![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
jakie może być maxymalne cisnienie spalin w kolektoże wydechowym chodzi mi kiedy zaczyna sie silnik dusić splinami
dziśaj z lamikiem mieżyliśmy u mnie w nissanie ciśnienie spalin i przy doładowaniu 1 bar ciśnienie spalin rosło do 2,5 bar za turbinami wydech wolny przelot ma ktoś jakieś dane na ten temat -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 20 August 2011 Skąd: 3Miasto ![]() |
zależy od budowy kolektora,
robiliśmy takie testy na moim 1.8T, kolektor równo rurowy o długości około 50cm, pierwsze pomiary na wydechu 2,5cala: przy doładowaniu 2bar, cośnienie w kolektorze prawie 4, na wydechu zaraz za sprężarką 1bar następnie pomiary na wydechu 3 calowym: przy doładowaniu 2bar, ciśnienie w kolektorze 3bar, na wydechu 0 wydaje mi się że 2,5 na kolektorze przy doładowaniu 1bar to za dużo, napisz jeszcze jaki silnik, turbo z A/R wydechowym i przy jakich obrotach |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
auto to nissan 350z biturbo kolektory zrobione z kwasówki 2 turbiny tdo04 13g przerobione na wieksze koło kompresji
moc auta 500km i 688nm tu jest wykres z zalogowanymi cisnieniami ![]() -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A jakie żeliwo tych TD04?
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 20 August 2011 Skąd: 3Miasto ![]() |
przy tej pojemności i małej dupie sprężarki stosunek 2,5:1 wydaję się całkiem normalne,
jak się ma EGT? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 13 October 2008 Skąd: okolice Rzeszowa ![]() |
Z tego co wiem to dwa razy większe jeszcze jest O.K ale nie więcej. Trzeba otwierać wydech a dokładnie down pipe musi być większy,gazy muszą się mieć gdzie rozprężyć. Im większa różnica ciśnień między przed a po turbo daje najlepsze rezultaty.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
żeliwo fabryczne z tdo04 egt dochodzi do 900s
-------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 20 August 2011 Skąd: 3Miasto ![]() |
Z tego co wiem to dwa razy większe jeszcze jest O.K ale nie więcej. Trzeba otwierać wydech a dokładnie down pipe musi być większy,gazy muszą się mieć gdzie rozprężyć. Im większa różnica ciśnień między przed a po turbo daje najlepsze rezultaty. to nie wydech jestw tym przypadku restrykcją, a małe żeliwo sprężarki. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Żeliw w TD04 było przynajmniej kilka różnych - w Volvie ze 3, w Saabie jeszcze inne (i nie wiem czy tylko 1), pewnie inni producenci jeszcze inne stosowali...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
no tak to sprężarki z bmw 2,4 tds właśnie tez podejżewamy ze dławi sie na żeliwie
-------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 13 October 2008 Skąd: okolice Rzeszowa ![]() |
Nie zmienia to faktu że powiększenie wydechu nie zmniejszy ciśnienia przed turbiną.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 20 August 2011 Skąd: 3Miasto ![]() |
akurat td04-13g były dwa typy 5 i 6cm2.
EGT 900c przy WOT jest w normie |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
EGT mierzone przed turbiną, czy za?
EDIT: Zawsze możesz spróbować żeliwo 7cm2 z Volvo... -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 May 2007 Skąd: triocity ![]() |
trzyma zeliwo
-------------------- mk2 vrt 4motion
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 July 2012 Skąd: Pomorze ![]() |
Jakie mogą być objawy za małej dupki? Egt w normie. Nie podoba mi się mocny spadek nm po 7tys do 8tys. A silniko wg logow bapelnia sie do konca i trzyma zadanego boosta.
-------------------- mk2 16vt
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 October 2014 ![]() |
Jakie moze byc max cisnienie spalin w kolektorze wydechowym zanim motorownia zacznie sie dusic przy doladowaniu 1.2-1.3 bara. Silnik 1.8t z turbina k04 hybryda, dp 3" dalej 2,5" full przelot. Kolektor seria. Jaki macie patent na zmierzenie cisnienia. W kolektorze jest otwor na egt wiec tam moge cos (manometr) wkrecic, tylko jakim przewodem to polaczyc zeby sie nie stopilo.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 09:01 |