Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> EP3 czy FN2
mAbZ
post Tue, 14 Oct 2014 - 11:13
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(JJacek @ Tue, 14 Oct 2014 - 10:46) *
Co oznacza mniej amatorsko w przypadko Hockenheim ? Kto był kierowcą?
Poza tym czas EP3 to 1:20.90 wg. fastestlaps.


1:20,90 to czas przedliftowy, polift miał lżejsze koło zamachowe i z reguły odrobinkę lepsze czasy.

Czasy podawane na fastestlaps nie są raczej robione przez kompletnych amatorów z pojeżdżawki w Ułężu..
Nieważne zresztą. Ten sam silnik, jeden koń więcej a gorsze zawieszenie i sporo ponad 100 kg więcej wagi FN2.
Wystarczy dodać 2 + 2.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 14 Oct 2014 - 11:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kras
post Tue, 14 Oct 2014 - 11:57
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Bo nie tylko zamach zmieniono. Tyle, ze Honda sie nie chwalila smile.gif
Ogolnie polift jest delikatnie szybszy na prostej i stabilniejszy w zakretach.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PitGTR
post Wed, 15 Oct 2014 - 13:53
Post #23


User
Dołączył: Sat, 05 May 2007
Skąd: Gdańsk





Miałem EP3 i FN2, teraz znowu mam EP3. Pierwsze zdanie pewnie już coś sugeruje wink.gif ale... do jazdy na codzień + czasami tor i jeszcze do tego jeśli w grę wchodzi jakaś trasa to tylko i wyłącznie brałbym FN2. EP3 to tylko fura na miasto i do zabawy, trasa to słaby pomysł. Z opinii że FN2 ma gorsze zawieszenie mam zawsze bekę, seria FN2 prowadzi się o niebo lepiej niż EP3 ze zmienionym zawiasem i ustawionymi camberami itp itd.
Warto też wspomnieć i mieć świadomość, że FN2 ma mocno twarde zawieszenie, jak na DD. Mnie to chwilami mocno irytowało. O róznicy w wyposażeniu, pozycji za kierownicą nawet nie wspominam. Bierz UFO.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Wed, 15 Oct 2014 - 14:39
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(PitGTR @ Wed, 15 Oct 2014 - 13:53) *
Z opinii że FN2 ma gorsze zawieszenie mam zawsze bekę. seria FN2 prowadzi się o niebo lepiej


Z wyłączonym VSA? wink.gif Dla niewiedzących: EP3 w ogóle nie posiada ESP.
Jedyne w czym FN2 jest lepsze, to że nie dochodzi u niego tak łatwo jak w EP3 do skakania przodu przy szybkim ruszaniu.

CYTAT(PitGTR @ Wed, 15 Oct 2014 - 13:53) *
seria FN2 prowadzi się o niebo lepiej niż EP3 ze zmienionym zawiasem i ustawionymi camberami itp itd.


Widocznie poprawianie fabryki ci nie wyszło.
Ja miałem EP3 z coilovers Mugen i auta bardziej przyklejonego do drogi można by było długo szukać.
Niestety, z tym zawieszeniem nie dało się żyć na codzień.
Tak czy inaczej - porównujmy standardowe egzemplarze, a nie własne eksperymenty.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PitGTR
post Wed, 15 Oct 2014 - 14:54
Post #25


User
Dołączył: Sat, 05 May 2007
Skąd: Gdańsk





Tak, z wyłączonym VSA i prędkościami stanowczo nie emeryckimi smile.gif

Co do EP3 to zapewniam Cię, że mam dobrze ustawione auto. Prowadzi się zajebiście, ale i tak uważam, że FN2 jeżdziło lepiej. Dodam, że największa różnica była przy wyższych prędkościach.

BTW. Wspomniałeś, że tylko chwilę testowałeś FN2 - widać, że za krótko. A opinie z Top gear o belce, która robi takie zamieszanie polecam włożyć między bajki i nie bazować na niej, bo to bzdura.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Wed, 15 Oct 2014 - 15:11
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Teraz jeżdżę z belką (Megane RS) i jestem bardzo zadowolony więc nie o belkę mi tu chodzi.
Piszesz, żę FN2 prowadzi się o niebo lepiej od EP3. W czym jest wg ciebie lepsze, konkretnie?


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PitGTR
post Wed, 15 Oct 2014 - 15:43
Post #27


User
Dołączył: Sat, 05 May 2007
Skąd: Gdańsk





To co już wcześniej było wspomniane w tym temacie, w kolejności od najlepszego względem EP3: układ kierowniczy, sztywność budy, lepsza konstrukcja zawiasu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mha
post Wed, 15 Oct 2014 - 16:24
Post #28


Super User
Dołączył: Thu, 14 December 2006
Skąd: z kosmosu





Bierz ufo, poprostu ep3 nie znajdziesz zdrowego a ufo bez problemu wygrzebiesz ze szperą.
Szpera wiecej warta jak 30 koni !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Wed, 15 Oct 2014 - 17:10
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(PitGTR @ Wed, 15 Oct 2014 - 15:43) *
To co już wcześniej było wspomniane w tym temacie, w kolejności od najlepszego względem EP3: układ kierowniczy, sztywność budy, lepsza konstrukcja zawiasu.


Na pytanie co jest lepsze w zawieszeniu FN2 odpowiedziałeś, że konstrukcja rolleyes.gif
Dobrze, że nie kolor tongue.gif

Co KONKRETNIE w konstrukcji zawiasu jest wg Ciebie "o niebo lepsze" w FN2 względem EP3?
Chyba potrafisz uzasadnić swoje zdanie, skoro wypowiadasz je tak stanowczo? rolleyes.gif



--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PitGTR
post Wed, 15 Oct 2014 - 18:45
Post #30


User
Dołączył: Sat, 05 May 2007
Skąd: Gdańsk





CYTAT(mAbZ @ Wed, 15 Oct 2014 - 17:10) *
Na pytanie co jest lepsze w zawieszeniu FN2 odpowiedziałeś, że konstrukcja rolleyes.gif
Dobrze, że nie kolor tongue.gif

Co KONKRETNIE w konstrukcji zawiasu jest wg Ciebie "o niebo lepsze" w FN2 względem EP3?
Chyba potrafisz uzasadnić swoje zdanie, skoro wypowiadasz je tak stanowczo? rolleyes.gif


No potrafie, nie piszę sobie z Tobą dla zwały, kilka punktów na szybko:
większy caster (ep3=0-1.5st max),
brak mega duzych cukierów w przednim dolnym wahaczu = sztywność,
mocowanie magla nie wyłamujące kolumny,
+ ogólnie lepsza geometria (KONSTRUKCJA) zawieszenia, nowocześniejsza.

Chodzi Ci o coś konkretnego czy po prostu nie chcesz się pogodzić z argumentami użytkownika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maurycy
post Wed, 15 Oct 2014 - 20:24
Post #31


User
Dołączył: Mon, 25 July 2011





Chodzi o to, że jest brak tychże argumentów heh
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 16 Oct 2014 - 10:06
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(PitGTR @ Wed, 15 Oct 2014 - 18:45) *
większy caster (ep3=0-1.5st max),
brak mega duzych cukierów w przednim dolnym wahaczu = sztywność,
mocowanie magla nie wyłamujące kolumny,
+ ogólnie lepsza geometria (KONSTRUKCJA) zawieszenia, nowocześniejsza.

Chodzi Ci o coś konkretnego czy po prostu nie chcesz się pogodzić z argumentami użytkownika?

Żeby się z argumentami nie zgodzić, to trzeba je chyba najpierw poznać. "Mam bekę" to nie argument tongue.gif
Pytałem dlatego, że nie zagłębiałem się w szczegóły techniczne, a z jazdy miałem odczucia odwrotne od twoich.
Piszesz o zakresie castera, więc o customowym zawieszeniu. W serii castera przecież nie ustawisz.

A z ciekawości: jaka jest różnica castera w serii EP3 vs FN2? Nie udało mi się tego wygooglować.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PitGTR
post Thu, 16 Oct 2014 - 12:51
Post #33


User
Dołączył: Sat, 05 May 2007
Skąd: Gdańsk





Argumenty podałem kilka razy, tak samo jak kilka innych osób w tym temacie.

Co do castera to mowa o seryjnych samochodach, każde auto ma ten parametr geometrii zawiasu smile.gif W EP3 kąt WSZ wynosi pół stopnia, w FN2 jest więcej, ale nie podam dokładnej liczby, bo nie pamiętam ile to było. Nie chce strzelać. Jak odnajdę wydruk z geo to napiszę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 16 Oct 2014 - 14:26
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(PitGTR @ Thu, 16 Oct 2014 - 12:51) *
każde auto ma ten parametr geometrii zawiasu smile.gif

No nie gadaj, naprawdę? biggrin.gif

CYTAT(PitGTR @ Thu, 16 Oct 2014 - 12:51) *
Co do castera to mowa o seryjnych samochodach

Tylko że w serii nie ustawisz castera więc co za sens pisania "ep3= 0 - 1.5st"

A swoją drogą, ciekawe dlaczego przesiadłeś się z FN2 z powrotem na EP3 skoro FN2 wg ciebie "o niebo lepiej" się prowadzi?
Pytanie retoryczne.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 16 Oct 2014 - 14:33
Post #35


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Zapominacie jeszcze, ze porownujac seria vs seria, FN2 ma niezaprzeczalna przewage wiekszych kol i opon 225 vs zalosnie waskie 205 w EP3.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PitGTR
post Thu, 16 Oct 2014 - 15:06
Post #36


User
Dołączył: Sat, 05 May 2007
Skąd: Gdańsk





CYTAT(mAbZ @ Thu, 16 Oct 2014 - 14:26) *
No nie gadaj, naprawdę? biggrin.gif


Tylko że w serii nie ustawisz castera więc co za sens pisania "ep3= 0 - 1.5st"

A swoją drogą, ciekawe dlaczego przesiadłeś się z FN2 z powrotem na EP3 skoro FN2 wg ciebie "o niebo lepiej" się prowadzi?
Pytanie retoryczne.


Podałem jak widać zbyt ogólnie, żebyś zrozumiał moją intencje - to zakres WSZ wg manuala, trzymaj się tego co napisałem później, czyli pół stopnia (wartość zmierzona). Stopień w tą czy w tamtą ma dość duże znaczenie.

Skoro zadajesz pytania retoryczne to nie pisz ich na forum tylko wklep sobie w notatniku i pozostaw dla siebie.

CYTAT(Kras)
Zapominacie jeszcze, ze porownujac seria vs seria, FN2 ma niezaprzeczalna przewage wiekszych kol i opon 225 vs zalosnie waskie 205 w EP3.


+1


Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 16 Oct 2014 - 15:57
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(Kras @ Thu, 16 Oct 2014 - 14:33) *
Zapominacie jeszcze, ze porownujac seria vs seria, FN2 ma niezaprzeczalna przewage wiekszych kol i opon 225 vs zalosnie waskie 205 w EP3.


Racja, jeździłem na 215 i zapomniałem o tym.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
empe
post Sun, 19 Oct 2014 - 02:33
Post #38


Rookie
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: PZ





Jeżeli chodzi o codzienną jazdę, to zdecydowanie wybierz FN2. Zwróć tylko uwagę na twarde, seryjne zawieszenie. Nawet osoby, które jeżdżą na "betonach" mówią, że FN2 jest twarde.
Kolejną sprawą jest kasa. Moim zdaniem za 35k nie znajdziesz zdrowej sztuki. 40-45k jest rozsądnym budżetem i trafisz coś fajnego. Zdrowe EP3 da się znaleźć za ok. 30k.
Znajomy kupił w tym roku bezwypadkowego przedlifta z przebiegiem poniżej 100kkm za 27-28k. Co jakiś czas są sprzedawane klubowe auta, więc jak masz czas, to na 100% znajdziesz coś dla siebie.
Miałem EP3, mam FN2. Prawda jest taka, że w serii te auta szału nie robią. Stage 1 dolicz sobie od razu do ceny auta, ewentualnie szukaj już takiego z wydechem, dolotem i Hondatą.
Hamulce w FN2 są tragiczne! Już w EP3 nie sprawują się najlepiej, tym bardziej nie nadają się do cięższego FN2 (EP3 i FN2 mają te same hamulce).

Ostatnia sprawa to moc. Na papierze FN2 ma niby 1KM więcej, ale w rzeczywistości różnice są o wiele większe.
Większość seryjnych EP3 na hamownii wypluwało ok 190KM. FN2 zazwyczaj mają malutkiego bonusa i wychodzi 205-210KM.
Nie zmienia to faktu, że na prostej FN2 jest trochę wolniejsze od EP3.


--------------------
.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mitusm
post Sun, 19 Oct 2014 - 07:26
Post #39


Super User
Dołączył: Fri, 29 May 2009





Z zawiasem nie ma problemu, kupujesz eibach pro kit i jest dużo lepiej z komfortem i prowadzeniem (mam 1.8, tam też w serii twardo jak cholera).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reithan
post Mon, 08 Jun 2015 - 17:59
Post #40


Rookie
Dołączył: Tue, 09 April 2013





Od 4 lat chodzi mi po głowie EP3 - aktualnie mam możliwość wybrać i kupić jedną z dwóch na 99% pewnych sztuk zrobionych na 250hp. Od zawsze jeżdżę rwd i trochę mnie zastanawia, czy ośka przy tej mocy to będzie jeszcze fun, czy już walka o trakcję i związana z tym frustracja?

Aktualnie mam e46 330i, żona w końcu zrobiła prawko - więc korzystam z okazji, by przy okazji poszukiwań drugiego samochodu kupić coś dającego uśmiech, a kobiecie odstąpię swoją trójkę. smile.gif

Może jakieś inne propozycje w okolicach 30-35k PLN i osiągach + fun większych, niż obecna 330i?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 12:58