4ZZ-FE - Co można z tym zrobić |
4ZZ-FE - Co można z tym zrobić |
Thu, 28 Apr 2016 - 22:18
Post
#61
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 |
Coś tam ma być generalnie jeszcze grane ale nie chcę zapeszać, więc na razie cicho siedzę
Po weekendzie będę raczej wiedział A później pozostanie tylko dogranie kilku szczegółów i trochę pracy. -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 28 Apr 2016 - 22:18
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 08 Aug 2016 - 00:15
Post
#62
|
|
User Dołączył: Fri, 19 April 2013 Skąd: Radzyn/ UK |
i jak dzieje się coś w temacie onyx?
|
|
|
Mon, 08 Aug 2016 - 08:50
Post
#63
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 |
Jak najbardziej Kwestie, które były pod znakiem zapytania zostały opanowane - czyli pełne sterowanie zapłonem Jak wrócę z urlopu to biorę się za składanie elementów układanki. Trochę się to przedłuża, ale niestety cierpię na chroniczny brak czasu i mimo wszystko to ciężko się robi auto które praktycznie jest potrzebne codziennie. Pod koniec września może będzie up w temacie.
Na tę chwilę zmiany zaszły w skrzyni biegów. Wjechał Torsen z MR2 i dłuższy 6-ty bieg (0,725 zamiast 0,815) żeby poprawić trochę ekonomię w trasie. -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
Mon, 08 Aug 2016 - 10:57
Post
#64
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Widze zrobiles moda, na ktorego ja sie czailem w Lotusie ale odpuscilem z powodu amerykanskich horror stories o wyciaganiu dyfra z tej skrzyni. Prawda to, ze sa ogromne klopoty z wyciaganiem wlasnie 6 biegu i bardzo latwo go przy tym uszkodzic? Nie zeby bylo mi to info jeszcze potrzebne, bo dalszych Lotusow nijak nie planuje ale ciekawy jestem bardzo.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Mon, 08 Aug 2016 - 11:23
Post
#65
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 |
Horrorem można to owszem nazwać. Zwłaszcza, że musiałem to robić 2x - zaczął szczać uszczelniacz wałka sprzęgłowego (mimo że założyłem nowy). Okazało się, że jest mała nadżerka na wałku sprzęglowym - w miejscu pracy uszczelniacza. O ile stary uszczelniacz się dotarł i nie leciało to nowy nie miał chęci. Jest on na samym dnie skrzyni, więc sam rozumiesz... Więc na szybko musiałem zorganizować dawcę. Sprzedawca z allegro był miły i jak mu opowiedziałem co mnie spotkało to wydał mi tę skrzynię w niedzielę Ale trasę 170km w jedną stronę trzeba było zrobić. Dobrze, że po jakichś 60km zajrzałem pod auto żeby się upewnić czy wszystko ok. Cieszyłem się tylko, że nie zapaskudziło mi olejem sprzęgła i nie musiałem kupować nowego.
Podczas całej operacji dezintegracji uległ jeden ściągacz, który bez problemu obsługuje łożyska kół Generalnie bez palnika, porządnego ściągacza, młotka i metrowej rurki nie ma co do tematu podchodzić. Pasowanie poszczególnych przełożeń i łożysk to jakaś masakra, a oprócz pasowania dochodzi wieloklin. Generalnie dawno z taką częstotliwością nie przeklinałem Jak usunie się 6 bieg i tę najgorszą piastkę z dwoma synchronizatorami, to reszta idzie już w miarę spoko Pod nią jest ta blacha, która supportuje kolejne łożyska. Jak ją się odkręci, to już można zdemontować środkową część korpusu i oba wałki wraz z różnicówką. Same przełożenia i łożyska można bez problemów już wyciskać na prasie. Warto szczególną uwagę zwrócić na wstępne napięcie dyfra po jego montażu (zwłaszcza, gdy podczas tej operacji zmieniamy łożyska na nim). Ogólnie w związku z tym, że to tak parszywie szło profilaktycznie wymieniłem wszystkie łożyska żeby już do tego tematu nie wracać Bo licząc robotę to ogólnie wyszło tak jakbym 3 skrzynie zrobił. Suma sumarum warto było to zrobić, bo w aucie nawet z tak małą mocą sporo daje. Zupełnie inaczej się zachowuje w zakręcie - zwłaszcza na mokrym. -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
Mon, 08 Aug 2016 - 14:11
Post
#66
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Dzieki bardzo za info. Znaczy tym razem amerykanie jednak maja racje
Chyba dobrze, ze nigdy sie za to nie zabralem. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Mon, 08 Aug 2016 - 14:27
Post
#67
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 |
Nie taka straszna ta baba jaga Ale trochę nerwów stracić można Dobrze, że w corolli nie trzeba ściągać sanek żeby skrzynię wydobyć
P.S. Kras a czemu już nie chcesz wracać do Lotusa? Może być PW -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
Mon, 05 Sep 2016 - 17:51
Post
#68
|
|
User Dołączył: Fri, 19 April 2013 Skąd: Radzyn/ UK |
a robiłeś coś może z układem hamulcowym? idzie założyć p&p wydajniejsze hamulce z innego auta/modelu?
|
|
|
Mon, 05 Sep 2016 - 18:18
Post
#69
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 |
Tak, założyłem zaciski od D4D - są takie same jak w TS, czyli obsługują tarcze 275x25mm. Można założyć same jarzma bo zaciski są te same.
Inną opcją są zaciski od Avensisa T22, 2-tłoczkowe ale masa nieresorowalna wzrośnie jeszcze bardziej i możliwe że zaburzy się balans przód/tył. Dla mnie opcja pierwsza hamuje wystarczająco jak na dupowóz, a zawsze można się wspomóc lepszym klockiem. -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
Thu, 03 Aug 2017 - 21:59
Post
#70
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 |
Trochę to trwało ale czas na mały up - wjechał kompresorek. Na tę chwilę dmucha ~0,48 pod odcinką. Co do kresek, to jeszcze za wcześnie na to - dopiero przedwczoraj auto zostało finalnie wystrojone - za co dziękuję Chesterowi Ecu-tune.pl
Jak zwykle robota na medal Jazda trochę przypomina jazdę tramwajem. Jest tak liniowo, że aż nudno Ale z drugiej strony na miejski dupowóz w sam raz. Auto na pewno nie jest ultra szybkie ale jazda sprawia przyjemność -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
Fri, 04 Aug 2017 - 08:28
Post
#71
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
No bardzo ladnie
Teraz to juz tym bardziej moglbys wejsc w airbox TRD -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Fri, 04 Aug 2017 - 09:32
Post
#72
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 |
Dzięki Kras
Może coś by to dało, ale z drugiej strony nawet 2zz ma tę samą puszkę, więc pewnie zapas w powietrze jest Chwyt powietrza przeniosłem by łapał powietrze prostopadle zza grilla. W poprzednim lokalizacji łapał za dużo syfu i wody - nawet tej deszczówki rozpylonej przez opony aut przede mną. Zdecydowanie częściej filtr wymagał wymiany. -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
Fri, 04 Aug 2017 - 09:56
Post
#73
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Zapas pewnie jest Ale ladnie sie zmienia dzwiek, a przynajmniej w 2zz sie zmienil - taka troche klasyczna hondowa b-seria sie zrobila
Glosny ten kompresor? Sa mielone koty? -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Fri, 04 Aug 2017 - 10:01
Post
#74
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 |
No tak ale 2zz się kręci wyżej
Co do hałasu kompresora, to jest absolutna cisza. Nie słychać go ani trochę, więc o klasycznym młynku do kawy można zapomnieć Trzeba się mega wsłuchiwać żeby go usłyszeć. -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
Fri, 04 Aug 2017 - 10:14
Post
#75
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
No to idealny mod na daily.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Fri, 04 Aug 2017 - 10:16
Post
#76
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 |
Tak mi się wydaje
Poprawiona elastyczność, boost dostępny od razu, bez doładowania niskie spalanie -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
Fri, 04 Aug 2017 - 21:00
Post
#77
|
|
User Dołączył: Tue, 11 October 2011 |
Seryjną puszkę ma nawet 200kW 2zz od bemani więc powietrza wystarczy na bank.
-------------------- MR2 2zz sc (Janusze Tuningu)
|
|
|
Mon, 12 Feb 2018 - 12:35
Post
#78
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 |
Auto od dłuższego czasu sobie jeździ Jak na razie zrobione lekko ponad 16tys km w Polsce i poza granicami. Hamownia odwiedzona i taki o to jest wynik:
-------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
Mon, 12 Feb 2018 - 12:59
Post
#79
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 |
myślałem że wyjdzie więcej...
może chcesz sprawne 1zz-fe w dobrej cenie -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
Mon, 12 Feb 2018 - 13:06
Post
#80
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 |
A z czego to więcej niby miało wyjść? Przecież w to 1.4 tylko dmuchnięte 0,5 bara.
Dziękuję bardzo za propozycję, ale na tę chwilę podziękuję Nie zamierzam na razie iść z pojemnością w górę. A 1zz po typowych bolt-ons od tego dostaje lanie. Na ulicy jakoś zdecydowanie lepiej jedzie niż liczby z wykresu BTW. Wojtek, a Ty już po swapie na 2zz? Bo realne wykresy mocno rozczarowują, w stosunku do tego co deklaruje producent -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 19:32 |