![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Hej,
Opis w klasycznej formie pojawi sie wkrotce. Proboje wkoncu wyzdrowiec, od prawie 4 tygodni nie moge sie wyleczyc z tego paskudztwa co grasuje, ostatni tydzien spedzilem doslownie caly w lozku. Lepsze to niz w szpitali jak kilka znajomych... :/ Znajomi ciagle podpowiadaja mi ze powinienem zrobic kanal YT, na ktorym zajmowalbym sie tematem tuningu, tym co robie na codzien no i np. projektem Toyoty. Jest duza szansa ze wpierw pojawi sie wideo w formie eksperymentu, jesli taka formula bedzie sie podobac to cos sie pomysli jak to wszystko uruchomic. Wiksa, ktora slychac w tle: http://tidido.com/a35184373814347/al55d78ab913b521ef22ac624a |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Sub w ciemno, najlepsza decyzja, idealne miejsce na reklame dla firm które napewno będą chciały współpracowac, for motoryzacyjnych jest wiele rozreklamowac i heja
-------------------- c4
|
|
|
![]()
Post
#83
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 September 2014 ![]() |
szykuje się ultra sleeper, aczkolwiek miałem nadzieję, że kolejny update będzie zawierał prezentację "varioramu"
czekam na ciąg dalszy |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2004 Skąd: JAWORZNO ![]() |
Co do kanalu na YT to polecam tylko bez wielkiej napinki.
-------------------- Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś ! |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Hej!
Wiec tak. Znalazlem chwile czasu zeby cos napisac. Silnik 1.7 idzie do off roadowki ultra lekkiego ruraka. Tak ze zobaczysz vario ram, tylko ze w innym projekcie. Kanal YT bedzie mial forme tego co robi aaroncake i AvE: https://www.youtube.com/user/aaroncake , https://www.youtube.com/user/arduinoversusevil Nie sadze ze ten typ kanalu YT przyciagnie komerche. W kwestii Toyoty. To ze w tej budzie znalazl sie ten silnik to jak zwykle kwestia przypadku z katalizatorem zdarzen zyciowych. Internet miesci duzo ale bede sie streszczac: za namowa znajomych proboje byc bardziej spolecznym berkutem i zaczelem wychodzic z mojego comfort zone jakim jest warsztat, garaz i las. Odwiedzilem spot SR i zobaczylem jak to wyglada, spodobalo mi sie, w glowie zaiskrzyla mysl ze moze 400km w toyocie to malo by hasac z moimi 800-1100 koni RS'ami 6. Od iskry do pozaru jest daleka droga, ale tak sie zlozylo ze ten malenki iskierek trafil na odpowiednie podloze i przez przypadek stalem sie posiadaczem silnika Audi 2.4 30V i skrzyni biegow 01A w cenie melanzu z biedronki. ![]() ![]() Majac duze doswiadczenie z audi wiem ze w tej firmie pracuja bardzo sprytni ludzie i wszystko pasuje ze wszystkim, a jesli mozna to uzywaja wszedzie tych samych czesci. Koniec koncow wyglada to tak ze miedzy 2.4 30V a 2.7 Biturbo nie ma praktycznie zadnej roznicy mechanicznej, innymi slowy jesli bedzie pasowac 2.4 to 2.7 tez. Hmm. ![]() Stare vs nowe. Nigdy nie moge nadziwic sie jak kompaktowe sa te silniki :) BUH z racji 10 cylindrow zabiera troche miejsce ale i tak jest male. CFSA albo BNS to znowu malenkie silniki z mocnym kopnieciem. Najchetniej wlozylobym cos takiego jak zbudowalem wczesniej, CFSA turbo ale nie ten budzet :D ![]() ![]() ![]() ![]() Kupujac sprzeta mialem pelna swiadomosc tego ze moze byc kawalkiem zelaza i aluminium na szrot. Stal pod chmurka i na wpol przykryty folia a tu taka niespodzianka. Chyba jeszcze nie widzialem tak ladnego silnika z rodziny 30V ;) Skrzynia biegow: ![]() Tutaj niestety bylo slabiej. Trzeba bylo rozebrac i wyczyscic. Na walku atakujacym bylo duzo korozji, udalo sie ja doczyscic bez smiertelnych wzerow ale wnetrze bylo wypelnione szlamem. ![]() Wiele czyscikow, pedzlowania, bujania i modlitw pozniej skrzynia zostala poskladana spowrotem. Skrzynia i tak jest materialem na strate, nie ma szansy na to ze wytrzyma takie rzeczy jakie beda dzialy sie w tym sprzecie. Zakladam ja w formie tymczasowej do 01E z 2.5 tdi i modle sie do boga zelaznego deszczu o male opady. Teraz trzeba zrobic nowe mieszkanie skrzyni: ![]() Bagaznik wyciety, to samo z pokaleczona plyta posrednia miedzy bagaznikiem a komora silnika. ![]() Belka zawieszenia zostala zmodyfikowana o centralna rozporke trzymajaca obie polowki. Oprocz tego dodana zostala trojkatna rozporka zamykajaca tyl auta w 3 trojkaty. Nie wiem co sie dzieje z ciezkim 4ag ale przy Zetecu widzialem slad na tulejce ze tylek tanczyl prawie 15mm na boki przy upalaniu na slabej oponie. ![]() Silnik lezy na deskach. Teraz trzeba go delikatnie wpasowac w nowy dom. ![]() Delikatnie.... ![]() Podluznice czyste, trzeba bylo tylko przygotowac pod spawanie. ![]() Nowa podluznica spinajaca tyl. Subtelnosc przedewszystkim. ![]() ![]() Miejsca pod przyszle lapy silnika. Tak, wiem ze nie uzywa sie tych elementow w ten sposob. Tak bedzie to ogarniete. To jest rozwiazanie tymczasowe, tak sie sklada ze te swoznie wraz z dystansami maja odpowiedni wymiar pod to by pozniej tam wpasowac bardziej koszerne rozwiazanie. ![]() Budowa lapy skrzyni biegow. ![]() ![]() Tutaj swozen pracuje juz w dobrej plaszczyznie i tak zostanie. Kilka spawow pozniej: ![]() ![]() Teraz powinienem wstawic kilka zdjec obspawanych przednich mocowan silnika ale niestety nie mam niczego co by sie nadawalo do publikacji. Po zmianie telefonu z Nokii 808 na Samsunga Galaxy S5 jakosc zdjec padla na pysk z zawinieciem pietami za uszy i wiekszosc zdjec, ktore cykam w trakcie pracy nie nadaje sie do niczego. ![]() ![]() ![]() ![]() Kabina oddzielona od silnika 1mm blacha. ![]() ![]() Odswierzanie i malowanie. Niestety brakuje 3 zdjecia z efektem koncowym, aparat... Wszystko jest ladnie czerwone ;) ![]() ![]() Przerobione przewody od chlodzenia i paliwa tak by wszystko pasowalo na swoje miejsce. ![]() Na pierwszy ogien zamontowane bedzie 2.4. Po tym jak okaze sie ze wszystko dziala tak jak nalezy bedzie swap na 2.7. Sprzeglo na "kevlarowej" okladzinie, 240mm. ![]() ![]() ![]() ![]() Splywy oleju. Wszystko bedzie na zlaczkach hydraulicznych i teflonie. ![]() Audi V6 30V w wersji Toyota MR-R edition. Miska olejowa wymagala drobnego przemodelowania by to wszystko pasowalo ale nie stanowilo to zadnego problemu. ![]() Sprzet budowany jest w duchu DIY. Nie uzywam zadnych fantsy pantsy narzedzi, auto jest pomyslane tak by dalo sie go obsluzyc na chodniku. Do wlozenia i wyjecia silnika wystarcza belka, lewarek i kobylki. Silnik wisi na 3 srobach i schodzi w dol bez zadnego proszenia. ![]() ![]() ![]() ![]() Siedzi :) Czas na zbrojenie silnika: ![]() Zaplon. 2x zestaw cewek od V6 30V. WN idzie tylko z jednej poli, druga jest odrazu zmasowana tak ze pojedyncza swieca dostaje cale napiecie, ktore normlanie byloby dla dwoch swiec. Nie mam niestety foto tego ale jest to zintegrowane w mocowanie cewek. ![]() ![]() ![]() Cewki idealnie wpasowaly sie w miejsce docelowe ;) Cos czego nie da sie poczuc w internecie a wiadomo tylko jak sie buduje takie cos. Zeby wpasowac cewki na miejsce docelowe (gdzie jest go bardzo malo i jest ciezko dostepne) i zbudowac mocowanie zabralo prawie 8h. ![]() ![]() Turbomaszyneria. 2x HX35W. ![]() Stanowisko pracy weekendowej. Czyszczenie, inspekcja i sprezarek z dostepnych fruktow. ![]() Przymiarka, mieszcza sie w komorze. Czas zaczac mocowac sprezarki. Tutaj tez musze skonczyc tego posta bo skonczylem chyba limit ilosci zdjec. |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
![]() ![]() ![]() Wieszaki gotowe. Wieszaki. Jest to cos co mnie zawsze wkurwia jak ogladam projekty. Ludzie montuja wieeeelkie turbo, wszystko to ciezkie i toporne, dp 4" cuda niewidy na kiju a to wszystko wieszaja na rozgrzanym do 900C kolektorze. Zycze powodzenia z zywotnoscia kolektora. A nie, zapomnialem. Wieszaja, na zelaznej tregli na sztywno do bloku silnika ![]() Temat numer dwa to latwosc serwisu. Taka turbosprezarka wazy ok. 20kg. U mnie kolektor wydechowy i wszystkie laczniki sa tak zbudowane ze calosc rozbiera sie niezaleznie od siebie. Podczas calego tego procesu turbo wisi elegancko na swoim miejscu, do ustawiania go wystarczy jeden palec. ![]() Sleeper to to nie bedzie, turbo widac ![]() ![]() Kolejna zaleta uzywania wieszakow i pomyslenia jak zrobic reszte ukladu wydechowego. Kolektory sa robione na sciankach 1.5mm i nie boje sie ze cokolwiek bedzie pekac. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jeszcze cieple po spawaniu ![]() Po wspawaniu miejsca na sonde lambda: ![]() ![]() Tak to wyglada od srodka: ![]() Przez to ze uzywam cienkosciennej rury, wszystko jest pofazowane i spasowane jak nalezy + argon do srodka calosc jest idealnie gladka rura. Nie ma kartofliska na kazdym laczeniu. ![]() ![]() ![]() ![]() Skonczone, owiniete na trzy i w aucie. ![]() Splywy oleju do turbo. ![]() Teraz pora na kolektor. Normlanie zrobilbym nowy wlasny ale chcialbym tego sprzeta odpalic przed poczatkiem roku. Biorac pod uwage to co musialbym zrobic zeby byl wykonany tak jak mi sie to podoba (ciac bude i wstawiac nowa szybe) stwierdzilem ze pojde w tym wypadku na tymczasowy kompromis i zastosuje przerobiona serie z audi. ![]() ![]() Seria nie znaczy ze nie dostanie sie jej ... ![]() Dodac troche miesa zeby bylo skad material sciagac. ![]() I to zamienia sie potem w cos co jest blizej docelowego : ![]() To by bylo na tyle na ten moment. Mam duzo projektow z pracy do skonczenia tak ze tempo budowy toyoty jest bardzo marne, aktualnie pracuje nad kolektorem dolotowym. Musze obrobic do konca wszystkie kanaly. Zamontowac intercooler wodny do kolektora. Zrobic mocowanie przepustnicy i dyfuzor do coolera. Potem polozyc przewody paliwowe i podcisnienia + zbudowac swirl pot i uklad paliwowy. Troche tego jest i zajmie to sporo czasu. Tak ze nastepne apgrejdy watku jak bede mial na to czas. |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Jesteś zdrowo pie... szalony. Brawo
|
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
podoba mi sie to rekodzieło!
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Hx35 x2? Będzie strokerem, to się domyślać, może nawet więcej niż 2.7, ale to dalej nie wróży żadnego boost'u poniżej 5krpm.
|
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Doladowanie nie bedzie zadnym problemem bo bedzie ALS. Boost bedzie krotko mowiac zawsze. Narazie nie wrzucam fotek bo wpierw musze to wszystko odpalic i przetestowac.
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Takie ładne V6, aż się prosi , żeby między głowicami siadł kompresor
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
User Dołączył: Sun, 01 April 2012 ![]() |
Kup sobie szlifierkę prostą (palcówkę), szkoda wiertarek na porting a i szybciej i przyjemniej idzie
![]() |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Mega
![]() |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Jesteś prze pozytywny świr motoryzacyjny:)
Jeśli to auto na streety to 2.7 biturbo oparte na hx35 z als to nie jest dobry pomysł. Wstanie to pod warszawą Panie ![]() -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Na ulicy uzywam swifta 1.0
![]() To co montuje jako ALS bedzie czyms nowym. Nie wrzucam zdjec tego co buduje bo w przyszlosci chcialbym sprzedac chociaz jedna sztuke zanim zacznie sie kopiowanie. |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Bajka;-)
Masz ode mnie +1 subskrybenta na YT ;-) Notabene - jakbyś użył skrzyni z nowszych audi, które mają półosie w dzwonie (jak u cowboya) to nie musiałbyć ciąć wnętrza |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Mam teraz miejsce na cfsa turbo
![]() Kanal ma YT to ciezki temat, mam sporo materialow, ktore moglbym pokazac np. o wtrysku wody. Narazie temat jest rozwijany, ale musi miec to odpowiednia jakosc i tresc, nie chce robic kanalu YT o glupotach. |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
Ja jebie! szaleniec
![]() |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Dobrze Cie widziec na forum.Masz leb na karku.
|
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Sondy przed turbosprężarkami?
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 04:32 |