Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> E36 m3 / m50b25 Turgo gt35 replika / Driftkibel dla Tomka., lecem bokiem szuram hokiem :P powered by k64
SONIC
post Sat, 27 Dec 2014 - 02:17
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





ja sprawdzałem w m50b20 (czyli 2 litrowy motor ) róznica była 2 KM co prawda było to kilka lat temu i motor miał braki w postaci 1 KM i 9nm do serii ale furak wtedy miał 12 lat ....... a teraz tak moze to kwestja gustu ale jak bym znalazł body kit taki jak na zdjeciach wyzej (szczególnie przód ) to wracam do e 36 biggrin.gif


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 27 Dec 2014 - 02:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
k64
post Sat, 27 Dec 2014 - 08:52
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(Wojtek @ Sat, 27 Dec 2014 - 01:31) *
A tak z ciekawosci sprawdzil bys przy okazji na hamowni z visco i bez i wszyscy by wiedzieli czy warto.
+ jest jeszcze taki ze robi sie sporo miejsca.

KOLO chlodnicy wiecej miejsca ( tak tam nic nie wloze bo co?) a kolo IC znow mniej, choc to zalezy jaki wentylator. jakos mi sie te wentylatorki nie widza .


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Sat, 27 Dec 2014 - 09:41
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





Visko nie zabiera procenta tylko określona wartość (czyli nie ma znaczenia czy mamy 100 czy 600 KM) w zależności od temperatury no i oczywiście swojej sprawności. Visko ma nie porównywalnie większa wydajność niż przeciętny wiatrak elektryczny. "wiatru" jest tyle że chłodzi nie tylko chłodnice ale i cały silnik w razie konieczności. Minusem jest to że bardzo trudno go zdiagnozować "no oko" a niezdiagnozowane vISKO pomoże ugotować silnik.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Sat, 27 Dec 2014 - 10:25
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





CYTAT(ww#296 @ Sat, 27 Dec 2014 - 09:41) *
Visko nie zabiera procenta tylko określona wartość (czyli nie ma znaczenia czy mamy 100 czy 600 KM) w zależności od temperatury no i oczywiście swojej sprawności. Visko ma nie porównywalnie większa wydajność niż przeciętny wiatrak elektryczny. "wiatru" jest tyle że chłodzi nie tylko chłodnice ale i cały silnik w razie konieczności. Minusem jest to że bardzo trudno go zdiagnozować "no oko" a niezdiagnozowane vISKO pomoże ugotować silnik.

Amerykance twierdza ze wypada to wlasnie % od mocy dlatego warto by bylo sprawdzic na takiej jednostce doladowanej czy warto.
Ic na przod przed chlodnice i maly wiatrak za.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sat, 27 Dec 2014 - 10:47
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(Pan. B @ Fri, 26 Dec 2014 - 12:20) *
Chcąc ulżyć motorowni można by dać elektryczną pompę wody lekkie koła pasowe i mniejszy alternator wtedy by to miało głębszy sens. 4% przy 400 KM to raptem 16koni.
Ja bym się nie pozbywał niezawodnej viskozy, która może ratować dupsko przy awarii elektryka.
Miałeś Wojtek usunięte visko w m3 ??


elektryczny wiatrak jeszcze mi nigdy nie padl (ewentualnie czujnik w chlodnicy,ktory go zalacza) a visko w bmw tak a mialem ich kilka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sat, 27 Dec 2014 - 11:55
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





CYTAT(ww#296 @ Sat, 27 Dec 2014 - 09:41) *
Visko nie zabiera procenta tylko określona wartość (czyli nie ma znaczenia czy mamy 100 czy 600 KM) w zależności od temperatury no i oczywiście swojej sprawności.


Sugerujesz, że nie ważne czy auto ma 100 czy 600ps to ma takiej samej wielkości wiatrak wink.gif

U mnie VISCO obciąża silnik, co czuć głównie podczas rozpędzania, chętnie bym go zastąpił jakimś wydajnym elektrykiem, ale w jeździe na torze bym z niego nie zrezygnował.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sat, 27 Dec 2014 - 13:25
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Mialem w m50b20 zdechnieta viskoze org. Bmw z ´94 wink.gif, na cieplym mozna bylo zatrzymac wentylator reka.
Po zmianie na nowke hella jest huragan z przodu;) w viskozie nie ma sie co zepsuc. Chyba ze jest stara i olej w niej nie trzyma parametrow.
Sprzeglo lepkosciowe jest super wynalazkiem prostym w budowie i zasadzie dzialania dzieki czemu jest malo awaryjne i potrafi uratowac z niezlych opresji.
W wysilonym aucie bym nie wyrzucal.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Sat, 27 Dec 2014 - 23:22
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Ja też bym z visca nie rezygował. Dodatkowy plus tego ustrojswa jest taki, że nawet jeśli jest rozłączone, to wentylator się obraca powodując wentylację chłodnicy i całej komory silnika. Elektryk jak się wyłączy to stoi dęba smile.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master86
post Sun, 28 Dec 2014 - 09:59
Post #29


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 December 2010
Skąd: Imielin





CYTAT(Rafciu @ Sun, 28 Dec 2014 - 00:22) *
Elektryk jak się wyłączy to stoi dęba smile.gif


Nie koniecznie... jestem zdania że jak już zmieniać na elektryka to tylko na taki ze sterownikiem ( z nowszych modeli bmw). Jak się ma odpowiednie sterowanie to można ustawić dowolną charakterystykę pracy (obroty wentylatora) w funkcji: temperatury silnika/obroty silnika (takie elektroniczne wisko:)). Zaletą jest fakt że niezależnie od obrotów silnika można wykorzystać maksymalną wydajność wentylatora, czy też po zgaszeniu silnika przy odpowiednim podtrzymaniu dalej chłodzić silnik (najlepiej w parze z dodatkową pompą obiegową).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spector
post Sun, 28 Dec 2014 - 13:36
Post #30


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 August 2011
Skąd: Radość.





W temacie visco, moge tylko tyle rzec, że w aucie bez głównego wyłącznika prądu absolutnie nigdy więcej miał go nie będę.
Zdaje sobie sprawe, że to przypadek jeden na settysięcy, ale kilka pożarów mniejszych lub większych miałem nieszczęście doświadczyć
i faktem jest, że jak pojazd nagle zaczyna grubo płonąć, a wyjęcię kluczyka ze stacyjki wcale nie oznacza zatrzymania silnika to visco zatrzymasz wyłącznie kijem
przez atrape i chłodnice (chyba, że wpadniesz na brave idea i otworzysz mache wink.gif )
Elektryk nie będzie Ci robił przeciągu w komorze minute po odpaleniu, a visco przez ten czas już zrobi Ci tam hardcore żywy ogień.
Może przeginam, ale boje sie tego ustrojstwa nomen omen jak ognia smile.gif (nie przecze, że być może niesłusznie)
CYTAT
W wysilonym aucie bym nie wyrzucal.

W tym przypadku oczywiście auto hula po torze, więc ryzyko prawie żadne, nawiązywałem wyłącznie do samego "sposobu" chłodzenia.


--------------------
Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Sun, 28 Dec 2014 - 14:05
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Przesadzasz bo silnik mozna zgasic zawsze smile.gif


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Mon, 29 Dec 2014 - 10:49
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT(Lincoln e30ix @ Sat, 27 Dec 2014 - 11:55) *
Sugerujesz, że nie ważne czy auto ma 100 czy 600ps to ma takiej samej wielkości wiatrak wink.gif

U mnie VISCO obciąża silnik, co czuć głównie podczas rozpędzania, chętnie bym go zastąpił jakimś wydajnym elektrykiem, ale w jeździe na torze bym z niego nie zrezygnował.

sugeruje że to samo Visko przy tych samych obrotach i temperaturze będzie zabierało tyle samo mocy, bez względu na to czy będzie napędzane od wału generujacego 200 czy 400 KM.
oczywiście że np visko w 320 i M3 jest inne i ma inna wydajnośc ale jak np uturbimy taka BM-kę to Viscko najczęściej zostawiamy seryjne a jak je zmieniamy to zmieniamy tez wydajność - to chyba jasne i logiczne.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chudini3
post Mon, 29 Dec 2014 - 11:51
Post #33


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 November 2013





A co jak uturbisz m-ke i z danego modelu nie ma mocniejszego visco tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodziokardasz
post Mon, 29 Dec 2014 - 14:50
Post #34


User
Dołączył: Fri, 18 February 2011
Skąd: czarnaziemia





to wtedy mozesz dolozyc elektryka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Mon, 29 Dec 2014 - 15:41
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





wtedy dokłada się wydajniejsza chłodnice chyba z 2.5 tds


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Mon, 29 Dec 2014 - 21:08
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Chłodnice tds i m3 są takie same wink.gif 550x410x42


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Mon, 29 Dec 2014 - 21:29
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Olejowe sa inne ta z tdsa ma 1 rzad wiecej.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Mon, 29 Dec 2014 - 21:37
Post #38


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Olejowe owszem Wojtku, ja pisałem o chłodnicach wody.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Mon, 29 Dec 2014 - 22:58
Post #39


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





w sumie trochę racji w tym jest - jak uturbimy M-kę na seryjnej chłodnicy to będzie więcej ciepła - visko będzie więcej pracować wiec i mocy "pochłonie więcej"...
kolejny argument na plus za viskiem w porównaniu do elektryka.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master86
post Tue, 30 Dec 2014 - 08:26
Post #40


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 December 2010
Skąd: Imielin





CYTAT(ww#296 @ Mon, 29 Dec 2014 - 23:58) *
w sumie trochę racji w tym jest - jak uturbimy M-kę na seryjnej chłodnicy to będzie więcej ciepła - visko będzie więcej pracować wiec i mocy "pochłonie więcej"...
kolejny argument na plus za viskiem w porównaniu do elektryka.


Chyba chciałeś powiedzieć silnik spali więcej paliwa na 100, bo jak wisko idzie na pełnych obrotach to nie zaprzęgli się przecież mocniej i w danej chwili nie weźmie więcej koni...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:18