![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
A najgorsze w tym wszystkim jest ze w linkach Made ina ktoś do turbo dołożył "turbo compound". To dopiero miesza w przepływie spalin i podnoszeniu EGT.
![]() -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#182
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 01 June 2011 ![]() |
Oczywiście ze Turbo pala mniej. Miałem Ibize 6L 1,4 75 km i od wyjazdu z salonu paliła mi średnio zawsze 8L. Teraz mam Octavie II 1,4 TSI czy TFSI i 7 biegowe DSG i tez pali kolo 8. Inne samochody, ten sam styl jazdy, to samo spalanie. W pt leciałem z Gdańska do Krakowa w 4 osoby + bagaż. Tempomat 140 km/h i 8 L średnio. Po Ibizie i przed TSI jeździłem Octavia II 2,0 TDi 6 stopniowe DSG, tez paliła 8L tylko że ropy
![]() ps. Ibizą 6L zrobiłem 130 tys km, OCT 2.0 TDi 210 tys km, OCT 1,4 TSI 120 tys km w tej chwili. Youtube i teorię z netu zostawiam innym... |
|
|
![]()
Post
#183
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Oczywiście ze Turbo pala mniej. Miałem Ibize 6L 1,4 75 km i od wyjazdu z salonu paliła mi średnio zawsze 8L. Teraz mam Octavie II 1,4 TSI czy TFSI i 7 biegowe DSG i tez pali kolo 8. Inne samochody, ten sam styl jazdy, to samo spalanie. W pt leciałem z Gdańska do Krakowa w 4 osoby + bagaż. Tempomat 140 km/h i 8 L średnio. Po Ibizie i przed TSI jeździłem Octavia II 2,0 TDi 6 stopniowe DSG, tez paliła 8L tylko że ropy ![]() ps. Ibizą 6L zrobiłem 130 tys km, OCT 2.0 TDi 210 tys km, OCT 1,4 TSI 120 tys km w tej chwili. Youtube i teorię z netu zostawiam innym... No tak, ale ile ważą te auta? Wychodzi na to ze Ibiza paliła najwiecej. A co do tdi to chyba miałeś coś nie tak z tym sprzętem. -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#184
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 01 June 2011 ![]() |
No tak, ale ile ważą te auta? A co do tdi to chyba miałeś coś nie tak z tym sprzętem. ze sprzętem było ok. Gdy jeździła zona Octavia paliła 6L a nie 8L. Octavie salonowe, taki styl jazdy. TSI + DSG lub inny nowoczesny automat, rewelka. Jeździłem wieloma samochodami. Lanosami 1,6L które wciągały po 10 L, Kiankami 1,6 CRDI które wciągały po 8 L, 1,9 TDI w różnej postaci palącymi 6L, E46 320 D, 330 XD, Superbami itd itd itd. Polecam pojeździć mało- pojemnościowymi turbobenzynami z DSG. W ich wytrzymałość nie wierzę jednak spalanie OK jak najbardziej. Pojeździć a nie teoretyzować jak 90 % tego forum..... |
|
|
![]()
Post
#185
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Tak się akurat składa że jeżdżę 2.0 Tdi Cr.
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#186
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Jeździłem focusem 1,6 teraz golfem 1.3 - oba poniżej 12 lpg ciężko miały zejść
![]() ![]() ![]() Porównanie średnie, choć z ekonomiczną jazdą mam problemy, zawsze pali więcej niż innym i nie ważne czym jeżdżę. I to się będzie odnosiło do każdej opinii wydanej przez jakąkolwiek osobę. Bo nie ma dwóch osób jeżdżących tak samo - więc będą rozbieżności. Jedyna wiarygodna opcja to dwa samochody zalane pod korek, i na godzinę na jakąś obwodnicę poganiać v-maxem ![]() ![]() ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#187
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Fajnie byłoby gdyby każdy z tutejszych mega praktyków napisał do renault oraz ferrari, że to ściema, że ich obecne silniki w F1 przy maksymalnym dopuszczalnym przepływie paliwa generują mniej mocy niż silniki mercedesa. Że tak naprawdę to mercedes w jakiś sposób oszukuje po prostu i zużywa więcej paliwa przecież, prawda. Biedaki tyle się męczą, podobno na kilka hamowni dzień i noc. A po co? No powiedzcie po co? Czy na tych zagramanicznych uniwersytetkach już nie nauczają mechaniki klasycznej? Nie pamiętają zasad dynamiki? Toż już Newton 350 lat temu przewidział, że wszystkie silniki będą palić tyle samo.
P.S. W kwestii spalania przy 200km/h. Założenia: 1. BSFC 200g/kWh dla super sprawnego współczesnego diesla. 2. 90 kW mocy wymagane do pokonania oporów ruchu przy 200km/h dla takiej np octavii 2 (http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia#Silniki_2) 3. Gęstość ON 0,83 g/cm3. 4. Stała prędkośc 5. Płaski teren 6. Bezwietrznie To: 90 kWh w godzinę zrobi 200km więc dzielimy przez 2 czyli wychodzi 45 kWh. Razy 200 g wychodzi 9 kg. 9/0,83 = 10,84 litrów. W praktyce więc jeżeli ktoś twierdzi, że mu klekot w samochodzie o podobnych oporach ruchu do octavii 2 spala przy 200km/h 5 czy 8 litrów to wiadomo z kim mamy do czynienia. P.S. Ciekawostka. Skoro wartości opałowe ON oraz benzyny są bardzo podobne, ale gęstość benzyny powiedzmy średnio 0,7 g/cm3 to wynika z tego wprost, że w litrach na dzień dobry benzyna spali 119% tego co diesel. Niestety tak długo jak będą sprzedawane paliwa w litrach to jesteśmy stratni. Tacy sami bajkopisarze to Ci, którzy twierdzą, że im lpg mniej spala niż benzyny gdzie gęstość lpg wynosi 0,52 g/cm3 przy niewiele wyższej wartości opałowej. W sumie E30 owner pisał, że prawidłowym ustawieniem zapłonu można obniżyć zużycie lpg, ale jak to jest możliwe? To musi być coś z teorii względności, albo fali de Broglia? Tommo a jak myślisz, jak to jest możliwe, że po zwiększeniu stopnia sprężania wzrasta sprawność silnika? Nie wydaje Ci się, że wtedy tłok musi bardziej sprężyć mieszankę czyli wykonać więcej pracy? Więc jak to jest, jak myślisz? To chyba tak jak z tą turbiną w wydechu, która krztusi silnik spalinami. Bo skoro silnik musi stracić energię na sprężanie (suw sprężania) tak jak na rozpędzenie turbiny to chyba proste, że będzie mniej sprawny, co nie? A do tego przecież zwiększa obciążenie termiczne silnika, bo im większe ciśnienie tym wyższa temperatura, no chyba, że pV nie równa się nRT. Więc znowu większe straty, jak przy tym nieszczęsnym turbo. A może dlatego właśnie przy turbo jest obniżany stopień sprężania w stosunku do wolnossaka? Może przez to, że obniży się stopień sprężania skompensuje się te straty, które generuje turbina? Wtedy wszyscy święci (łącznie z Newtonem) mieliby rację, że turbo i non turbo spalą dokładnie tyle samo. Co o tym wszystkim myślisz, bo ja to im więcej tu czytam tym więcej mam wątpliwości, już 10 stron o tym wszystkim. A co na to praktycy? P.S. I jeszcze te diesle, taki wysoki stopień sprężania, a taka sprawność, ale w sumie teraz mają niższe stopnie sprężania i są sprawniejsze, coś w tym musi być. Może dlatego malak spalał mi tylko 4 litry benzyny w trasie? On nie miał wcale wysokiego stopnia sprężania, nawet na pełnym bucie łykał max 6 na autostradzie. A chłopaki jak rasowali malaki, doprężali to od razu każdy łykał więcej, nawet więcej niż polonez mojej prababci i żuk mojego dziadka. A jaki jest stopień sprężania w silniku wankla? Pewnie wysoki skoro tyle palą. Nie mogę się doczekać powstania polskiego zespołu w F1. Nas nie dogonią! A tak na serio, to przyjmie mnie ktoś na praktyki? Proszę. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#188
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
Serio nie spodziewałem się takiego poziomu po forum o takim profilu. Fizyka powinna być chyba obowiązkowa na maturze. Silnik turbodoładowany jest sprawniejszy czyli traci mniej energii wytworzonej przy spalaniu paliwa - i tyle. Tak jak pisze MiP - to jest prawda znana od laaaaaat i wszyscy tutaj powinni to wiedzieć. Wywody o obrotach, afrach, porównywaniu różnych silników i tak dalej nie mają sensu bo nie zmienią tego faktu.
|
|
|
![]()
Post
#189
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
ile% jest sprawniejszy? dobrym przykładem jest fiat coupe z silnikiem 2.0, są to bliźniacze konstrukcje tylko jeden ma turbo a drugi jest wolnossący
kto zgadnie ile więcej pali turbo podczas tej samej trasy jeden za drugim? obydwa tak samo sprawne z katami bez żadnej ingerencji w mechanike. |
|
|
![]()
Post
#190
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Ile razy pisałem, że warunkiem jest pełne otwarcie przepustnicy? 2, 3, 5, 10? Ile razy mam jeszcze napisać? Ta dyskusja jest tak rzeczowa.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#191
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Serio nie spodziewałem się takiego poziomu po forum o takim profilu. Fizyka powinna być chyba obowiązkowa na maturze. Silnik turbodoładowany jest sprawniejszy czyli traci mniej energii wytworzonej przy spalaniu paliwa - i tyle. Tak jak pisze MiP - to jest prawda znana od laaaaaat i wszyscy tutaj powinni to wiedzieć. Wywody o obrotach, afrach, porównywaniu różnych silników i tak dalej nie mają sensu bo nie zmienią tego faktu. Wlasnie takie posty najmniej wnosza do tematu. Piszesz ogolnikami i zamiast ukierunkowac temat, to wbijasz kij w mrowisko. Stwierdzenia "prawda znana od lat" sa przydatne, jak nie ma sie na to dowodow. Znalazlbys lepiej jakies opracowania, ktore popra twierdzenia MiP i wtedy moznaby dyskusje zamknac. Ja natknalem sie na ciekawe opracowanie i wykresy BSFC 2.0 kompresor. Wyglada bardzo interesujaco i pokazuje, gdize mozna jeszcze uzyskac wiecej sprawnosci z turbo (polaczenie turbo i kompresora) http://digitool.library.colostate.edu///ex...S8yMDY3MTg=.pdf -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#192
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Im wyższy stopień sprężania, tym więcej energii uzyskanej z tej samej dawki ładunku. Czyli sprawność energetyczna wyższa. Diesle mają wyższą sprawność dzięki właśnie wysokiemu stopniu sprężania.
![]() Silnik tubro musi mieć niższy stopień sprężania z wiadomych względów. I ta cecha silnika wpływa niekorzystnie na jego sprawność, kiedy nie pracuje turbosprężarka. Dlatego też silniki turbodoładowane nawet na podciśnieniu są bardziej paliwożerne od analogicznego silnika wolnossącego. Wniosek jest taki. Im dłużej silnik turbo znajduje się w stanie optymalnego doładowania, tym lepszą ma efektywność. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#193
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
no co Ty? przecież zartowalem, tego serio nie widać?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#194
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
spoko, wyczułem nutkę sarkazmu
![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#195
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Ile razy pisałem, że warunkiem jest pełne otwarcie przepustnicy? 2, 3, 5, 10? Ile razy mam jeszcze napisać? Ta dyskusja jest tak rzeczowa. A mi się wydaje ze większą sprawność silnik turbo uzyskuje wmomecie gdy podciśnienie przechodzi w nadciśnienie. Może bardziej precyzyjnie, w momencie gdy turbo powoduje to iż silnik nie musi sam walczyć z ssaniem i napełnianie cylindrów. Może coś przegapiłem, ale dlaczego tylko WOT? -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#196
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Dlatego że naturalne jest to iż mniejszy pojemnościowo silnik turbo, w niskich i średnich obrotach, spali mniej od większego odpowiednika o tej samej mocy, tylko wolnossącego.
A przy WOT już nie jest to takie jasne, przynajmniej jeśli chodzi o mnie. Jestem przekonany że spali podobnie, jak nie więcej. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#197
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
No tak, masz rację, ale efektywność a spalanie to osobny temat.
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#198
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Artix, efektywność jest zależna, tak samo jak spalanie
![]() ![]() Wiadome jest że silnik 1.4T przy częściowych obciążeniach nadal działa jak silnik 1.4, bo nie wchodzi w boost, lub delikatnie wskakuje w nadciśnienie. Natomiast silnik 2.0 w każdych obrotach jest silnikiem 2.0 ![]() ![]() ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#199
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Efektywność nie jest zależna, jest stała, to konstrukcja silnika narzuca z góry.
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#200
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Artix przymykając przepustnicę zmniejszasz sprawność turbiny. Stosunek korzyści (dmuchane powietrze) do strat (opory przepływu spalin) maleje.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 11:42 |