Nissan S13 (Kojiro) - team Prodrift SR20DET |
Nissan S13 (Kojiro) - team Prodrift SR20DET |
Wed, 17 Dec 2014 - 16:25
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Wwa |
Poniżej opis specyfikacji do jakiej planuję przygotować auto na sezon 2015. Jako bazę kupiłem S13 na kołach bez silnika i wkładam do niej części jakie pozostały mi ze starego projektu, a dodatkowo
trochę nowych fantów. Auto buduję z przeznaczeniem do driftu (treningi, ale także okazjonalnie zawody) i jednocześnie tak żeby móc nim się poruszać na wiczorne/weekendowe wyjazdy na miasto. Bazuję na sprawdzonych m modyfikacjach i 99% pracy przy aucie wykonuję samemu w wolnym czasie. MODEL: Nissan 200SX S13 Silnik: SR20DET przebudowany przez mnie w sezonie 2012 Modyfikacje głowicy: seria po lekkim remoncie, nowe uszczelniacze + docieranie zaworów, w planie: ostrzejsze wałki HKS/Tomei Modyfikacje bloku: tłoki kute CP pistons pierwszy nadwymiar, kute korbowody PEC, śruby główne i głowicy ARP, uszczelka metalowa Cosworth, panewki główne i korbowodowe ACL Race, lekkie koła pasowe. Pzy okazji remontu oczywiście wymienione wszelkie uszczelnienia itp. Remont zrobiłem samemu Specyfikacja silnika pozostaje na razie bez zmian. Układ dolotowy: intercooler FMIC chińczyk, filtr stożkowy KN, Plany: zmiana dolotu po wymianie turbospreżarki, nowy mniejszy filtr, być może inne umiejscowienie coolera Układ wydechowy: Wydech chiński cały 3 calowy, seryjny kolektor wydechowy + T28 Plan: Nowy kolektor wydechowy + turbo top mount (Borg Worner? jeszcze nie wiem) + nowy wydech custom + WG zewnętrzny Układ wtryskowy: Wtryskiwacze Subaru 440cc, Plan: 550cc lub więcej Elektronika: Apexi Power FC, Plan: EMU + wiązka custom + MAC + sonda LSU, tablet + interfejs BT, zegar boostu Pivot Układ chłodzenia: Gruba aluminiowa chłodnica, elektryczny wiatrak z kontrolerem, Plan: Relokacja filtra oleju + chłodnica, kontrola wiatraka przez EMU Układ napędowy: Lekkie koło zamachowe XTD, sprzęgło spiekowe XTD, seryjna skrzynia CA18DET + dzwon od SR20, zaspawany tylny most Plan: Na razie zostaje to co jest Układ hamulcowy: Przód: zaciski Nissan 300ZX Z32, adaptery zacisków + tarcza 315mm BMW M3, przewody hamulcowe w stalowym oplocie, Tył: zaciski aluminiowe 2 tłoczkowe 300ZX + tarcza 296mm przwody w oplocie, seryjny hamulec ręczny, regulator siły hamowania AP racing, pompa hamulcowa BM57 z 300ZX Zawieszenie: gwint Cusco/Kei Office, regulowane drążki, poliuretanowe tuleje na całym aucie, piasty 5x114,3 z S14, rozpórki przód/tył Plan: czyszczenie piaskowanie wszystkich elementów zawieszenia, nowy gwint ISC drift, modyfikacja zwrotnic pod większy skręt, modyfikacja dolnych wahaczy z przodu, power brace (wzmocnienie przedniego wózka), relokator maglownicy, drążki kierownicze Nissan Maxima Karoseria: tutaj wszystkie prace są na razie w trakcie: powiększone nadkola z przodu, powiększone nadkola z tyłu, obspawanie karoserii, klatka bezpieczeństwa zał. J Wnętrze: Tył rozebrany, fotele kubełkowe, pasy 6pkt. Sabelt, radio + głośniki Inne: Centralny wyłącznik prądu Bodykit: Na razie seria, Plan: Pełny bodykit z laminatu od firmy ABmax jak się uda to z elementami carbonowymi/kevlarowymi, bliższe szczegóły na razie pozostaną moją tajemnicą Poniżej szereg zdjęć z pierwszych tygodni składania nowego auta. Auto świeżo po zakupie: Na początek zaczałem od rozebrania praktycznie wzystkiego co się da ze środka i spod maski oraz rozebrałem przednie zawieszenie żeby przygotować powiększony skręt. Wykonałem coś na wzór Nismo power brace: W trakcie gdy zawieszenie się piaskuje i maluje postanowiłem zregenerować wszystkie śrubki: Po przeróbkach zawieszenia z przodu zabrałem się za porządki w komorze silnikowej. Była już częściowo obspawana, tam gdzie nie było uzupełniłem trochę spawów: Następnie po zebraniu cennych informacji w internecie i u znajomych (dzięki mack1 ) przystąpiłem do przerabiania nadkoli. Po to żeby uzyskać więcej miejsca na duuuże felgi, a także ze względów estetycznych. Wadą takiej przerobki jest utrata miejsca w komorze, ale mam nadzieję że w ostatecznym rozrachunku nie będę tej decyzji żałował i uda się wszystko zmieścić pod maską Materiały pomocnicze: Do zastąpienia fabrycznych nadkoli wykorzystałem nadkole od przyczepki z ocynkowanej blachy 1 mm. (ok 55zł na allegro, pasuje bardzo ładnie ): I do dzieła (pzdro Bartek!) Oto efekt finalny: Teraz pozostaje jeszcze uzupełnić "ubytki" - będzie to blacha 1 mm: Docelowo planuję uczynić komorę jak najbardziej szczelną i zaslepić wszystkie zbędne otwory, ponieważ pod maską będzie wszystko ładnie wylizane więc dobrze jesli nie będą żadne zabrudzenia z zewnątrz dostawawć się do środka. W międzyczasie zamówiłem nowy gwint ISC, parę pierdół do zawieszenia z przodu i termopary oraz MACa do EMU, ale fotki i opis wstawię w kolejnym update. Stay tuned! -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 17 Dec 2014 - 16:25
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 14 Jan 2015 - 15:34
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Wwa |
Pora na zaległy update. Jeszcze w grudniu odebrałem wszystkie elementy przedniego zawieszenia z piaskowaia.
Wysoka piątka dla chłopaków z renowacjafeg.pl! Dobór kolorów to też ich inwencja Gdy tylko elementy dotarły poskładałem przód żeby postawić auto na kołach: I raz jeszcze srubki - wielka frajda gdy składa się wszystko na takich odnowionych częściach i gwintach W dolne wahacze zostały zainstalowane tulejki poliuretanowe Energy Suspension: Do maglownicy przykręcone adaptery przesuwające mocowanie drążka kierowniczego, do tego drążki kierownicze nissan Maxima i odpowiednie końcówki, a to wszystko zamontowane do sanek na poliuretanach Strongflex - wszystko nowe: Widok od spodu: Na zwrotnice zamontowałem piasty na 5 śrub z S14a: W takim stanie auto stanęło na koła: I zostało zawiezione na zrobienie klatki bezpieczeństwa. Kolejny update niebawem -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
Fri, 16 Jan 2015 - 23:27
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Wwa |
Auto wróciło już z gotową klateczką! Jestem mega zadowolony z efektu.
Klatka zgodna z zał. J nie za bardzo rozbudowana z zastrzałami do przednich kielichów: Wszystko pięknie spasowane: I deska podcięta pod klatkę: -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
Wed, 25 Feb 2015 - 11:58
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Wed, 29 September 2010 Skąd: Warszawa |
Fajnie opisane wszystko czekam na więcej, widać, że starannie jest robione wszystko
-------------------- E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm |
|
|
Wed, 25 Feb 2015 - 12:14
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 April 2014 |
Widać, że nieźle nasmarkane jest wszędzie. To druciarstwo nie spawanie. Dziwię Ci się, że nie dasz komuś kto pospawa to profi. Jeszcze jakieś słowa zachwytu.. Ludzie nie wiedzą co piszą..
Ale ogólnie fajnie, że ciągle coś budujesz. Buduj -------------------- Audi S8D4 Będzie
Audi S8D3 Jest i Audi S8D2 Było KTM 660 supermoto, KTM pro50 :) Panonia z koszem , Jeep 4.0, passeratdi i kilka kosiarek :D |
|
|
Wed, 25 Feb 2015 - 12:58
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin |
Boki klatki bez krzyży w drzwiach?
|
|
|
Thu, 05 Mar 2015 - 01:25
Post
#7
|
|
User Dołączył: Fri, 08 May 2009 Skąd: Pruszków |
Coś więcej planujesz ze skrętem kół? Co z ackermanem?
-------------------- Był: NISSAN SUNNY GTI SR20DE + TD04 FWD
Obecnie: NISSAN 200SX S13 VK45DE + biturbo HOLSET HX35 - 636 hp i 680 Nm Dwa kółka: HONDA CBR F4 - seria 110hp |
|
|
Thu, 05 Mar 2015 - 15:29
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Wwa |
Widać, że nieźle nasmarkane jest wszędzie. To druciarstwo nie spawanie. Dziwię Ci się, że nie dasz komuś kto pospawa to profi. Jeszcze jakieś słowa zachwytu.. Ludzie nie wiedzą co piszą.. Ale ogólnie fajnie, że ciągle coś budujesz. Buduj Jakość spawów poprawia się z czasem. Nidy wcześniej nie spawałem więc wszsytko co widać w projekcie to nabywanie doświadczenia. Boki klatki bez krzyży w drzwiach? Tak - bez krzyży, będzie wygodniej się wsiadało. Drzwi zostają seryjne metalowe więc nie mam obaw jeśli chodzi o bezpieczeństwo takiego rozwiązania. Coś więcej planujesz ze skrętem kół? Co z ackermanem? Skręt zostaje tak jak opisałem. Miałem ten setup w poprzednim aucie i sprawował się bardzo dobrze. Sezon wkrótce pora na update! Ostatnie miesiące mijają mi na ogarnianiu blaacharki co jest niebywale żmudnym zajęciem. Ze względu na planowane poszerzenie i obniżenie auta wycąłem nadkola z tyłu: Wycięta jest zewnętrzna blacha: Następnie dospawany fragment blachy i wszsytko zaklepane, zagięte i zaspawane: Kolejny drobiazg to relokacja serynego nadmuchu względem zastrzałów do przednich kielichów. Kolejnych kilka wieczorów zajęło mi zamontowanie fotela kierowcy. Jak wiadomo w S13 podłoga jest wybrzuszona co uniemożliwa niskie zamontowanie fotela. Na początek pozbyłem się seryjnego wzmocnienia za pomocą specjlanego wiertła do zgrzewów (serdecznie polecam): Potem wyleciał garb: Zamiast niego płaska blacha: I zrobiłem stelaż. 2 poprzeczki z profilu zamkiętego 50x20 dospawane do blachy 3mm przyspawanej do tunelu i progu: I do tego 2 "szyny" z prodilu 30x20mm: Do zamocowania pasów kupiłem nakrętki i śruby oczkowe o odpowiednim gwincie 7/16UNF: Dodatkowo obsoawałem tył karoserii: Skończyłem nadkola z przodu: Całe tylne zawiesenie zostało rozebrane, wózek wzmocniony i następnie wszystkie elementy zawiezione do piaskowania i malowania proszkowego: Do tego pomału kompletuję części: Stay tuned! -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
Thu, 05 Mar 2015 - 16:30
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 |
Zacnie sie wszystko porusza co do spawów, wiem jak to jest jak sie człowiek uczy, u mnie było podobnie z lutowaniem jak sie nie miało lutownicy w rękach już mocowania foteli spawy sa lux, ja bym tam widział jakieś Rb25
Na świeżą blachę bez rdzy ładuj podkład epoxydowy będzie chronić dobrze przed rudą |
|
|
Thu, 05 Mar 2015 - 20:38
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
powiedz , jak siadły ci te adaptery drążków z manszetami , nie boisz sie ich szybkiego przetarcia ?
|
|
|
Thu, 05 Mar 2015 - 22:11
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa |
Przema, przecież to auto do sportu. Szybciej wymieni panwy niż przetrze gumę.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
Mon, 16 Mar 2015 - 11:21
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Wwa |
powiedz , jak siadły ci te adaptery drążków z manszetami , nie boisz sie ich szybkiego przetarcia ? Faktycznie wydaje się że jest duża szansa że się przetrą, ale nie ma na to rady. i tak przed każdym wyjazdem oglądam dokładnie auto więc będę to po prostu kontrolował. Kolejny mały ale istotny krok do przodu to montaż tylnego zawieszenia. Wrócło z piaskowania i malowania od renowacjafelg.pl ! Nabiłem poliuretanowe tulejki Energy Suspension: Wszystkie śrubki oraz metalowe elementy zostały ocynkowane: I poliuretany w wózek: Nadkola zostały przygotowane i zakonserwowane preparatami Noxudol: W efekcie powstały puzzle do złożenia: Do tego oczywiście piasty w rozstawie 5x114,3 Oraz gwint ISC od Klemensa z Planet-jdm! I taki zestaw wjechał do auta: -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
Thu, 02 Apr 2015 - 17:39
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Wwa |
W końcu długo oczekiwany update.
Udało się zakończyć prace przy blacharce - najbardziej żmudny etap budowania auta i taki, którego trwanie zdecydowanie niedoszacowałem, Ostatnie rzeczy do zrobienia to zamontowanie ręcznego i naprawa kielichów. Pod hamulec dorobiłem płytkę 3mm, a pod spód zamontowałem nitonakrętki po to żeby w razie potrzeby odkręcenia hamulca nie musieć nurkować do nakrętek umieszczonych pod autem Przymiarki: Nitonakrętki: I tak będzie to docelowo przymocowane: Standardowy mankament S13tek czyli kielichy zostały wyleczone i wzmocnione: Dodatkowo środkowa część przedniego pasa będzie zdejmowalna, ale zdjęcia tego patentu wrzucę później. I nareszcie po rozebraniu auta do ostatniej śrubki mogłem się zabrać za lakierowanie. Warunki garażowo-domowe zdecydowanie nie sprzyjają. Ponadto pomalowanie wnętrza i klatki dokładnie bez zdejmowania tylnych bocznych szyb graniczy z cudem. Sprzęt jakim dysponuję też nie jest najlepszy, ale biorąc pod uwagę te niedogodności i fakt, że jakby nie było będzie to GRUZ to jestem zadowolony z efektu. Kolor to A17 z palety Nissana. Powyższe zdjecia świadczą o tym że nastał długo wyczekiwany moment kiedy mogę cokolwiek do auta zamontować a nie tylko odkręcać i wyjmować. Będzie już tylko lepiej. Stay tuned! Wkrótce mam nadzieję że aktualizacja tematu będzie częstsza! -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
Thu, 02 Apr 2015 - 18:32
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Wed, 06 May 2009 Skąd: Jelenia Góra |
Z takim kolorem w środku to JDM as fak! Powodzenia
|
|
|
Thu, 02 Apr 2015 - 21:36
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy |
ładnie Panie
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
Thu, 02 Apr 2015 - 21:47
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 |
wszystko ładnie tylko szkoda, że natrudziłeś się na próżno bo te przymalowane spawy dalej średnio wyglądają przy tych kielichach. Szkoda, że ich nie przeszlifowałeś i nie "ogumowałeś" ich.
-------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) >647KM & 669Nm + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
Fri, 03 Apr 2015 - 08:52
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań |
W sumie dziwne, bo kielichy od boku są zabezpieczone masą, a od góry już nie. Może się zapomniało?
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
Sat, 04 Apr 2015 - 09:34
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 |
kawał roboty już za Tobą gratuluje
|
|
|
Wed, 15 Apr 2015 - 14:03
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Wwa |
ładnie Panie wszystko ładnie tylko szkoda, że natrudziłeś się na próżno bo te przymalowane spawy dalej średnio wyglądają przy tych kielichach. Szkoda, że ich nie przeszlifowałeś i nie "ogumowałeś" ich. Spawy zostawiłem tak świadomie. niegumowane sa tylko na wierzchu kielichów, bo tam wyszły ładnie. Faktycznie gdybym robił to jeszcze raz trochę lepiej bym wszystkie łączenia przeszlifował i zagumował. Niestety w związku ze zbliżającym się sezonem, mocnym przekroczeniem wstepnego harmonogramu, musze iść na pewno kompromisy A poza tym ciągle się uczę Finalnie bądź co bądź nie jest jednak źle w mojej ocenie. Tymczasem kolejne drobne kroczki do przodu. Wjechał próbny kolor na tył (i tak będą poszerzenia): I zaczęło się składanie puzzli. Zapobiegawczo wymieniłem gumki w pompce sprzęgła: Z przodu wjeżdżają customowe drążki reakcyjne od boriego (polecam (!)). Uniball Fluro, do tego dokupiłem gumowe osłony żeby przedłuzyć ich żywtoność: Zamontowałem finalnie przednie sanki i belkę pod silnik wraz z maglownicą z poliuretanami itp: Do tego nowy gwint ISC, przerobione zwrotnice, wahacze, piasty 5x114,3, drążki i końcówki z Maximy. Serwo i pompka już na miejscu: Wstępnie przymierzyłem lampy na tył (waham się między tymi a Lexus lookiem ) I ponadto odebrałem pierwszą parę felg od renowacjafelg.pl <3 Śrubki pochromowane na nowo, rancik wypolerowany na lusterko, środek felgi w kolorze super chrom -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
Wed, 15 Apr 2015 - 23:02
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 |
Fajne graty i całość nabiera już kształtów
Ale masz źle założone camber plate -------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) >647KM & 669Nm + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:37 |