Shoutbox 0 nowych PW 


40 Stron V  « < 26 27 28 29 30 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Diesel: szybkie pytanie, szybka odpowiedź
radekrp90
post Thu, 15 Mar 2018 - 10:44
Post #541


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





CYTAT(drag_op @ Wed, 14 Mar 2018 - 13:28) *
A regulacja na nastawniku? Dawka startowa/rozruchowa, zawsze zapominam jak to się nazywa fachowo.

Nastawnik nie był dotykany, a dawkę startową nie wiem jak ustawić - nie mam loginu do VAG.

CYTAT(Arkadiusz @ Wed, 14 Mar 2018 - 15:09) *
pompa,
tak padla nagle
w 2.5 tdi jak pompa jest sprawna to praktycznie zawsze odpali.
chyba ze masz immo zablokowane, podepnij pod vaga a potem wyjmuj pompe i do naprawy biggrin.gif

Immo nie zablokowane - świece grzeją, paliwo pobiera ze zbiornika i kanistra, i leci powrotem (wystarczyło dłużej pokręcić), zaworek jest zasilany.

Dziś jeszcze raz zobaczymy czy aby na pewno jest dobrze ustawiony wał. Pytanie dodatkowe - czy w AXG jest jeszcze gdzieś łatwo dostępny znak wyznaczający GMP pierwszego tłoka?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 15 Mar 2018 - 10:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Arkadiusz
post Thu, 15 Mar 2018 - 10:51
Post #542


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 March 2008
Skąd: W-wa





najlepiej dostepny to blokada na wale. Inaczej nie bardzo. Jakbys mial rozrzad nie tak to i tak mialbys cisnienie na wtryskiwaczach. Brak cisnienia to tylko jesli nie dochodzi paliwo do pompy, immo lub najczesciej pompa/sterownik pompy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Thu, 15 Mar 2018 - 12:15
Post #543


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





Blokada na wale? W jakim miejscu, bo jedyne co przytacza ELSA to znak na DKZ.
Poniżej zrzut z jakiejś Autodaty lub podobnego. Widać tu znak na kole pasowym ale w AXG jest inne koło z tłumikiem i nie ma tam żadnego oznaczenia ani miejsca na blokadę. Wałek rozrządu jest w płaszczyźnie głowicy w miejscu, które nam wydaje się być punktem GMP ale znak na kole jest dość niewyraźny.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arkadiusz
post Thu, 15 Mar 2018 - 16:00
Post #544


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 March 2008
Skąd: W-wa





fuck, cofam wszystko co napisalem, nie przeczytalem oznaczenia silnika (tzn przeczytalem ale nie wzialem do siebie), ja caly czas mowilem o 2.5 v6 na gownianej pompie a temat jak widze jest o rzedowce.
moj blad, przepraszam.

w tym przypadku, walek rozrzadu ustaw na blokade czy ta m jakis plaskownik, do walu znak jest na wiencu kola zamochowego, wizjer w skrzyni. Auto to pewnie jakies t4 albo lt?

tak czy inaczej dalej obstawiam awarie pompy, chyba padlo sterowanie, w sensie w t4 chyba sa przekazniki do zalaczania zaworu pompy i to lubilo sobie zdechnac wiec do sprawdzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Thu, 15 Mar 2018 - 20:04
Post #545


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





Takie podstawy jak Immo, zaworek etc zostało sprawdzone - pompa ciągnie paliwo z kanistra, je przelewa do niego powrotem wystarczyło dać dłużej pokręcić rozrusznikiem. Więc można uznać że sekcja wstępna pompy wtryskowej działa.

Strona przednia rozrządu wydaje się być ustawiona poprawnie - gdy znak na kole zamachowym jest ustawiony na GMP-1cyl. to wałek rozrządu jest na płasko.
Wprawdzie nie zdemontowaliśmy osłony ale nawet po obróceniu wałem o kolejny obrót i ustawieniu pompy na lekkie przyspieszenie auto nie odpala.

Pomysły się skończyły, skończyły się też narzędzia (nie mam m.in. dostępu do czujnika zegarowego, który jest niby niezbędny do poprawnego ustawienia tej pompy choć w takim 1Z-cie udało się mi ustawić bez tego) więc auto trafi do prawdziwego mechanika biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peter250
post Fri, 16 Mar 2018 - 18:41
Post #546


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 November 2005
Skąd: Wawa





Panowie mam pytanie, czy w w A3 CR 2.0 TDI CFGB (2011r) występuję sam DPF czy może w jednej puszcze z DPF-em jest jeszcze katalizator?


--------------------
XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Fri, 16 Mar 2018 - 20:16
Post #547


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, panowie chciałem podpytać co ile kilometrów należało by wymienić łańcuszek rozrządu, tj. łańcuszek spinający wałki rozrządu w silniku 1,6 16V HDI ?
Chodzi tu o peugota 307 1,6 16V HDI.
Pasek zdaje się co 180tyś/km, a co z tym nieszczęsnym łańcuszkiem ? Pytam z tego względy, że już widziałem pęknięty łańcuch w tym silniku. Chciałbym tego uniknąć.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 17 Mar 2018 - 17:36
Post #548


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(peter250 @ Fri, 16 Mar 2018 - 18:41) *
Panowie mam pytanie, czy w w A3 CR 2.0 TDI CFGB (2011r) występuję sam DPF czy może w jednej puszcze z DPF-em jest jeszcze katalizator?

95% będzie katalizator z DPFem w formie jednego wkładu, nie ma opcji usunąć DPF zostawiając kata niestety. huh.gif

CYTAT(tomek 1980 @ Fri, 16 Mar 2018 - 20:16) *
Witam, panowie chciałem podpytać co ile kilometrów należało by wymienić łańcuszek rozrządu, tj. łańcuszek spinający wałki rozrządu w silniku 1,6 16V HDI ?
Chodzi tu o peugota 307 1,6 16V HDI.
Pasek zdaje się co 180tyś/km, a co z tym nieszczęsnym łańcuszkiem ? Pytam z tego względy, że już widziałem pęknięty łańcuch w tym silniku. Chciałbym tego uniknąć.
Pozdrawiam.

Przy tym przebiegu nawet nie pomyślałbym o ruszaniu tego łańcuszka w tym silniku.



--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drag_op
post Sat, 17 Mar 2018 - 19:48
Post #549


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 February 2009
Skąd: Oborniki Śląskie





Z tym co się gdzieś tam spotkałem, to ten łańcuszek najpierw wydaje dziwne dźwięki, dopiero później strzela.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sun, 18 Mar 2018 - 00:48
Post #550


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, serdeczne dzięki za zainteresowanie 1.6 16V HDI. wink.gif
Pacjent ma jakieś 220tyś/km. Znajomy mnie nastraszył, że trzeba by to zrobić.
Jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Salieri
post Thu, 22 Mar 2018 - 14:34
Post #551


Super User
Dołączył: Tue, 17 August 2004
Skąd: Sochaczew





Panowie,
kupiłem sobie kolejnego diesla, b8 z 3.0tdi z DPFem. Niestety ostatnio głównie jeżdżę po Warszawie w korkach i już mnie DPF zaczyna wkurzać, myślę o jego wycięciu.
Auto z 2008, w papierach ma wpisaną normę euro4. Widzicie szansę, żeby moje auto bez DPFa przechodziło przeglądy techniczne? Mówi się, że znów jakaś zmiana przepisów jest szykowana i w przyszłym roku będzie jeszcze bardziej restrykcyjnie.
Póki co program jest seryjny, ale przy okazji wycięcia DPFa chciałbym trochę dokoksować.


--------------------
'08 b8 3.0tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damzzii
post Thu, 22 Mar 2018 - 22:27
Post #552


Super User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





Mandat za brak dpf
Nie wycinaj, prędzej czy później będą to kontrolować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeMarian
post Fri, 23 Mar 2018 - 07:50
Post #553


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 October 2012
Skąd: Bytów





Kolejny raz 2.5TDS... Problem chłodzenia ogarnięty, jeździ i nawet przy bucie temperatura trzyma pion.
Jednak samochód długo kręci i na zimnym silniku przez jakies 30s do 1min chodzi strasznie nierówno, na 5cyl.
Długie kręcenie to pewnie pompa, praca na 5cyl też może być tym spowodowana? Po rozgrzaniu silnik chodzi równiutko,
ma moc i nie kopci na niebiesko ani nic takiego.


--------------------
Laguna 3 2.0dci
E36 323i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Salieri
post Fri, 23 Mar 2018 - 14:38
Post #554


Super User
Dołączył: Tue, 17 August 2004
Skąd: Sochaczew





CYTAT(Damzzii @ Thu, 22 Mar 2018 - 22:27) *
Mandat za brak dpf
Nie wycinaj, prędzej czy później będą to kontrolować.


czyli lepiej zmienić auto na benzynę... Obecnie jak jeżdżę tylko do pracy i spowrotem (6km jadę 40-45minut SIC!) to wypala się raz w tygodniu... Jak przerwę kilka razy to już kontrolka się zapala i trzeba ruszyć się przejechać po trasie. No bez sensu.


--------------------
'08 b8 3.0tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 23 Mar 2018 - 16:10
Post #555


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Salieri @ Thu, 22 Mar 2018 - 14:34) *
Panowie,
kupiłem sobie kolejnego diesla, b8 z 3.0tdi z DPFem. Niestety ostatnio głównie jeżdżę po Warszawie w korkach i już mnie DPF zaczyna wkurzać, myślę o jego wycięciu.
Auto z 2008, w papierach ma wpisaną normę euro4. Widzicie szansę, żeby moje auto bez DPFa przechodziło przeglądy techniczne? Mówi się, że znów jakaś zmiana przepisów jest szykowana i w przyszłym roku będzie jeszcze bardziej restrykcyjnie.
Póki co program jest seryjny, ale przy okazji wycięcia DPFa chciałbym trochę dokoksować.

Tnij śmiało, ale warunki to:
- idealne wtryski,
- zostawiony katalizator,
- włączony, sprawny EGR,
- ładna robota mechanicznego usunięcia pod autem.
Przejdziesz przegląd bez problemu wtedy. Zrób przy okazji delikatny soft.

CYTAT(DeMarian @ Fri, 23 Mar 2018 - 07:50) *
Kolejny raz 2.5TDS... Problem chłodzenia ogarnięty, jeździ i nawet przy bucie temperatura trzyma pion.
Jednak samochód długo kręci i na zimnym silniku przez jakies 30s do 1min chodzi strasznie nierówno, na 5cyl.
Długie kręcenie to pewnie pompa, praca na 5cyl też może być tym spowodowana? Po rozgrzaniu silnik chodzi równiutko,
ma moc i nie kopci na niebiesko ani nic takiego.

Świece żarowe?

CYTAT(Salieri @ Fri, 23 Mar 2018 - 14:38) *
czyli lepiej zmienić auto na benzynę... Obecnie jak jeżdżę tylko do pracy i spowrotem (6km jadę 40-45minut SIC!) to wypala się raz w tygodniu... Jak przerwę kilka razy to już kontrolka się zapala i trzeba ruszyć się przejechać po trasie. No bez sensu.

Lepiej benzyniaka kupić szczerze.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sat, 24 Mar 2018 - 23:14
Post #556


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, panowie mam takie pytanie:
Samochód to golf mk4 z słynnym 1,9tdi ASV. Silnik zalany DELVAC-iem 5w40. Silnik odpalony po przestaniu około dziewięciu godzin w temperaturze około +2°C, przejechane około 1,5km. Stojąc na skrzyżowaniu, trzeba było szybko opuścić to skrzyżowanie. Po przyspieszeniu energicznym, do okolić 3000obr/min podwiesiło szklanki (zawory) tzn. silnik przez kilka sekund chodził dziwnie, nierówno z rury wydechowej wydobywał się niebieskawy dym. Po kilku sekundach silnik się uspokoił i zaczął normalnie pracować.
Po zagrzaniu silnika do temperatury roboczej sytuacja ta nie występuje.

1. Czy w takiej sytuacji jest możliwość, że pokrzywiło zawory ?
2. Słyszałem, że taka sytuacja, może się zdarzyć, gdy pompa oleju daje za duże ciśnienie ?
3. Jak wyeliminować taką sytuację, czym to może być tak na prawdę spowodowane ?
4. Czy pomiar ciśnienia sprężania wyjaśni sprawę ewentualnego pogięcia zaworów ?

Nigdy wcześniej w tym samochodzie nie zdarzył się coś takiego, ponieważ nie trzeba było gwałtownie i szybko przyspieszyć, zawsze czekam, aż olej w silniku osiągnie te 75-80°C.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tom cio
post Sun, 25 Mar 2018 - 10:10
Post #557


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Jakby pokrzywilo zawory to juz nie zaczalby normalbue pracowac wink.gif Duzo tdi to przechodzi, sprawdz zawor upustowy w pompie oleju czy sie nie przyciera.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Fri, 30 Mar 2018 - 21:10
Post #558


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, dzięki tom cio, tak wiem, u znajomych, to się zdarzało, ale w moim samochodzie pierwszy raz i tak się zacząłem zastanawiać.
Jeszcze raz podziękował.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeMarian
post Sun, 15 Apr 2018 - 09:13
Post #559


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 October 2012
Skąd: Bytów





Istnieje może jakaś tabelka w jakich modelach najdłużej wychodził silnik 1.9TDI 131KM? Albo ma ktoś może taką wiedzę? W Sharanie chyba do 2005, później już chyba zawsze szedł 2.0TDI. Ktoś coś?


--------------------
Laguna 3 2.0dci
E36 323i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dawidd3
post Sun, 15 Apr 2018 - 09:41
Post #560


Frequent User
Dołączył: Wed, 05 December 2012





VW Polo do 2009r, Seat Ibiza do 2008r.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

40 Stron V  « < 26 27 28 29 30 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 15:06