Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Rejestracja SWAPa, przepisy prawa kontra nieseryjny silnik
granol
post Thu, 05 Mar 2015 - 15:12
Post #21


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Tychy





@Kuki
nie mam dowodu przy sobie, a nie wiem kiedy kończy mi się przegląd
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 05 Mar 2015 - 15:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kuki
post Thu, 05 Mar 2015 - 15:25
Post #22


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





Granol jakbyś miał kiedyś chwilkę i sprawdził to byłbym wdzięczny


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldii
post Thu, 05 Mar 2015 - 17:15
Post #23


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2011
Skąd: Gdańsk





kiedys byl jakis program na tvn burbo i gosciu wypowiadal sie na temat rejestrowania roznych wynalazkow i w skrocie to co powiedzial-szukac kogos w Czechach,tam legalnie zarejestrowac i sprzedac do polski.Moze akurat masz jakas rodzine w kraju krecika
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Thu, 05 Mar 2015 - 17:28
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Wszystko fajnie, tylko to trochę drogie rozwiązanie.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Thu, 05 Mar 2015 - 19:04
Post #25


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





Panowie, celem uściślenia, trajka jest zarejestrowana i ma się dobrze, co prawda mam rozpoczętą budowę dwóch replik lotusa 7, gdzie ramy wykonywałem samodzielnie, jedna wg McSorley'a, druga wg. ramy caterhama, ale już pogodziłem się z tym, że są to po prostu rurki kwadratowe pospawane w śmieszną bryłę i czekają na jakieś lepsze czasy. Do rzeczy, chcę a raczej będę chciał zmienić wpisy w dowodzie rejestracyjnym już zarejestrowanego pojazdu, póki co karoseria tego samochodu przechodzi remont, a raczej restaurację, gdy ogarnę budę w 90% będę musiał wybrać czy oryginał (czego wcale nie chcę) lub swap, tylko wolę popytać wcześniej czy da się takie cuś zarejestrować legalnie, bo nie uśmiecha mi się bujanie po sądach lub wypłacanie komuś ubezpieczenia podczas gdy zdarzyłaby się jakaś przygoda i ubezpieczyciel doszukałby się jakiś nieprawidłowości. Jak jadę trajką to mam wy...ane na kontrole drogowe i "panowie władza" mogą co najwyżej pooglądać sprzęt (oczywiście jeżeli nie popełnię wykroczenia), bo mam wszystko na legalu i poza tym znam dziennik ustaw dot. wymagań technicznych dot. wyposażenia i budowy pojazdów chyba na pamięć. Po prostu lubię grzebać przy pojazdach i potem nimi bezproblemowo móc się poruszać.

Problem ogólny polega na interpretacji przepisów, jak wszyscy zauważyli "różne miejsca, różni ludzie" i zasadnicze pytanie brzmi "co można zmienić w pojeździe, aby zmiany podlegały kategorii "zmiany konstrukcyjne" a nie był traktowany jako "dopuszczenie jednostkowe"

Poza tym rejestracja za granicą to też nie jest tak prosta sprawa. Po prostu ja nie chcę się poddać i szukam wszelkich możliwości zanim coś złego się wydarzy, bo już raz mnie to spotkało i zostałem z całą górą części i ramami robionymi godzinami w garażu, a nie chcę się poddać bo moje hobby umrze i jakaś część mnie również.


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Thu, 05 Mar 2015 - 20:25
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





tak jak koledzy wspominali wyrocznią jest OSKP , popytaj poszukaj , być może znajdziesz przychylną osobę , jakiegoś fanatyka na takiej stacji , a wtedy odpada ją ci wszystkie problemy z rzeczoznawcami itp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariusz_ku
post Thu, 05 Mar 2015 - 20:44
Post #27


Rookie
Dołączył: Wed, 14 May 2014





Co do rejestracji SAMa to mozna zrobic to w Czechach koszt okolo 8 tysi złotówek najlepiej do 2.0 pojemności. Sam posiadam replikę lotus7 ale zdążyłem przed zmianą przepisów. Co do zmiany przeznaczenia pojazdu to nie jest już tak kolorowo. Nie da sie chyba nic zrobic poza homologacje pojazdu. Najlepiej pytać diagnoste.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubs
post Wed, 11 Mar 2015 - 10:13
Post #28


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 September 2014





To może ja się też wypowiem, bo chyba sobie wybrałem najgorszy pojazd do modzenia w PL - malucha

Są dwie ścieżki rejestracji, ale może linijka czy dwie wstępu najpierw.
Ogólnie mam zmienione wszystko, co się dało, od silnika na układzie kierowniczym kończąc, więc temat jest arcytrudny
Jak pojechałem w "pełnej zbroi" na oskp, które przez lata załatwiało SAMy itp to diagnosta mnie krótko powiedziawszy wysłał do BOSMALa na homologację, bo zakres zmian konstrukcyjnych jest powyżej 50%(?!) i podpada to już pod sama, a nie modyfikację fabrycznej homologacji.

Wycieczka do BOSMALa też nic nie dała, bo dowiedziałem się tylko, że homologacja jednej części to 800zł wzwyż (osoba z którą rozmawiałem sama przyznała, że stawka taka zaporowa, bo dla nich to nieopłacalne) dodatkowo trzeba dostarczyć duplikat każdej modyfikowanej/dorobionej części w celu składowania gdzieś w ichnim magazynie (w moim przypadku 23 elementy podpadały pod homologację).
To jest pierwsza ścieżka, dzięki której w dokumentacji technicznej widnieje się samemu jako autor modyfikacji (na czym mi cholernie zależało).

Druga jest następująca: papier od rzeczoznawcy, faktura za przeróbki od warsztatu z KRSem odpowiednim, faktura za silnik (co jest chore-silnik wrzucony do auta mam od '87 roku w garażu=brak papierów). Potem tylko OSKP, rozszerzony przegląd z papierkiem "Oświadczenie o dokonaniu zmian konstrukcyjnych/technicznych pojazdu", mam ten druk przy sobie więc mogę wrzucić jego zdjęcie, jakby ktos potrzebował do wglądu.
Kluczem do sukcesu tak na prawdę jest normalny diagnosta i dobrze zrobione modyfikacje. Niestety wtedy autorem modów jest warsztat, w jakim "się te modyfikacje przeprowadzało".

Wszystko przede mną i wielce się cieszę, że przy robocie myślałem, bo de facto poza klatką mogę wrócić do fabrycznej specyfikacji w ciągu 2 godzin.
Tyle ode mnie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Wed, 11 Mar 2015 - 20:50
Post #29


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





Dzięki za ogólne zainteresowanie tematem, przyznam, że osobiście jeszcze nie miałem czasu, aby objechać stacje w swojej okolicy i posprawdzać jak podejście diagnostów do tematu wygląda. Powiem wprost, że mam pomysł wybrać się na objazd OSKP moim SAMem, aby nie traktowali mnie jak jakiegoś świrniętego napaleńca, co chce zrobić prom kosmiczny z wozu drabiniastego i już na wstępie jakoś móc się czymś podeprzeć w rozmowach, więc czekam na bardziej sprzyjającą aurę do podróży pojazdem bez karoserii.
Powiem, że niektórzy sieją garstkę nadziei, że to może się udać. Podoba mi się zwłaszcza droga pod tytułem: firma, rzeczoznawca, oskp, pytanie brzmi czy właściciel auta może być właścicielem firmy, ale myślę że wszystkiego się dowiem jak podjadę na OSKP.
Jak będę miał jakieś rzetelne informacje to podzielę się oczywiście na forum, jak sprawa ma się w Małopolsce.
Jednakże, jeżeli ma ktoś jakieś ciekawe przygody to nadal chętnie się czegoś nauczę i dowiem w temacie.

Pozdro
Łukasz


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki_VU
post Mon, 16 Mar 2015 - 21:33
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 February 2008
Skąd: Mława





w czerwcu 2014 wybralem sie na OSKP w celu przegladu po swapie/modyfikacji
pacjent
calibra 2.0 FWD
po modyfikacjach
calibra 3.2 RWD

Pan poprosil tylko fakture na montaz te go silnika (nie mialem bo robilem wszystko sam) powiedzialem ze nie mam na co on ze da sie zalatwic, porobil zdjecia, posprawdzal z kanalu itd. zrobil opis, zmienil pojemnosc i mase wlasna
w sumie dostalem do reki 4 kwity A4 z czym pojechalem do WK i bez problemu wpisali mi zmiany w istniejacy dowod.

Wiec tak jak pisza poprzednicy, co stacja czy diagnosta to inne podejscie do tematu, wiekszosc ma cykora i odsylaja takich klientow


--------------------
Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było
Audi S6 C5 Avant
Calibra 3.2 V6 RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
granol
post Fri, 20 Mar 2015 - 10:55
Post #31


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Tychy





CYTAT(Kuki @ Thu, 05 Mar 2015 - 15:25) *
Granol jakbyś miał kiedyś chwilkę i sprawdził to byłbym wdzięczny


6.11.2013 wtedy wszystko załatwiałem smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Sat, 21 Mar 2015 - 19:58
Post #32


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





Dzięki za odpowiedzi, Granol dzięki za sprawdzenie, od 22.06.2013r są nowe przepisy, więc robiłeś po "nowemu"


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 15:49