła cena przy dwumasie z Sharana


--------------------
_Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 17 Nov 2015 - 22:44
Post #32


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





jakiś leżak magazynowy, valeo dawno temu wycofało się z tego rozwiązania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MS13
post Tue, 17 Nov 2015 - 22:53
Post #33


Frequent User
Dołączył: Wed, 04 March 2009
Skąd: Łuków





To niezłe rozwiązanie, tylko tarczę trzeba w kewlar i koło do wyważenia


--------------------
Mk4 asz gtb2260vk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Penzo
post Wed, 18 Nov 2015 - 12:32
Post #34


Rookie
Dołączył: Sun, 15 November 2015





jeżeli skrzynia 5 biegowa to można założyć jednomas odchudzony z 1z i do tego tarcza z g60 obita kevlarem i docisk
natomiast jezeli masz 6 biegową to już tak to nie pójdzie bo odbija sie to na komforcie i skrzyni ... może ktoś się jeszcze wypowie co do jednomasa w 6 gang

tak jak synek wspomniaj komplet z sharana BTB najmocnieszy komplet dwumasa i sprzęgła tylko koszta wysokie cos pod 3 kola ;/ ....
możesz zapodać komplet ori ASZ z audi a3 chyba ma mocniejszy dwumas z tego co mi się pamięta tylko do tego wtedy pasuje obić tarcze kevlarem zeby nm ogarniało lepiej wink.gif firma tylko sachs
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TWISTER
post Wed, 18 Nov 2015 - 13:38
Post #35


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Tarnowskie Góry





6 skrzynie mam, ale szczerze powiem że teraz własnie jechałem się przewieźć i nie jestem przekonany że w tym aucie sprzęgło jest padnięte, wczoraj trochę poczytałem i wychodzi na to że to częsta bolączka tych silników - czyli drganie na wolnych obrotach i to tylko niekiedy. No nic w sobotę będzie reszta ogarnięta drobnostek i potem prawdopodobnie podjadę do CTR na diagnozę i zobaczę co oni powiedzą na ten samochód.


--------------------
_Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CrocodileReggae
post Wed, 18 Nov 2015 - 14:01
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 March 2009





ściągnij wielokolorowy i sprawdź czy są nadal drgania
często drga przez sprzęgło alternatora często przez napinacz paska


--------------------
moment i moc by www.rperformance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Wed, 18 Nov 2015 - 14:17
Post #37


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





[quote name='Penzo' date='Wed, 18 Nov 2015 - 12:32' post='1197101']
jeżeli skrzynia 5 biegowa to można założyć jednomas odchudzony z 1z i do tego tarcza z g60 obita kevlarem i docisk
natomiast jezeli masz 6 biegową to już tak to nie pójdzie bo odbija sie to na komforcie i skrzyni ... może ktoś się jeszcze wypowie co do jednomasa w 6 gang


1. ASZ wychodził z skrzynią 6 biegową (02M).

2. Ja niestety popełniłem ten błąd, tzn. założyłem customowy jednomas do takiej skrzyni. Niestety hałas w kabinie zwiększył się wielokrotnie, do 3000rpm skrzynia zagłusza całkowicie przelotowy wydech. Na skrzyni póki co nie robi to wrażenia, 500Nm eksploatowane z fantazją przez prawie 30 tyś km w żaden sposób nie pogorszyło jej stanu. Zrywają się poduszki silnika (norma w tych samochodach jak sie strzela ze sprzęgła na dobrych oponach), ale na razie poliuretanu nie zakładam. Niewątpliwie jest to świetne rozwiązanie, do zastosowań wyczynowych; na ulicę jednomasu do skrzyni 6 nikomu nie polecam.

Jeśli chodzi o turbo polecił bym GTB1756VK, do seryjnych pompek moim zdaniem nie ma sensu zakładać GTB22. Cenowo wyjdzie niewiele drożej niż hybryda, a potencjał znacznie większy.


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Wed, 18 Nov 2015 - 18:32
Post #38


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





jeśli zdrowe AL to 240-250ps zrobi, tyle 1756 chyba nie da rady?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MS13
post Wed, 18 Nov 2015 - 22:40
Post #39


Frequent User
Dołączył: Wed, 04 March 2009
Skąd: Łuków





Jeżdzę ma jednomasie valeo prawie 100 kkm i nie widzę różnicy, kedna jest, pedał sprzęgła łatwiej wcisnąć:-)


--------------------
Mk4 asz gtb2260vk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Thu, 19 Nov 2015 - 20:30
Post #40


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Do 230 wydoli. Zdrowych AL coraz mniej sie trafia, aczkolwiek faktycznie w Ibizie jest szansa że zachowały się w dobrym stanie (bo statystyczna Ibiza ma mniej przelotu niż Passat z tego samego rocznika).


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 07 August 2025 - 01:46