![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 29 November 2010 Skąd: Stary Sącz ![]() |
W jakim celu jest budowane to auto? Jest wiele powodów, ale główny, żeby się rozwijać, przetestować kilka urządzeń i osprzętu silnika, nauka dataloggingu. Poza tym czasem pojechać w Superoesie i polatać po torze jak czas pozwoli. MRka już jeździ, ale jak zwykle mieliśmy masę problemów, z którymi udało nam się uporać jak nieszczelności kolektora ssącego, swirltanka, nie działającego lifta, z elektryka. W końcu na hamowni i strojenie, jeden pomiar bez lifta i dwa z liftem. Lifta załączałem przy 3750rpm ale zmieniłem później na 4650rpm ![]() ![]() ![]() Bez lifta udało się uzyskać 211,5whp i 194Nm na hamowni Rototest Z liftem były ogromne problemy, tak dzwoniło w silniku, myślałem, że już tego nie ogarnę ale udało znaleźć się usterkę. Po załączeniu lifta boost spadł o 0,2bar a mocy przybyło 40hp, finalnie 250whp i 227Nm. Kolektor zmienia kolor, ale EGT OK. Kolektor wydechowy został obandażowany. Kolektor podczas pomiaru ![]() Bałem się o silnik i na tym się zatrzymałem w następnym tygodniu montujemy mocniejszy silnik i będziemy chcieli uzyskać kolejne 30-40hp. Żeby to osiągnąć musimy zmienić wałki, które pewnie ogarniemy do miesiąca. Wracając do znalezionej usterki z liftem, był zabrudzony filterek od lifta, a cały czas myślałem, że stukowe albo coś się rozsypało. ![]() Po wyczyszczeniu można było śmiało stroić i cisza spokój ![]() Do zestawu wskoczyła druga pompa Bosch 040 w surge tanku, wtryskiwacze Bosch 550cc EV14, przepustnica elektryczna Bosch, chłodnica wody do wodnego intercoolera ![]() Chłodnica wody do wodnego intercoolera przyszła bezpośrednio od dystrybutora w DE, pochodzi z najnowszego 4.0TDI ![]() Kolega przygotował hamulce na przód z Alfy 159 wersja mniejszy lżejszy monoblok Brembo, tarcze z Mini Coopera nawiercane i nacinane 305mm ![]() ![]() Zbiornik i chłodniczkę oleju do Rotrexa zamontowaliśmy we wlocie od strony pasażera. ![]() Teraz testy i dopracowanie trakcji w oprogramowaniu, przy słabym starcie 5,4 do setki i 13,7. Jak dopracuje to wrzucę z RL, na mokrym ciężko było przekroczyć 50-60% gazu bo robiło się niebezpiecznie. -------------------- podpisy komercyjne tylko dla kont PRO
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Przy pełnym ogniu pewnie kierowcy brakuje tlenu w kabinie
![]() -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 July 2015 ![]() |
W sumie to dobrze bo nawet się nie spoci od przyspieszenia co najwyzej mózg się wyłączy z braku tlenu
![]() Chciałem rotrexa c30 pakować do 1.9 tdi żeby dziurę big turbo zlikwidować Ale nie było nigdzie używki i temat ucichl. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 13:13 |