![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
miałem i mam tak w autach fwd i rwd. jedne mocne inne nie, jedne ciężkie inne nie, opon cała masa- morał tego jest taki że czasem był, czasem nie było tego efektu
ale w jedno co zauważyłem jeżdżąc na bardzo słabych oponach w e46 136km, że nawierzchnia też miała wpływ na to. jak auto sprawne nie szukałbym dziury w całym. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
ja ma to samo w awd, w pewnym zakresie obrotów podskakuje całe auto a jak już turbo się dobrze nakręci to silnik momentalnie dokręca się do odcinki i jest całkowity brak trakcji
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 August 2010 ![]() |
W focusie RS mk2 to zjawisko tzw axle tramp ogranicza się montując utwardzoną poduszkę mocowania skrzyni (ograniczamy ruch silnika), zmieniamy poduszki w przednim zawieszeniu na poliuretany lub montujemy np whiteline antilift kit i zmieniamy geometrię vs seria. Zjawisko jednak całkiem nie znika. Podejrzewam że w przypadku tego auta pozostaje metoda prób i błędów.
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Celica VII TS(1.8 192ps). Amortyzatory świeże, elementy met-gum nie wiem. Jeżeli chodzi o celici to problem znika po wzmocnieniu zawieszenia silnika, można się posiłkować zmianą ciśnienia w oponach pracą amortyzatora i sprężyny, ale to tylko półśrodki polegające na częściowym pozbyciu/wytłumieniu tych wibracji. Sprawdzone wielokrotnie ![]() Wzmocnienie poduszek(przynajmniej dolnych) w celicach kiedy zakładam turbo to zestaw obowiązkowy... To samo miałem w moim Infiniti G37S Coupe problem zaczął się po przejechaniu ok.10tys.km - zniknął po założeniu sztywniejszych poduszek zawieszenia silnika od 350Z. Skróciła się także praca kontroli trakcji przy ostrym starcie ![]() Oczywiste jest, że do każdego auta trzeba podchodzić indywidualnie Pozdrawiam -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Nie szukajcie problemu na siłę, to czyste życie ... przyczynę problemu Wam przedstawiłem. To nie wina zawieszenia silnika, ani gum w wahaczach czy opon. Tak się po prostu dzieje, miękkie poduchy silnika jedynie pogłębiają efekt bo przez to opona na dłużej klei gdy asfalt obeschnie pod nią. Wtedy silnik nie stara się obrócić kołami, tylko kompresuje poduszkę - stara się obrócić wokół wału. Gdy już bardziej jej ścisnąć nie może wtedy znów zaczyna obracać koło, które już jest znów na mokrym i cykl się powtarza.
Po zmianie gum na sztywniejsze, problemu nie likwidujecie, jedynie zmniejszacie kiwanie się silnika, efektem czego jest odczucie mniejszego szarpania/podskakiwania. A tylko zmniejszyliście ruchy masy silnika. Kwestii szarpania opony wskutek zmiany wilgotności pod nią nie zmienicie. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
U mnie też był taki problem FWD po obniżeniu i włożeniu nowych amortyzatorów problem znikł.
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 September 2010 ![]() |
to samo miałem już w kilku autach, moje obserwacje odnośnie FWD:
kiedyś przy mocnym obciążeniu tyłu(3osoby i bagażnik) i przy starcie pod górkę ze skręconymi myślałem, że urwało mi koło ![]() ale po wsadzeniu gwintu(nowe amory i springi) i skręceniu go na "wysoko" problem znikł prawie całkowicie, ergo - wszystko zależy od siły jaka dociska przednie koła do asfaltu i szybkości tłumienia ewentualnego ruchu w górę myślę, że w ośce trzeba: - mieć dobre opony - szperę - mieć "ściśnięte" sprężyny na przodzie (duże napięcie wstępne) - amortyzatory z regulacją dobicia, które ustawimy na twardo - mieć sztywne tylne zawieszenie, tak żeby auto nie "siadało" przy starcie i nie odciążało przednich kół - twarde gumy w zawiasie odpowiedzialne za ewentualne ruchy koła w przód i tył kwestia jest taka czy auto ustawione w ten sposób nie stanie się wolniejsze w zakrętach ![]() |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
ja bym obstawiał również zbyt słaby rebound w przednich amorkach
-------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 27 October 2008 ![]() |
E30 owner ma racje, ale nie w 100%. Zdarzyło mi się w życiu jechać paroma autami, we wszystkich, które pamiętam, a były to FWD, zjawisko to występowało podczas deszczu (czyt. mokrej nawierzchni), ale np. w CRX ED9 na zawieszeniu w którym były zamontowane nowe aftermarketowe gumy i stare amory+coilversy (czy jak to się tam pisze) tego efektu nie było. W Ducato Maxi (2012r.) ten efekt jest i był już gdy bus miał przejechane 6-7tyś. km. W Hondzie zawieszenie jest wielowachaczowe, podczas gdy w innych autach najczęściej MacPherson.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 03:50 |