![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Uszczelka.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#182
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 ![]() |
Po strojenie od razu dawaj zdjęcie i cyfry.
|
|
|
![]()
Post
#183
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Guzior, a myslales nad jakims fajnym projektem kompresor i turbo? Przy dzisiejszej dostepnosci zabawek i cenach uzywanych (np kompresor 3.0 tfsi) , moznaby zrobic bardzo fajna charakterystyke , a przy tym bez problemu napedzic wielkie turbo z potencjalem 1000hp+. To chyba najtrudniejsze zadanie, zeby zrobic streetowe auto z moca 200hp+ z litra.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#184
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Najtrudniejsze zadanie to zmieścić turbo na 1000+.
Ale 2xgt3582 juz tak ![]() -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#185
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Najtrudniejsze zadanie to zmieścić turbo na 1000+. Ale 2xgt3582 juz tak ![]() A da rade wsadzic turbo pod autem z pompa oleju (tak ma np 370z od coobcia)? Moze bedzie gorzej wstawac ( nizsza temperatura ), ale kompresor by to nadrobil. Sam ujezdzam tego TVS z audi i jestem zauroczony. Przy 2.0 trzeba mu ograniczac doladowanie z dolu przez otwarcie bypassu, zeby nie pogial korby ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#186
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
w ABZ też nie można za dużo z dołu dmuchać, żeby nie pogięło korby...
|
|
|
![]()
Post
#187
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Głównie zalezy od tego jak mocno z tego dolu walimy. Przpomnijcie sobie s4 kompresor nitro - 1 bar byl przy 1000rpm.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#188
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#189
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Głównie zalezy od tego jak mocno z tego dolu walimy. Przpomnijcie sobie s4 kompresor nitro - 1 bar byl przy 1000rpm. No sensowny silnik przyjmie 1 bara od 3 tys rpm, a wyzej wiecej. Ja mam K20, czyli teoretycznie "papierowy" silnik i dlatego mam 0.5b@2k rpm, 0.9b@3k rpm i tak do odciny. A to jest dopiero 75% wydajnosci kompresora. Jakby takie 4.2 doladowac jakims 0.5-0.6 bara z dolu, a turbo budziloby sie przy 3 tys rpm to byloby idealnie. Ladne liniowe narastanie doladowania i od 3 tys juz mogloby te 1.5 bara pruc. Takie 4.2 na 0.5 bara z kompresora dmucha tyle spalin, co 6.3 litra, wiec nawet wielkie turbo z tira napedzi przy niewielkich obrotach. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#190
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Ale PO CO? Te silniki generują tyle spalin ze wstanie i HX60.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#191
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ale PO CO? Te silniki generują tyle spalin ze wstanie i HX60. Zeby zwiekszyc powerband, zeby samochod jechal od dotkniecia gazu,a nie po 2 sekundach. Dla wiekszosci ludzi liczy sie moc maksymalna i maja wywalone na przebieg momentu, ja jestem w tym kontekscie inny. Moze kiedys przyjdzie mi zakompresorowac takie 4.2, wtedy do Ciebie przyjade na montaz turbo i zobaczymy, co z tego wyjdzie ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#192
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
mam dziwne wrażenie, że taniej będzie włożyć turbo pokroju Precision albo inne porządne, które wstanie szybciej niż holsety i będzie się jeździć sporo lepiej, i w dalszym ciągu będzie to sporo tańsze niż kompresor.
|
|
|
![]()
Post
#193
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
mam dziwne wrażenie, że taniej będzie włożyć turbo pokroju Precision albo inne porządne, które wstanie szybciej niż holsety i będzie się jeździć sporo lepiej, i w dalszym ciągu będzie to sporo tańsze niż kompresor. no bo tak jest, wielu mysli wlozy kompresor i bedzie ladowac od dolu super ladny przebieg , 0,5 bara przy 1000rpm, ale to ze zabiera 100KM na dole to juz inna sprawa ![]() ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#194
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Panowie, ale tu nie chodzi o same wartości KM/Nm tylko o reakcje sprzetu na pedał gazu. Mocne NA robi to piekielnie i czuje się dzieki temu (przynajmniej ja tak mam) pełną współpracę z autem. W dużym turbo po wciśnięciu gazu turbo dopiero zaczyna pompować i nikt mi nie wmówi, ze reakcja będzie w jakimkolwiek stopniu podobna do NA - nawet na markowych Garretach czy Precisionach. Napompowanie ciśnienia po prostu chwile trwa.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#195
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Panowie, ale tu nie chodzi o same wartości KM/Nm tylko o reakcje sprzetu na pedał gazu. Mocne NA robi to piekielnie i czuje się dzieki temu (przynajmniej ja tak mam) pełną współpracę z autem. W dużym turbo po wciśnięciu gazu turbo dopiero zaczyna pompować i nikt mi nie wmówi, ze reakcja będzie w jakimkolwiek stopniu podobna do NA - nawet na markowych Garretach czy Precisionach. Napompowanie ciśnienia po prostu chwile trwa. U nas tego nie zrozumieja i troche mnie to szokuje. Amerykance laduja do V8 kompresory i robia dobre czasy na 1/4. U nas musi byc wielkie turbo, ktore wstanie pod Poznaniem i wtedy zlamie kark ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#196
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
tak jak i ładują wielkie turbo do V8 i też robią dobre czasy na 1/4, również szybkiego wolnossaka potrafią poskładać... ja wiem, że turbo nie wstanie w ułamku sekundy, tylko dużo lepiej wstanie precision niż holset z ciężarówki - tylko i koszty inne. pytanie, czy lepiej się bawić z kompresorem czy dołożyć te pieniądze do lepszego turbo i pogodzić się z ciut gorszą reakcją na gaz - która może być do przeżycia.
|
|
|
![]()
Post
#197
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Panowie, ale tu nie chodzi o same wartości KM/Nm tylko o reakcje sprzetu na pedał gazu. Mocne NA robi to piekielnie i czuje się dzieki temu (przynajmniej ja tak mam) pełną współpracę z autem. W dużym turbo po wciśnięciu gazu turbo dopiero zaczyna pompować i nikt mi nie wmówi, ze reakcja będzie w jakimkolwiek stopniu podobna do NA - nawet na markowych Garretach czy Precisionach. Napompowanie ciśnienia po prostu chwile trwa. no tak, ale to jest mocne N/a jak na nasze warunki. Duzy kompresor zje ci dużo mocy zanim da oczekiwane rezultaty A tak miedzy nami, N/A moze i ma szybka reakcje jak to kazdy inny silnik bo przeciez silnik doładowany z wielką turbiną to silnik również wolnossący (dopiero jak nie obudzi się sprężarka) Czy myślisz ze odprężony silnik pod Turbo ma milion koni mniej? wcale tak nie jest. Tutaj nie chodzi o to zeby była pełna wspólpraca z autem , bo wtedy to chyba sprzęt jest poprostu wolny, ale to moje zdanie. dobrze dobrane turbo , po odpuszczeniu gazu i dodaniu go ponownie powoduje banan na twarzy -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#198
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
ja jestem za rozumowaniem kolegi siewcu
dobre turbo w stylu precision i nie trzeba kompresora, który tez zabierze troche mocy , no i dołoży kilogramy przed przednią osią, wysterowanie tego w parze turbiną czyli kolejna rzecz która sie moze popsuć... to jest V8 które i tak bedzie jakos jechac na podcisnieniu a takie PT6766 wstanie tam bardzo szybko -------------------- |
|
|
![]()
Post
#199
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
6266 wystawione w dziale sprzedam starcza rzekomo do 735ps... myślę, że dla 95% osób to wystarczy - a zachowując relatywnie wysoki jak na tą moc CR, w sensie nie odprężając silnika na max, tylko tyle ile trzeba - może być to już przyjemne.
|
|
|
![]()
Post
#200
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 25 January 2015 Skąd: Żyrardów ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 21:46 |