Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> odprężanie silnika
hans
post Thu, 03 Jun 2004 - 18:35
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Bydgoszcz





pytanie czysto teoretyczne , co da w silniku doladowanym zmnieszenie sprezania i wieksze doladowanie ?


--------------------
w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 03 Jun 2004 - 18:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
BlitzZ!
post Thu, 03 Jun 2004 - 18:57
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003





Zmniejszenie sprężania dają odpowiednie tłoki lub uszczelka głowicąy (wyższa)... A ciśnienia doładowania to nie zmieni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Thu, 03 Jun 2004 - 19:00
Post #3


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Chyba nie zrozumiałeś pytania, Blitzi...

Ja z moim rozumieniem odpowiadam tak: zmniejszenie stopnia sprężania a zwiększenie boostu da większą odporność na spalanie stukowe na przykład. Można więcej dmuchać


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hans
post Thu, 03 Jun 2004 - 19:05
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Bydgoszcz





zgadza sie , mozna wiecej dmuchac ale czy ma to jakies przewlozenie na wzrost momentu przy jednoczesnym obnizeniu sprezania i wzroscie doladowania ? ... bo wiadomo ze nawet jak odprezemy to jak doladujemny odpowiedniuo to stukowe znowu sie pojawi ...tylko co w ten sposob osiagamy ? jaki jest plus takiego rozwiazania ? ... przeciez wiadomo ze latwiej podniesc stopien sprezania niz dmuchnac wiecej


czy przypadkiem nie ma to wplywu na zdolnosc krecenia w wyzsze obroty silnika ? ...


--------------------
w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coube
post Thu, 03 Jun 2004 - 19:14
Post #5


Flashmaster
Dołączył: Sun, 08 June 2003
Skąd: Katowice





bardzo dobre pytanie, powiem ze odp. na nie zastanawiala mnie juz dawno dlaczego robi sie do silnikow odprezonych jeszcze wieksze odprezenie...

moze zwieksza sie w ten sposob komore spalania co przy mniejszym "obciazeniu" pozwala doladowac wieksza ilosc powietrza pod mniejszym cisnieniem


--------------------
Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Thu, 03 Jun 2004 - 19:14
Post #6


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Eeeeno, tego... ma. Ale ja się na tym nie wyznaję. W sumie to znam tylko jednego, co wie o co w tym biega... [url=http://forum.streetracing.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=462:1m97qcrp]tego tutaj[/url:1m97qcrp] .


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 03 Jun 2004 - 19:16
Post #7


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Napewno będzie mniej poweru na niskich obrotach (tam gdzie nie ma ciśnienia doładowania , chyba że fura wyposażona w ALS ). Hmm pewnie, że łatwiej podnieść stopięń sprężania, ale tym sposobem zyskamy mniejszą moc niż przez odprężenie+dodmuchanie, inaczej nikt by się w ogóle nie bawił w silniki turbo.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BlitzZ!
post Thu, 03 Jun 2004 - 19:33
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003





A czy ciśnienie doładowania wpływa na stopień sprężania? Chodzi mi o to, czy jak np. wolnossący silnik wyposażymy w turbo, to czy do stopnia sprężania dodajemy jakąś wartość? Przecież więcej powietrza to więcej ciśnienia...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 03 Jun 2004 - 19:48
Post #9


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT("BlitzZ!":2jai6vvq)
A czy ciśnienie doładowania wpływa na stopień sprężania? Chodzi mi o to, czy jak np. wolnossący silnik wyposażymy w turbo, to czy do stopnia sprężania dodajemy jakąś wartość? Przecież więcej powietrza to więcej ciśnienia...


Strasznie kombinujesz. Stopień sprężania jest "sztywny" i dopóki nie zmienisz korb, tłoków , grubości uszczelki pod głowicą lub grubości samej głowicy to się nie zmieni.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BlitzZ!
post Thu, 03 Jun 2004 - 19:50
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003





Aaaaaaha, ja panimaje. Dzięki za info.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koniu
post Thu, 03 Jun 2004 - 19:51
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 19 October 2002
Skąd: Kraków





Większe doładowanie przy mniejszym st. sprężania daje łagodniejszy przebieg spalania (stąd mniejsza szansa na stukowe) niż w przypadku z mniejszym doładowaniem i większym st. sprężania.


--------------------
koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Thu, 03 Jun 2004 - 22:00
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





na chłopski rozum, szuflą sypane:

- odprężenie to większa komora spalania
- wieksza komora spalania to wieksza pojemnosc którą wypełnie mieszanka paliwowo powietrzna
- w wieksza pojemnosc łatwiej jest nadmuchac wiecej powietrza nie stosując ekstremalnych ciśnień co mniej obciąża cały osprzet
- więcej nadmuchanego powietrza pozwala nalac więcej paliwa
- dużo dokładnie spalonego paliwa to duży kop

+ wszystkie wymienione wyżej racje...


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 04 Jun 2004 - 00:47
Post #13


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Wim na pewno że zmniejszenie stopnia spręzania= wieksze spalanie i gorsze osiągi na niższych obrotach...


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Fri, 04 Jun 2004 - 00:51
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





... a zwłaszcza w N/A.

w doładowanym mamy turbina którą w jakims stopniu możemy sobie te braki skompensowac


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 04 Jun 2004 - 00:57
Post #15


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Z tym, że w moim konkretnym wypadku gdy turbo ma juz słuszne rozmiary.... nic sobie nie zrekompensuję.... Lag... Lag... Lag.....


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Fri, 04 Jun 2004 - 01:05
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





Twój konkretny przypadek należy jednak jeszcze do nielicznych wyjątków . Na tym forum może troszke gęściej od takich ale na tle ogółu z seriom i cipem to wyjątki.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hans
post Fri, 04 Jun 2004 - 10:56
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Bydgoszcz





Bullitt , przeciez zawsze mozesz sobie wywazyc dol silnika i przesunac rev limiter o jakies 1000 obr ....wtedy lag nie jest az tak dokuczliwy .... podtrzymanie turbo mozna zalozyc , wtedy lag przestaje prawie wogole dokuczac , ale wtedy auto juz nie nadaje sie do jazdy w korkach bo do powiedzmy 3000 jest problem zeby auto wkrecalo sie na obroty ...


--------------------
w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Fri, 04 Jun 2004 - 12:32
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Czy jest możliwość zestrojenia silnika 1.8t tak aby miał ok.350KM i nie miał laga?
Pewnie większość zależy nie od samego zestrojenia ale od długości rur, odpowiedniego kolektora (równoodległościowy) i IC


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihaszek
post Fri, 04 Jun 2004 - 15:59
Post #19


Super User
Dołączył: Thu, 29 May 2003
Skąd: Wa-wa





z tego co sie dowedzalem tu na forum to jezli nie zmnejszym stopnia sprezania a zaczniemy wiecej dmuhac (nawet na wyczynowym paliwie) silnik nam splynie gdyrz wieksze stopnie sprezania sprzyjaj wiekszej temperaturze wewnatrz silnika z turbo pozatym moze dohodzic przy durzyh doladowaniah spalanie skutkowe (durzo paliwa i durzo powietrza w pwenym momecie zaczyna samo detonowac pod wplywem wlasnie wysokiego cisnenia jakie je podaje tlok gdy jest w najwyszym momecie i zeby muc kontrolowac ten proces zeby zaplon zahodzil wtedy kiedy nam to pasuje a nie kiedy silnik hce trzeba zmejszyc te cisnenie[czyli zmejszyc stopien sprezania]. jak zmejszym stopien to bedzemy musieli oczywiscie wiecej dmuhnac ale ten "dmuh" uzupelniony paliwem w iekszej ilosci da na powera .
jak na plotlem jakis bzdur to nie bijce


--------------------
Power by VW TDI (1Z) 4x4 ice&snow rulez :]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 19:30