![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#441
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Chodzi o to,ze icek powietrze powietrze ma 50/50 stosunek lamel, wiec ma mniejsza powierzchnie oddawani ciepla do atmosfery. Chlodnica wody ma jakies 85/15 i tu masz zysk przy tych samych wymiarach zewnetrznych.
Do tego mozna wsadzic 2 czy 3 chlodnice wody, jak jest problem z miejscem. Woda leci gumowym wezem 19mm, a nie 80mm alu do icka wiec jest latwiej to wpakowac. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#442
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
wodny cooler na autobanie w niemczech bez problemu wykorzysta, ale przy ćwiarze będzie na tym tracił bo wydajność chłodzenia spada po nagrzaniu do pełnej temp pracy i braku chłodzenia ciągłym strumieniem powietrza. wtrysk metanolu z wodą (do silnika) lub co2 na icka będzie dużo bardziej wydajne, ale jak jest miejsce to zawsze lepiej dać dużego icka.
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#443
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
wodny cooler na autobanie w niemczech bez problemu wykorzysta, ale przy ćwiarze będzie na tym tracił bo wydajność chłodzenia spada po nagrzaniu do pełnej temp pracy i braku chłodzenia ciągłym strumieniem powietrza. wtrysk metanolu z wodą (do silnika) lub co2 na icka będzie dużo bardziej wydajne, ale jak jest miejsce to zawsze lepiej dać dużego icka. pzdr IC powietrzny zachowuje sie tak samo - jak stoisz w korku czy na sloncu to sie nagrzewa. A ze taki icek wazy 15kg, to troche energii magazynuje. U mnie wiatrak na chlodnicy robi na tyle przeciag, ze chlodnica wody "intercooler" sie spokojnie schladza nawet na postoju. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#444
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
tak ale gdy jedziesz IC od razu schładza, wodny już tak szybko nie
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#445
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
No to jest lekki progres
![]() Powtarzalne 100-200 w 5.2 sek wcześniej to był pojedyńczy rekord i przeważnie 5.4 sek wychodziło ![]() A najistotniejsze jest to że EGT maks na 6tym biegu to 890 stopni do tej pory było sporo sporo cieplej... Większe żeliwo w turbinie + wydech 3,5" zdjęły dobre 50 *C a kolejne 30*C zdjęły nowe wałki ![]() Tak więc Czerwona Diablica przygotowana do sezonu ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#446
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
tak ale gdy jedziesz IC od razu schładza, wodny już tak szybko nie pzdr Ja mam w ukladzie wodnego icka 2 litry wody. Chlodnica wazy ~4kg. W drugim aucie mam IC powietrze/powietrze, ktory wazy 15kg. Nie wiem,czy tak od razu te 15kg aluminium sie schlodzi. Jak testowalem 100-200, woda z 12 stopni (temperatura zewnetrzna 12) zgrzala sie do 22, odpuscilem gaz i po 4 sekundach mialem juz 14 stopni, po czym powoli dochodzilo do 12. Mowa tu o wodzie za wymiennikiem ciepla w kolektorze,czyli w najcieplejszym miejscu w ukladzie. Moim zdaniem to wystarczajaco dobre schladzanie ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#447
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
no Ty chyba żartujesz? Rafałkowy seat robil cos chyba 4.5 100-200 a do tego wyniku Cobciowi to jeszcze brakuje z tą różnicą że Rafałkowy seat jeździł dwa razy i 10 lat jest budowany. A Coobcio zadupca na bieżąco ;] -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#448
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 October 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Ok fajnie. ale te setne urywa się właśnie latami doświadczenia, nie wspominając że to zupełnie różne konstrukcje, pojemności, nie wspominając że to rwd vs 4x4
Co nie zmienia faktu, że większość marzy o takim czasie 100-200 -------------------- "Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
|
|
|
![]()
Post
#449
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
no i jakieś 1,7l pojemności mniej u Rafała, więc faktycznie - zrobienie 800+ z 2.0 jest łatwiejsze niż 770 z 3.7...
|
|
|
![]()
Post
#450
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Ja mam w ukladzie wodnego icka 2 litry wody. Chlodnica wazy ~4kg. W drugim aucie mam IC powietrze/powietrze, ktory wazy 15kg. Nie wiem,czy tak od razu te 15kg aluminium sie schlodzi. Jak testowalem 100-200, woda z 12 stopni (temperatura zewnetrzna 12) zgrzala sie do 22, odpuscilem gaz i po 4 sekundach mialem juz 14 stopni, po czym powoli dochodzilo do 12. Mowa tu o wodzie za wymiennikiem ciepla w kolektorze,czyli w najcieplejszym miejscu w ukladzie. Moim zdaniem to wystarczajaco dobre schladzanie ![]() Takie porównanie jest nie bardzo miarodajne no chyba że oba auta jeżdżą tylko przez chwile z nogą w podłodze a przed tym chłodzą się kilka minut. Przy wodnym IC masz jakąś tam objętość wody która jest doskonałym magazynem energii. Podczas próby 100-200 silnik generuje ciepło i w wymienniku za kompresorem podgrzewa wodę która tę energię akumuluje i płynie do chłodnicy a na wymiennik wpływa chłodna woda z układu. Prawdziwą wydajność takiego układu możesz nam przedstawić jak poopowiadasz jak szybko się schładza woda w układzie po jeździe na torze podczas przejazdu chłodzącego, w takiej sytuacji cały zład wody jest już zagrzany i rzeczywiście widać jak chłodnica daje sobie radę z wystudzeniem go. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#451
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Takie porównanie jest nie bardzo miarodajne no chyba że oba auta jeżdżą tylko przez chwile z nogą w podłodze a przed tym chłodzą się kilka minut. Przy wodnym IC masz jakąś tam objętość wody która jest doskonałym magazynem energii. Podczas próby 100-200 silnik generuje ciepło i w wymienniku za kompresorem podgrzewa wodę która tę energię akumuluje i płynie do chłodnicy a na wymiennik wpływa chłodna woda z układu. Prawdziwą wydajność takiego układu możesz nam przedstawić jak poopowiadasz jak szybko się schładza woda w układzie po jeździe na torze podczas przejazdu chłodzącego, w takiej sytuacji cały zład wody jest już zagrzany i rzeczywiście widać jak chłodnica daje sobie radę z wystudzeniem go. Pozdrawiam Zapominasz,ze 15kg aluminium tez jest doskonalym magazynem energii i tez chwile sie chlodzi. Jesli mam chlodnice o wiekszej powierzchni chlodzenia to odda ona energie cieplna szybciej, niz ta mniejsza. A nie ma roznicy czy ta energia zmagazynowala sie w aluminium czy wodzie. Nie bede sie juz produkowal, bo ciezko jest przekonac was do tego , ze mozna zrobic cos w inny sposob, niz robia wszyscy od 15 lat. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#452
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Mam u siebie WIC z customową chłodnicą i wiatrak wykorzystany z klimy. Na postoju można stać długo i woda wymienniku jest chłodna cały czas.
Tak jak Jacek pisze, najważniejsza jest duża chłodnica, którą znacznie łatwiej upakować na froncie niż klasycznego icka. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#453
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Zapominasz,ze 15kg aluminium tez jest doskonalym magazynem energii i tez chwile sie chlodzi. Jesli mam chlodnice o wiekszej powierzchni chlodzenia to odda ona energie cieplna szybciej, niz ta mniejsza. A nie ma roznicy czy ta energia zmagazynowala sie w aluminium czy wodzie. Nie bede sie juz produkowal, bo ciezko jest przekonac was do tego , ze mozna zrobic cos w inny sposob, niz robia wszyscy od 15 lat. Mnie do niczego nie trzeba przekonywać bo ja uważam że IC wodny to bardzo fajne rozwiązanie ale opisana sytuacja nie wykazuje tego że jest lepsze. O pojemności cieplnej intercoolera nie zapominam ale jest taki parametr jak przewodność cieplna i tu jest punkt dla aluminium: Aluminium 200 W/m2*K Woda 0.6 W/m2*k https://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodno%C5%9B%C4%87_cieplna tu jest tabelka z wartościami Jest też drugi parametr: Pojemność cieplna: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pojemno%C5%9B%C4%87_cieplna wg danych z tabeli z linku 1g wody magazynuje 4.1813 J/g*k a aluminium 0,897j/g*k . Bierzemy 2kg wody -> 2000g x 4.1813 = 8362,6 J / K Teraz aluminium 15KG -> 15000g x 0,897 = 13455 J/K Jak widzisz mimo ponad 7 krotnej różnicy wagi aluminium zakumuluje 1,6 razy więcej energii przy czym jego zdolność do oddawania ciepła jest 333 razy lepsza od wody. Jak widać nie jest to takie oczywiste w porównaniu bo w pierwszym przypadku różnica parametrów to przepaść w drugim to dalej ponad 4 razy. Oczywiście pojemność cieplna to z jednej strony zaleta z drugiej wada. Elementów które trzeba wziąć pod uwagę jest znacznie więcej więc nie ma co tu prowadzić dłuższych rozkmin. Żeby nie było sam planuj w niedługim czasie w projekcie IC wodny. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#454
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Mnie do niczego nie trzeba przekonywać bo ja uważam że IC wodny to bardzo fajne rozwiązanie ale opisana sytuacja nie wykazuje tego że jest lepsze. O pojemności cieplnej intercoolera nie zapominam ale jest taki parametr jak przewodność cieplna i tu jest punkt dla aluminium: Aluminium 200 W/m2*K Woda 0.6 W/m2*k https://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodno%C5%9B%C4%87_cieplna tu jest tabelka z wartościami Jest też drugi parametr: Pojemność cieplna: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pojemno%C5%9B%C4%87_cieplna wg danych z tabeli z linku 1g wody magazynuje 4.1813 J/g*k a aluminium 0,897j/g*k . Bierzemy 2kg wody -> 2000g x 4.1813 = 8362,6 J / K Teraz aluminium 15KG -> 15000g x 0,897 = 13455 J/K Jak widzisz mimo ponad 7 krotnej różnicy wagi aluminium zakumuluje 1,6 razy więcej energii przy czym jego zdolność do oddawania ciepła jest 333 razy lepsza od wody. Jak widać nie jest to takie oczywiste w porównaniu bo w pierwszym przypadku różnica parametrów to przepaść w drugim to dalej ponad 4 razy. Oczywiście pojemność cieplna to z jednej strony zaleta z drugiej wada. Elementów które trzeba wziąć pod uwagę jest znacznie więcej więc nie ma co tu prowadzić dłuższych rozkmin. Żeby nie było sam planuj w niedługim czasie w projekcie IC wodny. Pozdrawiam Znam te wszystkie zaleznosci, dawno temu juz to liczylem ![]() Mialem wczesniej mniejsza i inaczej zamontowana chlodnice i rzeczywiscie chlodzila sie woda po "rolce" jakies 15 sekund, teraz jest 4x szybciej, a pojemnosc ukladu wzrosla. Niejaki evo 11 pisal o k20 doladowanym rotrexem i chlodzenie wodne w lotusie. Tam wymusila to konstrukcja samochodu (silnik z tylu, ciasno w komorze), ale na torze mial IAT + 20 w dolocie. Chlodzenie woda ma jedna wade - masz 2 wymienniki i na kazdym jest roznica temperatur. Dlatego trzeba nadrobic to przeplywem wody, tzn miec wydajna pompe. Jeszcze znalazlem wspolczynnik "transferu" ciepla woda/material, wychodzi na to,ze z miedzia jest 13Wm2/K, wiec nie tak zle ![]() http://www.engineeringtoolbox.com/overall-...ents-d_284.html -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#455
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Mi prościej i szybciej jest zrobić tradycyjną poweitrzną... żadnej jebaniny z kablami, pompkami rurkami, no i duży problem z saym wymiennikiem woda-powietrze.
Stillen śmiesznie robi bo w kolektorze ssącym je umieszcza ponoć przy 400KM sprawuje się okey: ![]() Pamiętam że jak w autach fabrycznie takie rozwiazania były np. Celica GT4 to pierwsze co to wywalało się to w cholerę i FMIC-a wstawiało... Wiadomo czasy się zmieniają teraz można znacznie usprawnić taki układ. Także Pamietam jeszcze czasy jak Doktor obecnie ECU-PErformance stroił Hondy jeszcze na hamowni na mineralnej u Maćka z dołożonymi komrpessorami Jackson Racing, to bez wymiennika ciepła powietrze osiagało 105 stopni a po dołożeniu IAT spadało do 80 stopni więc na pewno coś tam lepiej było... W Przypadku tej zetki, najmniej zabawy i upychania tego pod maską będzie jak po prostu zapoda się rdzeń te 7-10cm wyższy, na pewno będzie w pytkę lepiej ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#456
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Znam te wszystkie zaleznosci, dawno temu juz to liczylem ![]() Mialem wczesniej mniejsza i inaczej zamontowana chlodnice i rzeczywiscie chlodzila sie woda po "rolce" jakies 15 sekund, teraz jest 4x szybciej, a pojemnosc ukladu wzrosla. Niejaki evo 11 pisal o k20 doladowanym rotrexem i chlodzenie wodne w lotusie. Tam wymusila to konstrukcja samochodu (silnik z tylu, ciasno w komorze), ale na torze mial IAT + 20 w dolocie. Chlodzenie woda ma jedna wade - masz 2 wymienniki i na kazdym jest roznica temperatur. Dlatego trzeba nadrobic to przeplywem wody, tzn miec wydajna pompe. Jeszcze znalazlem wspolczynnik "transferu" ciepla woda/material, wychodzi na to,ze z miedzia jest 13Wm2/K, wiec nie tak zle ![]() http://www.engineeringtoolbox.com/overall-...ents-d_284.html tak jak mówię nie mam zamiaru prowadzić "wojenek" bo zwyczajnie nie chce mi się tego liczyć, to nie moje auto ![]() ![]() Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#457
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
tak jak mówię nie mam zamiaru prowadzić "wojenek" bo zwyczajnie nie chce mi się tego liczyć, to nie moje auto ![]() ![]() Pozdrawiam Jest tak jak piszesz, 2 rozne wymmiennniki w kolektorze, 4 chlodnice, 2 pompki wody i duzo logow w emu ![]() ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#458
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Pamiętam że jak w autach fabrycznie takie rozwiazania były np. Celica GT4 to pierwsze co to wywalało się to w cholerę i FMIC-a wstawiało... Wiadomo czasy się zmieniają teraz można znacznie usprawnić taki układ. a znajomy włożył do takiej gt4 chłodnicę wody wymiennika z seja - i wyszło tyle, że po jeździe na torze woda jest chłodna... schłodzić się gdzie nie miało, a chłodnica ani wywalona na wierzch jakoś specjalnie nie była, no i duża też nie jest. |
|
|
![]()
Post
#459
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
No to wygrana w swojej street klasie w BIałej, dobry początek:
![]() W Przejeździe Eliminacyjnym na Booscie 10,978 @ 216km/h ![]() ![]() ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#460
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
A jak reszta czasów Diabła z tego dnia? Bo w sumie zaczynają się dyskusje o słuszności niektórych wyników...Absolutnie nie chce negować powyższego - byłoby mega fajnie, jakby auto stalo się 10tkowym, Streetowym RWD
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 18:59 |