Diesel: szybkie pytanie, szybka odpowiedź |
Diesel: szybkie pytanie, szybka odpowiedź |
Thu, 24 Feb 2022 - 19:19
Post
#761
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica |
Panowie, pytanie o starego VW 1,9 td.
Padła głowica w T4 ABL, mam pod ręką głowicę z 1,9 SDI. Da się ją wkomponować do ABL? Głowica SDI ma inne wtryski, inny wałek (wcześniej otwiera zawory podobno) no i wystające końcówki wtrysków i świec żarowych. Da się to wszczepić do Td? -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 24 Feb 2022 - 19:19
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 25 Feb 2022 - 15:43
Post
#762
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 |
Raczej nie, SDI jest już na bezpośrednim wtrysku, a TD z komorą wstępną. Tłoki też są inne.
|
|
|
Fri, 25 Feb 2022 - 16:47
Post
#763
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Szkoda chyba kombinować, niby sprawne głowice idzie znaleźć do tego po 300-500zł, kwestia poszukania.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Sat, 26 Feb 2022 - 08:13
Post
#764
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica |
Właśnie że nie ma wyboru zbyt dużego (wkręcane wtryski), a te które są w normalnych pieniądzach sprawne nie są. W okolicy nie ma, z netu dwie już trafiłem uszkodzone (nieszczelne), a jak mam dać 700 czy 1.000 to wolałbym już przerobić gniada wtrysków w głowicy SDI pod te z z T4 chyba, tylko nie wiem czy się da?
Albo wszczepić mu cały silnik TDI. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
Sun, 27 Feb 2022 - 22:36
Post
#765
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 |
Właśnie że nie ma wyboru zbyt dużego (wkręcane wtryski), a te które są w normalnych pieniądzach sprawne nie są. W okolicy nie ma, z netu dwie już trafiłem uszkodzone (nieszczelne), a jak mam dać 700 czy 1.000 to wolałbym już przerobić gniada wtrysków w głowicy SDI pod te z z T4 chyba, tylko nie wiem czy się da? Albo wszczepić mu cały silnik TDI. Najlepiej wyjdzie swap na TDI bez elektroniki, czyli mTDI (na mechanicznej pompie). |
|
|
Mon, 28 Feb 2022 - 12:50
Post
#766
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica |
Zgłębiam temat, jak jest silnik z wiązką to będzie działał w pełni, np. AFN, jak w Passacie czy Golfie. Tylko ciężko mi blisko z wiązką dostać, musi jeszcze w aucie być, zanim go rozczłonkują.
-------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
Mon, 28 Feb 2022 - 14:01
Post
#767
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Mechaniczna pompa na taki swap jak kolega wyżej wspomniał chyba lepiej się nadaje, bo tam z tego co pamiętam do odpalenia potrzebny jest plus na pompę i masa do silnika, prostota ogromna.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Tue, 01 Mar 2022 - 06:57
Post
#768
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica |
Tak, mam taką pompę w ABL. Ale mając ECU i wtrysk elektroniczny można precyzyjnie ustawić pompę (kąt wtrysku) i wykorzystać pełen potencjał silnika. Doświadczeni użytkownicy piszą że różnica jest kolosalna.
Namierzyłem wreszcie silnik kompletny, ale bez wiązki - jak jej nie zdobędę to uruchomię na mechanicznej. Mam nadzieję -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
Wed, 15 Mar 2023 - 15:10
Post
#769
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 08 March 2023 |
Czy w 2023 roku warto kupić samochód z silnikiem diesel?
-------------------- _https://www.praca.pl
|
|
|
Wed, 15 Mar 2023 - 16:16
Post
#770
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 |
Ić stont.
|
|
|
Wed, 15 Mar 2023 - 20:55
Post
#771
|
|
User Dołączył: Sat, 03 October 2009 Skąd: Oświęcim |
|
|
|
Tue, 06 Feb 2024 - 16:10
Post
#772
|
|
User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: War-Maz |
M9r 724 2.0 DCI Megane 2 rs DCI,
ubywało płynu, auto dojechało do miejsca docelowego ale po drodze dwa razy była dolewka wody. W tej chwili wali spalinami do zbiorniczka, a wiec buduje cisnienie. Wiadomo trzeb dźwignąć głowice przekonać się czy to UPG czy może cos pękło. Nastawiam się na najgorszy scenariusz, czyli pękniętą głowice - co w takim wypadku, wrzucać drugi słupek, kombinować z drugą głowicą i moim wałkiem? A co jeśli to tylko UPG, wiadomo planowanie, grubsza uszczelka- jak to wpłynie na żywotność , auto jeździ na niemieckim raceboxie, myślę ze ma okolice 200KM i 400NM + doradźcie coś zanim zacznę grzebać |
|
|
Tue, 06 Feb 2024 - 17:59
Post
#773
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 December 2017 |
osobiscie włożyłbym drugi silnik, mniej roboty, a ten co masz sprzedal na czesci. Uszczelka, to mala szansa.
|
|
|
Sat, 17 Feb 2024 - 09:45
Post
#774
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
Pytanie dotyczące starzenia się ad blue. Mam auto w którym ad blue przy mojej jeździ starcza na dosyć długo. Ostatnio zalałem w maju zeszłego roku i jeszcze mam chyba ponad 9 tysięcy zasięgu czyli pewnie ze 4 miesiące jazdy. Czekać aż się będzie kończyć, czy już mu coś zalać? Czy może to bez znaczenia?
|
|
|
Sat, 17 Feb 2024 - 17:23
Post
#775
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
jako wlasciciel puga z je..nym blue hdi wypowiem sie w sprawie adblue
jebane krystalizuje sa dodatki na antykrystalizacje - polecam uzywac bo ta sol z niego zabija: a) pompe b)przewody c) wtryskiwacz adblue d) katalizator u mnie to ostatnie zabolalo mentalnie, bo cala reszta byla na gware a za kata juz kaza placic i to skromne 9k ( bo rozszerzona gwara tego nie obejmuje - ale jakby co to stellantis mnie jeszcze pozna ) tyle ze jestem prawie pewny ze kata uzdrowie tym preparatem - cale 54 pln w autopartnerze i nikomu nie bede glowy zawracal |
|
|
Mon, 19 Feb 2024 - 19:37
Post
#776
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
https://allegro.pl/oferta/protec-dodatek-sc...0ml-12677020210
używam tego dodatku do adblue, krystalizować będzie bo taki ma urok to dziadostwo, ale raczej działa - BMW z systemem adblue: 225tyś km i zero problemów z układem |
|
|
Tue, 20 Feb 2024 - 07:56
Post
#777
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
To reasumując skoro nikt nie wspomina o starzeniu się tego siusiu to jeździć teraz, a jak się będzie kończyć dolac przy tankowaniu jakiś dodatek przeciw krystalizacji?
|
|
|
Tue, 20 Feb 2024 - 08:42
Post
#778
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
w ramach starzenia krystalizuje, mozliwe ze u Ciebie uklad nie dziala bo stoi deba wszystko po takim czasie i dlatego Ci pokazuje jeszcze jakies niebotyczne zasiegi na tym co masz, dodatek mozesz wlac, rozpuszcza istniejace zlogi
|
|
|
Tue, 20 Feb 2024 - 14:55
Post
#779
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
W półtora roku i trzydzieści parę tysięcy od nowości to może jeszcze dęba nie stanęło Dla mnie wszystko działa dobrze, tylko że ja nie robię tym autem jakiś wielkich przebiegów i wychodzi że zbiornik sików styknie na jakieś 30 tysięcy. W tym wozie to ponad rok i dlatego takie profilaktyczne pytanie.
|
|
|
Tue, 20 Feb 2024 - 19:51
Post
#780
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
grupa PSA to ma ogolnie problem z Adblue, zarowno 1,5hdi jak i 2,0hdi ( pugi, cytryny, toyoty )
jest akcja serwisowa na przeprogramowanie sterownika, auta serwisowane w ASO moga liczyc na pogwarancyjne nawet wymiany pomp, wtryskiwaczy podobno generalnie jest wezwanie w UOKiK do serwisu, w EU jakis gruby pozew zbiorowy, i generalnie sie te uklady sypia na potege |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 21:26 |