Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Przeróbka mechanicznej pompy wtryskowej BMW 2,4 td
kris309
post Wed, 14 Oct 2020 - 12:23
Post #21


User
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Rybnik





CYTAT(marcinjeep @ Wed, 14 Oct 2020 - 11:05) *
Mam pytanie jak sprawdzić ciśnienie wewnętrzne pompy gdzie wpiąć manometr ?


Przed kryze 0,55mm na odpływie. Adapter musisz sobie zrobić.

CYTAT
Wiem jak go regulować i że powinno być ok 5 bar


Nie do końca. Ciśnienie różne pompy mają różne, i to jeszcze zależne od obrotów - u mnie w Pugu TD n.p. na wolnych jest 1,5bar, a przy 5000rpm dochodzi do 8bar. Zdarzają się pompy które mają na wolnych poniżej 1bar albo nawet 2,5bar - musisz sobie wyszukać ile Twoja musi mieć. Zasadniczo ciśnienie odpowiada za dynamiczne wyprzedzenie wtrysku, i w drugiej kolejności za napełnianie elementów tłoka.

CYTAT
od zaworu który reguluje ciśnienie wewnętrzne pompy idzie rurka do elektrozaworu a następnie do tłoka kąta wtrysku elektrozawór jest nie podpięty, pod co go podpiąć jak nim sterować czy pod rozrusznik aby w momencie rozruchu przestawiało kąt wtrysku czy jak?


Zbędny bajer. Seryjnie było sterowanie zależnie od temperatury - ale dobrze zrobiona sprawna pompa tego nie potrzebuje, chyba że sie na sybir wybierasz smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 14 Oct 2020 - 12:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
marcinjeep
post Thu, 15 Oct 2020 - 05:37
Post #22


Rookie
Dołączył: Wed, 07 October 2020





CYTAT(Mis @ Wed, 14 Oct 2020 - 12:05) *
Niech zgadnę, gruszka z 2.4mjtd 10v 136/140hp? smile.gif
Tam było właśnie VNT sterowane ciśnieniem.


Piszesz o gruszce od ALFY ? Tak podobno najlepiej wszyscy piszą ale nie, ja założyłem pierwszą lepszą jaką znalazłem w garażu na próbę i działa nawet nie wiem od czego jest prawdopodobnie od starego 2.1 td renault
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinjeep
post Thu, 15 Oct 2020 - 05:44
Post #23


Rookie
Dołączył: Wed, 07 October 2020





USER widzę że muszę poszukać dokładniejszych danych do tej pompy bo wszystko wskazuje na to że jest problem z właśnie z dynamicznym wyprzedzeniem kąta
wtrysku ponieważ jadąc pod górę cisnę na jedynce i jak za wcześnie dam 2 bieg to nie pojedzie tylko muł ,dym i trzeba redukować.Trzeba by zajrzeć do tłoka czy nie zatarty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinjeep
post Thu, 15 Oct 2020 - 09:15
Post #24


Rookie
Dołączył: Wed, 07 October 2020





CYTAT(marcinjeep @ Thu, 15 Oct 2020 - 05:44) *
USER widzę że muszę poszukać dokładniejszych danych do tej pompy bo wszystko wskazuje na to że jest problem z właśnie z dynamicznym wyprzedzeniem kąta
wtrysku ponieważ jadąc pod górę cisnę na jedynce i jak za wcześnie dam 2 bieg to nie pojedzie tylko muł ,dym i trzeba redukować.Trzeba by zajrzeć do tłoka czy nie zatarty.


Dopatrzyłem się jednego szczegółu w silnikach bmw m21 były montowane pompy bosch 0460406047 oraz 0460406022 .
Pierwsza to prawdopodobnie 2.4 d a druga to 2.4 td. Różnią się LDA a mianowicie na pierwszy rzut oka wygląda to tak samo tylko jakby w LDA zamienić miejscami króciec ciśnienia doładowania z kolektora z odpowietrznikiem LDA .Do tej pory myślałem że ktoś to pomieszał i zamieniłem dałem króciec na pokrywkę LDA a odpowietrznik niżej i jest lekka poprawa .Czy coś poza tym się różni w tych pompach bo może moja pompa jest od d nie td i stąd takie problemy.Z drugiej strony czy mogli zrobić w ten sposób jedną pompę do silnika d i td ? Nie mam jhak odczytać numerów na pompie bez rozbierania teraz sam nie wiem jaką mam.Czy ktoś
coś może powiedzieć sprawdzić po numerach pomp .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris309
post Fri, 16 Oct 2020 - 09:17
Post #25


User
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Rybnik





CYTAT(marcinjeep @ Thu, 15 Oct 2020 - 09:15) *
Dopatrzyłem się jednego szczegółu w silnikach bmw m21 były montowane pompy bosch 0460406047 oraz 0460406022 .
Pierwsza to prawdopodobnie 2.4 d a druga to 2.4 td. Różnią się LDA a mianowicie na pierwszy rzut oka wygląda to tak samo tylko jakby w LDA zamienić miejscami króciec ciśnienia doładowania z kolektora z odpowietrznikiem LDA .Do tej pory myślałem że ktoś to pomieszał i zamieniłem dałem króciec na pokrywkę LDA a odpowietrznik niżej i jest lekka poprawa .Czy coś poza tym się różni w tych pompach bo może moja pompa jest od d nie td i stąd takie problemy.Z drugiej strony czy mogli zrobić w ten sposób jedną pompę do silnika d i td ? Nie mam jhak odczytać numerów na pompie bez rozbierania teraz sam nie wiem jaką mam.Czy ktoś
coś może powiedzieć sprawdzić po numerach pomp .



...47 była seryjne w wolnymssaku, ...22 była w TD. Obie mają LDA i to jest niecodzienne - bo wolnyssak LDA w zasadzie nie potrzebuje. LDA zwiększa dawkę jak turbo pompuje, no chyba że użyli tego w innym celu - jeśli masz ...47 to warto by LDA otworzyć i zobaczyć jak wygląda stożek.

Co do Twoich pytań - tak, mogli zrobić teoretycznie pompe z LDA do wolnegossaka i taką samą dawać do TD, tylko LDA byłoby w D niepodpięte. Jako że obie mają tłok 10mm, to w zasadzie... może tylko stożkiem w LDA sie różnią (podpinając podciśnienie u wolnegossaka od dołu można by deliktanie dawkę zwiększyć na obrotach). Trzeba by obie pompy mieć i porównać.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinjeep
post Fri, 16 Oct 2020 - 10:21
Post #26


Rookie
Dołączył: Wed, 07 October 2020





CYTAT(kris309 @ Fri, 16 Oct 2020 - 09:17) *
...47 była seryjne w wolnymssaku, ...22 była w TD. Obie mają LDA i to jest niecodzienne - bo wolnyssak LDA w zasadzie nie potrzebuje. LDA zwiększa dawkę jak turbo pompuje, no chyba że użyli tego w innym celu - jeśli masz ...47 to warto by LDA otworzyć i zobaczyć jak wygląda stożek.

Co do Twoich pytań - tak, mogli zrobić teoretycznie pompe z LDA do wolnegossaka i taką samą dawać do TD, tylko LDA byłoby w D niepodpięte. Jako że obie mają tłok 10mm, to w zasadzie... może tylko stożkiem w LDA sie różnią (podpinając podciśnienie u wolnegossaka od dołu można by deliktanie dawkę zwiększyć na obrotach). Trzeba by obie pompy mieć i porównać.


Stożek jest ,,okrągły" nie płaski ,jest taki jak wstawiają np do wv do modyfikacji .Podejrzewam że podciśnienie w dolocie w wolnossącym sterowało tym tłoczkiem. Zastanawia mnie czy skok fali jest taki sam i czy sprężynki są takie same czy inne bo skoro tokorozdzielacz po numerze jest taki sam to jedynie to mogło by być zmienione
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinjeep
post Fri, 16 Oct 2020 - 10:56
Post #27


Rookie
Dołączył: Wed, 07 October 2020





Mam pin tego typu https://allegro.pl/oferta/tuning-boost-pin-...-dtl-7893997492 i teraz już nie wiem zgłupiałem czy nie założyć
taki https://allegro.pl/oferta/tuning-boost-pin-...-tdi-6127682403 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris309
post Fri, 16 Oct 2020 - 21:20
Post #28


User
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Rybnik





CYTAT(marcinjeep @ Fri, 16 Oct 2020 - 10:21) *
Zastanawia mnie czy skok fali jest taki sam i czy sprężynki są takie same czy inne bo skoro tokorozdzielacz po numerze jest taki sam to jedynie to mogło by być zmienione


Bez rozbiórki ciężko stwierdzić.

Co do pinu - jeden kit czy dasz płaski czy okrągły, jego nachylenie ma znaczenie. Normalnie pin jest asymetryczny, kręcąc nim reguluje sie dodatkowo dawkę, bo ta na śrubie głównej nie zawsze pozwala utrzymać n.p. wolne obroty tam gdzie chcesz. Normalnie na każdym pinie Twój silnik ma (jakoś) jechać w całym zakresie - zdychanie jak opisujesz to nie jego wina.

https://tafmet.pl/german/img/cms/boost%20pi...oost_pin_de.jpg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinjeep
post Sat, 17 Oct 2020 - 10:33
Post #29


Rookie
Dołączył: Wed, 07 October 2020





Znalazłem coś takiego http://dieselcatalog.online/en/bosch/0460/0460406047.html
oraz http://dieselcatalog.online/en/bosch/0460/0460406022.html Po schematach widać że kilka cżęści się różni pomiędzy pompami. Na pewno inne są sprężyny tłoka przestawiacza inny jest governor .Chyba trzeba się poddać i poszukać pompy 022
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 17 Oct 2020 - 12:48
Post #30


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Skąd chcesz mieć tam podciśnienie w dolocie w wolnossaku?


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinjeep
post Sat, 17 Oct 2020 - 12:56
Post #31


Rookie
Dołączył: Wed, 07 October 2020





CYTAT(Mis @ Sat, 17 Oct 2020 - 12:48) *
Skąd chcesz mieć tam podciśnienie w dolocie w wolnossaku?


A gdzie w wolnossących głównie benzynach jest podpinane serwo? Silnik zasysa powietrze to tworzy się podciśnienie, jak silnik jest doładowany to jest nadciśnienie w dolocie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinjeep
post Sat, 17 Oct 2020 - 13:08
Post #32


Rookie
Dołączył: Wed, 07 October 2020





W związku z tym że pompa 022 jest teraz już raczej ciężka do znalezienia mam pytanie czy idzie zrobić coś takiego jak wziąść pompę od tdsa z elektronicznym nastawnikiem wywalić ten nastawnik i założyć górę z mojej pompy pozostawiając co się da od tdsa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 17 Oct 2020 - 14:39
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(marcinjeep @ Sat, 17 Oct 2020 - 12:56) *
A gdzie w wolnossących głównie benzynach jest podpinane serwo? Silnik zasysa powietrze to tworzy się podciśnienie, jak silnik jest doładowany to jest nadciśnienie w dolocie

To chyba temat o starym dieslu, który podciśnienia w kolektorze ssącym nie posiada, nie wiem czy wiesz, ale nowsze diesle miewają podciśnienie w dolocie jedynie przez zelektryzowaną pracę przepustnicy/klap wirowych, stare wolnossące diesle po prostu nigdy nie posiadają w kolektorze ssącym podciśnienia większego od kilku setnych bara względem atmosfery.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris309
post Sat, 17 Oct 2020 - 20:31
Post #34


User
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Rybnik





CYTAT(Mis @ Sat, 17 Oct 2020 - 14:39) *
stare wolnossące diesle po prostu nigdy nie posiadają w kolektorze ssącym podciśnienia większego od kilku setnych bara względem atmosfery.


Na wysokich obrotach podciśnienie jest wystarczające aby delikatnie ruszyć membraną LDA - i to starczy aby równie delikatnie podnieść dawkę i dać mu trochę kopa u góry. Normalna pompa ma spadająca dawkę na obrotach - mechanizm odśrodkowy. Mogą tym sposobem trochę to rekompensować. Pamiętam że 324d fajnie sie wkręcał jak na diesla... smile.gif

CYTAT(marcinjeep @ Sat, 17 Oct 2020 - 13:08) *
W związku z tym że pompa 022 jest teraz już raczej ciężka do znalezienia mam pytanie czy idzie zrobić coś takiego jak wziąść pompę od tdsa z elektronicznym nastawnikiem wywalić ten nastawnik i założyć górę z mojej pompy pozostawiając co się da od tdsa?


Nie pójdzie, blok pompy elektronicznej nie podejdzie tak prosto pod dekiel z mechanicznej, brakuje w nim paru rzeczy. Ale zakładałem kiedyś do pompy z AAZ tłok i fale z 2,5TDI - pracowało to później w doładowanym AAB. Czyli pompa na linkę z R4 dostała dupe z R5. Teoretycznie przeróbka R4 na R6 też da radę jeśli masz tłok i fale - pytanie jakie tam w BMW jest podpięcie pod napęd, trzeba by obejrzeć czy to pójdzie przerobić/przełożyć.

Ale nie wydaje mi się aby to było potrzebne - jest duża szansa że u Ciebie starczy poprawić to co ktoś tam kiedyś skopał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinjeep
post Mon, 19 Oct 2020 - 09:27
Post #35


Rookie
Dołączył: Wed, 07 October 2020





Ale nie wydaje mi się aby to było potrzebne - jest duża szansa że u Ciebie starczy poprawić to co ktoś tam kiedyś skopał.
Tak tylko jeśli to pompa 047 od 2.4 d to czy da radę coś z tym zrobić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris309
post Mon, 19 Oct 2020 - 19:35
Post #36


User
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Rybnik





CYTAT(marcinjeep @ Mon, 19 Oct 2020 - 09:27) *
Tak tylko jeśli to pompa 047 od 2.4 d to czy da radę coś z tym zrobić?


Tłok jest taki sam, więc o wydajności decyduje tylko fala, ale nikt nie mówi że 047 musi mieć fale niższą. Ewtl. mimika od LDA może być inna, bo zrobiona pod inne (mniejsze) zwiększanie dawki. Może, nie musi - ograniczniki skoku LDA też bywają - wyciągasz i jest moc smile.gif
Marcin, tak jak już pisałem - trzeba na aucie zrobić pomiary tego co jest, obejrzeć LDA i wyprzedzacz, i dopiero wtedy zadecydować co dalej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinjeep
post Tue, 20 Oct 2020 - 10:52
Post #37


Rookie
Dołączył: Wed, 07 October 2020





Według schematu powyżej fala jest taka sama ,różni się wiele rzeczy ale z najważniejszych to sprężyny tłoka przestawiacza ,regulator odśrodkowy, prężyny gova i niby tu i tu tłok 10 mm ale numer głowicy tłoka jest inny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Mon, 26 Oct 2020 - 18:20
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, jak coś to gdzieś miałem tłokorozdzielacz właśnie z jakiejś bmki na 6garów.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinjeep
post Wed, 28 Oct 2020 - 13:01
Post #39


Rookie
Dołączył: Wed, 07 October 2020





Na razie jeszcze walczę ale powoli czuje że przyjdzie pora na m57 tylko potrzebny schemat elektryczny krok po kroku jak podpiąć wiązkę elektryczną tego silnika może ktoś coś bo na innych forach to wielka tajemnica.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinjeep
post Tue, 19 Jan 2021 - 06:22
Post #40


Rookie
Dołączył: Wed, 07 October 2020





witam potrzebuję wymiary tuleji redukcyjnej do pompy z m21 aby wsadzić do tdsa ktoś coś pomoże ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 20:17