Shoutbox 0 nowych PW 


26 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Cudna FairladyZ - Single Turbo Nissan 370Z by Coobcio Garage, 687Km i 892nm, 100-200 w 5.5 sek @ 1.2 bar
specu
post Thu, 25 Jun 2015 - 06:51
Post #201


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





To proste, tylko dużo osób myli czas rozpędzania się do jakiejś prędkości, z czasem pokonania dystansu.. Jak skutecznie ruszasz to w krótkim czasie połykasz metry i "nie zdążysz" się rozpędzić do większej prędkości. Czyli to samo auto z tą samą mocą z gorszym startem może mieć gorszy czas na mecie i wyższą prędkość.


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 25 Jun 2015 - 06:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Thu, 25 Jun 2015 - 08:47
Post #202


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(specu @ Thu, 25 Jun 2015 - 06:51) *
To proste, tylko dużo osób myli czas rozpędzania się do jakiejś prędkości, z czasem pokonania dystansu.. Jak skutecznie ruszasz to w krótkim czasie połykasz metry i "nie zdążysz" się rozpędzić do większej prędkości. Czyli to samo auto z tą samą mocą z gorszym startem może mieć gorszy czas na mecie i wyższą prędkość.


Specu, zeby nie wyszlo,ze klocimy sie o pierdoly. Sytuacja jaka opisujesz moze miec miejsce,ale z punktu widzenia chlodnej analizy, przeczy to obecnie przyjetym prawom fizyki. Pare osob to pisalo juz wielokrotnie, ze majac gorszy start zawsze "zuzywasz" wiecej metrow na rozpedzenie i do jakiejs tam predkosci, niz przy lepszym starcie. Jest to niezaprzeczalny fakt, bo kopiac w miejscu "zjadasz" wlasnie te metry, gdzie jedziesz bardzo wolno.
Ja upatruje tutaj roznice w tym,ze moze przy braku trakcji szybciej zmieniasz bieg na wyzszy i w ten sposob przyspieszenie jest inaczej rozlozone w czasie.

Inna ciekawa obserwacja to to,ze moznaby zrobic taka rzeczowa analize w celu zrobienia jak najlpszego czasu. Chodzi o nagranie calego przejazdu i wybranie najlepszych momentow zmiany biegu itp. Analogicznie, jak to sie robi jezdzac po torze np z Racechrono.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ziperr
post Thu, 25 Jun 2015 - 09:02
Post #203


Super User
Dołączył: Wed, 03 March 2004
Skąd: Gliwice





W jaki sposób te wszystkie aparatury pomiarowe używane na 1/4 mierzą prędkości?
Bo rozumiem, że to tylko fotokomórki i mierzą czas przekroczenia, a później według jakiegoś wzoru obliczają prędkość. Tak? To może problem leży we wzorze?
Chociaż z drugiej strony miałoby to sens chyba tylko wtedy gdy jest pomiar na 1/8 i 1/4, bo wtedy przy gorszym ruszeniu czas na 1/8 będzie gorszy, a w drugiej części przejazdu podobny.


--------------------
'Nigdy nie jest żle, ale zawsze może być lepiej' ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 25 Jun 2015 - 09:03
Post #204


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(ziperr @ Thu, 25 Jun 2015 - 09:02) *
W jaki sposób te wszystkie aparatury pomiarowe używane na 1/4 mierzą prędkości?
Bo rozumiem, że to tylko fotokomórki i mierzą czas przekroczenia, a później według jakiegoś wzoru obliczają prędkość. Tak? To może problem leży we wzorze?
Chociaż z drugiej strony miałoby to sens chyba tylko wtedy gdy jest pomiar na 1/8 i 1/4, bo wtedy przy gorszym ruszeniu czas na 1/8 będzie gorszy, a w drugiej części przejazdu podobny.

masz 2 foto na koncu, pare metrow przed meta i na mecie. roznica czasu = predkosc


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ziperr
post Thu, 25 Jun 2015 - 09:06
Post #205


Super User
Dołączył: Wed, 03 March 2004
Skąd: Gliwice





OK. No to szybko ta moja teoria padła laugh.gif


--------------------
'Nigdy nie jest żle, ale zawsze może być lepiej' ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 25 Jun 2015 - 10:29
Post #206


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





A czy nie może być to czasem taka sytuacja, że auto które ma gorsze ET z racji gorszej trakcji:

- na początku mieli (załóżmy nadmiar mocy)
- w pewnym momencie ta trakcja jest łapana i o ile nie klęknie napęd to auto wystrzela jak z procy (przecież to widać w mocnych autach ze słabym startem) i w pewnym punkcie X drogi np. po 100 metrach łapie większą prędkość niż auto, które napędziło się płynnie (lepsza trakcja) i w tym samym punkcie X miała prędkość mniejszą - siłą rzeczy, te drugie auto już jest daleko z przodu, ET ma lepsze, ale V końcową mniejszą.

To by było logiczne.

Skrajny przypadek obrazujący o co mi chodzi - Muscle Car RWD i jakiś 100 konny Fiat.

Fiat - łapie trakcje, napędza się powoli i na mecie ma np. 140 kmh robiąc jakieś ET.
Muscle CAR - pali lacza prawie w miejscu ledwo się ruszając przez pierwsze 50 metrów, później łapie trakcję, robi gorsze ET bo nie zdąży dogonić Fiata na danym odcinku (za krótki) ale prędkość na mecie będzie miał mega dużą.

Ma to sens?


Może by spojrzeć jak to wygląda na DragTimes? Tam odcinek przeważa o tym które jest szybsze, przy zestawieniu ET na 1/4 i czasie na 1/4 oraz V na 1/4 i V końcową na 1 milę było by to widać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 25 Jun 2015 - 10:43
Post #207


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





W 1/4 mili kluczowe w zasadzie jest przyspieszenie do 100km/h dalej może jako tako sobie przyspieszać.
300 konne Nissany GTI-R robią czasy rzędu 12,9 przy prędkosci na mecie w granicach 170km/h
Bardzo Mocne FWD będzie miało podobny czas ale na mecie już np. 220km/h...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Thu, 25 Jun 2015 - 11:06
Post #208


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Jeśli porównujemy 2 różne auta to dobrym przykładem jest moja FWD Corsa 330km i FWD CRX Szwagra 620km w Ułeży
Corsa 12.36 60ft 2.08 V 183
CRX 12.43 60ft 2.35 V 206


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 25 Jun 2015 - 11:40
Post #209


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Joker @ Thu, 25 Jun 2015 - 10:29) *
A czy nie może być to czasem taka sytuacja, że auto które ma gorsze ET z racji gorszej trakcji:

- na początku mieli (załóżmy nadmiar mocy)
- w pewnym momencie ta trakcja jest łapana i o ile nie klęknie napęd to auto wystrzela jak z procy (przecież to widać w mocnych autach ze słabym startem) i w pewnym punkcie X drogi np. po 100 metrach łapie większą prędkość niż auto, które napędziło się płynnie (lepsza trakcja) i w tym samym punkcie X miała prędkość mniejszą - siłą rzeczy, te drugie auto już jest daleko z przodu, ET ma lepsze, ale V końcową mniejszą.

To by było logiczne.

Skrajny przypadek obrazujący o co mi chodzi - Muscle Car RWD i jakiś 100 konny Fiat.

Fiat - łapie trakcje, napędza się powoli i na mecie ma np. 140 kmh robiąc jakieś ET.
Muscle CAR - pali lacza prawie w miejscu ledwo się ruszając przez pierwsze 50 metrów, później łapie trakcję, robi gorsze ET bo nie zdąży dogonić Fiata na danym odcinku (za krótki) ale prędkość na mecie będzie miał mega dużą.

Ma to sens?


Może by spojrzeć jak to wygląda na DragTimes? Tam odcinek przeważa o tym które jest szybsze, przy zestawieniu ET na 1/4 i czasie na 1/4 oraz V na 1/4 i V końcową na 1 milę było by to widać?


W tych czasach z zawodow ciekawe jest, ze wolniejszy przejazd ma po 201m nizsza predkosc, a po 402m wyzsza. Tak jakby auto dostawalo zastrzyk mocy. Przy predkosci 120km/h nie ma mowy o poslizgu czy utracie trakcji ,wiec musi byc czynnik pomijany w tej dyskusji. Moze to kwestia zmiany biegu , lapania odcinki czy jakies inne, np goraca opona lepiej klei i ma lepszy start, ale stawia 2 krotnie wiekszy opor toczenia.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 25 Jun 2015 - 11:43
Post #210


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Ale po co dodawać kolejne przykłady czasów z zawodów smile.gif Opisana przeze mnie wcześniej sytuacja jest wystarczająca by potwierdzić dlaczego (nie łamiąc praw fizyki) auta z wyższym ET (gorszy czas) mają większą prędkość na mecie.



Załóżmy w teorii, że w punkcie przebytej drogi s2 oba auta mają zbliżoną prędkość.

Auto mocniejsze (B ) szybciej przebędzie drogę z punktu s1 do s2. Przy tej samej prędkości początkowej w punkcie X (s2) na mecie (s3) prędkość będzie większa.
Start może opóźnić czas, w jakim auto przejdzie drogę z punktu s1 do s2.

W zależności od różnic pomiędzy autami albo nawet dla tego samego auta różnice w czasach i prędkościach będą mniejsze lub większe.

Musimy jedynie pamiętać o przebytej drodze, wówczas wszystko co pokazują Wam fotokomórki trzyma się kupy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 25 Jun 2015 - 11:44
Post #211


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(jackkpl @ Thu, 25 Jun 2015 - 11:40) *
W tych czasach z zawodow ciekawe jest, ze wolniejszy przejazd ma po 201m nizsza predkosc, a po 402m wyzsza. Tak jakby auto dostawalo zastrzyk mocy. Przy predkosci 120km/h nie ma mowy o poslizgu czy utracie trakcji ,wiec musi byc czynnik pomijany w tej dyskusji. Moze to kwestia zmiany biegu , lapania odcinki czy jakies inne, np goraca opona lepiej klei i ma lepszy start, ale stawia 2 krotnie wiekszy opor toczenia.


Wszystko zależy gdzie jest ten "mój punkt X", 201m może być czymś przed nim (patrząc na oś) lub po nim. Przeanalizuj to co napisałem wcześniej + rysunek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Thu, 25 Jun 2015 - 11:54
Post #212


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





CYTAT(Joker @ Thu, 25 Jun 2015 - 11:43) *
Ale po co dodawać kolejne przykłady czasów z zawodów smile.gif Opisana przeze mnie wcześniej sytuacja jest wystarczająca by potwierdzić dlaczego (nie łamiąc praw fizyki) auta z niższym ET mają większą prędkość na mecie.


Mniejszą nie większą.
Dyskusja jest o tym samym aucie gdzie przy lepszym (mniejszym) ET ma mniejszą prędkość


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 25 Jun 2015 - 11:59
Post #213


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Joker porównujesz różne auta, a nie o tym jest dyskusja.
edit. specu był szybszy.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 25 Jun 2015 - 12:00
Post #214


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(specu @ Thu, 25 Jun 2015 - 11:54) *
Mniejszą nie większą.
Dyskusja jest o tym samym aucie gdzie przy lepszym (mniejszym) ET ma mniejszą prędkość

Literówka - źle napisałem.

winno być:

CYTAT
auta z wyższym ET (gorszy czas) mają większą prędkość na mecie.



CYTAT(Tommo @ Thu, 25 Jun 2015 - 11:59) *
Joker porównujesz różne auta, a nie o tym jest dyskusja.
edit. specu był szybszy.


Ale mój skrajny przypadek (co zaznaczyłem w swoim pierwszym poście) obrazuje ogólnie skąd się biorą różnice smile.gif Przeczytajcie dokładnie co napisałem smile.gif

Jeśli bierzemy to samo auto to ciężko komuś uzmysłowić dlaczego tak się dzieje skoro fizyki nie nagniemy. Przecież dyskutujecie już ładny kawał czasu.
Stąd mój skrajny przykład by ukazać, jak się ma start do tego, co się dzieje na końcu.
Musimy widzieć ważny aspekt - czyli pokonaną drogę.

Specu, ja staram się dowieść, że to właśnie to co Ty piszesz jest właściwe smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master86
post Thu, 25 Jun 2015 - 14:10
Post #215


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 December 2010
Skąd: Imielin





Ja to widzę tak że to samo auto które się ślizga na starcie i tak nabiera prędkości na osi napędowej i jak już chwyta trakcje to ta energia pozwala nadrobić straty w przyspieszeniu, tyle że auto już jest w tyle względem przejazdu z lepszą trakcją. A potem jest tak jak specu gadał że ten co został w tyle miał dłuższy odcinek na rozpędzenie się i minął ćwiartkę z większą prędkością.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 26 Jun 2015 - 02:08
Post #216


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Wracając do tematu Nissanka no to mamy wreszcie ustabilizowany boost. Walimy równe 1.2 bara od początku do końca smile.gif

Jutro wrzucę maszynę na rolki, coś czuję że trzeba będzie odciążyć tylną oś biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wujekwaldus
post Fri, 26 Jun 2015 - 07:38
Post #217


Frequent User
Dołączył: Fri, 26 October 2012





klikam "refresh" co 5 min i nadal nie widze ani wykresu ani pomiaru RL smile.gif - moze byc ciekawie..
Nie wiem juz kto bedzie konkurencja dla nissana, moze wezcie smerfrtke ze sportmile, na race1000 jakos nie pojechala szybko wiec jest szansa tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Fri, 26 Jun 2015 - 08:51
Post #218


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Nissan 200SX Piotrka Mroczka na razie szybszy wink.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 26 Jun 2015 - 09:01
Post #219


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Wstaje jem śniadanie i biję zaraz do firmy smile.gif Z dokładniem mocy narazie basta trzeba poprawic aerodynamike przy tylnym zderzaku, ciut obniżyc sprzęt i poprawić tylne zawieszenie bo strasznie traci geometrie jak się w palnik daje.

Ps. Choć mimo wszystko z chęcią bym widział pod maska PT6766 - to obecne PT6266 już cholernie grzeje powietrze przy 15 na zewnątrz i sprincie od 60 do 320km/h robi się 57*C w dolocie...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Fri, 26 Jun 2015 - 10:57
Post #220


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(specu @ Fri, 26 Jun 2015 - 09:51) *
Nissan 200SX Piotrka Mroczka na razie szybszy wink.gif

super, jednak jest chyba DELIKATNA różnica między dragiem z laminatami na Hoosierach, a tym grand turismo, które może sobie z klimką i audio polecieć ze wschodu na zachód niemiec...


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

26 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 14:20