![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 July 2012 Skąd: Pomorze ![]() |
Z tym błędem aparatury wcale bym się nie zdziwił. Na wilczych na wydruku miałem prędkość 206kmh a według loga z emu ~220kmh. W 3 przejazdach czasy się różniły.
-------------------- mk2 16vt
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Auto rozpędza się dłużej, więc ma większą prędkość... Tutaj napisales nieprawde. Auto rozpedza sie dluzej, ale do 100-tki tez rozpedza sie dluzej, Czyli 100-vmax jest prawie taki sam, tylko pierwsze paredziesiat metrow robi znacznie wolniej przez brak trakcji. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Tutaj napisales nieprawde. Auto rozpedza sie dluzej, ale do 100-tki tez rozpedza sie dluzej, Czyli 100-vmax jest prawie taki sam, tylko pierwsze paredziesiat metrow robi znacznie wolniej przez brak trakcji. Zastanów się jeszcze raz. Czy mówię nie prawdę (notabene najwyżej się mylę . Co nie ma miejsca akurat. ![]() Zawsze jak robię niezły czas powiedzmy 12.3 mam na mecie 183-185 = jest dobra trakcja i szybko pokonuje dystans nie zdążę się rozpedzić W sytuacji gdy trakcji brak i robię 12.9 prędkość na mecie 191= Jadę długo dłużej się rozpędzam ![]() GS Corvette przy 8.0 285. Przy 7.7 275 ![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Przecież nie ma o czym dyskutować bo to fakt powszechnie znany i uznany - gorsza trakcja (= gorszy czas) to większa prędkość na mecie. Wystarczy przeanalizować czasy/prędkości dowolnego samochodu i to widać...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Widocznie nie taki znany skoro kolega mi imputuje , że mówię nieprawdę.
![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#146
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
W takim razie nie potrafie wytlumaczyc, gdzie jest blad rozumowania. Jesli auto robi 100-tke w 6s, to wiadomo,ze potrzebuje na to wiecej miejsca, niz auto, ktore robi 5s do 100tki. Skoro potrzbuje wiecej miejsca, to ma mniej dystansu na rozpedzenie ponad 100km/h. Zakladajac takie samo przyspieszenie powyzej 100km/h auto wolniejsze do 100tki bedzie mialo mniejszy vmax.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Zarzucacie sobie nieprawdę/pomyłkę, bo jak zwykle operujecie nieprecyzyjnymi określeniami.
Przy gorszej trakcji, a parametrach mocy (przyspieszenia) niezmiennych pojazd osiągnie niższą prędkość na mecie. Sytuacja odwrotna jest prawdziwa. Link obrazujący Kwestia gorszej/lepszej trakcji nabiera sensu przy różnych pojazdach, które osiągają ten sam czas, wtedy jasne jest to, że ten z niższą prędkością końcową ma lepszą trakcję. W uproszczeniu stosunek prędkości końcowej do czasu uzyskanego "określa trakcję / efektywność wykorzystania mocy" (zależność empiryczna) |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
hmmm mi sie zawsze wydawało że
im szybciej osiągne 100 powedzmy na dystansie 50m to pozostaje mi jeszcze 350m na rozpędanie i v max będzie duża i czas na 1/4 będzie lepszy a tu mi piszecie że jak bede miał dobrą trakcje i osiągne 100 km/h w np 30 m to przez pozostałe 370m nie dam rady sie rozpędzić więcej niż w pierwszym przypadku możecie mi to jakoś wyjaśnić dlaczego nie będe sie wstanie rozpędzić przez pozostały dystans -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#149
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Mysle,ze te porownania przedmowcow pomiajaja fakt zmiany cisnienia w oponach lub zmiany opon. Na lepiej klejacej oponie mozna poprawic start, ale opory toczenia moga byc na tyle duze,ze zjedza predkosc koncowa. Przy takich samych autach (bez zmiany opon, cisnienia itp), a tylko roznica samego asfaltu, gorszy czas do 100tki bedzie dawal gorsza predkosc na mecie.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#150
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Dokładnie tak. Np. 4x4 mają bardzo dobry czas 0-100 a małą prędkość na mecie, odwrotnie do mocnych i pozbawionych dobrej trakcji RWD.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#151
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Też wydaje mi się nie realne że wyszło raz 225km/h pp tych 400 metrach na japan battle przewaznie było 208-211 ten przedział a w finałach 225 na 603 kucach... teraz przy 650km ta prędkość wzrosla do 214 i w to bym uwierzył
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Zastanów się jeszcze raz. Czy mówię nie prawdę (notabene najwyżej się mylę . Co nie ma miejsca akurat. ![]() Specu... ![]() Akurat ma ![]() Załóżmy, że trakcji nie ma do końca drugiego biegu. W takim razie ten drugi bieg kończy się dalej w sensie dystansu od staru i bliżej w sensie pozostałego dystansu do mety. No i jak tu się rozpędzić do większej prędkości an krótszym dystansie? A najprosciej spojrzec na wykres przyspieszenia w funkcji predkosci i predkosci w funkcji dystansu. Każdy spadek przyspieszenia na wykresie numer 1 przeniesie naszą krzywą prędkości o tego miejsca w prawo na wykresie numer 2. Mamę oszukasz, tatę oszukasz, ale fizyki nie oszukasz ![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Naprawdę nie ma się co kłócić, może wydaje się to wbrew logice, ale to że gorszy czas = większa prędkość zostało praktycznie udowodnione niezliczoną ilość razy.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#154
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Zgodzę się z wami że to co mówi specu jest wbrew logice, sam się zastanawiam jak to wytłumaczyć ale w praktyce nie raz mi się zdarzyło (i znajomym) że na tych samych zawodach, bez ingerencji w auto miałem gorszy czas przejazdu, większą prędkość na mecie i gorsze 60 stup... (różnica 2-3km/h)
|
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 October 2006 Skąd: Gdynia ![]() |
Dla mnie brak trakcji i wysokie 60ft
-------------------- Sierra RS Cosworth 2.0T YB
|
|
|
![]()
Post
#156
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Pewnie najlepsze czasy sie robi o 12-14 , jak wali slonce , jest goracy asfalt i cieple powietrze. Doladowane auta wtedy maja niedobor mocy, bo wszystko jest nagrzane, ale maja lepsze starty. O 18 , jak juz nie ma slonca i temperatura spadnie , to sytuacja wyglada inaczej. Taka moja teoria.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#157
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 26 October 2012 ![]() |
generalnie z 1/4 sa jakies problemy ale z rolki ich kompletnie nie ma.
Zetka objezdza dubaja ![]() Teraz juz tylko Rsy na nitro, albo gtry 750+ ![]() Auto od kubcia moze namieszac troszke na scenie i troche upokorzyc innych tunerow... Uwazajcie na zetke ![]() |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Specu... ![]() Akurat ma ![]() Załóżmy, że trakcji nie ma do końca drugiego biegu. W takim razie ten drugi bieg kończy się dalej w sensie dystansu od staru i bliżej w sensie pozostałego dystansu do mety. No i jak tu się rozpędzić do większej prędkości an krótszym dystansie? A najprosciej spojrzec na wykres przyspieszenia w funkcji predkosci i predkosci w funkcji dystansu. Każdy spadek przyspieszenia na wykresie numer 1 przeniesie naszą krzywą prędkości o tego miejsca w prawo na wykresie numer 2. Mamę oszukasz, tatę oszukasz, ale fizyki nie oszukasz ![]() Głupoty opowiadasz. Zawsze w tym samym aucie na tych samych zawodach, jak jest lepszy czas, to jest mniejsza prędkość. -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 26 October 2012 ![]() |
moge się z tym nie zgodzic:)
Masz u mnie porownanie, dwa pomiary w odstepie moze 20 minut, jeden z trakcja drugi bez trakcji: ![]() |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
No to mamy inne zdanie
![]() Ja w deszczu 13.5s 195km/h Ja słaba trakcja 13.1 191km/h Ja dobra trakcja 12.3 183-185km/h -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 18:59 |