walek ssacy z M54B30 do M54B25 |
walek ssacy z M54B30 do M54B25 |
Mon, 02 Feb 2015 - 21:09
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 |
Witam
Mam compacta z silnikiem M54B25, na dniach bede przerzucal do niego caly uklad ssacy z B30, oprocz tego vanosy po regeneracji. Pomyslalem ze moglbym przy okazji wymienic walek ssacy (224' i 9mm vs 240' i 9,5mm), wydechowe jak wiadomo sa identyczne. Jedyne czego sie boje to spotkania zaworow z tlokiem walek kosztuje ok. 200zl wiec dlaczego by nie sprubowac Oprocz tego w planach zmiana kolektorow z katami na te z M52TUB28. Bedzie kaboom czy nie bedzie? Pozdr. |
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 02 Feb 2015 - 21:09
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 03 Feb 2015 - 23:19
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 |
No dobra, walek zamowilem. Nie wiem tylko czy zakladac wtryski od b30 czy zostawic swoje na razie programu nie bede ruszac, ale moze kiedys... Pozdr. |
|
|
Sun, 15 Feb 2015 - 14:19
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Nie robiąc programu zostaw wtryski z B25. Nie wiem czy wałek pasuje P&P, ale ciężko o kolizję na seryjnym CR pomimo vanosa, więc o to nie martwiłbym się.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Tue, 16 Aug 2016 - 06:39
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 January 2011 |
Przepraszam, że odgrzewam temat, ale czy ktoś sprawdzał, czy wałek pasuje do B25?
|
|
|
Wed, 17 Aug 2016 - 16:40
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 |
Przepraszam, że odgrzewam temat, ale czy ktoś sprawdzał, czy wałek pasuje do B25? Otoz zarzuciłem do B25 kolektor ssacy wraz z całym dolotem (wieksza przepustnica, itp.) oraz walek rozrządu od B30 i... tu zaczely się problemy, falowanie, kangury, autem nie dalo się jezdzic jedynie przy pelnym bucie jechal ok. zmieniłem walek na serie - bez zmian, zmieniłem dolot na serie - problem ustapil. Wnioskuje ze sterownik nie ogarnial zbyt "luźnego" dolotu, dostawal zbyt dużo powietrza i swirowal. Teraz się zastanawiam czy wrzucić walek od B30 i zostawić serie dolot... pozdr. |
|
|
Fri, 19 Aug 2016 - 22:36
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
a może podmienić wszystko jak już masz i wtedy wystroić..
|
|
|
Sat, 20 Aug 2016 - 14:27
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Otoz zarzuciłem do B25 kolektor ssacy wraz z całym dolotem (wieksza przepustnica, itp.) oraz walek rozrządu od B30 i... tu zaczely się problemy, falowanie, kangury, autem nie dalo się jezdzic jedynie przy pelnym bucie jechal ok. zmieniłem walek na serie - bez zmian, zmieniłem dolot na serie - problem ustapil. Wnioskuje ze sterownik nie ogarnial zbyt "luźnego" dolotu, dostawal zbyt dużo powietrza i swirowal. Teraz się zastanawiam czy wrzucić walek od B30 i zostawić serie dolot... pozdr. Przecież ten sterownik jedzie po przepływce, więc zasysając więcej powietrza ma też więcej paliwa... Może DISA wykutana? Przepływkę zostawiłeś z M54B25 oczywiście? -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Sun, 21 Aug 2016 - 16:43
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 |
Przecież ten sterownik jedzie po przepływce, więc zasysając więcej powietrza ma też więcej paliwa... Może DISA wykutana? Przepływkę zostawiłeś z M54B25 oczywiście? przeplywka seryjna nie pasowala (inna srednica dolotu, aczkolwiek sam "wkład" przeplywki jest identyczny i przekladalem go do obudowy z B30), skonczylo się nawet na wlozeniu nowej, disa sprawdzona, wtryski, lewe powietrze itp. w testach z tego co pamiętam nie przechodzil parametr "load value" czy jakos tak sam do końca szukałem co jest nie tak, bo przecież silnik wolnossący sam powinien "wziąć" sobie tyle powietrza ile potrzebuje, i tak jak pisze po powrocie do serii dolotu wszystko wrocilo do normy ("load" również). A, i jeszcze jedno, przypominam soboe teraz ze czytałem na któryms forum BMW, ze ktoś miał takie cyrki po zalozeniu sportowej wkładki filtra powietrza pozdr. |
|
|
Sun, 21 Aug 2016 - 16:47
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 |
|
|
|
Sun, 21 Aug 2016 - 20:04
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST |
Wkład przepływki jest różny. Żeby to działało musi być przepływka oryginalna.
|
|
|
Sun, 21 Aug 2016 - 20:51
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Wed, 01 March 2006 Skąd: Białystok |
przeplywka seryjna nie pasowala (inna srednica dolotu, aczkolwiek sam "wkład" przeplywki jest identyczny i przekladalem go do obudowy z B30), skonczylo się nawet na wlozeniu nowej, disa sprawdzona, wtryski, lewe powietrze itp. w testach z tego co pamiętam nie przechodzil parametr "load value" czy jakos tak sam do końca szukałem co jest nie tak, bo przecież silnik wolnossący sam powinien "wziąć" sobie tyle powietrza ile potrzebuje, i tak jak pisze po powrocie do serii dolotu wszystko wrocilo do normy ("load" również). A, i jeszcze jedno, przypominam soboe teraz ze czytałem na któryms forum BMW, ze ktoś miał takie cyrki po zalozeniu sportowej wkładki filtra powietrza pozdr. jesli zmieniles srednice przeplywki to nie bedzie Ci to dzialalo bez strojenia |
|
|
Mon, 22 Aug 2016 - 14:32
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 |
|
|
|
Mon, 22 Aug 2016 - 18:16
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
zostawiać seryjnej ani nie było jak ani nie było sensu większe wejście w kolektorze, wieksza przepustnica, rury dolotu... pozdr. Redukcja i pasowałaby, problemy zniknęłyby, obstawiam, że nawet nie wiesz przy jakiej mocy mniej więcej brakłoby Ci przepływomierza z M54B25. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Tue, 23 Aug 2016 - 09:22
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 |
Redukcja i pasowałaby, problemy zniknęłyby, obstawiam, że nawet nie wiesz przy jakiej mocy mniej więcej brakłoby Ci przepływomierza z M54B25. ja nie mowie ze przeplywka by nie podolala (zresztą tak jak już wspominałem, elektronika w przeplywkach jest taka sama, rozni się jedynie srednica obudowy), tylko czy jest sens wkladac kolektor i przepustnice o większej średnicy a następnie dlawic dolot zwezka pozdr. |
|
|
Tue, 23 Aug 2016 - 11:03
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST |
chyba nie zrozumiałeś więc napisze jeszcze raz: elektronika nie jest taka sama.
|
|
|
Tue, 23 Aug 2016 - 14:26
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 |
chyba nie zrozumiałeś więc napisze jeszcze raz: elektronika nie jest taka sama. sory, umknal mi twoj poprzedni post. Nie wiem już skad przeświadczenie ze taka sama, może w jakiś katalogach sprawdzałem, nie pamietam ale robilem tez taki manewr ze przekladalem elektronikę z B25 do obudowy B30, oczywiście obajwy były identyczne pozdr. |
|
|
Tue, 23 Aug 2016 - 21:06
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
ale robilem tez taki manewr ze przekladalem elektronikę z B25 do obudowy B30, oczywiście obajwy były identyczne pozdr. Bo średnica była większa od tej, dla której linearyzacja jest wpisana do sterownika. Elektronika często się różni, ponieważ w większe średnice elektronika musi wejść głębiej, by być na środku obudowy. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Wed, 24 Aug 2016 - 20:02
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew |
Tak czy inaczej musisz zostawić oryginalną kompletną przepływkę z b25 jak ma być bez strojenia , to samo z wtryskami . Twój B25 i tak ma już niezły kolektor , zmiana na b30 już niewiele doda , ale może wałek jeszcze wspomoże i dojdzie z 10 kucy .
|
|
|
Mon, 01 Jul 2019 - 15:33
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 24 May 2011 |
odświeżam kotleta . Ktoś wkładał już ten walek z b30 do b25? Mam w compakcie seryjny prawie m54b25 i na emu wyszło 205hp , chciałbym coś dodać i myslę nad wrzuceniem wałeczka + barany.
|
|
|
Mon, 01 Jul 2019 - 21:34
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa |
odświeżam kotleta . Ktoś wkładał już ten walek z b30 do b25? Mam w compakcie seryjny prawie m54b25 i na emu wyszło 205hp , chciałbym coś dodać i myslę nad wrzuceniem wałeczka + barany. jak masz emu, to wrzucaj cały zestaw, czyli kolektor, przepustnica, wtryski i wałek. mysle ze 220-230 ugryziesz -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 19:25 |