Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> ciśnienie spalin, między kolektorem a turbo
jarek1111
post Sat, 14 Mar 2015 - 21:26
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





jakie może być maxymalne cisnienie spalin w kolektoże wydechowym chodzi mi kiedy zaczyna sie silnik dusić splinami
dziśaj z lamikiem mieżyliśmy u mnie w nissanie ciśnienie spalin i przy doładowaniu 1 bar ciśnienie spalin rosło do 2,5 bar
za turbinami wydech wolny przelot
ma ktoś jakieś dane na ten temat


--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 14 Mar 2015 - 21:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
N1SMO
post Sat, 14 Mar 2015 - 21:43
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 August 2011
Skąd: 3Miasto





zależy od budowy kolektora,
robiliśmy takie testy na moim 1.8T, kolektor równo rurowy o długości około 50cm,
pierwsze pomiary na wydechu 2,5cala:
przy doładowaniu 2bar, cośnienie w kolektorze prawie 4, na wydechu zaraz za sprężarką 1bar
następnie pomiary na wydechu 3 calowym:
przy doładowaniu 2bar, ciśnienie w kolektorze 3bar, na wydechu 0

wydaje mi się że 2,5 na kolektorze przy doładowaniu 1bar to za dużo, napisz jeszcze jaki silnik, turbo z A/R wydechowym i przy jakich obrotach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek1111
post Sat, 14 Mar 2015 - 21:58
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





auto to nissan 350z biturbo kolektory zrobione z kwasówki 2 turbiny tdo04 13g przerobione na wieksze koło kompresji
moc auta 500km i 688nm
tu jest wykres z zalogowanymi cisnieniami


--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sat, 14 Mar 2015 - 22:02
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





A jakie żeliwo tych TD04?


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
N1SMO
post Sat, 14 Mar 2015 - 22:04
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 August 2011
Skąd: 3Miasto





przy tej pojemności i małej dupie sprężarki stosunek 2,5:1 wydaję się całkiem normalne,
jak się ma EGT?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
4G63ColtAWD
post Sat, 14 Mar 2015 - 22:05
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 13 October 2008
Skąd: okolice Rzeszowa





Z tego co wiem to dwa razy większe jeszcze jest O.K ale nie więcej. Trzeba otwierać wydech a dokładnie down pipe musi być większy,gazy muszą się mieć gdzie rozprężyć. Im większa różnica ciśnień między przed a po turbo daje najlepsze rezultaty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek1111
post Sat, 14 Mar 2015 - 22:07
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





żeliwo fabryczne z tdo04 egt dochodzi do 900s


--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
N1SMO
post Sat, 14 Mar 2015 - 22:08
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 August 2011
Skąd: 3Miasto





CYTAT(4G63ColtAWD @ Sat, 14 Mar 2015 - 22:05) *
Z tego co wiem to dwa razy większe jeszcze jest O.K ale nie więcej. Trzeba otwierać wydech a dokładnie down pipe musi być większy,gazy muszą się mieć gdzie rozprężyć. Im większa różnica ciśnień między przed a po turbo daje najlepsze rezultaty.

to nie wydech jestw tym przypadku restrykcją, a małe żeliwo sprężarki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sat, 14 Mar 2015 - 22:10
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Żeliw w TD04 było przynajmniej kilka różnych - w Volvie ze 3, w Saabie jeszcze inne (i nie wiem czy tylko 1), pewnie inni producenci jeszcze inne stosowali...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek1111
post Sat, 14 Mar 2015 - 22:11
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





no tak to sprężarki z bmw 2,4 tds właśnie tez podejżewamy ze dławi sie na żeliwie


--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
4G63ColtAWD
post Sat, 14 Mar 2015 - 22:13
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 13 October 2008
Skąd: okolice Rzeszowa





Nie zmienia to faktu że powiększenie wydechu nie zmniejszy ciśnienia przed turbiną.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
N1SMO
post Sat, 14 Mar 2015 - 22:14
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 August 2011
Skąd: 3Miasto





akurat td04-13g były dwa typy 5 i 6cm2.
EGT 900c przy WOT jest w normie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sat, 14 Mar 2015 - 22:17
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





EGT mierzone przed turbiną, czy za?

EDIT: Zawsze możesz spróbować żeliwo 7cm2 z Volvo...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cieplak
post Sun, 15 Mar 2015 - 01:50
Post #14


Super User
Dołączył: Fri, 04 May 2007
Skąd: triocity





trzyma zeliwo


--------------------
mk2 vrt 4motion
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barott
post Fri, 10 Apr 2015 - 14:08
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 12 July 2012
Skąd: Pomorze





Jakie mogą być objawy za małej dupki? Egt w normie. Nie podoba mi się mocny spadek nm po 7tys do 8tys. A silniko wg logow bapelnia sie do konca i trzyma zadanego boosta.


--------------------
mk2 16vt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
respect2
post Thu, 27 Aug 2015 - 13:51
Post #16


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 October 2014





Jakie moze byc max cisnienie spalin w kolektorze wydechowym zanim motorownia zacznie sie dusic przy doladowaniu 1.2-1.3 bara. Silnik 1.8t z turbina k04 hybryda, dp 3" dalej 2,5" full przelot. Kolektor seria. Jaki macie patent na zmierzenie cisnienia. W kolektorze jest otwor na egt wiec tam moge cos (manometr) wkrecic, tylko jakim przewodem to polaczyc zeby sie nie stopilo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 09:01