![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 11 November 2014 ![]() |
M20B25 to jedyny silnik, który miewal problemy z czapka, ale to tez była zasluga debilizmu wlascicieli, a nie wady fabrycznej jak w vr sorry, ale skąd masz takie informacje? wada fabryczna? VR6 nie ma "dwóch pomp wody" tylko oprócz normalnej, napędzanej paskiem, dodatkową elektryczną, która pracuje po zgaszeniu ciepłego auta, właśnie zapobiegając następstwom "debilizmu właścicieli". Żeby nie było - nie popieram pomysłu, o którym jest ten temat, ale nie dam złego słowa powiedzieć na VR6. Trochę przerobiłem tych silników (głównie stare 12v), w swoich autach mam tylko VR6 12v. Na początku przygody z tym silnikiem każdy gadał mi właśnie takie głupoty jak Ty, że to awaryjny silnik, a największa, najczęściej powielana bzdura, to pękające głowice. W swoich autach przerobiłem już 5 sztuk VR6, NIGDY nie miałem problemu z głowicą, a tylko w jednym z nich działała dodatkowa pompka wody. Kilkanaście vr'ów, które rozbierałem dla "spokoju właściciela" kończyły na planowaniu głowicy, nowej uszczelce i jeżdżą do dziś. Jak będziesz katował silnik to zabijesz głowicę - proste. W silniku tym należy dbać bezwzględnie o ślizgi rozrządu (przyczyna utraty mocy). Stereotypy biorą się z tego, że najprościej kupić passata, który 10 razy okrążył ziemię i nikt nie zaglądał do rozrządu (bo na łańcuchu, to nie trzeba) powstawiał parę razy na zimnym (bo taki passat kosztuje 3 tys. pln więc młody może sobie kupić i poryczeć stożkiem), potem ktoś to odkupuje i ma na dzień dobry silnik do remontu i zaczyna gadać jaki to śmieć. Ciekawe jakby wyglądał inny silnik po 400000km przebiegu bez wymiany rozrządu. Rozumiem, że w BMW ten rozrząd tyle przejeździ, bo jest mało skomplikowany i oparty tylko na jednej plastikowej prowadnicy (która pod spodem ma aluminium, więc nawet jak nie ma plastiku to łańcuch jakoś tam utrzyma), ale jeżeli w vr6 trzeba dbać o rozrząd, to się dba, a nie olewa sprawę i gada głupoty. I żeby nie było - oczywiście VR6 to nie jest jakiś idealny silnik, a silniki BMW są bardziej bezobsługowe, mniej wrażliwe na wady osprzętu i znoszą dużo większe katy (najlepiej to widać na filmikach ze zlotu w Toruniu ![]() -------------------- VW Corrado VRT 4Motion 400+
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 03 September 2011 ![]() |
Nie mowie, ze nie masz racji, ale sama konstrukcja VR6 glowicy (dogrzewanie scianki z obu stron przez rozmieszczenie cylindrow) daje takie, a nie inne narazenia termiczne i trzeba uwazac oraz sie interesowac bardziej zgodnie z tym co napisales.
Co do m20b25 to byly bardziej wrazliwe z uwagi na przewezenia w stosunku do m20b20. Po prostu silnik m52b28 ma wyzsza sprawnosc i jest mniej problemowy i tyle. -------------------- Obczaj moją E30 328i++ _http://www.racingforum.pl/index.php?showto...=0#entry1191034
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
User Dołączył: Sun, 27 November 2005 Skąd: dolny śląsk ![]() |
tak więc powoli wycofujesz się ze stwierdzenia vr-syf.taki sam syf jak i kazdy inny silnik o który się nie dba.
-------------------- Corrado 4motion Limited Edition
VR6T B2 CQ 2.2T |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 03 September 2011 ![]() |
Syf to bylby pod maska BMW, moze bardziej to mialem na mysli. Niemniej jednak podtrzymuje stwierdzenie, ze silnik BMW jest lepszy pod prawie kazdym wzgledem, a wkladanie do BMW VR6 to paranoja. Podobnie pewnie jak wkladanie R6 do golfa gdzie by trzeba ciac bude zapewne.
-------------------- Obczaj moją E30 328i++ _http://www.racingforum.pl/index.php?showto...=0#entry1191034
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
User Dołączył: Sun, 27 November 2005 Skąd: dolny śląsk ![]() |
co do swapa w tej postaci to juz było powiedziane że nie ma większego sensu...btw chyba spłoszyliśmy założyciela tematu
![]() -------------------- Corrado 4motion Limited Edition
VR6T B2 CQ 2.2T |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
co do swapa w tej postaci to juz było powiedziane że nie ma większego sensu...btw chyba spłoszyliśmy założyciela tematu ![]() Oba silniki mają duży potencjał, jedyny plus po takim zabiegu to lepszy rozkład mas, tylko pytanie czy warto. A jak już wsadzać vra to jedynie coś z serii r32. Osobiście widziałem już 2 bmki z tymi właśnie silnikami w drifcie ![]() |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 20 April 2013 ![]() |
Siemka, przepraszam, że mni ,nie było, ale przy lekcjach teorii na prawo jazdy i szkole, to ciężko mi znaleźć czas na forum. Co do nonsensu tego swapu - trafił się sharan za grosze, jestem oblatany w temtyce vaga, dla mnie vr brzmi lepiej od r6 bmki. I chcę dodać, że jest na tym forum temat bmki do driftu z 3.2 vr6 + turbo i podtlenek. I Vr jest lepszy w uturbieniu - jak się nie trafi na zagazowany egzemplarz, to jeździ lepiej od wersji 24 zaworowej. Ale widzę, że do hejtów to mądrzy są, ale żeby pomóc to nie ma kto...
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
VR lepszy w uturbieniu powiadasz
To musisz uświadomić wszystkich posiadaczy M50 odprężonych kanapką z mocami ~400KM ![]() Biorąc pod uwagę problematykę/koszta takiego przeszczepu jest to po prostu nie opłacalne. Jedyna idea takiego swapa to pokazanie że można i da się. Dostałeś link do projektu Lamika. Pisałeś do niego w tej sprawie? Chyba nie oczekujesz że jebniesz posta pt. "Chcę VR w biemdabilu" i ktoś poda Ci instrukcje krok po kroku. Jeśli problemem jest dla Ciebie to że trzeba będzie dorobić łapy, przerobić miskę/smok to daj sobie spokój. Ps. Zrób chłopie najpierw prawko;) -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
User Dołączył: Sun, 27 November 2005 Skąd: dolny śląsk ![]() |
VR lepszy w uturbieniu powiadasz To musisz uświadomić wszystkich posiadaczy M50 odprężonych kanapką z mocami ~400KM ![]() Zmartwie cie ale na vr6 takie moce nie robia wrazenia....tak wiec m50 to nie jakis mocarz w temacie uturbiania. -------------------- Corrado 4motion Limited Edition
VR6T B2 CQ 2.2T |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Zmartwie cie ale na vr6 takie moce nie robia wrazenia....tak wiec m50 to nie jakis mocarz w temacie uturbiania. No jest też na forum m50 2.5, od Dawida i ma 600hp na kanapce bez przekładki na seryjnych gratach i wytrzymuje. Więc 400hp to nie wyznacznik... Jak pisałem wcześniej oba silniki mają potencjał i są ofiarami tuningu w pozytywnym znaczeniu. Dorobisz łapy, przespawasz dzwon do zf-a i cieszysz się bmvagiem ![]() |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
vwcorjacek
Ja nie debatuje nad wyżoscią jednego silnika nad drugim. Ja stwierdzam fakt że mając pod maską m50, bezsensem jest tam pchać vr'a. Przeczytaj całą moją wypowiedz. Jak kogos stać niech pakuje nawet fiatowskie 1.1 fire bo przeciez jest pancerne, kto bogatemu zabroni;) Autor został ukierunkowany na istniejący już projekt, ale oczekiwał chyba że ktoś napisze krok po kroku co ma robić. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
tylko zapomnieliście napisać że te 600km z tego M50 to na E85 a nie PB98 czy V Power Racing, nie jestem przeciwnikeim ani jednego ani drugiego ale też mi się wydaje że VR jest bardziej pancerny i wygeneruje więcej tym samym kosztem lub mniejszym nawet, a swap jak swap, każdy robi co chce, mi tam dźwięk VR-a mega się podoba
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
muody - w jakie moce celujesz?
Co do dzwieku - to po dolozeniu turbo dzwiek juz taki nie jest jak w NA ![]() -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
To że VR zabija dźwiękięm "każde" BMW to nie ma co dyskutować,kto twierdzi inaczej to chyba sam siebie oszukuje .Ale co do swapu to pakowanie vr-a to sztuka dla sztuki.Bo po co rzeźbić ,kombinować z włożeniem silnika i go turbić ,jak można zaturbić silnik BMW seryjnie wychodzący w tej karoserii z tym samym efektem końcowym a może nawet trochę lepszym(większa moc na starcie-12v vs. 24v)
No chyba że ktoś jest takim zagożałym fanem tych silników no ale wtedy na logikę powinien szukać coś z budy vw a nie BMW ![]() |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Przy czym rzeźba przy zrobieniu VRa poprzecznego wzdłużnym kończy się na odwiedzinach na allegro i kupnie adaptera skrzyni z forda galaxy jeśli dobrze pamiętam i pasującej do niego skrzyni RWD. Takie info gdześ się przewinęło moim oczom. W każdym bądź razie w jakimś fordzie VR6 siedział wzdłużnie fabrycznie.
Co do zaturbienia na 400KM, koszt porównywalny jak dla mnie. Mając Vra za darmo, pakowałbym - krótszy więc masa lepiej skoncentrowana. Dźwięk o niebo lepszy. Na moce większe nie wiem ... ludzie jakieś usztywnienia wału ładują za dużą kasę więc BMW może wyjść o 1% taniej. Rozmawiając z właścicielem golfa2 Vr6 o swapie. na wstępie zaznaczył że rozrząd trzeba zrobić, głowicę odświeżyć wtedy będzie spokój. Bo 90% tych silników to siepy niestety pod tym względem. Ale jak miałbym znów 17lat, prawko przed nosem, to zostawiłbym w spokoju i zajął się nauką, by w przyszłości mieć kasę by ktoś kumaty takie rzeczy mi zrobił. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
CYTAT Przy czym rzeźba przy zrobieniu VRa poprzecznego wzdłużnym kończy się na odwiedzinach na allegro i kupnie adaptera skrzyni z forda galaxy jeśli dobrze pamiętam i pasującej do niego skrzyni RWD. Takie info gdześ się przewinęło moim oczom. W każdym bądź razie w jakimś fordzie VR6 siedział wzdłużnie fabrycznie. W żadnym fordzie VR6 nie siedział wzdłużnie. Adapter nie jest z forda. Wszystko pomieszałeś - adapter jest z paska najczęściej. Ale tutaj już wszystko napisane było kilka razy na tym forum, nie ma sensu ponownie do tego powracać, bo szkoda klawiatury. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
To że VR zabija dźwiękięm "każde" BMW to nie ma co dyskutować Nawet V8 na Straight Pipes??? Nieeee Co do trwałości to znajomek ze studiów jeszcze za czasów kiedy turbienie nie było tak modne "przerobił" ładnych kilka sztuk tych silników i w serii to niestety każdy poszukiwał "zaginionych" koni. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
Rób i nie słuchaj, że głupota
![]() https://www.facebook.com/carthrottle/photos...e=1&theater |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
O fuck
![]() Edit: Komora nie wygląda na e46... kamień z serca:P -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
Rób i nie słuchaj, że głupota ![]() https://www.facebook.com/carthrottle/photos...e=1&theater Krzywy przeszczep ![]() Muody poczytaj temat Cowboya o A80b2 vr6, albo Lamika o e36 z r32, co do miski można z vw phaeton (touareg miał wysoką/głęboką), no i łapa silnika jest jednocześnie podstawą filtra oleju, zamach i dzwon skrzyni trzeba kombinować, sterowanie EMU. Ja purystą nie jestem, więc czemu nie (sam czekam na update Birola - e46 z MB m104 turbo https://www.facebook.com/media/set/?set=a.8...7967&type=3 ) -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 05:28 |