![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Tez mam 4 tloczkowego stoptecha na tyle, nic mi sie nie blokuje. Z tym ze auto nie bebeszone. Ale wrazenie mam ze sporo brakuje aby zblokowac tyl.
Pewnie pompa abs robi swoje. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
ale masz stoptecha dedykowanego do przedniej osi ? mając ABS to cieżko zblokować
jak sie robi cały układ custom to nie ma tak łatwo, Albert wysyłał konfig do titlona zeby mu dobrali średnice pomp do pedalboxa jest mozliwość balansu juz na pedalboxie + korektor hydrauliczny ale jak widac jest to regulacja w niewielkim stopniu po prostu ten stoptech 330mm dedykowany na przód jest za mocny, zwłaszcza ze Albert znacznie odelzył tez tył moje auto bedzie podobnie ważyc i jak zapodałem 280mm na zacisku z S8 girling 43 bodajze to juz mi ludzie pisali że bedzie za mocny hamulec ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT I have gone through the calculations for your Audi. I'm afraid your rear calipers are oversized for your system. For the front I calculated a 13/16" bore (20.6mm. )For the rear I calculated a size of 1.4" (36.5mm) Unfortunately we don't make anything larger than a 28.6mm bore.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Nie zestaw jest dedykowany na tyl ale zacisk to st-40 a tarcza 345mm. Z przodu jest 355 i 6 tloczkow tez z stoptecha.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
To czy dany za isk sie sprawdzi zalezy od wielu czynnikow. Jednym z najważniejszych jest rozklad mas. U mnie jest okolo 60/40. Przy dochamowaniach zwieksza sie do 72% na przod. Taka mieszanka (bardzo lekki tyl sam w sobie) powoduje szybkie blokowanie sie tylnej tarczy.
Tam gdzie jest ABS z automatu mamy z glowy blokowanie kol. Jesli zestaw jest dedykowany na tyl to ma innej wielkosci tloczki niz na przod to jest podstawa ktora decyduje o sile dzialania zestawu przy wcisnieciu pedalu hamulca. Sa auta ktore maja np. 350 mm przod a tyl 330 mm i nie ma problemu. Tyle ze tam jest spora masa i sporo nasy z tylu oraz dobrany stosunek i sila zacisku przod vs tyl. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Raczej bedzie chodzic o mase tylu nie o wielkosc tloczkow. Sprawdze w wolnej chwili jaki maja dokladnie wymiar na pewno jedne wieksze drugie mniejsze.
U mnie rozklad masy 50/50 a auto ciezkie z abs. I zestaw p+t dedykowany do tego samochodu - hamuje to calkiem calkiem. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Dokladnie. Ktos to policzyl.
Ja sie wacham pomiedzy: 1. Rs2 tyl 4 tloczki, tarcza 300mm 2. Cayenne 955 tyl 4 tloczki, tarcza 330mm Czy ktos ma zacisk z Cayenne by podac srednice tloczkow? -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
chodzi i o mase i o wielkosc zacisku i powierzchnie klocków
w Audi przewaznie tarcze i klocki (zaciski) tylnie sa duzo mniejsze niz np w rwd BMW w Porsche przednie zaciski ze starszego modelu czasem sa tylnimi zaciskami w nowszym ale Porsche juz całkiem wyjątkowo ma mocna dociązony tył są auta które mają jednakowa srednice tarcz przód tył - chyba tak maja toyoty nowe ale tarcza na tyle nie jest wentylowana i jest malutki klocek czyli wszystkie te aspekty są wazne - obciązenie tylnej osi i bezwładność połosi itd - srednica tarczy - wielkość klocków (powierzchnia) i siła zacisku moim zdaniem to 330mmm moze zostac tylko trzeba dac zacisk o mniejszych klockach w ogole dobrze Albert zrobiłeś ze wziałeś tarcze OEM z tyłu bo one są lżejsze (mniejsz grubość) i powierzchnia robocza tarczy jest wąska pod mały klocek zaciski tylne z touaraga, cayenne sa tanie jak barszcz wiec mozna sie pomeczyc z adapterem ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
wymiary klocka tez sie liczą
tłoczki w 4 tłoku na przodzie cayenne / toureg mają 4x44mm - tak dla porównania -------------------- |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
wymiary klocka tez sie liczą Tak zdaje sobie sprawe ![]() Niemniej podstawowym parametrem ktory potem definiuje sile dosicku hamulca sa tloczki na ktorego odzialywuje plyn hamulcowy. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 16 August 2006 Skąd: Starachowice ![]() |
wymiary klocka tez sie liczą... Nie - wymiary klocka się nie liczą jeżeli rozmawiamy o momencie hamującym jaki klocek jest w stanie wytworzyć przy danej sile nacisku - pozwolę sobie wtrącić bo widzę, że już któryś raz to powtarzasz, a jest to niezgodne z rzeczywistością ![]() Wymiary okładzin mają wpływ tylko i wyłącznie na trwałość klocka. Pozdrawiam. -------------------- 2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32 1997 E36 M3 S62B50 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
No troche to chyba bez sensu, tarcza 355 klocek 41 mm, tarcza 355 klocek 31mm i co przy takiej samej wielkosci tloczkow twierdzisz ze nie bedzie roznicy ?
Dla sportowych klockow mozna znalesc informacje ile cm2 klocka przylega do tarczy, chyba nie bez potrzeby. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
No troche to chyba bez sensu, tarcza 355 klocek 41 mm, tarcza 355 klocek 31mm i co przy takiej samej wielkosci tloczkow twierdzisz ze nie bedzie roznicy ? Dla sportowych klockow mozna znalesc informacje ile cm2 klocka przylega do tarczy, chyba nie bez potrzeby. Tak fizyka 1 klasa gimnazjum się kłania. Jeśli chodzi o siłę hamowania bezpośrednio różnicy nie będzie. Trwałość, pojemność cieplna - owszem |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
To co rozmiar opony tez nie ma znaczenia? bo sila hamowania jest zawsze taka sama ?
Klocek ktory przylega na 20 cm2 do tarczy bedzie hamowal tak samo jak ten ktory lapie na 40cm2 ? Ciekawe jak chcial by zblokowac slicka na duzej predkosci czy poszlo by tak samo w obu przypadkach. Jakos watpie. Evo 9 ma np z przodu 4 tloczki i dosc szerokie klocki to samo jest w sti. Duzo osob przy tym zostaje a zmienia tylko kolcki i tarcze na jakies sensowne i zestaw sobie radzi calkiem calkiem. Czyli co wytne katowka pol materialu klocka z tylu i bedzie on hamowal dalej tak samo ?? -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Wojtek bankowo nie, koledze się chyba pomyliło
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
To co rozmiar opony tez nie ma znaczenia? bo sila hamowania jest zawsze taka sama ? Klocek ktory przylega na 20 cm2 do tarczy bedzie hamowal tak samo jak ten ktory lapie na 40cm2 ? Ciekawe jak chcial by zblokowac slicka na duzej predkosci czy poszlo by tak samo w obu przypadkach. Jakos watpie. Evo 9 ma np z przodu 4 tloczki i dosc szerokie klocki to samo jest w sti. Duzo osob przy tym zostaje a zmienia tylko kolcki i tarcze na jakies sensowne i zestaw sobie radzi calkiem calkiem. Czyli co wytne katowka pol materialu klocka z tylu i bedzie on hamowal dalej tak samo ?? nawet jak byś sobie zrobił zacisk z klockami dookoła tarczy to i tak nie zmienisz nic poza wydłużeniem życia układu. jak zwiększasz powierzchnie klocka to zmniejszasz nacisk jednostkowy na cm kwadratowy a co za tym idzie zmniejszasz tarcie jednostkowe więc i moment hamujący z tego cm kwadratowego . owszem do większej powierzchni klocka można zastosować większą siłe nacisku bez obawy jego uszkodzenia i zwiększyć tym samym siłe hamowania ale przecież nie o tym mowa. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Gdyby klocek miał znaczenie to Tilton przy doborze siłowników do pedałów także o to pytał.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 16 August 2006 Skąd: Starachowice ![]() |
Wojtek bankowo nie, koledze się chyba pomyliło Nie nie pomyliło sie - mnie czy Jago nie musicie Panowie wierzyć ale na prawdę nie jest trudno dotrzeć do tych informacji z innych bardziej "naukowych" i "wiarygodnych" źródeł - czy to google czy książka do fizyki z gimnazjum ![]() Pozdrawiam -------------------- 2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32 1997 E36 M3 S62B50 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
nawet jak byś sobie zrobił zacisk z klockami dookoła tarczy to i tak nie zmienisz nic poza wydłużeniem życia układu. jak zwiększasz powierzchnie klocka to zmniejszasz nacisk jednostkowy na cm kwadratowy a co za tym idzie zmniejszasz tarcie jednostkowe więc i moment hamujący z tego cm kwadratowego . owszem do większej powierzchni klocka można zastosować większą siłe nacisku bez obawy jego uszkodzenia i zwiększyć tym samym siłe hamowania ale przecież nie o tym mowa. Może nawet wydłużyć drogę hamowania bo tak duża ilość klocków nie będzie w stania osiągnąć optymalnej temperatury pracy ![]() Mnóstwo ludzi naiwnie wierzy w prostą zależnoś, że im większy hamulec, tym większa siła hamowania. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Nie nie pomyliło sie - mnie czy Jago nie musicie Panowie wierzyć ale na prawdę nie jest trudno dotrzeć do tych informacji z innych bardziej "naukowych" i "wiarygodnych" źródeł - czy to google czy książka do fizyki z gimnazjum ![]() Pozdrawiam Czy współczynnik tarcia jest liniowy i nie zależny od nacisku? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 13:54 |