![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#161
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
MadeInPoland, Tommo, Mazda 2 1.3 mojej mamy pali 7l/100km w trasie, co mam zrobić, żeby spalanie było mniejsze? Założyć turbo i dmuchnąć tak, żeby było ponad 200KM? Niech mamie zrobią swapa na coś takiego: http://www.opel.pl/poznaj-opla/o-oplu/opel...k-1-0-sidi.html nie powinien spalić więcej niż 4 litry ![]() ![]() -------------------- A110S
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#162
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Zaszczepić 1.9 TDI 100 km z fabi
![]() ![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#163
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Zaszczepić 1.9 TDI 100 km z fabi ![]() ![]() 200 to chyba z wiatrem. A te 7 przy 180 to znowu jakies bajki i urban legend http://bioage.typepad.com/.shared/image.ht...d/autobild1.png Wszystkie diesele przy 120mph (kolo 200km/h) maja ponizje 20MPG , czyli powyzej 12l/100. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#164
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 March 2014 ![]() |
Takie porównywanie spalania to niezła bzdura.
Napiszę tyle : Łódź > Gdynia > jadę pustym autem w nocy, cały czas autostrada, prędkości do 130km/h - nie śpieszę się w Gdyni pakuję auto, pakuję ludzi i wracam do Łodzi w dzień, jest większy ruch oraz ja się śpieszę - prędkości do 160km/h W pierwszą stronę spaliłem 1/2 baka i dolałem do pełna a w drugą stronę 1/3 baka. To samo auto, ten sam kierowca, ten sam dzień. Nie są to wskaźnikowe odczucia, bo i tu i tu dolewałem do pełna. Była różnica na 340 km, ponad 10 litrów paliwa na korzyść auta załadowanego i jadącego szybciej.... jak to tłumaczyć? tym, że z Gdyni do Łodzi jest z górki? |
|
|
![]()
Post
#165
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
jak to tłumaczyć? baka - co to za jesnostka objętości i jak sie ma do popularnego litra? nie słyszałem o takiej, jakieś naleciałości wschodnie? mongolia? ![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#166
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Odpowiedź zawiera nawet wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Baka_(word) Sorry, nie mogłem się powstrzymać ![]() |
|
|
![]()
Post
#167
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
baka - może chodzi o bakanie? 1/3 baka może chodziło o 1/3 jointa? A z powrotem nabakał się 1/2 jointa?
![]() malyfiat125p - piszemy 1/3 baku a nie baka ![]() jackpl - jesteś pewien, że wszystkie diesle przy 200 kmh palą powyżej 12 l? |
|
|
![]()
Post
#168
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Nie zaczynajcie o spalaniu diesli przy niemieckich predkosciach autostradowych, bo to z reguly generuje najbardziej zenujace dyskusje w historii for samochodowych, z ktorych zasadniczo wynika, ze TDI to w sumie produkuje paliwo
![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#169
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
baka - co to za jesnostka objętości i jak sie ma do popularnego litra? nie słyszałem o takiej, jakieś naleciałości wschodnie? mongolia? ![]() I że niby ja Tu obrażam ?? ![]() Diesel i spalanie to inna bajka, w ogóle diesel to "dziwny" silnik bo jak silnik w ogóle może pracować na stuku od momentu zakręcenia rozrusznikiem po zgaszenie ![]() ![]() ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#170
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
no i się rozmieniliście na drobne i jesteście z wnioskami coraz bardziej w la pupię.
9 stron dysputy i brak konstruktywnych wniosków. Na razie zrozumiałem że "to różnie bywa"... ale zarrra.. to już było. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#171
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Pal licho, który silnik więcej wachy wciągnie. Jak ktoś się uprze to na yt znajdzie vette 6.0 która spali mniej baka od Roomsztyka 1.4TDI
![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#172
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Ale prosze Was, nie opowiadajcie już tych bajek, że silnik musi napompować turbo spalinami. Pewnie - przecież pisałem że uwierzyłem Wam że to perpetuum mobile ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#173
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
200 to chyba z wiatrem. A te 7 przy 180 to znowu jakies bajki i urban legend http://bioage.typepad.com/.shared/image.ht...d/autobild1.png Wszystkie diesele przy 120mph (kolo 200km/h) maja ponizje 20MPG , czyli powyzej 12l/100. Zatankowałem przejechałem 400 zatankowałem podzieliłem na 4. Jak nie umiesz jeździć szybko i oszczędnie nie moja wina. To ,że jadę 180 nie oznacza ,ze pedał jest w podłodze. Otóż nie; ledwo go muskam ![]() Ps Fabia po wirusie z palca na parkingu prędkości licznikowe. V-max 200. Przed wirusem 190. -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#174
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
E30 owner mam pytanie do Ciebie.
Czy nagrzewnica samochodowa obciąża silnik? -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#175
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Tak tak, kombinuj dalej i szukaj dziury w całym ... Podaj dane z przepływomierza oraz lambdę przy obrotach mocy max przy WOT to zobaczysz ile pali NA i silnik T o tej samej mocy. Na cholerę to pisać o technologii f1, obrotach użytecznych autostradowych, wynikach laboratoryjnych spalania diesli z MIT
![]() I wtedy udowodnisz mi że się mylę, lub że się nie mylę ... Za waszą radą poszedłem po pomoc, lecz Jangcy z tybetu i wróżbita Maciej rozłożyli karty i ręce niestety ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#176
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
Kurna, 9 stron pitolenia, doktoryzowania i udowadniania sobie swoich racji. Wszystko to po to, aby odpowiedzieć na pytanie, które auto mniej spali. Już na drugiej stronie Wombat wyłożył to łopatologicznie, ale Wy wchodzicie w coraz większe szczegóły. Spróbuje jeszcze prościej (choć cytując klasyka, "każdy kolejny wzór spowoduje, że kolejne 50% czytających przestanie rozumieć co czyta"):
Po pierwsze - 2 zasada dynamiki Newtona: aby w danych warunkach rozpędzić ciało o masie m do prędkości v w czasie t (przyspieszenie a), potrzebna jest siła F. Chciałbym tu zauważyć, iż zapisując to prawo Newton nie rozpatrywał czy m to Passat B7 2.0TDi CR, czy może raczej Corvette Z06 V8 LT4. Jeżeli ważą tyle samo to potrzebują tej samej siły. Amen nr1. Po drugie - moc P jest iloczynem siły F i prędkości V. Znów nie ma tu niczego o pojemności, marce auta, turbosprężarce czy innym tarciu. Amen nr 2. Wniosek: w czystej teorii, 2 auta o tej samej masie potrzebują tyle samo mocy aby rozpędzić sie do tej samej prędkości w tym samym czasie. Oznacza to, że jak Corvette stanie na kresce z Paskiem i przejadą ćwiartkę idealnie w tym samym czasie nie wyprzedzając się po drodze, to użyją tyle samo mocy - ergo zużyją tyle samo energii - ergo zużyją tyle samo paliwa (uwzględniając różnice w kaloryczności). Amen nr 3. Teraz od Was zależy, jak bardzo chcecie to komplikować wchodząc w dysputę o różnicy w sprawnościach silników, sposobach zasilania silników, wartości energetycznej paliw, szerokości opon, współczynnikach Cx, ciśnieniu i temperaturze powietrza, stratach napędu, lepkości oleju, sile Coriolisa itp. Każda dodatkowa zmienna oddali Was od porozumienia. Innymi słowy, nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na postawione na początku pytanie, bo zbyt dużo w nim niewiadomych oraz zmiennych. |
|
|
![]()
Post
#177
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
pieszy - Wombat rzeczywiście wyłozył trafnie i prosto przedmiot sporu.
Natomiast z Twoim wnioskiem nie moge sie zgodzić bo: jeden silnik i drugi wygeneruje tyle samo mocy, tyle samo energii itp. ale jeden z silników będzie miał inna sprawnośc niz drugi i dlatego mogą zuzyc inne ilości takiego samego paliwa aby wygenerowac tą moc czyli wykonać taka samą prace. i stosunek paliwa do powietrza w tych dwóch silnikach nie ma znaczenia , poniewaz silnik na ubozszej mieszance poprzez swoją nizsza sprawność może zuzyc wiecej paliwa produkując 200 kM. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#178
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
A tak, słusznie (nie powinienem pisać postów w nocy
![]() (...)Wniosek: w czystej teorii, 2 auta o tej samej masie potrzebują tyle samo mocy aby rozpędzić sie do tej samej prędkości w tym samym czasie. Oznacza to, że jak Corvette stanie na kresce z Paskiem i przejadą ćwiartkę idealnie w tym samym czasie nie wyprzedzając się po drodze, to użyją tyle samo mocy - ergo zużyją tyle samo energii - ergo zużyją tyle samo paliwa (uwzględniając różnice w kaloryczności). Oczywiście zużyją tyle samo energi, ale nie tyle samo paliwa. Masz rację, że to jest kwestia sprawności.(...) Nadal jednak nie odpowiadał bym na pytanie z pierwszego posta opierając się o sprawność. Oczywiście teoretycznie tak powinno być, ale zbyt duże znaczenie mają tu wszystkie inne zmienne. |
|
|
![]()
Post
#179
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Kurna, 9 stron pitolenia... Pozwolę się nie zgodzić. Fakt, temat mocno dryfował i zbaczał z kierunku ale jest to zupełnie normalne i powszechne w dyskusjach for internetowych. Uważam że poruszany wątek jest ciekawy, zmusza do myślenia i zachęca do wertowania i pogłębiania wiedzy. Obaj z Made stwierdziliśmy zresztą, że spór wzbogacił naszą wiedzę i pogląd na ten temat. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#180
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
a ja pozwole sobie przypomniec ze to nie forum jazdy o kropelce, a wręcz przeciwnie
spali tyle ile sie wleje, a silnik tym lepszy im mocniejszy -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 11:42 |