![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 07 June 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam wszystkich fanów motoryzacji.
Od niedawna jestem posiadaczem pieknej 190-tki cosworth. Mam kilka pytan odnosnie podniesienia mocy auta oraz doprowadzenia go do ladu pod wzgledem wizualnym. Pierwsze pytanie dotyczy doladowania tego silnika za pomoca kompressora. Probowal ktos zrobic cos takiego w tym danym silniku i jesli tak to na jakich czesciach. Z tego co sie orientuje w W202 byl silnik 2.3 kompressor tylko nie wiem w jakim stopniu sie roznia. Nastepne pytanie dotyczy przedniego zderzaka od tej wersji. Ciezki temat znalezc wiem. Ale moze ktos robi takie rzeczy z laminatu i jest tu na forum. Poszukuje tez ramion wycieraczek na reflektory przednie i kilku rzeczy do wnetrza auta. Bede bardzo wdzieczny za wszelkie informacje i pomoc. Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
To jest szybkie auto, po co więc psuć wartościowego klasyka?
Najlepsze co zrobisz to doprowadzenie go do oryginalnego ideału. To będzie ceniony i poszukiwany samochód. A jak masz ciśnienie na moc i dłubanie, to kup zwykłą 190 za 5k i przerabiaj dowoli. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 June 2010 ![]() |
CYTAT Probowal ktos zrobic cos takiego w tym danym silniku i jesli tak to na jakich czesciach Użytkownik Obebo - Michał miał 190 2.5 turbo możesz do Niego napisać, kiedyś była strona z opisem projektu . |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 07 June 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
Piekny klasyk fakt. Prawie najbogatsza wersja ale mocy troche brakuje czasami. Wolalbym kopressor szczerze mowiac. Fajnie zbiera sie z dolu. Tylko jeszcze kwestja jak to bedzie wspolgrac z automatyczna skrzynia biegow
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
kup drugie auto do dłubania, a to zrób na igłę i zostaw w garażu. kiedyś sprzedasz za mega dobre pieniądze w oryginale
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 07 June 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
A silnik 2.0 warto dlubac?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jaki silnik 2.0? M102?
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 04 September 2008 Skąd: Łódź ![]() |
poka zdjęcia
![]() -------------------- V8
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sat, 28 December 2013 ![]() |
Ten silnik, a ten z w202 to dwa zupełnie różne silniki - m102 vs. m111.
Fajny jest ten 2.3-16v do momentu, jak trzeba coś przy nim zrobić - brak jakichkolwiek zamienników czy używek. Po każdą część trzeba do ASO, więc radzę już teraz pogadać o jakichś rabatach w lokalnym serwisie. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 07 June 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
Rabat to nie problem bo zna sie paru ludzi na romera. Narazie nie przewiduje nic robic bo dopiero 160k mu stuknelo. 2.0 m102 na ke-jet.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Piekny klasyk fakt. Prawie najbogatsza wersja ale mocy troche brakuje czasami. Wolalbym kopressor szczerze mowiac. Fajnie zbiera sie z dolu. Tylko jeszcze kwestja jak to bedzie wspolgrac z automatyczna skrzynia biegow Coswortow nie było w automacie. Wszystkie miały getraga z jedyną do tyłu. Pokaż foty tej 190. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Dokładnie
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 07 June 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 07 June 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
I wersje 2.3 16v byly w automacie 2.5 16v i wersje EVO mialy getraga
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
M102 możesz dłubać - proponuję zacząć od wywalenia układu wtryskowego i zapłonowego do kosza. W 2.3 sama zmiana układu wtryskowego na EFI daje ~150KM. Dodatkowo, jeśli trafiłaby Ci się starego typu głowica z M102 to masz zestaw do przeróbki na mechanikę, który można pogodzić z podwójnym łańcuchem rozrządu z nowszych M102... Co to wszystko daje razem przy wykorzystaniu ostrych wałków i ITB mówić chyba nie muszę
![]() -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 07 June 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
Wikipedia rzadzi sie swoimi prawami a baza mercedesa w ktorej po numerze VIN wyszlo ze byl automat jest bardziej przekonywujaca
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Nie wiem nie wyglada na cosworth.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 07 June 2015 Skąd: Warszawa ![]() |
Mercedes W201 2.3 16v cosworth(nie mylic z EVO). Pakiet ospojlerowania wyposazenie wnetrza oraz silnik. Wszystko poza przednim zderzakiem i wycieraczkami reflektorow jak najbardziej fabryczne.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Thu, 23 August 2007 Skąd: Częstochowa ![]() |
patrząc poza wiki można znaleźć informacje, że opcjonalnie mógł występować automat w 2.3-16v
np. tutaj http://www.mb190e16v.com/Templates/Mercede...%20index%20.htm CYTAT At first an automatic transmission wasn't available for the 2.3-16 but in 1985 Mercedes offered a 4-speed automatic transmission as an option.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:38 |