![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Co oznacza mniej amatorsko w przypadko Hockenheim ? Kto był kierowcą? Poza tym czas EP3 to 1:20.90 wg. fastestlaps. 1:20,90 to czas przedliftowy, polift miał lżejsze koło zamachowe i z reguły odrobinkę lepsze czasy. Czasy podawane na fastestlaps nie są raczej robione przez kompletnych amatorów z pojeżdżawki w Ułężu.. Nieważne zresztą. Ten sam silnik, jeden koń więcej a gorsze zawieszenie i sporo ponad 100 kg więcej wagi FN2. Wystarczy dodać 2 + 2. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Bo nie tylko zamach zmieniono. Tyle, ze Honda sie nie chwalila
![]() Ogolnie polift jest delikatnie szybszy na prostej i stabilniejszy w zakretach. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 05 May 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
Miałem EP3 i FN2, teraz znowu mam EP3. Pierwsze zdanie pewnie już coś sugeruje
![]() Warto też wspomnieć i mieć świadomość, że FN2 ma mocno twarde zawieszenie, jak na DD. Mnie to chwilami mocno irytowało. O róznicy w wyposażeniu, pozycji za kierownicą nawet nie wspominam. Bierz UFO. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Z opinii że FN2 ma gorsze zawieszenie mam zawsze bekę. seria FN2 prowadzi się o niebo lepiej Z wyłączonym VSA? ![]() Jedyne w czym FN2 jest lepsze, to że nie dochodzi u niego tak łatwo jak w EP3 do skakania przodu przy szybkim ruszaniu. seria FN2 prowadzi się o niebo lepiej niż EP3 ze zmienionym zawiasem i ustawionymi camberami itp itd. Widocznie poprawianie fabryki ci nie wyszło. Ja miałem EP3 z coilovers Mugen i auta bardziej przyklejonego do drogi można by było długo szukać. Niestety, z tym zawieszeniem nie dało się żyć na codzień. Tak czy inaczej - porównujmy standardowe egzemplarze, a nie własne eksperymenty. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 05 May 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
Tak, z wyłączonym VSA i prędkościami stanowczo nie emeryckimi
![]() Co do EP3 to zapewniam Cię, że mam dobrze ustawione auto. Prowadzi się zajebiście, ale i tak uważam, że FN2 jeżdziło lepiej. Dodam, że największa różnica była przy wyższych prędkościach. BTW. Wspomniałeś, że tylko chwilę testowałeś FN2 - widać, że za krótko. A opinie z Top gear o belce, która robi takie zamieszanie polecam włożyć między bajki i nie bazować na niej, bo to bzdura. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Teraz jeżdżę z belką (Megane RS) i jestem bardzo zadowolony więc nie o belkę mi tu chodzi.
Piszesz, żę FN2 prowadzi się o niebo lepiej od EP3. W czym jest wg ciebie lepsze, konkretnie? -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 05 May 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
To co już wcześniej było wspomniane w tym temacie, w kolejności od najlepszego względem EP3: układ kierowniczy, sztywność budy, lepsza konstrukcja zawiasu.
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 December 2006 Skąd: z kosmosu ![]() |
Bierz ufo, poprostu ep3 nie znajdziesz zdrowego a ufo bez problemu wygrzebiesz ze szperą.
Szpera wiecej warta jak 30 koni ! |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
To co już wcześniej było wspomniane w tym temacie, w kolejności od najlepszego względem EP3: układ kierowniczy, sztywność budy, lepsza konstrukcja zawiasu. Na pytanie co jest lepsze w zawieszeniu FN2 odpowiedziałeś, że konstrukcja ![]() Dobrze, że nie kolor ![]() Co KONKRETNIE w konstrukcji zawiasu jest wg Ciebie "o niebo lepsze" w FN2 względem EP3? Chyba potrafisz uzasadnić swoje zdanie, skoro wypowiadasz je tak stanowczo? ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 05 May 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
Na pytanie co jest lepsze w zawieszeniu FN2 odpowiedziałeś, że konstrukcja ![]() Dobrze, że nie kolor ![]() Co KONKRETNIE w konstrukcji zawiasu jest wg Ciebie "o niebo lepsze" w FN2 względem EP3? Chyba potrafisz uzasadnić swoje zdanie, skoro wypowiadasz je tak stanowczo? ![]() No potrafie, nie piszę sobie z Tobą dla zwały, kilka punktów na szybko: większy caster (ep3=0-1.5st max), brak mega duzych cukierów w przednim dolnym wahaczu = sztywność, mocowanie magla nie wyłamujące kolumny, + ogólnie lepsza geometria (KONSTRUKCJA) zawieszenia, nowocześniejsza. Chodzi Ci o coś konkretnego czy po prostu nie chcesz się pogodzić z argumentami użytkownika? |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2011 ![]() |
Chodzi o to, że jest brak tychże argumentów heh
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
większy caster (ep3=0-1.5st max), brak mega duzych cukierów w przednim dolnym wahaczu = sztywność, mocowanie magla nie wyłamujące kolumny, + ogólnie lepsza geometria (KONSTRUKCJA) zawieszenia, nowocześniejsza. Chodzi Ci o coś konkretnego czy po prostu nie chcesz się pogodzić z argumentami użytkownika? Żeby się z argumentami nie zgodzić, to trzeba je chyba najpierw poznać. "Mam bekę" to nie argument ![]() Pytałem dlatego, że nie zagłębiałem się w szczegóły techniczne, a z jazdy miałem odczucia odwrotne od twoich. Piszesz o zakresie castera, więc o customowym zawieszeniu. W serii castera przecież nie ustawisz. A z ciekawości: jaka jest różnica castera w serii EP3 vs FN2? Nie udało mi się tego wygooglować. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 05 May 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
Argumenty podałem kilka razy, tak samo jak kilka innych osób w tym temacie.
Co do castera to mowa o seryjnych samochodach, każde auto ma ten parametr geometrii zawiasu ![]() |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
każde auto ma ten parametr geometrii zawiasu ![]() No nie gadaj, naprawdę? ![]() Co do castera to mowa o seryjnych samochodach Tylko że w serii nie ustawisz castera więc co za sens pisania "ep3= 0 - 1.5st" A swoją drogą, ciekawe dlaczego przesiadłeś się z FN2 z powrotem na EP3 skoro FN2 wg ciebie "o niebo lepiej" się prowadzi? Pytanie retoryczne. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Zapominacie jeszcze, ze porownujac seria vs seria, FN2 ma niezaprzeczalna przewage wiekszych kol i opon 225 vs zalosnie waskie 205 w EP3.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 05 May 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
No nie gadaj, naprawdę? ![]() Tylko że w serii nie ustawisz castera więc co za sens pisania "ep3= 0 - 1.5st" A swoją drogą, ciekawe dlaczego przesiadłeś się z FN2 z powrotem na EP3 skoro FN2 wg ciebie "o niebo lepiej" się prowadzi? Pytanie retoryczne. Podałem jak widać zbyt ogólnie, żebyś zrozumiał moją intencje - to zakres WSZ wg manuala, trzymaj się tego co napisałem później, czyli pół stopnia (wartość zmierzona). Stopień w tą czy w tamtą ma dość duże znaczenie. Skoro zadajesz pytania retoryczne to nie pisz ich na forum tylko wklep sobie w notatniku i pozostaw dla siebie. CYTAT(Kras) Zapominacie jeszcze, ze porownujac seria vs seria, FN2 ma niezaprzeczalna przewage wiekszych kol i opon 225 vs zalosnie waskie 205 w EP3. +1 |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Zapominacie jeszcze, ze porownujac seria vs seria, FN2 ma niezaprzeczalna przewage wiekszych kol i opon 225 vs zalosnie waskie 205 w EP3. Racja, jeździłem na 215 i zapomniałem o tym. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: PZ ![]() |
Jeżeli chodzi o codzienną jazdę, to zdecydowanie wybierz FN2. Zwróć tylko uwagę na twarde, seryjne zawieszenie. Nawet osoby, które jeżdżą na "betonach" mówią, że FN2 jest twarde.
Kolejną sprawą jest kasa. Moim zdaniem za 35k nie znajdziesz zdrowej sztuki. 40-45k jest rozsądnym budżetem i trafisz coś fajnego. Zdrowe EP3 da się znaleźć za ok. 30k. Znajomy kupił w tym roku bezwypadkowego przedlifta z przebiegiem poniżej 100kkm za 27-28k. Co jakiś czas są sprzedawane klubowe auta, więc jak masz czas, to na 100% znajdziesz coś dla siebie. Miałem EP3, mam FN2. Prawda jest taka, że w serii te auta szału nie robią. Stage 1 dolicz sobie od razu do ceny auta, ewentualnie szukaj już takiego z wydechem, dolotem i Hondatą. Hamulce w FN2 są tragiczne! Już w EP3 nie sprawują się najlepiej, tym bardziej nie nadają się do cięższego FN2 (EP3 i FN2 mają te same hamulce). Ostatnia sprawa to moc. Na papierze FN2 ma niby 1KM więcej, ale w rzeczywistości różnice są o wiele większe. Większość seryjnych EP3 na hamownii wypluwało ok 190KM. FN2 zazwyczaj mają malutkiego bonusa i wychodzi 205-210KM. Nie zmienia to faktu, że na prostej FN2 jest trochę wolniejsze od EP3. -------------------- .
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
Z zawiasem nie ma problemu, kupujesz eibach pro kit i jest dużo lepiej z komfortem i prowadzeniem (mam 1.8, tam też w serii twardo jak cholera).
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 09 April 2013 ![]() |
Od 4 lat chodzi mi po głowie EP3 - aktualnie mam możliwość wybrać i kupić jedną z dwóch na 99% pewnych sztuk zrobionych na 250hp. Od zawsze jeżdżę rwd i trochę mnie zastanawia, czy ośka przy tej mocy to będzie jeszcze fun, czy już walka o trakcję i związana z tym frustracja?
Aktualnie mam e46 330i, żona w końcu zrobiła prawko - więc korzystam z okazji, by przy okazji poszukiwań drugiego samochodu kupić coś dającego uśmiech, a kobiecie odstąpię swoją trójkę. ![]() Może jakieś inne propozycje w okolicach 30-35k PLN i osiągach + fun większych, niż obecna 330i? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 12:58 |