Diesel: szybkie pytanie, szybka odpowiedź |
Diesel: szybkie pytanie, szybka odpowiedź |
Thu, 15 Mar 2018 - 10:44
Post
#541
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 |
A regulacja na nastawniku? Dawka startowa/rozruchowa, zawsze zapominam jak to się nazywa fachowo. Nastawnik nie był dotykany, a dawkę startową nie wiem jak ustawić - nie mam loginu do VAG. pompa, tak padla nagle w 2.5 tdi jak pompa jest sprawna to praktycznie zawsze odpali. chyba ze masz immo zablokowane, podepnij pod vaga a potem wyjmuj pompe i do naprawy Immo nie zablokowane - świece grzeją, paliwo pobiera ze zbiornika i kanistra, i leci powrotem (wystarczyło dłużej pokręcić), zaworek jest zasilany. Dziś jeszcze raz zobaczymy czy aby na pewno jest dobrze ustawiony wał. Pytanie dodatkowe - czy w AXG jest jeszcze gdzieś łatwo dostępny znak wyznaczający GMP pierwszego tłoka? |
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 15 Mar 2018 - 10:44
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 15 Mar 2018 - 10:51
Post
#542
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: W-wa |
najlepiej dostepny to blokada na wale. Inaczej nie bardzo. Jakbys mial rozrzad nie tak to i tak mialbys cisnienie na wtryskiwaczach. Brak cisnienia to tylko jesli nie dochodzi paliwo do pompy, immo lub najczesciej pompa/sterownik pompy.
|
|
|
Thu, 15 Mar 2018 - 12:15
Post
#543
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 |
Blokada na wale? W jakim miejscu, bo jedyne co przytacza ELSA to znak na DKZ.
Poniżej zrzut z jakiejś Autodaty lub podobnego. Widać tu znak na kole pasowym ale w AXG jest inne koło z tłumikiem i nie ma tam żadnego oznaczenia ani miejsca na blokadę. Wałek rozrządu jest w płaszczyźnie głowicy w miejscu, które nam wydaje się być punktem GMP ale znak na kole jest dość niewyraźny. |
|
|
Thu, 15 Mar 2018 - 16:00
Post
#544
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: W-wa |
fuck, cofam wszystko co napisalem, nie przeczytalem oznaczenia silnika (tzn przeczytalem ale nie wzialem do siebie), ja caly czas mowilem o 2.5 v6 na gownianej pompie a temat jak widze jest o rzedowce.
moj blad, przepraszam. w tym przypadku, walek rozrzadu ustaw na blokade czy ta m jakis plaskownik, do walu znak jest na wiencu kola zamochowego, wizjer w skrzyni. Auto to pewnie jakies t4 albo lt? tak czy inaczej dalej obstawiam awarie pompy, chyba padlo sterowanie, w sensie w t4 chyba sa przekazniki do zalaczania zaworu pompy i to lubilo sobie zdechnac wiec do sprawdzenia. |
|
|
Thu, 15 Mar 2018 - 20:04
Post
#545
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 |
Takie podstawy jak Immo, zaworek etc zostało sprawdzone - pompa ciągnie paliwo z kanistra, je przelewa do niego powrotem wystarczyło dać dłużej pokręcić rozrusznikiem. Więc można uznać że sekcja wstępna pompy wtryskowej działa.
Strona przednia rozrządu wydaje się być ustawiona poprawnie - gdy znak na kole zamachowym jest ustawiony na GMP-1cyl. to wałek rozrządu jest na płasko. Wprawdzie nie zdemontowaliśmy osłony ale nawet po obróceniu wałem o kolejny obrót i ustawieniu pompy na lekkie przyspieszenie auto nie odpala. Pomysły się skończyły, skończyły się też narzędzia (nie mam m.in. dostępu do czujnika zegarowego, który jest niby niezbędny do poprawnego ustawienia tej pompy choć w takim 1Z-cie udało się mi ustawić bez tego) więc auto trafi do prawdziwego mechanika |
|
|
Fri, 16 Mar 2018 - 18:41
Post
#546
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 November 2005 Skąd: Wawa |
Panowie mam pytanie, czy w w A3 CR 2.0 TDI CFGB (2011r) występuję sam DPF czy może w jednej puszcze z DPF-em jest jeszcze katalizator?
-------------------- XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
|
|
|
Fri, 16 Mar 2018 - 20:16
Post
#547
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 |
Witam, panowie chciałem podpytać co ile kilometrów należało by wymienić łańcuszek rozrządu, tj. łańcuszek spinający wałki rozrządu w silniku 1,6 16V HDI ?
Chodzi tu o peugota 307 1,6 16V HDI. Pasek zdaje się co 180tyś/km, a co z tym nieszczęsnym łańcuszkiem ? Pytam z tego względy, że już widziałem pęknięty łańcuch w tym silniku. Chciałbym tego uniknąć. Pozdrawiam. |
|
|
Sat, 17 Mar 2018 - 17:36
Post
#548
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Panowie mam pytanie, czy w w A3 CR 2.0 TDI CFGB (2011r) występuję sam DPF czy może w jednej puszcze z DPF-em jest jeszcze katalizator? 95% będzie katalizator z DPFem w formie jednego wkładu, nie ma opcji usunąć DPF zostawiając kata niestety. Witam, panowie chciałem podpytać co ile kilometrów należało by wymienić łańcuszek rozrządu, tj. łańcuszek spinający wałki rozrządu w silniku 1,6 16V HDI ? Chodzi tu o peugota 307 1,6 16V HDI. Pasek zdaje się co 180tyś/km, a co z tym nieszczęsnym łańcuszkiem ? Pytam z tego względy, że już widziałem pęknięty łańcuch w tym silniku. Chciałbym tego uniknąć. Pozdrawiam. Przy tym przebiegu nawet nie pomyślałbym o ruszaniu tego łańcuszka w tym silniku. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Sat, 17 Mar 2018 - 19:48
Post
#549
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie |
Z tym co się gdzieś tam spotkałem, to ten łańcuszek najpierw wydaje dziwne dźwięki, dopiero później strzela.
|
|
|
Sun, 18 Mar 2018 - 00:48
Post
#550
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 |
Witam, serdeczne dzięki za zainteresowanie 1.6 16V HDI.
Pacjent ma jakieś 220tyś/km. Znajomy mnie nastraszył, że trzeba by to zrobić. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam. |
|
|
Thu, 22 Mar 2018 - 14:34
Post
#551
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew |
Panowie,
kupiłem sobie kolejnego diesla, b8 z 3.0tdi z DPFem. Niestety ostatnio głównie jeżdżę po Warszawie w korkach i już mnie DPF zaczyna wkurzać, myślę o jego wycięciu. Auto z 2008, w papierach ma wpisaną normę euro4. Widzicie szansę, żeby moje auto bez DPFa przechodziło przeglądy techniczne? Mówi się, że znów jakaś zmiana przepisów jest szykowana i w przyszłym roku będzie jeszcze bardziej restrykcyjnie. Póki co program jest seryjny, ale przy okazji wycięcia DPFa chciałbym trochę dokoksować. -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
Thu, 22 Mar 2018 - 22:27
Post
#552
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 |
Mandat za brak dpf
Nie wycinaj, prędzej czy później będą to kontrolować. |
|
|
Fri, 23 Mar 2018 - 07:50
Post
#553
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 October 2012 Skąd: Bytów |
Kolejny raz 2.5TDS... Problem chłodzenia ogarnięty, jeździ i nawet przy bucie temperatura trzyma pion.
Jednak samochód długo kręci i na zimnym silniku przez jakies 30s do 1min chodzi strasznie nierówno, na 5cyl. Długie kręcenie to pewnie pompa, praca na 5cyl też może być tym spowodowana? Po rozgrzaniu silnik chodzi równiutko, ma moc i nie kopci na niebiesko ani nic takiego. -------------------- Laguna 3 2.0dci
E36 323i |
|
|
Fri, 23 Mar 2018 - 14:38
Post
#554
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew |
Mandat za brak dpf Nie wycinaj, prędzej czy później będą to kontrolować. czyli lepiej zmienić auto na benzynę... Obecnie jak jeżdżę tylko do pracy i spowrotem (6km jadę 40-45minut SIC!) to wypala się raz w tygodniu... Jak przerwę kilka razy to już kontrolka się zapala i trzeba ruszyć się przejechać po trasie. No bez sensu. -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
Fri, 23 Mar 2018 - 16:10
Post
#555
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Panowie, kupiłem sobie kolejnego diesla, b8 z 3.0tdi z DPFem. Niestety ostatnio głównie jeżdżę po Warszawie w korkach i już mnie DPF zaczyna wkurzać, myślę o jego wycięciu. Auto z 2008, w papierach ma wpisaną normę euro4. Widzicie szansę, żeby moje auto bez DPFa przechodziło przeglądy techniczne? Mówi się, że znów jakaś zmiana przepisów jest szykowana i w przyszłym roku będzie jeszcze bardziej restrykcyjnie. Póki co program jest seryjny, ale przy okazji wycięcia DPFa chciałbym trochę dokoksować. Tnij śmiało, ale warunki to: - idealne wtryski, - zostawiony katalizator, - włączony, sprawny EGR, - ładna robota mechanicznego usunięcia pod autem. Przejdziesz przegląd bez problemu wtedy. Zrób przy okazji delikatny soft. Kolejny raz 2.5TDS... Problem chłodzenia ogarnięty, jeździ i nawet przy bucie temperatura trzyma pion. Jednak samochód długo kręci i na zimnym silniku przez jakies 30s do 1min chodzi strasznie nierówno, na 5cyl. Długie kręcenie to pewnie pompa, praca na 5cyl też może być tym spowodowana? Po rozgrzaniu silnik chodzi równiutko, ma moc i nie kopci na niebiesko ani nic takiego. Świece żarowe? czyli lepiej zmienić auto na benzynę... Obecnie jak jeżdżę tylko do pracy i spowrotem (6km jadę 40-45minut SIC!) to wypala się raz w tygodniu... Jak przerwę kilka razy to już kontrolka się zapala i trzeba ruszyć się przejechać po trasie. No bez sensu. Lepiej benzyniaka kupić szczerze. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Sat, 24 Mar 2018 - 23:14
Post
#556
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 |
Witam, panowie mam takie pytanie:
Samochód to golf mk4 z słynnym 1,9tdi ASV. Silnik zalany DELVAC-iem 5w40. Silnik odpalony po przestaniu około dziewięciu godzin w temperaturze około +2°C, przejechane około 1,5km. Stojąc na skrzyżowaniu, trzeba było szybko opuścić to skrzyżowanie. Po przyspieszeniu energicznym, do okolić 3000obr/min podwiesiło szklanki (zawory) tzn. silnik przez kilka sekund chodził dziwnie, nierówno z rury wydechowej wydobywał się niebieskawy dym. Po kilku sekundach silnik się uspokoił i zaczął normalnie pracować. Po zagrzaniu silnika do temperatury roboczej sytuacja ta nie występuje. 1. Czy w takiej sytuacji jest możliwość, że pokrzywiło zawory ? 2. Słyszałem, że taka sytuacja, może się zdarzyć, gdy pompa oleju daje za duże ciśnienie ? 3. Jak wyeliminować taką sytuację, czym to może być tak na prawdę spowodowane ? 4. Czy pomiar ciśnienia sprężania wyjaśni sprawę ewentualnego pogięcia zaworów ? Nigdy wcześniej w tym samochodzie nie zdarzył się coś takiego, ponieważ nie trzeba było gwałtownie i szybko przyspieszyć, zawsze czekam, aż olej w silniku osiągnie te 75-80°C. Proszę o pomoc. Pozdrawiam |
|
|
Sun, 25 Mar 2018 - 10:10
Post
#557
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński |
Jakby pokrzywilo zawory to juz nie zaczalby normalbue pracowac Duzo tdi to przechodzi, sprawdz zawor upustowy w pompie oleju czy sie nie przyciera.
|
|
|
Fri, 30 Mar 2018 - 21:10
Post
#558
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 |
Witam, dzięki tom cio, tak wiem, u znajomych, to się zdarzało, ale w moim samochodzie pierwszy raz i tak się zacząłem zastanawiać.
Jeszcze raz podziękował. Pozdrawiam. |
|
|
Sun, 15 Apr 2018 - 09:13
Post
#559
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 October 2012 Skąd: Bytów |
Istnieje może jakaś tabelka w jakich modelach najdłużej wychodził silnik 1.9TDI 131KM? Albo ma ktoś może taką wiedzę? W Sharanie chyba do 2005, później już chyba zawsze szedł 2.0TDI. Ktoś coś?
-------------------- Laguna 3 2.0dci
E36 323i |
|
|
Sun, 15 Apr 2018 - 09:41
Post
#560
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 05 December 2012 |
VW Polo do 2009r, Seat Ibiza do 2008r.
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 15:06 |