krótka skrzynia do X30XE / Y32SE, RWD - omega |
krótka skrzynia do X30XE / Y32SE, RWD - omega |
Mon, 10 Nov 2014 - 10:08
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 14 June 2009 Skąd: ściecin |
witam,
poszukuję informacji na temat : 1. krótkiej skrzyni 5-6 biegów pasującej pod X30XE / Y32SE; 2. ew. możliwości skrócenia przełożeń 2-3-4 biegu w skrzynce r25/r28 - tu prośba o namiary na sprawdzoną firmę / speca docelowo skrzynka ma przenieść ~300Nm zakładany v-max w okolicach 170-180km/h współpraca z dyfrem 4,22 liczę na podpowiedzi |
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 10 Nov 2014 - 10:08
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 10 Nov 2014 - 16:33
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 21 October 2014 |
Szkrzynia BMW ale trzeba przespawać flanszę.
|
|
|
Mon, 10 Nov 2014 - 20:12
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 14 June 2009 Skąd: ściecin |
|
|
|
Thu, 13 Nov 2014 - 08:57
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów |
Ale na co ci wiecej szczegulow? Skrzynia nie pasuje trzeba ja dopasowac
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
Thu, 13 Nov 2014 - 09:22
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Ale jaka z jakiego BMW? Chyba o to się kolega pyta i kto zrobi flanszę?
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
Thu, 13 Nov 2014 - 09:43
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów |
Z bmw o dobrych przelozeniach
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
Thu, 13 Nov 2014 - 12:33
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 14 June 2009 Skąd: ściecin |
Ale na co ci wiecej szczegulow? Skrzynia nie pasuje trzeba ja dopasowac Dziękuję, dużo się dowiedziałem o niepasującej skrzyni z bliżej nieokreślonymi dobrymi przełożeniami. Jeśli naprawdę nikt nie kombinował ze spięciem poczciwego V6 GM z innymi skrzynkami niż r25/28/30, może ktoś podpowie, gdzie szukać sprawdzonego speca / firmy na modyfikację przełożeń w seryjnych skrzynkach. Będę bardzo wdzięczny za pomoc |
|
|
Thu, 13 Nov 2014 - 18:32
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI |
Dziękuję, dużo się dowiedziałem o niepasującej skrzyni z bliżej nieokreślonymi dobrymi przełożeniami. Jeśli naprawdę nikt nie kombinował ze spięciem poczciwego V6 GM z innymi skrzynkami niż r25/28/30, może ktoś podpowie, gdzie szukać sprawdzonego speca / firmy na modyfikację przełożeń w seryjnych skrzynkach. Będę bardzo wdzięczny za pomoc tak podsumowując to takie odpowiedzi jak i pytanie... jak można doradzić jakieś przełożenia jak nie wiadomo jakiej średnicy masz koła, jakie obroty użyteczne i maksymalne... jedyna co podałeś to prędkość max i przełożenie dyfra. kup taką i zamów wszystko jak sobie wymarzysz http://re5pect.pl/skrzynia-sekwencyjna-il300-6s-evo-2.html -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
Thu, 13 Nov 2014 - 19:13
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 21 October 2014 |
Może być od e90. Ale bez cięcia i spawania się nie obejdzie.
|
|
|
Mon, 17 Nov 2014 - 08:30
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sun, 14 June 2009 Skąd: ściecin |
tak podsumowując to takie odpowiedzi jak i pytanie... jak można doradzić jakieś przełożenia jak nie wiadomo jakiej średnicy masz koła, jakie obroty użyteczne i maksymalne... jedyna co podałeś to prędkość max i przełożenie dyfra. kup taką i zamów wszystko jak sobie wymarzysz http://re5pect.pl/skrzynia-sekwencyjna-il300-6s-evo-2.html proszę bardzo: średnica koła 656mm; obroty max 6500 obroty użyteczne - bez znaczenia skrzynka sekwencyjna zestopniowana pod użytkownika za 30tysi kusząca, ale próbuję znaleźć coś bardziej budżetowego. |
|
|
Mon, 17 Nov 2014 - 23:46
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 20 June 2011 Skąd: Wrocław |
|
|
|
Tue, 18 Nov 2014 - 10:35
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sun, 14 June 2009 Skąd: ściecin |
jedynie czym moge cie poratowac bo sam szukam mocniejszej skrzyni bo r30 juz ledwo sie kupy trzyma to z beemki 6tka - GS6-37DZ pare fotek : jesli chodzi o moment rzedu 300Nm to skrzynki r25/28 r30 wystarczą. co do skracania przelozen w owych skrzyniach nie pomoge ci niestety hej phantii - dzięki mi akurat nie o większą wytrzymałość, a o same przełożenia chodzi po zabawie na kilku kalkulatorach przełożeń widzę, że mogę dużo efektywniej wykorzystać te circa 250KM z krótką skrzynką, zamiast iść w moc i później wszystko przebudowywać. Do tego Vmax 250km/h mi niepotrzebny, wystarczy ~170 i stąd całe zamieszanie, chcę po prostu lepiej dopasować auto pod siebie. |
|
|
Tue, 18 Nov 2014 - 10:53
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Nie tylko Ty. Mam ten sam problem w poprzecznym 3.0
F28 za długa, a nie znalazłem nic krótszego co wytrzyma. Ktoś coś? -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
Tue, 18 Nov 2014 - 12:12
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sun, 14 June 2009 Skąd: ściecin |
GS6-37DZ ratio 1 - 4.35 2 - 2.496 3 - 1.665 4 - 1.234 5 - 1 6 - 0.851 lub I - 5.14 II - 2.83 III - 1.79 IV - 1.26 V - 1.00 VI - 0.83 przełożenia są różne dla różnych modeli - fajnie, rozwojowy temat, po więcej zgłoszę się na pw |
|
|
Tue, 18 Nov 2014 - 14:23
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 14 June 2009 Skąd: ściecin |
hm, jednak nie tego szukam.
dla innych - ta skrzynka to fajna opcja na typowy szybszy dupowóz. beemkowe przełożenia: http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm jest tam tez kolejny ciekawy kalkulator, może komuś sie przyda. |
|
|
Tue, 18 Nov 2014 - 18:53
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 January 2011 |
Od siebie mogę się podzielić swoim plikiem excela odnośnie przełożeń w skrzyniach i mózliwości porównania kilku różnych skrzyń http://pudeleq.w.interia.pl/skrzynie.xls A odnośnie krótkiej skrzyni do 3.0 poprzecznie to temat trudny, F23 od v6 z wnętrznościami od F23 Z22SE jest troszkę krótsza.
|
|
|
Wed, 19 Nov 2014 - 07:12
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk |
A jakieś skrzynie z amerykańskich GM nie podejdą? Albo z SAAB?
-------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
Wed, 19 Nov 2014 - 10:57
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sun, 14 June 2009 Skąd: ściecin |
A odnośnie krótkiej skrzyni do 3.0 poprzecznie to temat trudny, F23 od v6 z wnętrznościami od F23 Z22SE jest troszkę krótsza. tak a propos, posiadam też inny wynalazek, Opel Sintra z nieco dłubniętym V6 z Omegi wsadzonym poprzecznie, jakieś 240KM spięte jest ze skrzynią F25 kod DLJ z Sintry 2,2. Zestaw by Ilku, testowany od ładnych kilku lat i zachowuje się bezproblemowo. Z oznaczeń kodowych wynika, że powinna ta skrzynka znieść 250 niutków + ~40% zapasu. Przełożenia nieźle zestopniowane, trochę długie 3-4 ale do dupowozu wystarcza. Podobna Sintra jeździ też w DE, również bezproblemowo jeśli chodzi o wytrzymałość skrzyni. Może komuś przy fwd się to przyda |
|
|
Thu, 20 Nov 2014 - 06:37
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 January 2011 |
Ja jeżdżę 3.2 z F25 i daje radę. Tylko ta skrzynia od v6 jest gorzej zestopniowana, za długa 3 i za krótka 5.
|
|
|
Thu, 20 Nov 2014 - 20:27
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin |
Skrzynia F25 to skrzynia saaba o oznaczeniu FM55 - GM przejął ją od saaba.
Ogólnie jest solidna (i ciężka), ale do krótkich bym jej nie zaliczył Jest jeszcze F35 - wzmocniona wersja F25 stosowana w dieslach (2,2DTI) oraz Z32SE (VC). -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 18 April 2024 - 02:02 |