![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#361
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
po co nam street i zawody ? Mozemy sie poscigac zdjeciami i wykresami ![]() Peace bro Pomiary RL sa juz miarodajne, szczegolnie jednym ciagiem 100-250. A zawody to inna bajka. Tam wcohdzi czynnik ludzki, psychika, nie trafienie biegow itp. Porownanie TYLKO samochodow jest na podstawie RL miarodajne, a skill kierowcow wychodzi na zawodach ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#362
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Ale w 100% miarodajnie będzie dopiero jak porównamy czasy, w jakich auta pokonują daną drogę, a nie czasy rozpędzania do poszczególnych prędkości
![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#363
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 September 2013 ![]() |
Pomiary RL są miarodajne ale żeby ustalić sobie jak szybko w danym dniu i danych warunkach auto jest w stanie pojechać, a że warunki w których pomiary są dokonywane różnią się między sobą ze względu na temperaturę, ciśnienie, nachylenie terenu itd, moim zdaniem zawsze lepiej ustawić dwa auta ze sobą i w kilku pomiarach na jakiejś ustalonej odległości sprawdzić które jest szybsze
-------------------- W0 LNES4 1000hp+ 0-100 2,3s 100-200 4,1s 9s car www.facebook.com/s4turbo
|
|
|
![]()
Post
#364
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 26 October 2012 ![]() |
Ale w 100% miarodajnie będzie dopiero jak porównamy czasy, w jakich auta pokonują daną drogę, a nie czasy rozpędzania do poszczególnych prędkości ![]() no fajnie żę nie jestem jedyny który to rozumie ![]() Pamiętajcie: lepsze 100-250 nie oznacza że auto będzie z przodu, ważna jest droga jaką auto pokona w tym czasie. Aby to sobie uzmysłowić, najprościej wyobrazić sobie wyścig z miejsca. Auta ruszają w tym samym czasie, jedno z nich po sekundzie osiąga 99km/h i jedzie tak przez kolejne 8 sekund, drugie po 5 sekundach osiąga 100km/h. Drugie auto mimo lepszego 0-100 będzie ze dwieście metrów z tyłu ![]() Potem taki przypadek można odnieść proporcjonalnie do wyższych prędkości i innych przedzialów. mam nadzieje że ten post będzie edukacyjny dla niektórych bo często słyszę opinię: "oooo, 100-200 ma 0.3s lepsze - to jakieś 5 długości"... Po czasach z RL kompletnie nic nie można powiedzieć o dwóch tak roznych autach. |
|
|
![]()
Post
#365
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
no fajnie żę nie jestem jedyny który to rozumie ![]() Pamiętajcie: lepsze 100-250 nie oznacza że auto będzie z przodu, ważna jest droga jaką auto pokona w tym czasie. Aby to sobie uzmysłowić, najprościej wyobrazić sobie wyścig z miejsca. Auta ruszają w tym samym czasie, jedno z nich po sekundzie osiąga 99km/h i jedzie tak przez kolejne 8 sekund, drugie po 5 sekundach osiąga 100km/h. Drugie auto mimo lepszego 0-100 będzie ze dwieście metrów z tyłu ![]() Potem taki przypadek można odnieść proporcjonalnie do wyższych prędkości i innych przedzialów. mam nadzieje że ten post będzie edukacyjny dla niektórych bo często słyszę opinię: "oooo, 100-200 ma 0.3s lepsze - to jakieś 5 długości"... Po czasach z RL kompletnie nic nie można powiedzieć o dwóch tak roznych autach. Mialem na mysli dystans, piszac, ze pomiar 100-250. To jest prosta matematyka , tak jak z przejazdem na 1/4. Nie liczy sie predkosc koncowa, tylko czas przejazdu, a te dane sa do wyciagniecia z RL. Czyli jak sie umie uzyc RL, to mozna robic wyscigi "w internetach" ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#366
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 20 July 2005 Skąd: Złotów ![]() |
no fajnie żę nie jestem jedyny który to rozumie ![]() Pamiętajcie: lepsze 100-250 nie oznacza że auto będzie z przodu, ważna jest droga jaką auto pokona w tym czasie. Mnie tam osobiście ta cała napinka na RL i całe te cyferki latają totalnie tylko padło jedno zdanie które mnie zastanawia. Zakładamy że auta przyśpieszają a nie jakieś teorie że przez 8 sekund jedzie z stałą predkościa albo w nieskonczoność X się ścigają. 2 auta startują z rolki koło 100. Jedno robi czas 100-250 w 10 sekund, drugie 20 sekund. Obydwa auta cały czas przyspieszały. To w jaki sposób to co zrobiło 20s ma być z przodu?? Nie zakładamy że audo A zrobiło do 250 i dalej nie przyśpiesza a auto B rozpędza się dalej i za 10 km go wyprzedzi... Dziwne teorie kolego wysuwasz i fizykę chyba chce zmieniać. Nie rozmawiamy o takich oczwystościach jak to co pisałeś do 100... bo tak można maluchem bolid f1 zrobić. Rozpedzi się w 1,2s do 60s a maluch w minutę. f1 zostanie na limiterze w boksie a maluch będzie się dlaej rozpędzał. Więc ogólnie z prostych oczwysitych rzeczy jakieś zabawne teorie wymyslasz... -------------------- Repliki
|
|
|
![]()
Post
#367
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Przy różnicy 10s nie ma o czym gadać, ale gdy różnica wynosi np. 0,2s to już przestaje być wszystko takie oczywiste.
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#368
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
ale jak auto, które od x do y przyspiesza w krótszym czasie, może w ciągu tego czasu zrobić dłuższą drogę niż wolniejsze?
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#369
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
ale jak auto, które od x do y przyspiesza w krótszym czasie, może w ciągu tego czasu zrobić dłuższą drogę niż wolniejsze? ![]() Juz byla ta dyskusja w innym temacie. 4 lap ze startu robi dystans 1/4 w krotszym czasie,ale 0-200 bedzie mial gorsze, niz przednionapedowka. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#370
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 26 October 2012 ![]() |
Mnie tam osobiście ta cała napinka na RL i całe te cyferki latają totalnie tylko padło jedno zdanie które mnie zastanawia. Zakładamy że auta przyśpieszają a nie jakieś teorie że przez 8 sekund jedzie z stałą predkościa albo w nieskonczoność X się ścigają. 2 auta startują z rolki koło 100. Jedno robi czas 100-250 w 10 sekund, drugie 20 sekund. Obydwa auta cały czas przyspieszały. To w jaki sposób to co zrobiło 20s ma być z przodu?? Nie zakładamy że audo A zrobiło do 250 i dalej nie przyśpiesza a auto B rozpędza się dalej i za 10 km go wyprzedzi... Dziwne teorie kolego wysuwasz i fizykę chyba chce zmieniać. Nie rozmawiamy o takich oczwystościach jak to co pisałeś do 100... bo tak można maluchem bolid f1 zrobić. Rozpedzi się w 1,2s do 60s a maluch w minutę. f1 zostanie na limiterze w boksie a maluch będzie się dlaej rozpędzał. Więc ogólnie z prostych oczwysitych rzeczy jakieś zabawne teorie wymyslasz... bo warunków narąbałeś jak drwal drzewa ![]() EDIT: 0) widze ze nie zrozumiales tego co napisalem ale juz trudno bo juz napisalem jakas odpowedz ![]() 1) "obydwa cały czas przyspieszały" - ale JAK?! ważna jest charakterystyka tego przyspieszenia - a była zmiana biegów? a ile? 2) jeśli chcesz nawet dla tak absurdalnego przypadku uslyszec w jaki sposob auto ktore ma 20s 100-250 moze byc szybsze od tego co ma 10s 100-250 prosze: Jedno auto rusza od 100km/h i przyspiesza w miare liniowo do 250km/h w czasie 10 sekund osiągając powiedzmy 100-200 w 5.5s a 200-250 w 4.5s, powiedzmy że po upływie 20s, auto osiąga 300km/h. (10s 250-300km/h) Drugie auto, powiedzmy że jest to dragster który w 3s osiąga 100-249km/h a następnie po upływie 17sekund uzyskuje w koncu 250km/h. auto pierwsze w czasie 20 sekund przebyło około: 1273 m* auto drugie w czasie 20 sekund przebyło około: 1320 m. Wiec które auto jest z przodu mimo lepszego 100-250 i to o całe 10 sekund? ![]() Jakbyś na RL zobaczył dragstera ktory 100-250 zrobil w 20s, i 370z ktore 100-250 zrobilo w 10s to smialo bys obstawial zetke prawda? no i jak widac błąd, bo widzisz tylko graniczne koncowe wartosci przyspieszenia, bez wiedzy jak auto przyspieszalo w poszczegolnych przedzialach predkosci. Znając tylko graniczne wartości przyspieszenia kompletnie NIC A NIC nie jesteś w stanie powiedzieć o autach ani które będzie szybsze, a może jakiś ma turbo dziure, albo wolną skrzynie albo dwie kompletnie rożne krzywe dystrubucji mocy. Na temat przyspieszania i cyferek z RL to nic mi nie mów bo ja doskonale wiem że z cyferek nie da sie powiedzieć ktore auto bedzie szybsze. Fizykę możesz naginać Ty ![]() *- tu też optymistycznie dałem dla pierwszego pojazdu 10s 250-300, to dość szybki czas, droga została obliczona w uproszczeniu na banalnych wzorach na drogę z ruchu jednostajnie przyspieszonego (dlatego podzieliłem ją na odcinki 100-200, 200-250, 250-300) |
|
|
![]()
Post
#371
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Droga, to całka z prędkości po czasie, przyrost prędkości nie jest liniowy i jest różny dla różnych aut, stąd różne pola pod wykresem, auto które 10s po starcie ma 250km/h może mieć dla tych 10s mniejsze pole pod wykresem niż auto, które po tych 10s osiąga np. 245km/h. Prościej się chyba nie da.
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#372
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Dokładnie. Tak samo jest z przebiegiem mocy do obrotów. Auto mające 300KM może być wolniejsze od dwa razy słabszego, zakładając że to takie same auta.
|
|
|
![]()
Post
#373
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Co tam z autkiem ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#374
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Wreszcie na tor skoczyć
![]() W tą sobotę szkoda że nie jeździła z nami na Jastrzeniu za to 3 inne doładowane VQ35 się poruszały ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#375
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#376
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Rozumiem,ze ten mx5 po srodku was wszystkich pogodzil ?
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#377
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Czas na drobną aktualizację
![]() Tak więc żeliw w turbinie został zmieniony z .1,15 na .1,32 oraz wlatuje 3,5 calowy downpipe a reszta wydechu będzie o średnicy 2x 3 cale ![]() ![]() ![]() No i z ciekawostek będą dwie końcówki układu wydechowego ![]() ![]() Zmiany nie za duże liczymy że po nich poprawi się nieco góra a za mocny i zbyt agresywny dół ciutek się uspokoi ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#378
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 03 March 2013 Skąd: warszawa ![]() |
KUBA one mamja podwojny seryjnie przeciez ,chyba ze beda po dwie na strone ...tak?
-------------------- 270+/510+
|
|
|
![]()
Post
#379
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Przepraszam że sporadycznie wymykają mi się niecenzuralne słowa no ale pod koniec filmika widać nowe kreski
![]() Tak więc ATAK na zejście poniżej 5 sek 100-200km/h rozpoczęte ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#380
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Zacnie
![]() -------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 14:16 |