![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
ja sprawdzałem w m50b20 (czyli 2 litrowy motor ) róznica była 2 KM co prawda było to kilka lat temu i motor miał braki w postaci 1 KM i 9nm do serii ale furak wtedy miał 12 lat ....... a teraz tak moze to kwestja gustu ale jak bym znalazł body kit taki jak na zdjeciach wyzej (szczególnie przód ) to wracam do e 36
![]() -------------------- BMW E64 645i
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
A tak z ciekawosci sprawdzil bys przy okazji na hamowni z visco i bez i wszyscy by wiedzieli czy warto. + jest jeszcze taki ze robi sie sporo miejsca. KOLO chlodnicy wiecej miejsca ( tak tam nic nie wloze bo co?) a kolo IC znow mniej, choc to zalezy jaki wentylator. jakos mi sie te wentylatorki nie widza . -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Visko nie zabiera procenta tylko określona wartość (czyli nie ma znaczenia czy mamy 100 czy 600 KM) w zależności od temperatury no i oczywiście swojej sprawności. Visko ma nie porównywalnie większa wydajność niż przeciętny wiatrak elektryczny. "wiatru" jest tyle że chłodzi nie tylko chłodnice ale i cały silnik w razie konieczności. Minusem jest to że bardzo trudno go zdiagnozować "no oko" a niezdiagnozowane vISKO pomoże ugotować silnik.
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Visko nie zabiera procenta tylko określona wartość (czyli nie ma znaczenia czy mamy 100 czy 600 KM) w zależności od temperatury no i oczywiście swojej sprawności. Visko ma nie porównywalnie większa wydajność niż przeciętny wiatrak elektryczny. "wiatru" jest tyle że chłodzi nie tylko chłodnice ale i cały silnik w razie konieczności. Minusem jest to że bardzo trudno go zdiagnozować "no oko" a niezdiagnozowane vISKO pomoże ugotować silnik. Amerykance twierdza ze wypada to wlasnie % od mocy dlatego warto by bylo sprawdzic na takiej jednostce doladowanej czy warto. Ic na przod przed chlodnice i maly wiatrak za. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
Chcąc ulżyć motorowni można by dać elektryczną pompę wody lekkie koła pasowe i mniejszy alternator wtedy by to miało głębszy sens. 4% przy 400 KM to raptem 16koni. Ja bym się nie pozbywał niezawodnej viskozy, która może ratować dupsko przy awarii elektryka. Miałeś Wojtek usunięte visko w m3 ?? elektryczny wiatrak jeszcze mi nigdy nie padl (ewentualnie czujnik w chlodnicy,ktory go zalacza) a visko w bmw tak a mialem ich kilka. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Visko nie zabiera procenta tylko określona wartość (czyli nie ma znaczenia czy mamy 100 czy 600 KM) w zależności od temperatury no i oczywiście swojej sprawności. Sugerujesz, że nie ważne czy auto ma 100 czy 600ps to ma takiej samej wielkości wiatrak ![]() U mnie VISCO obciąża silnik, co czuć głównie podczas rozpędzania, chętnie bym go zastąpił jakimś wydajnym elektrykiem, ale w jeździe na torze bym z niego nie zrezygnował. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Mialem w m50b20 zdechnieta viskoze org. Bmw z ´94
![]() Po zmianie na nowke hella jest huragan z przodu;) w viskozie nie ma sie co zepsuc. Chyba ze jest stara i olej w niej nie trzyma parametrow. Sprzeglo lepkosciowe jest super wynalazkiem prostym w budowie i zasadzie dzialania dzieki czemu jest malo awaryjne i potrafi uratowac z niezlych opresji. W wysilonym aucie bym nie wyrzucal. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Ja też bym z visca nie rezygował. Dodatkowy plus tego ustrojswa jest taki, że nawet jeśli jest rozłączone, to wentylator się obraca powodując wentylację chłodnicy i całej komory silnika. Elektryk jak się wyłączy to stoi dęba
![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Elektryk jak się wyłączy to stoi dęba ![]() Nie koniecznie... jestem zdania że jak już zmieniać na elektryka to tylko na taki ze sterownikiem ( z nowszych modeli bmw). Jak się ma odpowiednie sterowanie to można ustawić dowolną charakterystykę pracy (obroty wentylatora) w funkcji: temperatury silnika/obroty silnika (takie elektroniczne wisko:)). Zaletą jest fakt że niezależnie od obrotów silnika można wykorzystać maksymalną wydajność wentylatora, czy też po zgaszeniu silnika przy odpowiednim podtrzymaniu dalej chłodzić silnik (najlepiej w parze z dodatkową pompą obiegową). |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 August 2011 Skąd: Radość. ![]() |
W temacie visco, moge tylko tyle rzec, że w aucie bez głównego wyłącznika prądu absolutnie nigdy więcej miał go nie będę.
Zdaje sobie sprawe, że to przypadek jeden na settysięcy, ale kilka pożarów mniejszych lub większych miałem nieszczęście doświadczyć i faktem jest, że jak pojazd nagle zaczyna grubo płonąć, a wyjęcię kluczyka ze stacyjki wcale nie oznacza zatrzymania silnika to visco zatrzymasz wyłącznie kijem przez atrape i chłodnice (chyba, że wpadniesz na brave idea i otworzysz mache ![]() Elektryk nie będzie Ci robił przeciągu w komorze minute po odpaleniu, a visco przez ten czas już zrobi Ci tam hardcore żywy ogień. Może przeginam, ale boje sie tego ustrojstwa nomen omen jak ognia ![]() CYTAT W wysilonym aucie bym nie wyrzucal. W tym przypadku oczywiście auto hula po torze, więc ryzyko prawie żadne, nawiązywałem wyłącznie do samego "sposobu" chłodzenia. -------------------- Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Przesadzasz bo silnik mozna zgasic zawsze
![]() -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Sugerujesz, że nie ważne czy auto ma 100 czy 600ps to ma takiej samej wielkości wiatrak ![]() U mnie VISCO obciąża silnik, co czuć głównie podczas rozpędzania, chętnie bym go zastąpił jakimś wydajnym elektrykiem, ale w jeździe na torze bym z niego nie zrezygnował. sugeruje że to samo Visko przy tych samych obrotach i temperaturze będzie zabierało tyle samo mocy, bez względu na to czy będzie napędzane od wału generujacego 200 czy 400 KM. oczywiście że np visko w 320 i M3 jest inne i ma inna wydajnośc ale jak np uturbimy taka BM-kę to Viscko najczęściej zostawiamy seryjne a jak je zmieniamy to zmieniamy tez wydajność - to chyba jasne i logiczne. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 10 November 2013 ![]() |
A co jak uturbisz m-ke i z danego modelu nie ma mocniejszego visco
![]() |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 18 February 2011 Skąd: czarnaziemia ![]() |
to wtedy mozesz dolozyc elektryka
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
wtedy dokłada się wydajniejsza chłodnice chyba z 2.5 tds
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Chłodnice tds i m3 są takie same
![]() -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Olejowe sa inne ta z tdsa ma 1 rzad wiecej.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Olejowe owszem Wojtku, ja pisałem o chłodnicach wody.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
w sumie trochę racji w tym jest - jak uturbimy M-kę na seryjnej chłodnicy to będzie więcej ciepła - visko będzie więcej pracować wiec i mocy "pochłonie więcej"...
kolejny argument na plus za viskiem w porównaniu do elektryka. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
w sumie trochę racji w tym jest - jak uturbimy M-kę na seryjnej chłodnicy to będzie więcej ciepła - visko będzie więcej pracować wiec i mocy "pochłonie więcej"... kolejny argument na plus za viskiem w porównaniu do elektryka. Chyba chciałeś powiedzieć silnik spali więcej paliwa na 100, bo jak wisko idzie na pełnych obrotach to nie zaprzęgli się przecież mocniej i w danej chwili nie weźmie więcej koni... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:18 |