Shoutbox 0 nowych PW 


11 Stron V  « < 7 8 9 10 11 >  
Reply to this topicStart new topic
> turbo/wolnossak - ta sama moc = takie samo spalanie?
Tommo
post Mon, 28 Jul 2014 - 13:36
Post #161


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(siewcu @ Sun, 27 Jul 2014 - 12:01) *
MadeInPoland, Tommo, Mazda 2 1.3 mojej mamy pali 7l/100km w trasie, co mam zrobić, żeby spalanie było mniejsze? Założyć turbo i dmuchnąć tak, żeby było ponad 200KM?

Niech mamie zrobią swapa na coś takiego:

http://www.opel.pl/poznaj-opla/o-oplu/opel...k-1-0-sidi.html

nie powinien spalić więcej niż 4 litry smile.gif wink.gif


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 28 Jul 2014 - 13:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
specu
post Tue, 29 Jul 2014 - 07:18
Post #162


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Zaszczepić 1.9 TDI 100 km z fabi wink.gif Ostatnio na trasie spaliłem nią 3.5l na 100, a przy prędkościach szybkich autostradowych 180-200 spaliła w 3 osoby 7l na 100 smile.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 29 Jul 2014 - 09:51
Post #163


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(specu @ Tue, 29 Jul 2014 - 07:18) *
Zaszczepić 1.9 TDI 100 km z fabi wink.gif Ostatnio na trasie spaliłem nią 3.5l na 100, a przy prędkościach szybkich autostradowych 180-200 spaliła w 3 osoby 7l na 100 smile.gif


200 to chyba z wiatrem. A te 7 przy 180 to znowu jakies bajki i urban legend

http://bioage.typepad.com/.shared/image.ht...d/autobild1.png
Wszystkie diesele przy 120mph (kolo 200km/h) maja ponizje 20MPG , czyli powyzej 12l/100.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malyfiat125p
post Tue, 29 Jul 2014 - 10:09
Post #164


Rookie
Dołączył: Sat, 01 March 2014





Takie porównywanie spalania to niezła bzdura.

Napiszę tyle :
Łódź > Gdynia > jadę pustym autem w nocy, cały czas autostrada, prędkości do 130km/h - nie śpieszę się
w Gdyni pakuję auto, pakuję ludzi i wracam do Łodzi w dzień, jest większy ruch oraz ja się śpieszę - prędkości do 160km/h

W pierwszą stronę spaliłem 1/2 baka i dolałem do pełna a w drugą stronę 1/3 baka.
To samo auto, ten sam kierowca, ten sam dzień. Nie są to wskaźnikowe odczucia, bo i tu i tu dolewałem do pełna. Była różnica na 340 km, ponad 10 litrów paliwa na korzyść auta załadowanego i jadącego szybciej....

jak to tłumaczyć? tym, że z Gdyni do Łodzi jest z górki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 29 Jul 2014 - 10:20
Post #165


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(malyfiat125p @ Tue, 29 Jul 2014 - 10:09) *
jak to tłumaczyć?

baka - co to za jesnostka objętości i jak sie ma do popularnego litra?
nie słyszałem o takiej, jakieś naleciałości wschodnie? mongolia?
wink.gif


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Tue, 29 Jul 2014 - 11:49
Post #166


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





Odpowiedź zawiera nawet wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Baka_(word)

Sorry, nie mogłem się powstrzymać wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 29 Jul 2014 - 11:52
Post #167


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





baka - może chodzi o bakanie? 1/3 baka może chodziło o 1/3 jointa? A z powrotem nabakał się 1/2 jointa?

wink.gif

malyfiat125p - piszemy 1/3 baku a nie baka smile.gif

jackpl - jesteś pewien, że wszystkie diesle przy 200 kmh palą powyżej 12 l?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Tue, 29 Jul 2014 - 12:23
Post #168


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Nie zaczynajcie o spalaniu diesli przy niemieckich predkosciach autostradowych, bo to z reguly generuje najbardziej zenujace dyskusje w historii for samochodowych, z ktorych zasadniczo wynika, ze TDI to w sumie produkuje paliwo smile.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 29 Jul 2014 - 12:53
Post #169


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(Tommo @ Tue, 29 Jul 2014 - 09:20) *
baka - co to za jesnostka objętości i jak sie ma do popularnego litra?
nie słyszałem o takiej, jakieś naleciałości wschodnie? mongolia?
wink.gif


I że niby ja Tu obrażam ?? smile.gif

Diesel i spalanie to inna bajka, w ogóle diesel to "dziwny" silnik bo jak silnik w ogóle może pracować na stuku od momentu zakręcenia rozrusznikiem po zgaszenie biggrin.gif Tutaj widać jaką rolę odgrywa rodzaj paliwa - to odnośnie spalania w F1 i paliwa w 90% praktycznie bazującego na toluenie - czyli kolejny przykład z "dupy" w tym temacie z waszej strony MIP smile.gif Żeby nie było dalej kłótni o mój wpis, spójrz dalej na kąt zapłonu co także ma niebagatelny wpływ na spalanie, bo dzięki niemu uzyskuje się odpowiedni wzrost ciśnienia spalania ... i milion innych różnic konstrukcyjnych dzięki którym można wykorzystać możliwości paliwa, aby osiągnąć założony cel - co zresztą widać po całym tym artykule smile.gif





--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 29 Jul 2014 - 12:59
Post #170


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





no i się rozmieniliście na drobne i jesteście z wnioskami coraz bardziej w la pupię.
9 stron dysputy i brak konstruktywnych wniosków. Na razie zrozumiałem że "to różnie bywa"... ale zarrra.. to już było.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 29 Jul 2014 - 13:15
Post #171


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Pal licho, który silnik więcej wachy wciągnie. Jak ktoś się uprze to na yt znajdzie vette 6.0 która spali mniej baka od Roomsztyka 1.4TDI biggrin.gif Ale prosze Was, nie opowiadajcie już tych bajek, że silnik musi napompować turbo spalinami.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 29 Jul 2014 - 13:39
Post #172


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(Tommo @ Tue, 29 Jul 2014 - 12:15) *
Ale prosze Was, nie opowiadajcie już tych bajek, że silnik musi napompować turbo spalinami.


Pewnie - przecież pisałem że uwierzyłem Wam że to perpetuum mobile smile.gif Więc nie rozumiem dlaczego wracasz do tematu??


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Tue, 29 Jul 2014 - 13:44
Post #173


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





CYTAT(jackkpl @ Tue, 29 Jul 2014 - 09:51) *
200 to chyba z wiatrem. A te 7 przy 180 to znowu jakies bajki i urban legend

http://bioage.typepad.com/.shared/image.ht...d/autobild1.png
Wszystkie diesele przy 120mph (kolo 200km/h) maja ponizje 20MPG , czyli powyzej 12l/100.


Zatankowałem przejechałem 400 zatankowałem podzieliłem na 4. Jak nie umiesz jeździć szybko i oszczędnie nie moja wina. To ,że jadę 180 nie oznacza ,ze pedał jest w podłodze. Otóż nie; ledwo go muskam laugh.gif
Ps Fabia po wirusie z palca na parkingu prędkości licznikowe. V-max 200. Przed wirusem 190.


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 29 Jul 2014 - 13:45
Post #174


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





E30 owner mam pytanie do Ciebie.
Czy nagrzewnica samochodowa obciąża silnik?


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 29 Jul 2014 - 13:53
Post #175


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Tak tak, kombinuj dalej i szukaj dziury w całym ... Podaj dane z przepływomierza oraz lambdę przy obrotach mocy max przy WOT to zobaczysz ile pali NA i silnik T o tej samej mocy. Na cholerę to pisać o technologii f1, obrotach użytecznych autostradowych, wynikach laboratoryjnych spalania diesli z MIT biggrin.gif

I wtedy udowodnisz mi że się mylę, lub że się nie mylę ... Za waszą radą poszedłem po pomoc, lecz Jangcy z tybetu i wróżbita Maciej rozłożyli karty i ręce niestety sad.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Thu, 31 Jul 2014 - 03:53
Post #176


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





Kurna, 9 stron pitolenia, doktoryzowania i udowadniania sobie swoich racji. Wszystko to po to, aby odpowiedzieć na pytanie, które auto mniej spali. Już na drugiej stronie Wombat wyłożył to łopatologicznie, ale Wy wchodzicie w coraz większe szczegóły. Spróbuje jeszcze prościej (choć cytując klasyka, "każdy kolejny wzór spowoduje, że kolejne 50% czytających przestanie rozumieć co czyta"):

Po pierwsze - 2 zasada dynamiki Newtona: aby w danych warunkach rozpędzić ciało o masie m do prędkości v w czasie t (przyspieszenie a), potrzebna jest siła F.
Chciałbym tu zauważyć, iż zapisując to prawo Newton nie rozpatrywał czy m to Passat B7 2.0TDi CR, czy może raczej Corvette Z06 V8 LT4. Jeżeli ważą tyle samo to potrzebują tej samej siły.
Amen nr1.

Po drugie - moc P jest iloczynem siły F i prędkości V.
Znów nie ma tu niczego o pojemności, marce auta, turbosprężarce czy innym tarciu.
Amen nr 2.

Wniosek: w czystej teorii, 2 auta o tej samej masie potrzebują tyle samo mocy aby rozpędzić sie do tej samej prędkości w tym samym czasie. Oznacza to, że jak Corvette stanie na kresce z Paskiem i przejadą ćwiartkę idealnie w tym samym czasie nie wyprzedzając się po drodze, to użyją tyle samo mocy - ergo zużyją tyle samo energii - ergo zużyją tyle samo paliwa (uwzględniając różnice w kaloryczności).
Amen nr 3.

Teraz od Was zależy, jak bardzo chcecie to komplikować wchodząc w dysputę o różnicy w sprawnościach silników, sposobach zasilania silników, wartości energetycznej paliw, szerokości opon, współczynnikach Cx, ciśnieniu i temperaturze powietrza, stratach napędu, lepkości oleju, sile Coriolisa itp. Każda dodatkowa zmienna oddali Was od porozumienia.
Innymi słowy, nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na postawione na początku pytanie, bo zbyt dużo w nim niewiadomych oraz zmiennych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Thu, 31 Jul 2014 - 08:34
Post #177


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





pieszy - Wombat rzeczywiście wyłozył trafnie i prosto przedmiot sporu.

Natomiast z Twoim wnioskiem nie moge sie zgodzić bo:
jeden silnik i drugi wygeneruje tyle samo mocy, tyle samo energii itp. ale jeden z silników będzie miał inna sprawnośc niz drugi i dlatego mogą zuzyc inne ilości takiego samego paliwa aby wygenerowac tą moc czyli wykonać taka samą prace.

i stosunek paliwa do powietrza w tych dwóch silnikach nie ma znaczenia , poniewaz silnik na ubozszej mieszance poprzez swoją nizsza sprawność może zuzyc wiecej paliwa produkując 200 kM.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Thu, 31 Jul 2014 - 09:10
Post #178


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





A tak, słusznie (nie powinienem pisać postów w nocy huh.gif ). Napisałem o jedno zdanie za dużo.
CYTAT(pieszy @ Thu, 31 Jul 2014 - 03:53) *
(...)Wniosek: w czystej teorii, 2 auta o tej samej masie potrzebują tyle samo mocy aby rozpędzić sie do tej samej prędkości w tym samym czasie. Oznacza to, że jak Corvette stanie na kresce z Paskiem i przejadą ćwiartkę idealnie w tym samym czasie nie wyprzedzając się po drodze, to użyją tyle samo mocy - ergo zużyją tyle samo energii - ergo zużyją tyle samo paliwa (uwzględniając różnice w kaloryczności).
(...)
Oczywiście zużyją tyle samo energi, ale nie tyle samo paliwa. Masz rację, że to jest kwestia sprawności.

Nadal jednak nie odpowiadał bym na pytanie z pierwszego posta opierając się o sprawność. Oczywiście teoretycznie tak powinno być, ale zbyt duże znaczenie mają tu wszystkie inne zmienne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 31 Jul 2014 - 09:42
Post #179


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(pieszy @ Thu, 31 Jul 2014 - 03:53) *
Kurna, 9 stron pitolenia...

Pozwolę się nie zgodzić. Fakt, temat mocno dryfował i zbaczał z kierunku ale jest to zupełnie normalne i powszechne w dyskusjach for internetowych. Uważam że poruszany wątek jest ciekawy, zmusza do myślenia i zachęca do wertowania i pogłębiania wiedzy. Obaj z Made stwierdziliśmy zresztą, że spór wzbogacił naszą wiedzę i pogląd na ten temat.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 31 Jul 2014 - 10:36
Post #180


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





a ja pozwole sobie przypomniec ze to nie forum jazdy o kropelce, a wręcz przeciwnie

spali tyle ile sie wleje, a silnik tym lepszy im mocniejszy


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Stron V  « < 7 8 9 10 11 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 11:42