Shoutbox 0 nowych PW 


11 Stron V  « < 8 9 10 11 >  
Reply to this topicStart new topic
> turbo/wolnossak - ta sama moc = takie samo spalanie?
artix
post Thu, 31 Jul 2014 - 15:24
Post #181


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





A najgorsze w tym wszystkim jest ze w linkach Made ina ktoś do turbo dołożył "turbo compound". To dopiero miesza w przepływie spalin i podnoszeniu EGT. biggrin.gif


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 31 Jul 2014 - 15:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rafalm
post Thu, 31 Jul 2014 - 20:22
Post #182


Rookie
Dołączył: Wed, 01 June 2011





Oczywiście ze Turbo pala mniej. Miałem Ibize 6L 1,4 75 km i od wyjazdu z salonu paliła mi średnio zawsze 8L. Teraz mam Octavie II 1,4 TSI czy TFSI i 7 biegowe DSG i tez pali kolo 8. Inne samochody, ten sam styl jazdy, to samo spalanie. W pt leciałem z Gdańska do Krakowa w 4 osoby + bagaż. Tempomat 140 km/h i 8 L średnio. Po Ibizie i przed TSI jeździłem Octavia II 2,0 TDi 6 stopniowe DSG, tez paliła 8L tylko że ropy smile.gif.... Nie wrócę już do diesla (wszystkie 3 samochody z salonu). Do 160 km/h TSI pali b. mało. Dla tych którzy teoretyzują polecam pojeździć trochę.

ps. Ibizą 6L zrobiłem 130 tys km, OCT 2.0 TDi 210 tys km, OCT 1,4 TSI 120 tys km w tej chwili.

Youtube i teorię z netu zostawiam innym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Thu, 31 Jul 2014 - 20:50
Post #183


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT(rafalm @ Thu, 31 Jul 2014 - 20:22) *
Oczywiście ze Turbo pala mniej. Miałem Ibize 6L 1,4 75 km i od wyjazdu z salonu paliła mi średnio zawsze 8L. Teraz mam Octavie II 1,4 TSI czy TFSI i 7 biegowe DSG i tez pali kolo 8. Inne samochody, ten sam styl jazdy, to samo spalanie. W pt leciałem z Gdańska do Krakowa w 4 osoby + bagaż. Tempomat 140 km/h i 8 L średnio. Po Ibizie i przed TSI jeździłem Octavia II 2,0 TDi 6 stopniowe DSG, tez paliła 8L tylko że ropy smile.gif.... Nie wrócę już do diesla (wszystkie 3 samochody z salonu). Do 160 km/h TSI pali b. mało. Dla tych którzy teoretyzują polecam pojeździć trochę.

ps. Ibizą 6L zrobiłem 130 tys km, OCT 2.0 TDi 210 tys km, OCT 1,4 TSI 120 tys km w tej chwili.

Youtube i teorię z netu zostawiam innym...


No tak, ale ile ważą te auta? Wychodzi na to ze Ibiza paliła najwiecej. A co do tdi to chyba miałeś coś nie tak z tym sprzętem.


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafalm
post Thu, 31 Jul 2014 - 21:08
Post #184


Rookie
Dołączył: Wed, 01 June 2011





CYTAT(artix @ Thu, 31 Jul 2014 - 20:50) *
No tak, ale ile ważą te auta? A co do tdi to chyba miałeś coś nie tak z tym sprzętem.


ze sprzętem było ok. Gdy jeździła zona Octavia paliła 6L a nie 8L. Octavie salonowe, taki styl jazdy. TSI + DSG lub inny nowoczesny automat, rewelka.

Jeździłem wieloma samochodami. Lanosami 1,6L które wciągały po 10 L, Kiankami 1,6 CRDI które wciągały po 8 L, 1,9 TDI w różnej postaci palącymi 6L, E46 320 D, 330 XD, Superbami itd itd itd.

Polecam pojeździć mało- pojemnościowymi turbobenzynami z DSG.

W ich wytrzymałość nie wierzę jednak spalanie OK jak najbardziej.

Pojeździć a nie teoretyzować jak 90 % tego forum.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Thu, 31 Jul 2014 - 21:20
Post #185


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





Tak się akurat składa że jeżdżę 2.0 Tdi Cr.


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Thu, 31 Jul 2014 - 21:45
Post #186


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Jeździłem focusem 1,6 teraz golfem 1.3 - oba poniżej 12 lpg ciężko miały zejść smile.gif Przy czym, fokę odczuwalnie mniej dusiłem smile.gif Golfa szlachtuję - stąd podobne spalanie smile.gif Z kolei z kumplem zrobiliśmy trasę Mińsk Mazowiecki - Sulechów i z powrotem BMW e34 z m20b20 i średnie spalanie wyszło 8litrów V-power racing - bo on prowadził.

Porównanie średnie, choć z ekonomiczną jazdą mam problemy, zawsze pali więcej niż innym i nie ważne czym jeżdżę. I to się będzie odnosiło do każdej opinii wydanej przez jakąkolwiek osobę. Bo nie ma dwóch osób jeżdżących tak samo - więc będą rozbieżności.

Jedyna wiarygodna opcja to dwa samochody zalane pod korek, i na godzinę na jakąś obwodnicę poganiać v-maxem smile.gif po czym znów zalać pod korek smile.gif Wtedy wyjdzie kto jest w błędzie. Lub do inż. Goduli na hamownię silnikową smile.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 31 Jul 2014 - 22:13
Post #187


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Fajnie byłoby gdyby każdy z tutejszych mega praktyków napisał do renault oraz ferrari, że to ściema, że ich obecne silniki w F1 przy maksymalnym dopuszczalnym przepływie paliwa generują mniej mocy niż silniki mercedesa. Że tak naprawdę to mercedes w jakiś sposób oszukuje po prostu i zużywa więcej paliwa przecież, prawda. Biedaki tyle się męczą, podobno na kilka hamowni dzień i noc. A po co? No powiedzcie po co? Czy na tych zagramanicznych uniwersytetkach już nie nauczają mechaniki klasycznej? Nie pamiętają zasad dynamiki? Toż już Newton 350 lat temu przewidział, że wszystkie silniki będą palić tyle samo.

P.S. W kwestii spalania przy 200km/h. Założenia:
1. BSFC 200g/kWh dla super sprawnego współczesnego diesla.
2. 90 kW mocy wymagane do pokonania oporów ruchu przy 200km/h dla takiej np octavii 2 (http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia#Silniki_2)
3. Gęstość ON 0,83 g/cm3.
4. Stała prędkośc
5. Płaski teren
6. Bezwietrznie

To:
90 kWh w godzinę zrobi 200km więc dzielimy przez 2 czyli wychodzi 45 kWh. Razy 200 g wychodzi 9 kg. 9/0,83 = 10,84 litrów.

W praktyce więc jeżeli ktoś twierdzi, że mu klekot w samochodzie o podobnych oporach ruchu do octavii 2 spala przy 200km/h 5 czy 8 litrów to wiadomo z kim mamy do czynienia.

P.S. Ciekawostka. Skoro wartości opałowe ON oraz benzyny są bardzo podobne, ale gęstość benzyny powiedzmy średnio 0,7 g/cm3 to wynika z tego wprost, że w litrach na dzień dobry benzyna spali 119% tego co diesel. Niestety tak długo jak będą sprzedawane paliwa w litrach to jesteśmy stratni.

Tacy sami bajkopisarze to Ci, którzy twierdzą, że im lpg mniej spala niż benzyny gdzie gęstość lpg wynosi 0,52 g/cm3 przy niewiele wyższej wartości opałowej.

W sumie E30 owner pisał, że prawidłowym ustawieniem zapłonu można obniżyć zużycie lpg, ale jak to jest możliwe? To musi być coś z teorii względności, albo fali de Broglia? Tommo a jak myślisz, jak to jest możliwe, że po zwiększeniu stopnia sprężania wzrasta sprawność silnika? Nie wydaje Ci się, że wtedy tłok musi bardziej sprężyć mieszankę czyli wykonać więcej pracy? Więc jak to jest, jak myślisz? To chyba tak jak z tą turbiną w wydechu, która krztusi silnik spalinami. Bo skoro silnik musi stracić energię na sprężanie (suw sprężania) tak jak na rozpędzenie turbiny to chyba proste, że będzie mniej sprawny, co nie?
A do tego przecież zwiększa obciążenie termiczne silnika, bo im większe ciśnienie tym wyższa temperatura, no chyba, że pV nie równa się nRT. Więc znowu większe straty, jak przy tym nieszczęsnym turbo. A może dlatego właśnie przy turbo jest obniżany stopień sprężania w stosunku do wolnossaka? Może przez to, że obniży się stopień sprężania skompensuje się te straty, które generuje turbina? Wtedy wszyscy święci (łącznie z Newtonem) mieliby rację, że turbo i non turbo spalą dokładnie tyle samo. Co o tym wszystkim myślisz, bo ja to im więcej tu czytam tym więcej mam wątpliwości, już 10 stron o tym wszystkim. A co na to praktycy?

P.S. I jeszcze te diesle, taki wysoki stopień sprężania, a taka sprawność, ale w sumie teraz mają niższe stopnie sprężania i są sprawniejsze, coś w tym musi być. Może dlatego malak spalał mi tylko 4 litry benzyny w trasie? On nie miał wcale wysokiego stopnia sprężania, nawet na pełnym bucie łykał max 6 na autostradzie. A chłopaki jak rasowali malaki, doprężali to od razu każdy łykał więcej, nawet więcej niż polonez mojej prababci i żuk mojego dziadka. A jaki jest stopień sprężania w silniku wankla? Pewnie wysoki skoro tyle palą.

Nie mogę się doczekać powstania polskiego zespołu w F1. Nas nie dogonią!
A tak na serio, to przyjmie mnie ktoś na praktyki? Proszę.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Fri, 01 Aug 2014 - 15:28
Post #188


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





Serio nie spodziewałem się takiego poziomu po forum o takim profilu. Fizyka powinna być chyba obowiązkowa na maturze. Silnik turbodoładowany jest sprawniejszy czyli traci mniej energii wytworzonej przy spalaniu paliwa - i tyle. Tak jak pisze MiP - to jest prawda znana od laaaaaat i wszyscy tutaj powinni to wiedzieć. Wywody o obrotach, afrach, porównywaniu różnych silników i tak dalej nie mają sensu bo nie zmienią tego faktu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 01 Aug 2014 - 17:23
Post #189


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





ile% jest sprawniejszy? dobrym przykładem jest fiat coupe z silnikiem 2.0, są to bliźniacze konstrukcje tylko jeden ma turbo a drugi jest wolnossący
kto zgadnie ile więcej pali turbo podczas tej samej trasy jeden za drugim? obydwa tak samo sprawne z katami bez żadnej ingerencji w mechanike.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 01 Aug 2014 - 18:25
Post #190


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Ile razy pisałem, że warunkiem jest pełne otwarcie przepustnicy? 2, 3, 5, 10? Ile razy mam jeszcze napisać? Ta dyskusja jest tak rzeczowa.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 01 Aug 2014 - 22:06
Post #191


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Jaqo @ Fri, 01 Aug 2014 - 15:28) *
Serio nie spodziewałem się takiego poziomu po forum o takim profilu. Fizyka powinna być chyba obowiązkowa na maturze. Silnik turbodoładowany jest sprawniejszy czyli traci mniej energii wytworzonej przy spalaniu paliwa - i tyle. Tak jak pisze MiP - to jest prawda znana od laaaaaat i wszyscy tutaj powinni to wiedzieć. Wywody o obrotach, afrach, porównywaniu różnych silników i tak dalej nie mają sensu bo nie zmienią tego faktu.


Wlasnie takie posty najmniej wnosza do tematu. Piszesz ogolnikami i zamiast ukierunkowac temat, to wbijasz kij w mrowisko. Stwierdzenia "prawda znana od lat" sa przydatne, jak nie ma sie na to dowodow.
Znalazlbys lepiej jakies opracowania, ktore popra twierdzenia MiP i wtedy moznaby dyskusje zamknac.
Ja natknalem sie na ciekawe opracowanie i wykresy BSFC 2.0 kompresor. Wyglada bardzo interesujaco i pokazuje, gdize mozna jeszcze uzyskac wiecej sprawnosci z turbo (polaczenie turbo i kompresora)

http://digitool.library.colostate.edu///ex...S8yMDY3MTg=.pdf


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 01 Aug 2014 - 23:45
Post #192


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Im wyższy stopień sprężania, tym więcej energii uzyskanej z tej samej dawki ładunku. Czyli sprawność energetyczna wyższa. Diesle mają wyższą sprawność dzięki właśnie wysokiemu stopniu sprężania.



Silnik tubro musi mieć niższy stopień sprężania z wiadomych względów. I ta cecha silnika wpływa niekorzystnie na jego sprawność, kiedy nie pracuje turbosprężarka. Dlatego też silniki turbodoładowane nawet na podciśnieniu są bardziej paliwożerne od analogicznego silnika wolnossącego. Wniosek jest taki. Im dłużej silnik turbo znajduje się w stanie optymalnego doładowania, tym lepszą ma efektywność.





--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 02 Aug 2014 - 07:44
Post #193


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





no co Ty? przecież zartowalem, tego serio nie widać?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 02 Aug 2014 - 09:09
Post #194


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





spoko, wyczułem nutkę sarkazmu smile.gif


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 02 Aug 2014 - 16:10
Post #195


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 01 Aug 2014 - 18:25) *
Ile razy pisałem, że warunkiem jest pełne otwarcie przepustnicy? 2, 3, 5, 10? Ile razy mam jeszcze napisać? Ta dyskusja jest tak rzeczowa.


A mi się wydaje ze większą sprawność silnik turbo uzyskuje wmomecie gdy podciśnienie przechodzi w nadciśnienie. Może bardziej precyzyjnie, w momencie gdy turbo powoduje to iż silnik nie musi sam walczyć z ssaniem i napełnianie cylindrów.

Może coś przegapiłem, ale dlaczego tylko WOT?


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 02 Aug 2014 - 16:21
Post #196


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Dlatego że naturalne jest to iż mniejszy pojemnościowo silnik turbo, w niskich i średnich obrotach, spali mniej od większego odpowiednika o tej samej mocy, tylko wolnossącego.

A przy WOT już nie jest to takie jasne, przynajmniej jeśli chodzi o mnie. Jestem przekonany że spali podobnie, jak nie więcej.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 02 Aug 2014 - 16:41
Post #197


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





No tak, masz rację, ale efektywność a spalanie to osobny temat.


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 02 Aug 2014 - 23:36
Post #198


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Artix, efektywność jest zależna, tak samo jak spalanie smile.gif Efektywność zależna jest od przebiegu momentu oraz sposobu przeniesienia tego momentu na drogę (stąd co raz większa ilość biegów w skrzyniach itp). Spalanie już jest zależne od wielu więcej czynników smile.gif A najbardziej od człowieka - czyli stylu jazdy. Dlatego temat został "okrojony" do 200KM NA vs. 200KM Turbo @ WOT.

Wiadome jest że silnik 1.4T przy częściowych obciążeniach nadal działa jak silnik 1.4, bo nie wchodzi w boost, lub delikatnie wskakuje w nadciśnienie. Natomiast silnik 2.0 w każdych obrotach jest silnikiem 2.0 smile.gif Ale walnij WOT takim 1.4tsi na piątym biegu od 1500obr/min a takim k20, i do odciny i przeleć godzinę na V-max. Tsi może i lepiej pojedzie od dołu ale jakim kosztem?? smile.gif Jedni powiedzą że jest "sprawniejszy", ja powiem że jest dobrym produktem marketingowym smile.gif Czyli kiedy się chce będzie oszczędny, a kiedy się chce będzie szybki, przy czym te dwie rzeczy nigdy ze sobą nie zagrają, co pokazuje Jackkpl. Pomimo materiałów marketingowych, oraz o analizach dieslach i F1 z uczelni w trynidadzie od MIP.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 03 Aug 2014 - 12:02
Post #199


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





Efektywność nie jest zależna, jest stała, to konstrukcja silnika narzuca z góry.


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 04 Aug 2014 - 11:24
Post #200


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Artix przymykając przepustnicę zmniejszasz sprawność turbiny. Stosunek korzyści (dmuchane powietrze) do strat (opory przepływu spalin) maleje.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Stron V  « < 8 9 10 11 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 11:42