Shoutbox 0 nowych PW 


26 Stron V  « < 21 22 23 24 25 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Cudna FairladyZ - Single Turbo Nissan 370Z by Coobcio Garage, 687Km i 892nm, 100-200 w 5.5 sek @ 1.2 bar
jackkpl
post Tue, 03 May 2016 - 12:18
Post #441


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Chodzi o to,ze icek powietrze powietrze ma 50/50 stosunek lamel, wiec ma mniejsza powierzchnie oddawani ciepla do atmosfery. Chlodnica wody ma jakies 85/15 i tu masz zysk przy tych samych wymiarach zewnetrznych.

Do tego mozna wsadzic 2 czy 3 chlodnice wody, jak jest problem z miejscem. Woda leci gumowym wezem 19mm, a nie 80mm alu do icka wiec jest latwiej to wpakowac.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 03 May 2016 - 12:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jedenasty
post Tue, 03 May 2016 - 13:14
Post #442


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





wodny cooler na autobanie w niemczech bez problemu wykorzysta, ale przy ćwiarze będzie na tym tracił bo wydajność chłodzenia spada po nagrzaniu do pełnej temp pracy i braku chłodzenia ciągłym strumieniem powietrza. wtrysk metanolu z wodą (do silnika) lub co2 na icka będzie dużo bardziej wydajne, ale jak jest miejsce to zawsze lepiej dać dużego icka.

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 03 May 2016 - 15:08
Post #443


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Jedenasty @ Tue, 03 May 2016 - 13:14) *
wodny cooler na autobanie w niemczech bez problemu wykorzysta, ale przy ćwiarze będzie na tym tracił bo wydajność chłodzenia spada po nagrzaniu do pełnej temp pracy i braku chłodzenia ciągłym strumieniem powietrza. wtrysk metanolu z wodą (do silnika) lub co2 na icka będzie dużo bardziej wydajne, ale jak jest miejsce to zawsze lepiej dać dużego icka.

pzdr


IC powietrzny zachowuje sie tak samo - jak stoisz w korku czy na sloncu to sie nagrzewa. A ze taki icek wazy 15kg, to troche energii magazynuje. U mnie wiatrak na chlodnicy robi na tyle przeciag, ze chlodnica wody "intercooler" sie spokojnie schladza nawet na postoju.



--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Thu, 05 May 2016 - 09:34
Post #444


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





tak ale gdy jedziesz IC od razu schładza, wodny już tak szybko nie

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 05 May 2016 - 09:54
Post #445


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





No to jest lekki progres smile.gif
Powtarzalne 100-200 w 5.2 sek wcześniej to był pojedyńczy rekord i przeważnie 5.4 sek wychodziło smile.gif
A najistotniejsze jest to że EGT maks na 6tym biegu to 890 stopni do tej pory było sporo sporo cieplej...
Większe żeliwo w turbinie + wydech 3,5" zdjęły dobre 50 *C a kolejne 30*C zdjęły nowe wałki smile.gif
Tak więc Czerwona Diablica przygotowana do sezonu smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 05 May 2016 - 10:07
Post #446


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Jedenasty @ Thu, 05 May 2016 - 09:34) *
tak ale gdy jedziesz IC od razu schładza, wodny już tak szybko nie

pzdr


Ja mam w ukladzie wodnego icka 2 litry wody. Chlodnica wazy ~4kg. W drugim aucie mam IC powietrze/powietrze, ktory wazy 15kg. Nie wiem,czy tak od razu te 15kg aluminium sie schlodzi.
Jak testowalem 100-200, woda z 12 stopni (temperatura zewnetrzna 12) zgrzala sie do 22, odpuscilem gaz i po 4 sekundach mialem juz 14 stopni, po czym powoli dochodzilo do 12. Mowa tu o wodzie za wymiennikiem ciepla w kolektorze,czyli w najcieplejszym miejscu w ukladzie. Moim zdaniem to wystarczajaco dobre schladzanie smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Thu, 05 May 2016 - 19:52
Post #447


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





CYTAT(wojti RAYLLE @ Sat, 06 Feb 2016 - 10:51) *
no Ty chyba żartujesz? Rafałkowy seat robil cos chyba 4.5 100-200 a do tego wyniku Cobciowi to jeszcze brakuje

z tą różnicą że Rafałkowy seat jeździł dwa razy i 10 lat jest budowany.
A Coobcio zadupca na bieżąco ;]


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Div
post Thu, 05 May 2016 - 22:54
Post #448


Frequent User
Dołączył: Fri, 30 October 2009
Skąd: Kraków





Ok fajnie. ale te setne urywa się właśnie latami doświadczenia, nie wspominając że to zupełnie różne konstrukcje, pojemności, nie wspominając że to rwd vs 4x4

Co nie zmienia faktu, że większość marzy o takim czasie 100-200


--------------------
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 05 May 2016 - 23:38
Post #449


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





no i jakieś 1,7l pojemności mniej u Rafała, więc faktycznie - zrobienie 800+ z 2.0 jest łatwiejsze niż 770 z 3.7...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Fri, 06 May 2016 - 07:38
Post #450


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(jackkpl @ Thu, 05 May 2016 - 10:07) *
Ja mam w ukladzie wodnego icka 2 litry wody. Chlodnica wazy ~4kg. W drugim aucie mam IC powietrze/powietrze, ktory wazy 15kg. Nie wiem,czy tak od razu te 15kg aluminium sie schlodzi.
Jak testowalem 100-200, woda z 12 stopni (temperatura zewnetrzna 12) zgrzala sie do 22, odpuscilem gaz i po 4 sekundach mialem juz 14 stopni, po czym powoli dochodzilo do 12. Mowa tu o wodzie za wymiennikiem ciepla w kolektorze,czyli w najcieplejszym miejscu w ukladzie. Moim zdaniem to wystarczajaco dobre schladzanie smile.gif.


Takie porównanie jest nie bardzo miarodajne no chyba że oba auta jeżdżą tylko przez chwile z nogą w podłodze a przed tym chłodzą się kilka minut. Przy wodnym IC masz jakąś tam objętość wody która jest doskonałym magazynem energii. Podczas próby 100-200 silnik generuje ciepło i w wymienniku za kompresorem podgrzewa wodę która tę energię akumuluje i płynie do chłodnicy a na wymiennik wpływa chłodna woda z układu. Prawdziwą wydajność takiego układu możesz nam przedstawić jak poopowiadasz jak szybko się schładza woda w układzie po jeździe na torze podczas przejazdu chłodzącego, w takiej sytuacji cały zład wody jest już zagrzany i rzeczywiście widać jak chłodnica daje sobie radę z wystudzeniem go.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 06 May 2016 - 08:44
Post #451


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(DOHC @ Fri, 06 May 2016 - 07:38) *
Takie porównanie jest nie bardzo miarodajne no chyba że oba auta jeżdżą tylko przez chwile z nogą w podłodze a przed tym chłodzą się kilka minut. Przy wodnym IC masz jakąś tam objętość wody która jest doskonałym magazynem energii. Podczas próby 100-200 silnik generuje ciepło i w wymienniku za kompresorem podgrzewa wodę która tę energię akumuluje i płynie do chłodnicy a na wymiennik wpływa chłodna woda z układu. Prawdziwą wydajność takiego układu możesz nam przedstawić jak poopowiadasz jak szybko się schładza woda w układzie po jeździe na torze podczas przejazdu chłodzącego, w takiej sytuacji cały zład wody jest już zagrzany i rzeczywiście widać jak chłodnica daje sobie radę z wystudzeniem go.

Pozdrawiam

Zapominasz,ze 15kg aluminium tez jest doskonalym magazynem energii i tez chwile sie chlodzi.
Jesli mam chlodnice o wiekszej powierzchni chlodzenia to odda ona energie cieplna szybciej, niz ta mniejsza. A nie ma roznicy czy ta energia zmagazynowala sie w aluminium czy wodzie. Nie bede sie juz produkowal, bo ciezko jest przekonac was do tego , ze mozna zrobic cos w inny sposob, niz robia wszyscy od 15 lat.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 06 May 2016 - 09:18
Post #452


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Mam u siebie WIC z customową chłodnicą i wiatrak wykorzystany z klimy. Na postoju można stać długo i woda wymienniku jest chłodna cały czas.
Tak jak Jacek pisze, najważniejsza jest duża chłodnica, którą znacznie łatwiej upakować na froncie niż klasycznego icka.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Fri, 06 May 2016 - 09:32
Post #453


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(jackkpl @ Fri, 06 May 2016 - 08:44) *
Zapominasz,ze 15kg aluminium tez jest doskonalym magazynem energii i tez chwile sie chlodzi.
Jesli mam chlodnice o wiekszej powierzchni chlodzenia to odda ona energie cieplna szybciej, niz ta mniejsza. A nie ma roznicy czy ta energia zmagazynowala sie w aluminium czy wodzie. Nie bede sie juz produkowal, bo ciezko jest przekonac was do tego , ze mozna zrobic cos w inny sposob, niz robia wszyscy od 15 lat.


Mnie do niczego nie trzeba przekonywać bo ja uważam że IC wodny to bardzo fajne rozwiązanie ale opisana sytuacja nie wykazuje tego że jest lepsze. O pojemności cieplnej intercoolera nie zapominam ale jest taki parametr jak przewodność cieplna i tu jest punkt dla aluminium:

Aluminium 200 W/m2*K
Woda 0.6 W/m2*k

https://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodno%C5%9B%C4%87_cieplna tu jest tabelka z wartościami

Jest też drugi parametr:
Pojemność cieplna:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pojemno%C5%9B%C4%87_cieplna

wg danych z tabeli z linku 1g wody magazynuje 4.1813 J/g*k a aluminium 0,897j/g*k .

Bierzemy 2kg wody -> 2000g x 4.1813 = 8362,6 J / K
Teraz aluminium 15KG -> 15000g x 0,897 = 13455 J/K

Jak widzisz mimo ponad 7 krotnej różnicy wagi aluminium zakumuluje 1,6 razy więcej energii przy czym jego zdolność do oddawania ciepła jest 333 razy lepsza od wody.

Jak widać nie jest to takie oczywiste w porównaniu bo w pierwszym przypadku różnica parametrów to przepaść w drugim to dalej ponad 4 razy. Oczywiście pojemność cieplna to z jednej strony zaleta z drugiej wada.

Elementów które trzeba wziąć pod uwagę jest znacznie więcej więc nie ma co tu prowadzić dłuższych rozkmin. Żeby nie było sam planuj w niedługim czasie w projekcie IC wodny.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 06 May 2016 - 09:53
Post #454


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(DOHC @ Fri, 06 May 2016 - 09:32) *
Mnie do niczego nie trzeba przekonywać bo ja uważam że IC wodny to bardzo fajne rozwiązanie ale opisana sytuacja nie wykazuje tego że jest lepsze. O pojemności cieplnej intercoolera nie zapominam ale jest taki parametr jak przewodność cieplna i tu jest punkt dla aluminium:

Aluminium 200 W/m2*K
Woda 0.6 W/m2*k

https://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodno%C5%9B%C4%87_cieplna tu jest tabelka z wartościami

Jest też drugi parametr:
Pojemność cieplna:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pojemno%C5%9B%C4%87_cieplna

wg danych z tabeli z linku 1g wody magazynuje 4.1813 J/g*k a aluminium 0,897j/g*k .

Bierzemy 2kg wody -> 2000g x 4.1813 = 8362,6 J / K
Teraz aluminium 15KG -> 15000g x 0,897 = 13455 J/K

Jak widzisz mimo ponad 7 krotnej różnicy wagi aluminium zakumuluje 1,6 razy więcej energii przy czym jego zdolność do oddawania ciepła jest 333 razy lepsza od wody.

Jak widać nie jest to takie oczywiste w porównaniu bo w pierwszym przypadku różnica parametrów to przepaść w drugim to dalej ponad 4 razy. Oczywiście pojemność cieplna to z jednej strony zaleta z drugiej wada.

Elementów które trzeba wziąć pod uwagę jest znacznie więcej więc nie ma co tu prowadzić dłuższych rozkmin. Żeby nie było sam planuj w niedługim czasie w projekcie IC wodny.

Pozdrawiam


Znam te wszystkie zaleznosci, dawno temu juz to liczylem smile.gif. Woda ma slaba przewodnosc cieplna, szczegolnie w bezruchu. Ale jak leci, to sie zmieniaja wlasciwosci, szczegolnie jak kanaliki wodne w chlodnicy maja grubosc 2mm.
Mialem wczesniej mniejsza i inaczej zamontowana chlodnice i rzeczywiscie chlodzila sie woda po "rolce" jakies 15 sekund, teraz jest 4x szybciej, a pojemnosc ukladu wzrosla.

Niejaki evo 11 pisal o k20 doladowanym rotrexem i chlodzenie wodne w lotusie. Tam wymusila to konstrukcja samochodu (silnik z tylu, ciasno w komorze), ale na torze mial IAT + 20 w dolocie.
Chlodzenie woda ma jedna wade - masz 2 wymienniki i na kazdym jest roznica temperatur. Dlatego trzeba nadrobic to przeplywem wody, tzn miec wydajna pompe.

Jeszcze znalazlem wspolczynnik "transferu" ciepla woda/material, wychodzi na to,ze z miedzia jest 13Wm2/K, wiec nie tak zle smile.gif. A transfer powietrze/aluminium tez juz tak ladnie nie wyglada, jak samo aluminium/aluminium.
http://www.engineeringtoolbox.com/overall-...ents-d_284.html



--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 06 May 2016 - 10:02
Post #455


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Mi prościej i szybciej jest zrobić tradycyjną poweitrzną... żadnej jebaniny z kablami, pompkami rurkami, no i duży problem z saym wymiennikiem woda-powietrze.
Stillen śmiesznie robi bo w kolektorze ssącym je umieszcza ponoć przy 400KM sprawuje się okey:


Pamiętam że jak w autach fabrycznie takie rozwiazania były np. Celica GT4 to pierwsze co to wywalało się to w cholerę i FMIC-a wstawiało... Wiadomo czasy się zmieniają teraz można znacznie usprawnić taki układ.
Także Pamietam jeszcze czasy jak Doktor obecnie ECU-PErformance stroił Hondy jeszcze na hamowni na mineralnej u Maćka z dołożonymi komrpessorami Jackson Racing, to bez wymiennika ciepła powietrze osiagało 105 stopni a po dołożeniu IAT spadało do 80 stopni więc na pewno coś tam lepiej było...
W Przypadku tej zetki, najmniej zabawy i upychania tego pod maską będzie jak po prostu zapoda się rdzeń te 7-10cm wyższy, na pewno będzie w pytkę lepiej smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Fri, 06 May 2016 - 10:06
Post #456


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(jackkpl @ Fri, 06 May 2016 - 09:53) *
Znam te wszystkie zaleznosci, dawno temu juz to liczylem smile.gif. Woda ma slaba przewodnosc cieplna, szczegolnie w bezruchu. Ale jak leci, to sie zmieniaja wlasciwosci, szczegolnie jak kanaliki wodne w chlodnicy maja grubosc 2mm.
Mialem wczesniej mniejsza i inaczej zamontowana chlodnice i rzeczywiscie chlodzila sie woda po "rolce" jakies 15 sekund, teraz jest 4x szybciej, a pojemnosc ukladu wzrosla.

Niejaki evo 11 pisal o k20 doladowanym rotrexem i chlodzenie wodne w lotusie. Tam wymusila to konstrukcja samochodu (silnik z tylu, ciasno w komorze), ale na torze mial IAT + 20 w dolocie.
Chlodzenie woda ma jedna wade - masz 2 wymienniki i na kazdym jest roznica temperatur. Dlatego trzeba nadrobic to przeplywem wody, tzn miec wydajna pompe.

Jeszcze znalazlem wspolczynnik "transferu" ciepla woda/material, wychodzi na to,ze z miedzia jest 13Wm2/K, wiec nie tak zle smile.gif
http://www.engineeringtoolbox.com/overall-...ents-d_284.html



tak jak mówię nie mam zamiaru prowadzić "wojenek" bo zwyczajnie nie chce mi się tego liczyć, to nie moje auto biggrin.gif. Ty przez to przebrnąłeś (jak widać nie omijając kartki i ołówka) i wiesz gdzie są słabe punkty, masz dopracowany układ ale ktoś przyjdzie z ulicy powie zaje... wsadze "se" wodny IC i bedzie dupa smile.gif.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 06 May 2016 - 10:22
Post #457


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(DOHC @ Fri, 06 May 2016 - 10:06) *
tak jak mówię nie mam zamiaru prowadzić "wojenek" bo zwyczajnie nie chce mi się tego liczyć, to nie moje auto biggrin.gif. Ty przez to przebrnąłeś (jak widać nie omijając kartki i ołówka) i wiesz gdzie są słabe punkty, masz dopracowany układ ale ktoś przyjdzie z ulicy powie zaje... wsadze "se" wodny IC i bedzie dupa smile.gif.

Pozdrawiam


Jest tak jak piszesz, 2 rozne wymmiennniki w kolektorze, 4 chlodnice, 2 pompki wody i duzo logow w emu smile.gif. A nadal jest co poprawic wink.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Fri, 06 May 2016 - 19:35
Post #458


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(Coobcio @ Fri, 06 May 2016 - 10:02) *
Pamiętam że jak w autach fabrycznie takie rozwiazania były np. Celica GT4 to pierwsze co to wywalało się to w cholerę i FMIC-a wstawiało... Wiadomo czasy się zmieniają teraz można znacznie usprawnić taki układ.

a znajomy włożył do takiej gt4 chłodnicę wody wymiennika z seja - i wyszło tyle, że po jeździe na torze woda jest chłodna... schłodzić się gdzie nie miało, a chłodnica ani wywalona na wierzch jakoś specjalnie nie była, no i duża też nie jest.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 24 May 2016 - 09:26
Post #459


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





No to wygrana w swojej street klasie w BIałej, dobry początek:


W Przejeździe Eliminacyjnym na Booscie 10,978 @ 216km/h smile.gif smile.gif smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Tue, 24 May 2016 - 10:23
Post #460


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





A jak reszta czasów Diabła z tego dnia? Bo w sumie zaczynają się dyskusje o słuszności niektórych wyników...Absolutnie nie chce negować powyższego - byłoby mega fajnie, jakby auto stalo się 10tkowym, Streetowym RWD biggrin.gif Ale dobrze byłoby mieć pewność, że to poprawne cyfry. RL pokazuje podobnie?


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

26 Stron V  « < 21 22 23 24 25 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 18:59