Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> krótka skrzynia do X30XE / Y32SE, RWD - omega
777gsi
post Mon, 10 Nov 2014 - 10:08
Post #1


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009
Skąd: ściecin





witam,

poszukuję informacji na temat :

1. krótkiej skrzyni 5-6 biegów pasującej pod X30XE / Y32SE;
2. ew. możliwości skrócenia przełożeń 2-3-4 biegu w skrzynce r25/r28 - tu prośba o namiary na sprawdzoną firmę / speca

docelowo skrzynka ma przenieść ~300Nm
zakładany v-max w okolicach 170-180km/h
współpraca z dyfrem 4,22

liczę na podpowiedzi smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 10 Nov 2014 - 10:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
xames
post Mon, 10 Nov 2014 - 16:33
Post #2


Rookie
Dołączył: Tue, 21 October 2014





Szkrzynia BMW ale trzeba przespawać flanszę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
777gsi
post Mon, 10 Nov 2014 - 20:12
Post #3


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009
Skąd: ściecin





CYTAT(xames @ Mon, 10 Nov 2014 - 16:33) *
Szkrzynia BMW ale trzeba przespawać flanszę.


można prosić o więcej szczegółów ? smile.gif
ktoś coś już zdziałał w tym temacie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Thu, 13 Nov 2014 - 08:57
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Ale na co ci wiecej szczegulow? Skrzynia nie pasuje trzeba ja dopasowac


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Thu, 13 Nov 2014 - 09:22
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Ale jaka z jakiego BMW? Chyba o to się kolega pyta i kto zrobi flanszę?


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Thu, 13 Nov 2014 - 09:43
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Z bmw o dobrych przelozeniach smile.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
777gsi
post Thu, 13 Nov 2014 - 12:33
Post #7


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009
Skąd: ściecin





CYTAT(guzior @ Thu, 13 Nov 2014 - 08:57) *
Ale na co ci wiecej szczegulow? Skrzynia nie pasuje trzeba ja dopasowac


Dziękuję, dużo się dowiedziałem o niepasującej skrzyni z bliżej nieokreślonymi dobrymi przełożeniami.



Jeśli naprawdę nikt nie kombinował ze spięciem poczciwego V6 GM z innymi skrzynkami niż r25/28/30,
może ktoś podpowie, gdzie szukać sprawdzonego speca / firmy na modyfikację przełożeń w seryjnych skrzynkach.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Thu, 13 Nov 2014 - 18:32
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



CYTAT(777gsi @ Thu, 13 Nov 2014 - 12:33) *
Dziękuję, dużo się dowiedziałem o niepasującej skrzyni z bliżej nieokreślonymi dobrymi przełożeniami.



Jeśli naprawdę nikt nie kombinował ze spięciem poczciwego V6 GM z innymi skrzynkami niż r25/28/30,
może ktoś podpowie, gdzie szukać sprawdzonego speca / firmy na modyfikację przełożeń w seryjnych skrzynkach.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc smile.gif


tak podsumowując to takie odpowiedzi jak i pytanie...

jak można doradzić jakieś przełożenia jak nie wiadomo jakiej średnicy masz koła, jakie obroty użyteczne i maksymalne...
jedyna co podałeś to prędkość max i przełożenie dyfra.

kup taką i zamów wszystko jak sobie wymarzysz
http://re5pect.pl/skrzynia-sekwencyjna-il300-6s-evo-2.html


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xames
post Thu, 13 Nov 2014 - 19:13
Post #9


Rookie
Dołączył: Tue, 21 October 2014





Może być od e90. Ale bez cięcia i spawania się nie obejdzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
777gsi
post Mon, 17 Nov 2014 - 08:30
Post #10


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009
Skąd: ściecin





CYTAT(kidzio_r5gtt @ Thu, 13 Nov 2014 - 18:32) *
tak podsumowując to takie odpowiedzi jak i pytanie...

jak można doradzić jakieś przełożenia jak nie wiadomo jakiej średnicy masz koła, jakie obroty użyteczne i maksymalne...
jedyna co podałeś to prędkość max i przełożenie dyfra.

kup taką i zamów wszystko jak sobie wymarzysz
http://re5pect.pl/skrzynia-sekwencyjna-il300-6s-evo-2.html


proszę bardzo:
średnica koła 656mm;
obroty max 6500
obroty użyteczne - bez znaczenia

skrzynka sekwencyjna zestopniowana pod użytkownika za 30tysi kusząca, ale próbuję znaleźć coś bardziej budżetowego.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
phantii
post Mon, 17 Nov 2014 - 23:46
Post #11


Rookie
Dołączył: Mon, 20 June 2011
Skąd: Wrocław





jedynie czym moge cie poratowac bo sam szukam mocniejszej skrzyni bo r30 juz ledwo sie kupy trzyma to z beemki 6tka - GS6-37DZ

pare fotek :








jesli chodzi o moment rzedu 300Nm to skrzynki r25/28 r30 wystarczą. co do skracania przelozen w owych skrzyniach nie pomoge ci niestety sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
777gsi
post Tue, 18 Nov 2014 - 10:35
Post #12


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009
Skąd: ściecin





CYTAT(phantii @ Mon, 17 Nov 2014 - 23:46) *
jedynie czym moge cie poratowac bo sam szukam mocniejszej skrzyni bo r30 juz ledwo sie kupy trzyma to z beemki 6tka - GS6-37DZ

pare fotek :

jesli chodzi o moment rzedu 300Nm to skrzynki r25/28 r30 wystarczą. co do skracania przelozen w owych skrzyniach nie pomoge ci niestety sad.gif


hej phantii - dzięki smile.gif
mi akurat nie o większą wytrzymałość, a o same przełożenia chodzi smile.gif

po zabawie na kilku kalkulatorach przełożeń widzę, że mogę dużo efektywniej wykorzystać te circa 250KM z krótką skrzynką, zamiast iść w moc i później wszystko przebudowywać. Do tego Vmax 250km/h mi niepotrzebny, wystarczy ~170

i stąd całe zamieszanie, chcę po prostu lepiej dopasować auto pod siebie.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Tue, 18 Nov 2014 - 10:53
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Nie tylko Ty. Mam ten sam problem w poprzecznym 3.0
F28 za długa, a nie znalazłem nic krótszego co wytrzyma.
Ktoś coś?


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
777gsi
post Tue, 18 Nov 2014 - 12:12
Post #14


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009
Skąd: ściecin







GS6-37DZ ratio

1 - 4.35
2 - 2.496
3 - 1.665
4 - 1.234
5 - 1
6 - 0.851

lub

I - 5.14
II - 2.83
III - 1.79
IV - 1.26
V - 1.00
VI - 0.83

przełożenia są różne dla różnych modeli - fajnie, rozwojowy temat, po więcej zgłoszę się na pw wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
777gsi
post Tue, 18 Nov 2014 - 14:23
Post #15


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009
Skąd: ściecin





hm, jednak nie tego szukam.
dla innych - ta skrzynka to fajna opcja na typowy szybszy dupowóz.

beemkowe przełożenia: http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm

jest tam tez kolejny ciekawy kalkulator, może komuś sie przyda.




Go to the top of the page
 
+Quote Post
pudeleQ
post Tue, 18 Nov 2014 - 18:53
Post #16


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 January 2011





Od siebie mogę się podzielić swoim plikiem excela odnośnie przełożeń w skrzyniach i mózliwości porównania kilku różnych skrzyń http://pudeleq.w.interia.pl/skrzynie.xls A odnośnie krótkiej skrzyni do 3.0 poprzecznie to temat trudny, F23 od v6 z wnętrznościami od F23 Z22SE jest troszkę krótsza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Wed, 19 Nov 2014 - 07:12
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





A jakieś skrzynie z amerykańskich GM nie podejdą? Albo z SAAB?


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
777gsi
post Wed, 19 Nov 2014 - 10:57
Post #18


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009
Skąd: ściecin





CYTAT(pudeleQ @ Tue, 18 Nov 2014 - 18:53) *
A odnośnie krótkiej skrzyni do 3.0 poprzecznie to temat trudny, F23 od v6 z wnętrznościami od F23 Z22SE jest troszkę krótsza.


tak a propos,
posiadam też inny wynalazek, Opel Sintra z nieco dłubniętym V6 z Omegi wsadzonym poprzecznie, jakieś 240KM spięte jest ze skrzynią F25 kod DLJ z Sintry 2,2.
Zestaw by Ilku, testowany od ładnych kilku lat i zachowuje się bezproblemowo. Z oznaczeń kodowych wynika, że powinna ta skrzynka znieść 250 niutków + ~40% zapasu.
Przełożenia nieźle zestopniowane, trochę długie 3-4 ale do dupowozu wystarcza. Podobna Sintra jeździ też w DE, również bezproblemowo jeśli chodzi o wytrzymałość skrzyni.

Może komuś przy fwd się to przyda wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pudeleQ
post Thu, 20 Nov 2014 - 06:37
Post #19


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 January 2011





Ja jeżdżę 3.2 z F25 i daje radę. Tylko ta skrzynia od v6 jest gorzej zestopniowana, za długa 3 i za krótka 5.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Thu, 20 Nov 2014 - 20:27
Post #20


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





Skrzynia F25 to skrzynia saaba o oznaczeniu FM55 - GM przejął ją od saaba.
Ogólnie jest solidna (i ciężka), ale do krótkich bym jej nie zaliczył smile.gif
Jest jeszcze F35 - wzmocniona wersja F25 stosowana w dieslach (2,2DTI) oraz Z32SE (VC).


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 18 April 2024 - 02:02