Shoutbox 0 nowych PW 


11 Stron V  « < 8 9 10 11 >  
Reply to this topicStart new topic
> Problemy polskiej ćwiartki, Sponsorzy, kamery
Marlon
post Thu, 03 Jul 2014 - 12:23
Post #181


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Starty "seryjnych" samochodów jeżdżących 16-18 sekund są nudne jak flaki z olejem. O popularności sportu świadczy nie tylko liczba zawodników, ale też widzów, którzy oczekują ognia, dymu i wynalazków.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 03 Jul 2014 - 12:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
E30 owner
post Thu, 03 Jul 2014 - 12:33
Post #182


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





"ognia, dymu i wynalazków" Oraz jak pojadą ich koledzy którzy odważą się wreszcie wystartować - kij ma dwa końce Marlon. Tak jak pisałem wcześniej - ile można patrzeć na wyścig w którym z góry wiadomo kto wygra jeśli chodzi o widzów jako całość. Ale z tego co zauważycie widzowie głównie składają się z grup znajomych. Tworząc klasę "flaki z olejem" zaszczepiasz w nich rywalizację, więc z ciekawości przyjdą zobaczyć jak bezspornie się mierzą między sobą w danej klasie.

Tak było z początku SSS jak mój brat startował, Rufi i reszta paczki. Później wkroczyła zasada "im więcej wpompujesz waluty tym pewniej wygrasz" i zaczęli się wykruszać zawodnicy, a z nimi atrakcyjność. No jeszcze VTG i reszta ekstraklasy podtrzymała widowiskowość - ale nie popularność, bardziej utwierdzali spojrzenie na temat 1/4 jako "trzeba mieć w cholerę hajsu żeby wystartować" nie mówiąc o wygrywaniu. Efekty jakie mamy tego podejścia do 1/4, oraz do regulaminu "jak najniższą linią oporu, bo jeszcze ktoś nie zrozumie, bo jeszcze nikt nie przyjedzie" - czyli ze strachu czy z lenistwa, widać dziś smile.gif

EDIT: jeszcze co do tych wynalazków - gdyby jeszcze była ich liczba odpowiednia i zróżnicowana mocno to ok. Można by myśleć o ligach jak wcześniej ktoś napisał. Ale tych wynalazków jest niewiele, to raz, dwa te wynalazki WYMAGAJĄ odpowiedniego przygotowania aby pojechać. Inaczej wiecznie będzie wysłuchiwane o braku trakcji ble ble. Braku pieniędzy by stworzyć tą trakcję, liczenie jeden na drugiego, na rząd itd. W końcu wszystko padnie, pozostanie ulica, "wywiady" dla TVN przez pośrednictwo adwokata/prokuratora, i dziwienie się że policja szkaluje ludzi ... Plus eventy jak vag racing, sss (kiedyś) które powstaną by urosnąć i po dwóch, trzech sezonach paść bo samochody wyprzedzą technicznie organizację (jak miało to miejsce przy sss) i znów będzie temat za 5 lat na SR.PL "ratujmy polską ćwiartkę" ....


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Thu, 03 Jul 2014 - 12:41
Post #183


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT(E30 owner @ Thu, 03 Jul 2014 - 12:33) *
Oraz jak pojadą ich koledzy którzy odważą się wreszcie wystartować - kij ma dwa końce Marlon. Tak jak pisałem wcześniej - ile można patrzeć na wyścig w którym z góry wiadomo kto wygra jeśli chodzi o widzów jako całość. Ale z tego co zauważycie widzowie głównie składają się z grup znajomych. Tworząc klasę "flaki z olejem" zaszczepiasz w nich rywalizację, więc z ciekawości przyjdą zobaczyć jak bezspornie się mierzą między sobą w danej klasie.


Też prawda, myślę czy by tego nie dało się zaplanować w harmonogramie - klasy "nudne" łącznie z finałami jeżdżą od rana, a "dragi" startują około 14-tej.
Tylko, że wiecie jak zwykle jest z harmonogramem... powstaje na bieżąco z uwagi na frekwencję, pogodę, wydarzenia na torze typu awarie itp


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Thu, 03 Jul 2014 - 12:50
Post #184


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





To już kwestia zrobienia dobrego researchu - czyli ostatnie szlify przed organizacją samych zawodów. Wiadomo będzie jak to poukładać, czy rozbić zawody na dwa dni itp. Do tego przydadzą się inne fora poświęcone konkretnym producentom samochodów. Zbierałyby zapisy chętnych itp. przesyłały do "centrali" i wtedy by się myślało.

Żeby to działało na prawdę trzeba to zrobić z rozmachem, i z początku główne bazując na dobrych chęciach żeby się rozbujało. I tak każda organizacja zbierała zgłoszenia na podstawie deklaracji internetowych potwierdzonych wpłatami na konto wpisowego.

Jak się rozreklamujesz po forach, wciągniesz je w to jak pisałem wcześniej, to będzie sukces murowany bo trafisz w 99% w target w jaki chcesz. Poza tym fora też będą miały w tym interes a nic ich to nie będzie kosztowało praktycznie.

EDIT: I przyciągniesz widza który będzie w dużej mierze rozumiał o co chodzi, a nie mietka z rodzinką który przyjdzie bo nie ma co robić lub zabłądził i zrobi "antyreklamę" bo nic nie zrozumie. To też jest mega ważne.

EDIT 2: Nie mam pomysłu tylko jak do Was dotrzeć żebyście to ogarnęli że tak trzeba. Może w ten sposób - są dużo nudniejsze "zawody" czy spoty, na przykład stance, przecież tam nic się nie dzieje a jest w miarę popularne, i ludzie na to jeżdżą i się jarają tym. Są ładne filmidła na yt. A główną atrakcją jest podziwianie efektu jaki dała ilość warstw klaru, ilość godzin spędzonych na polerce i kilogramy chromu i złota na śrubkach ... Tylko jest to tak pomyślane organizacyjnie że jest atrakcyjne dla ludzi - z 1/4 jest podobnie. Ale że organizacja leży na poziomie ziemi to jak sport ma być wyżej tego poziomu?? NAwet gdyby postawić na starcie wahadłowiec NASA ...

Mówicie o atrakcjach jak rocket car - był raz drug i piąty, aż wszyscy w koło zaczęli narzekać "znów rocket car, przydałoby się co innego" to samo ze stuntem motocyklowym itd. Wszystko było przerabiane z takich "atrakcji", łączenie imprez ... nic nie zdało egzaminu w stopniu zadowalającym.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Thu, 03 Jul 2014 - 12:54
Post #185


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





CYTAT(E30 owner @ Thu, 03 Jul 2014 - 12:33) *
te wynalazki WYMAGAJĄ odpowiedniego przygotowania aby pojechać. Inaczej wiecznie będzie wysłuchiwane o braku trakcji ble ble. Braku pieniędzy by stworzyć tą trakcję,


Już daj se siana z tą trakcją i tak wiadomo ,że ja najwięcej na nią narzekam wink.gif (prawdopodobnie u mnie najtrudniej ja uzyskać bo kasa biggrin.gif waga moc itp. 0 jedynkowość gazu)

CYTAT(Marlon @ Thu, 03 Jul 2014 - 12:41) *
Też prawda, myślę czy by tego nie dało się zaplanować w harmonogramie - klasy "nudne" łącznie z finałami jeżdżą od rana, a "dragi" startują około 14-tej.
Tylko, że wiecie jak zwykle jest z harmonogramem... powstaje na bieżąco z uwagi na frekwencję, pogodę, wydarzenia na torze typu awarie itp

+1

Zawsze o to postulowałem żebym mógł przyjechać dragiem później bo się zrywam na 8 bez sensu , a jadę o 15.


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Thu, 03 Jul 2014 - 13:01
Post #186


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT(E30 owner @ Thu, 03 Jul 2014 - 12:50) *
To już kwestia zrobienia dobrego researchu - czyli ostatnie szlify przed organizacją samych zawodów. Wiadomo będzie jak to poukładać, czy rozbić zawody na dwa dni itp.


Dwudniowe zawody są świetne, ale cała idea rozbija się w zderzeniu z kosztami, które dla dwudniowej imprezy są podwójne, a przychody są takie same jak z jednodniowej.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Thu, 03 Jul 2014 - 13:05
Post #187


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Na takiej zorganizowanej imprezie 1/4 nie da się zarobić, dlatego ten sport zamiera. A w PL na tym na czym nie da się zarobić mało komu się chce organizować. Żeby jeszcze był wysyp spory jakiś wynalazków i cudów własnoręcznej techniki to motywowałoby kogoś do organizowania takich imprez, była by podaż na popyt.
Ale w PL ile mamy takich szybszych aut które chcą przyjechać na imprezę i tam pokazać na co stać ich auto. Spora część ludzi posiada jakieś szybsze auta, ale woli sobie u siebie na wsi poupalać tyle ile chce, bo ma na miejscu. A na imprezę jechać to często kawał drogi trzeba jechać, a niech coś się wysra znowu to zaś trzeba naprawiać i kasę wykładać. Tak czy inaczej wszystko kręci się wokół kasy, możecie pisać co chcecie. Bo jakby komuś nie było szkoda na paliwo i miałby budżet na 3 takie silniki które ma pod maską to by się nie bał że mu się coś na imprezie wysra i by przyjechał.
Czemu w Kamieniu Automobil Klub Opolski nie ma żadnych zawodów w tym roku, bo wynajęcie lotniska jest coraz droższe, a właściciele takich objektów chcą coraz więcej za wynajem(tak jakby opuścili te parę złotych za wynajem, a tak to lotnisko stoi puste i tylko wiatr tam hula). A taki AKO nie będzie przecież do takiej imprezy dokładać.
W De jest coś takiego jak prestiż ścigania, bo firm tuningowych jest bardzo dużo i sporo z nich chce pokazać co zbudowało i tym samym zareklamować swoją wiedzę. Pojawia się rywalizacja między firmami tuningowymi, a jak jest rywalizacja to są emocje, a jak są emocje są kibice. A oglądanie seryjnego opla astrę to soorry ale mogę se na mieście obejrzeć jak ostrzej rusza ze świateł.
W PL świat tuningu wygląda niestety nieco inaczej jak w De i to zawsze będzie w mniejszej skali.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Thu, 03 Jul 2014 - 13:23
Post #188


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Dżordżyk, nie da się zarobić bo jeśli przyjeżdża 30 - 50 zawodników którzy mogą sobie jeździć do woli to ile z tego masz hajsu. Poza tym jak w każdym biznesie, jeśli liczysz że pierwsze zawody zwrócą nakład pracy, czasu to jest zwykłym naiwniakiem. Potwierdzi to każdy kto ma swój biznes.

Z tą imprezą dwu dniową to naturalne że jest jak Marlon piszesz. Najwyżej można wtedy zrobić więcej imprez jednodniowych - ale to zależy od obłożenia klas i czystej kalkulacji co się bardziej opłaca.

Ja uważam że popyt jest duży. Na pewno satysfakcjonujący, tylko nie ma gdzie się ścigać smile.gif Bo nie ma sensu stawać w zawodach z takim regulaminem jaki jest będąc w największej grupie ścigantów - czyli tych którzy mają jeden samochód do wszystkiego i wożą nim dupę, a nie ciągną nim lawetę z samochodem streetowym na zawody smile.gif

Jakby ktoś podłapał to co piszę, zrozumiał, chciałby to obgadać osobiście, to PW. Jestem spod Warszawy więc nawet i osobiście można się spotkać. Dla wiadomości - mogę pomóc nawet charytatywnie smile.gif



--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Thu, 03 Jul 2014 - 13:53
Post #189


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Dobrze gadasz. Wskazywałem wielokrotnie SSS-owi ,że w klasie street FWD latają auta pomieszane N/A I TURBO i dlatego nakłaniałem niedzielnych ścigantów, żeby zapisywali się do drag. Efekt w dragu mało bo się bali , w streecie również nie za wiele bo się bali.


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrówinhO
post Thu, 03 Jul 2014 - 14:22
Post #190


Forum Homee
Dołączył: Tue, 17 June 2008





Przecież ostatnio w Kamieniu Śląskim odbyły się zawody w ramach Automaster Show, a od czasu do czasu odbywają się różne imprezy typu np. SuperOes, lokalne podjeżdżawki, itd. Ba, Automaster Klub, który ma wizę PZM i dysponuje częścią terenów lotniska w Kamieniu Śląskim, ma w planach zorganizowanie cyklu zawodów w przyszłym sezonie oraz jedną imprezę na koniec sezonu. Fakt, dość mało osób przyjechało na ćwiartkę niecałe 2 tygodnie temu, ale myślę, że z czasem frekwencja będzie rosła i cykl zawodów w KŚ na stałe wpisze się w kalendarz imprez.

Wszędzie są różne cykle imprez, gdzie są różne regulaminy, wymagania, itd. Zawsze taka różnorodność cykli punktowanych urozmaica sezon, daje większe możliwości startów i zwiększa okazję do zdobycia większej ilości tytułów. Myślę, że punktowane cykle bardziej przyciągną na zawody, gdyż jest o co walczyć i jeśli ktoś chce powalczyć o jakieś tytuły, nie może pozwolić na odpuszczenie nawet jednej rundy, tym bardziej, jeśli rywalizacja będzie zacięta. Mamy Ultimate 1/4 GP, może będzie np. Automaster 1/4 Cup, być może ktoś jeszcze dojdzie. Jak przybędzie serii, to będzie więcej okazji do rywalizacji i walki o najwyższe laury i myślę, że o to chodzi w tej całej zabawie, obok zabawy i sprawdzenia swoich możliwości.

Myślę, że ludzie przychodzą na zawody po to, żeby oglądać najszybszych i gdybyśmy skupili się głównie na klasach ulicznych, czy też seryjnych, to taki widz znudziłby się i stwierdzi, że nie ma na co patrzeć i po prostu odjedzie do domu. Myślę, że trzeba rozwinąć wszystkie szczeble, zarówno Street, jak i Drag. Racja, Streety stanowią większość zawodów i często są szybsze od odpowiedników z klas Drag, ale dla tej drugiej grupy kibice przychodzą na zawody i wymagają, żeby pojawiły się szybkie auta, które są magnesem dla wszystkich i im więcej Dragów, tym lepsza rywalizacja, a co za tym idzie, większa frekwencja wśród widzów, jak i być może zawodników. Pewnie powiecie, że trzeba włożyć grube siano, żeby dorównać najlepszym. Racja, ale niektórzy dochodzą do tego latami i cierpliwie dążą do celu, stopniowo modyfikując swoje pojazdy. To jest już indywidualna sprawa, do której klasy chce się należeć, jaką ścieżkę się obierze. Pamiętajcie podstawową rzecz: ludzie przychodzą dla aut klasy Drag, ale o klasy Street też trzeba dbać, żeby miało to ręce i nogi.

Specu - co do klasy Street FWD, to mocno podłubany wolnossak może dać radę lekko zmodyfikowanemu pojazdowi turbodoładowanemu, ale sęk w tym, że mocna turbodoładowana ośka na starcie nie da szans nawet najszybszemu wolnossakowi. Co do wrześniowej/październikowej imprezy w KŚ, jest plan zrobienia klas Street FWD i Street FWD Turbo, żeby dać szanse słabszym na wykazanie się, ale może pojawić się ryzyko, że taki podział spowoduje słabszą frekwencję w poszczególnych klasach, ale właśnie klasa Street FWD była bardzo liczna jak na czerwcowe zawody.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Thu, 03 Jul 2014 - 14:24
Post #191


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Specu, ja nie mam nic przeciwko mieszaniu aut N/A i T, mało tego nawet nie miałbym nic przeciwko wrzuceniu FWD i RWD do jednego "wora". Tylko nie na zasadach jakie są teraz - bo teraz nawet jak zrobisz klasy RWD FWD AWD, podklasy N/A TURBO i jeszcze podklasy podklas ze wzgjędu na pojemność co 100ccm. A to wszystko w dwóch grupach DRAG i STREET (bez innych obostrzeń) To i tak będzie nadal :
A- mała frekwencja po jednym, lub dwóch sezonach ścigania - kwestia jak szybko wszyscy się poznają że to zawody tylko dla świecznika. I nie ważne w jakiej klasie się zarejestrujesz to i tak lepiej będzie na ulicy wśród takich fur "mniej więcej jak moja".
B - za małą frekwencją zawodników pójdzie mała frekwencja widzów. Bo skoro nie będą mieli kibicować - a zazwyczaj kibicuje się swoim, to po co im jechać?? A jeden zawodnik mniej to co najmniej 3 - 4 kibiców mniej (tyle pomieści w swoim samochodzie)

Więc poprzypominajcie sobie jak rozmawialiście ze swoimi znajomymi którzy "odpuścili" sobie, czy to starty czy kibicowanie. I wyciągnijcie z tego wnioski.

Mrówinho - to są początki "ćwierćmilowej bańki" - tak samo zaczynało SSS na bemowie na samym początku, tak samo Automaster zaczyna w KŚ. Tak samo będzie boom, i tak samo za dwa trzy sezony będzie frekwencja kilkudziesięciu aut i kasowanie klas ze względu na kilka aut startujących. Do tego masz kilku organizatorów, którzy nie mają żadnego odniesienia, regulaminowego i każdy sobie rzepkę skrobie tzn dmucha swoją "ćwierćmilową bańkę". Po co sobie utrudniać życie skoro schemat mamy opracowany, tylko za bardzo na skróty i dosadnie go zrzynacie (organizatorzy) zza kałuży.

Weźcie jeszcze pod uwagę jedno, w USA którym tak podpieracie swoje spojrzenie "trzeba robić zawody dla najszybszych bo ludzie to lubią", że w tym dużym kraju, każdy drag strip nie jest po to by ludziom pokazywać raz na rok TOPFUELE, tylko by zwykły pasjonat mógł z niego skorzystać, ponadto raz na jakiś czas, nie wiem czy to co weekend, czy raz w miesiącu/kwartał roku, są organizowane zawody - i to w klasach takich na jakie jest popyt (i to w oparciu o regulamin techniczny NHRA). A nie na jakie ma według organizatora ochotę patrzeć widownia. A widownia chce patrzeć na poczynania swoich kierowców głównie, i na pewno też na tych szybkich, więc zabierając "swoich" kierowców widowni zabierasz im część show. W stanach na pewno na jeden stan przypada jeden top fuel i jeden drag strip - pomyśl chciałoby się Tobie jechać obejrzeć na zawodach jednego top fuela?? Dobra dwa czy trzy ... jakie wpisowe musieliby uiścić żeby drag strip się utrzymał, itd itp.

A jeśli chodzi o polskę - puszczaj sobie co weekend przez kilka godzin na zmianę filmiki z youtube z przejazdami polskiej czołówki - ile razy wytrzymasz to oglądać?? Wiedząc że walnie znów 9, 10s i że każdego objedzie w klasie i znów będzie pierwszy ... 3 razy, 5 razy?? Pozostanie liczyć na kogoś kto wjedzie w sezon nowym projektem - a takie szybkie samochody jak zauważyłeś w polsce powstają latami, więc zaręczam Tobie znudzi się szybko taka formuła. I Automasterowi szybciej lub później wróżę los SSS niestety. Pomyśl jeszcze tak, mając samochód jaki masz wiedząc jakie startują w zawodach, chciałoby się Tobie wziąć udział w całym cyklu punktowanym ?? A gdybyś miał odniesienie w klasie takich samochodów jak Twoje i gwarancję że są poddane modyfikacjom jakie i Ty możesz zrobić, jakie są w Twoim zasięgu finansowym i technologicznym jeśli dłubiesz sam, to wtedy wziąłbyś udział w takim cyklu imprez ?? Odpowiedź według mnie jest oczywista.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrówinhO
post Thu, 03 Jul 2014 - 15:25
Post #192


Forum Homee
Dołączył: Tue, 17 June 2008





Wiem, może za bardzo się uniosłem, ale to tylko moje prywatne światopoglądowe spojrzenie, które może wielu osobom się nie spodobać, ze względu na polskie realia.

Co do klas, to już można się głowić, co zrobić, żeby frekwencja w klasach była zadowalająca. Kluczem do sukcesu jest ustalenie takich klas, które zapewnią zarówno w miarę równą rywalizację, jak i odpowiednio wysoką frekwencję. Jak widać, w naszym kraju jest o to dość trudno, stąd pewnie taka dyskusja.

Chciałbym w tym miejscu napisać kilka swoich osobistych przemyśleń na temat niektórych klas, które kiedyś cieszyły się dużą popularnością, ale mają teraz swoje chude lata:

Mini - widać, że coraz mniej aut ściga się w tej klasie, ale jest też spora grupa zapaleńców, która przerabia swoje auta pod tą klasę i z tego względu można by tą klasę zostawić.
Mini+ - też jest kryzys, choć teraz ciągną tą klasę Centa z Zabrza, kiedyś jak SSS robił tą klasę, dużo było chętnych, a w erze downsizingu nowych przerabianych aut pod tą klasę może przybywać, więc tu jest znak zapytania.
Diesel - w wydaniu Drag ta klasa praktycznie nie żyje, w ulicznym wydaniu ma się dobrze i jest sporo chętnych na zawodach.
RWD - tu jest problematyczna kwestia, czy jest sens rozdzielania na wolnossące i turbodoładowane, czy też połączenie w jedną klasę. Rozdzielenie wyrównuje szanse, ale frekwencja też dzieli się na dwa i wychodzi mizeria, natomiast połączenie powoduje fakt, iż wolnossaki nie mają szans i głównie startują auta turbodoładowane.

Co do szans cyklu Automastera, to czemu na starcie skreślacie szanse powodzenia, skoro SCS Club w tym roku robi cykl imprez, w których można zdobyć punkty do klasyfikacji generalnej? Równie dobrze można powiedzieć, że cykl Ultimate 1/4 GP może podzielić losy SSS, czego nie życzę. Zobaczymy, jak to wszystko wyjdzie w przyszłym sezonie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Thu, 03 Jul 2014 - 17:05
Post #193


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(MrówinhO @ Thu, 03 Jul 2014 - 14:25) *
Wiem, może za bardzo się uniosłem, ale to tylko moje prywatne światopoglądowe spojrzenie, które może wielu osobom się nie spodobać, ze względu na polskie realia.


Spoko, nie odebrałem tego jakoś źle co napisałeś smile.gif

CYTAT(MrówinhO @ Thu, 03 Jul 2014 - 14:25) *
Co do klas, to już można się głowić, co zrobić, żeby frekwencja w klasach była zadowalająca. Kluczem do sukcesu jest ustalenie takich klas, które zapewnią zarówno w miarę równą rywalizację, jak i odpowiednio wysoką frekwencję. Jak widać, w naszym kraju jest o to dość trudno, stąd pewnie taka dyskusja.


Cała ta dyskusja jest o to że są ludzie którzy chcą się ścigać ale nie widzą sensu ścigać się według reguł które panują w naszym kraju. A reguły to klasy których regulamin jest do bani totalnie, bo nie ma żadnego regulaminu. Jest PODZIAŁ. Zauważ od kiedy są organizowane u nas wyścigi są organizowane według PODZIAŁU, i każdy tutaj kombinuje i proponuje nowe PODZIAŁY nie REGULAMINY. To że są dwie grupy DRAG i STREET to żaden regulamin tylko podział główny. Dalej jest znów podział na FWD RWD i AWD. I dalej znów jest podział na N/A i doładowane. Jedyna wzmianka regulaminowa, to żeby odróżnić street od drag to to że street musi mieć wnętrze - reszta to wolna amerykanka, bo co nie jest zabronione to jest dozwolone. I jak tu zrobić równą rywalizację, gdy są podziały nie ma reguł??

CYTAT(MrówinhO @ Thu, 03 Jul 2014 - 14:25) *
Chciałbym w tym miejscu napisać kilka swoich osobistych przemyśleń na temat niektórych klas, które kiedyś cieszyły się dużą popularnością, ale mają teraz swoje chude lata:

Mini - widać, że coraz mniej aut ściga się w tej klasie, ale jest też spora grupa zapaleńców, która przerabia swoje auta pod tą klasę i z tego względu można by tą klasę zostawić.
Mini+ - też jest kryzys, choć teraz ciągną tą klasę Centa z Zabrza, kiedyś jak SSS robił tą klasę, dużo było chętnych, a w erze downsizingu nowych przerabianych aut pod tą klasę może przybywać, więc tu jest znak zapytania.
Diesel - w wydaniu Drag ta klasa praktycznie nie żyje, w ulicznym wydaniu ma się dobrze i jest sporo chętnych na zawodach.
RWD - tu jest problematyczna kwestia, czy jest sens rozdzielania na wolnossące i turbodoładowane, czy też połączenie w jedną klasę. Rozdzielenie wyrównuje szanse, ale frekwencja też dzieli się na dwa i wychodzi mizeria, natomiast połączenie powoduje fakt, iż wolnossaki nie mają szans i głównie startują auta turbodoładowane.

Co do szans cyklu Automastera, to czemu na starcie skreślacie szanse powodzenia, skoro SCS Club w tym roku robi cykl imprez, w których można zdobyć punkty do klasyfikacji generalnej? Równie dobrze można powiedzieć, że cykl Ultimate 1/4 GP może podzielić losy SSS, czego nie życzę. Zobaczymy, jak to wszystko wyjdzie w przyszłym sezonie.


To jest właśnie przykład tego co napisałem powyżej. Proponujesz podział, praktycznie taki sam jak zrobiło SSS. SSS "padło" więc co Cię czeka gdy zrobisz praktycznie podobne zawody?? Odpowiedź jest oczywista smile.gif I teraz spójrz na resztę organizatorów, jak układają swoje zawody ?? Także według podziałów, bez regulaminu praktycznie, jak zrobiło SSS i jak proponujesz zrobić Ty, więc co ich czeka prędzej czy później?? Odpowiedź też wydaje się oczywista.

Więc trzeba stworzyć reguły zwane "Regulaminem technicznym wyścigów ćwierć milowych". Czyli takie wytyczne co jest dozwolone, kiedy i w jakich przypadkach. I według tego regulaminu można później tworzyć podziały na klasy. Wtedy to będzie miało ręce i nogi. A żeby nikt nie był poszkodowany, i skoro wiemy że PZmot każe całować w dupę, to taki regulamin żeby był rzetelny nie może ułożyć kilka osób przy browarze wieczorem, tylko organizacja w spółpracy z innymi organizacjami. Wtedy jest szansa i to wielka, że taki regulamin techniczny będzie honorowany w całej polsce bez problemu i zbędnego pieniactwa.

Myślę że teraz Panowie dobitnie wytłumaczyłem Wam w czym leży tak na prawdę problem. Sposób jego rozwiązania, więc zapraszam do dalszej dyskusji bo według mnie jest owocna jak żadna od 11lat na ten temat.

A cha żeby nie było, scenie ćwierćmilowej przyglądam się od samego początku jej powstania w polsce (oficjalnie) i wyciągam z niej wnioski jakimi się z Wami dzielę, więc to nie jest tak że skoro jestem zarejestrowany tutaj od niedawna to jestem totalnym "Rookie" nie mającym pojęcia o racingu.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrówinhO
post Thu, 03 Jul 2014 - 18:12
Post #194


Forum Homee
Dołączył: Tue, 17 June 2008





http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/regul...reg_wr_2010.pdf

Tak na szybko, z tego regulaminu można by z wymagań technicznych zrobić tak, że:

Klasy Stock
Wymagania byłyby takie, jak teraz w klasie Street, ale akumulator i bak paliwa muszą być w seryjnym miejscu, wszelkie elementy karoserii muszą być seryjne, silnik nie może być inny niż taki, jaki w danym pojeździe był montowany, opony muszą być dopuszczone do ruchu drogowego w UE, obowiązkowe wszystkie światła, dopuszczone są modyfikacje elektroniki, nie można dodawać kolejnych doładowań.

Klasy Street
Wymagania byłyby takie, jak teraz w klasie Street, akumulator może znajdować się w innym miejscu niż seryjne, przednia maska może być nieseryjna, dopuszczone wyjęcie tylnej kanapy i przedniego siedzenia pasażera, silnik może być inny niż taki, jaki w danym pojeździe był montowany, opony muszą być dopuszczone do ruchu drogowego w UE, możliwość wyjęcia jednego przedniego światła, możliwość zrobienia zmiany silnika na inny, tego samego producenta, dopuszczone są modyfikacje elektroniki, można dodawać kolejne doładowania.

Klasy Outlaw Street
Można wypruć wnętrze, ale szyby muszą być seryjne, dopuszczone są roll-bary i klatki bezpieczeństwa, które są obowiązkowe od pewnego pułapu czasowego, zakaz modyfikacji podłużnic i mocowań zawieszenia, wymóg wycieraczek przednich, dopuszczone lekkie elementy tylko w przedniej części auta, możliwość zastąpienia świateł przednich zaślepkami, dopuszczone dragslicki z oznaczeniem DOT, możliwość zrobienia zmiany silnika na inny, niekoniecznie tego samego producenta, można dodawać kolejne doładowania.

Klasy Drag
Dopuszczona modyfikacja podłużnic i mocowań zawieszenia, możliwość wyprucia wnętrza, brak obowiązku wycieraczek, nie ma potrzeby używania świateł, lecz z tyłu muszą być światła stop, dopuszczone stosowanie lekkich elementów karoserii w całym samochodzie, można wstawić lekkie szyby, możliwość stosowania pełnych dragslicków bez bieżnika.

Klasy Outlaw Drag
Krótko mówiąc, jest to klasa Drag, ale tam lądowałyby auta o konstrukcji rurowej.

Troszkę się rozpisałem, może lekko bez sensu, ale może taka propozycja na szybko będzie przyczółkiem do kolejnej części dyskusji. Nie wspomniałem o wymogu stosowania klatek bezpieczeństwa przy konkretnych pułapach czasowych, ale o tym może później.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Thu, 03 Jul 2014 - 20:23
Post #195


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





No coś w ten deseń Mrowinho. Tylko nie chodzi o to by sobie wymyślać tutaj takie regulaminy, bo Ty sobie taki napisałeś ja sobie mogę taki napisać jak i setka innych userow, zaraz zacznie się kłótnia który regulamin lepszy, dojdą do głosu zawodnicy ze chcą jechać w klasie niskiej ale ze potrzebuje slikow to trzeba dopisać, kolejny bedzie chcial co innego zmienić itd. Każdy broni swoich interesów to naturalne. Dlatego trzeba zrobić tak, ze rejestruje się stowarzyszenie, i to stowarzyszenie z konkretnymi organizatorami imprez na przykład, robi regulamin, który uchonoruja wszyscy organizatorzy. Inaczej nikt tego nie będzie przestrzegał i będzie jak jest.

I wtedy to My będziemy mogli wystawić dupe do całowania pzmotowi, i nawet jakby ktoś chciał zrobić nam konkurencje to będzie miał ciężki orzech do zgryzienia. Nie mówiąc juz ze wyprzedzimy tym cala Europe.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Thu, 03 Jul 2014 - 21:51
Post #196


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT(E30 owner @ Thu, 03 Jul 2014 - 17:05) *
To jest właśnie przykład tego co napisałem powyżej. Proponujesz podział, praktycznie taki sam jak zrobiło SSS. SSS "padło" więc co Cię czeka gdy zrobisz praktycznie podobne zawody?? Odpowiedź jest oczywista smile.gif I teraz spójrz na resztę organizatorów, jak układają swoje zawody ?? Także według podziałów, bez regulaminu praktycznie, jak zrobiło SSS i jak proponujesz zrobić Ty, więc co ich czeka prędzej czy później?? Odpowiedź też wydaje się oczywista.


SSS miało milion różnych powodów by paść (i podobno nie padło, choc ja w to niestety nie wierzę), ale wymieniłeś te najmniej ważne

Regulamin SSS był pisany, jako chyba jedyny, z zastosowaniem szerokich "konsultacji społecznych", które w sumie zaczęły się tu, na tym forum i przez lata były dopasowywane do zmieniających się realiów.
Moim zdaniem nie ma po co wymyślać prochu, zawodnicy nie budują samochodów z roku na rok, projekty ciągną się latami i później niefortunna zmiana regulaminu zażyna ciekawe projekty, tak jak kiedyś stało się to z klasą diesel - mieliśmy najszybsze w swoim czasie ropniaki we wschodniej Europie, a teraz?
I tak, piszę to dlatego, po sam przez kilka lat te zmiany w pierwotnym regulaminie redagowałem po konsultowaniu z doświadczonymi zawodnikami


Widzę już że Automaster raczej nie zechce przystąpić do konceptu wspólnego regulaminu - szkoda.
Mroovinho moim zdaniem przy takim podziale jak proponujesz w każdej klasie będą po dwa samochody


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrówinhO
post Thu, 03 Jul 2014 - 22:18
Post #197


Forum Homee
Dołączył: Tue, 17 June 2008





Automaster Klub ma pewne ograniczenia w postaci "kagańca" ze strony PZM i przy organizacji tego typu zawodów musi trzymać się wytycznych narzucanych przez warszawską centralę. Zresztą ostatnia wersja regulaminu ramowego wyścigów równoległych PZM pochodzi z 2010 roku. Nie było Mistrzostw Polski w wyścigach na 1/4 mili, prawie nie było zawodów z wizą PZMowską (tylko Automobilklub Opolski organizował wyścigi na 1/4 mili do 2012 roku), więc nie było potrzeby aktualizacji regulaminu i pewnie nic w tej kwestii nie ruszy.

Nic nie jest powiedziane, że Automaster Klub nie włączy się w dyskusję, zobaczymy jak się wszystko potoczy.

Co do podziału, to posiłkowałem się myślą amerykańską, gdzie jest multum różnych podziałów i każda grupa ma własne wymagania techniczne. Fakt, może zbyt obszerny jest mój podział, ale skoro wiele osób chce podziału, to zaproponowałem taką opcję, która będzie sprawiedliwa zarówno dla posiadaczy aut seryjnych, jak i też dla właścicieli mniej lub bardziej podłubanych pojazdów. Jeśli chodzi o klasy, to w każdej grupie byłyby 3-4 klasy, a w sumie byłoby z 17 klas (po 4 w Stock i Street i po 3 w Outlaw Street, Drag i Outlaw Drag), więc frekwencja w klasach nie musi być porażająco niska. Tylko trzeba chęci ze strony budowniczych i zawodników, żeby pchnąć tą dyscyplinę do przodu.

Jednak potrzeba czasu na ułożenie wszystkiego do kupy i taka nagła zmiana może spowodować efekt odwrotny od oczekiwanego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Thu, 03 Jul 2014 - 22:57
Post #198


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(Marlon @ Thu, 03 Jul 2014 - 20:51) *
SSS miało milion różnych powodów by paść (i podobno nie padło, choc ja w to niestety nie wierzę), ale wymieniłeś te najmniej ważne

Regulamin SSS był pisany, jako chyba jedyny, z zastosowaniem szerokich "konsultacji społecznych", które w sumie zaczęły się tu, na tym forum i przez lata były dopasowywane do zmieniających się realiów.
Moim zdaniem nie ma po co wymyślać prochu, zawodnicy nie budują samochodów z roku na rok, projekty ciągną się latami i później niefortunna zmiana regulaminu zażyna ciekawe projekty, tak jak kiedyś stało się to z klasą diesel - mieliśmy najszybsze w swoim czasie ropniaki we wschodniej Europie, a teraz?
I tak, piszę to dlatego, po sam przez kilka lat te zmiany w pierwotnym regulaminie redagowałem po konsultowaniu z doświadczonymi zawodnikami


Widzę już że Automaster raczej nie zechce przystąpić do konceptu wspólnego regulaminu - szkoda.
Mroovinho moim zdaniem przy takim podziale jak proponujesz w każdej klasie będą po dwa samochody


Nie wnikam w wewnętrzne problemy SSS, ale powiedz mi Marlon, Skoro dziś ścigają się same szybkie wozy - dlaczego nie ma tłumów ?? Skoro SSS nie prowadzi organizacji wyścigów, prowadzą je inni, dlaczego można jeździć do woli, czyżby frekwencja nie dopisywała ?? Jeśli tak to dlaczego?? Jest masa takich pytań.

SSS nie miało żadnego regulaminu - miało podział na Mini, Mini plus, profi profi plus diesel i outlaw jeśli dobrze pamiętam. Klasy z plusem to klasy doładowane, klasy bez plusa wolnossaki, jak ktoś chciał bebeszyć bebeszył, jak ktoś chciał milion koni robił to. A że w natura eliminuje słabeuszy, klasy robiły się coraz mniej liczne, zaczęła spadać liczebność widowni, nawet późniejsze kombinacje w "regulaminie" nie pomogły aż w końcu SSS zrezygnowało.

A konsultowanie regulaminu z zawodnikami, to jak ustanawianie wyroku wspólnie z mordercą. Wiadomo że każdy zawodnik chce jechać w klasie w której nie będzie miał silnej konkurencji, i żeby do tego miał dozwoloną jak największą ilość przeróbek możliwych do wykonania.

Nie głupio ktoś ty napisał "ograniczenia są rozwojem". I wielu to rozumie jak Mickey, i jeszcze kilku. A hamburhery od 63 lat. Więc tak zgodzę się z Tobą Marlon - nie ma po co wynajdywać prochu na nowo, tylko trzeba zrobić jak sugeruję.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Thu, 03 Jul 2014 - 23:27
Post #199


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





ja tam nie chce bić piany ale jak sss mogło ściągać osoby z zza granicy jak najszybsze auto z iluś tam KOG nie startowało na sss, ludzie z zza granicy na pewno widzieli w tym niejasność, myślę że to trochę zabiło sport w naszym kraju w momencie jak się rozwijał (jeżeli kogoś obraziłem to przepraszam bo nie o tym temat w tym momencie)

pamiętam jak jeździłem na zawody niemając szans na jakieś podium (w sumie to ja je raz miałem na sss tak naprawdę smile.gif ) startowałem w klasie 4x4 a tam zawsze było wesoło i ciężko było coś ugrać 300konną calibrą smile.gif 500konną już prędzej ale to dawno temu było, osobiście nie potrzebowałem furtki jedź wygrasz... może nie do końca o furtkę chodzi, ale jak inaczej zwołać słabe auta jak nie klasą dla nich w tym momencie, klasy szybsze niema co zwoływać każdy jeden drag pojedzie jak tylko bedzie opcja (sam niemoge się doczekać testów wynalazku z pomiarem a nie tylko racelogiciem smile.gif )

generalnie ciężko mi napisać pomogę Wam w tworzeniu bo nie bardzo mam doświadczenie, moje auto i tak będzie w najwyższej możliwej jaka by ona niebyła (no chyba że polecimy po dowodach rejestracyjnych to obiecuje tsunami będzie miała dowód z wbitym 6.0l heh.....)

generalnie mi zależy na rozwoju tego sportu w kraju i wiem że jest kupa ludzi którzy by pojechali 100/200km ale nie pojada 600km na 4y przejazdy tak naprawdę, kiedyś w krk jedna hmm nie wiem firma/organizacja wymyśliła wyścigi na parkingu zamkniętym po 5zł od auta tam było 100metrow i hamowanie a na ulicach zrobiło sie pusto wszyscy tam byli, więc ludzie są chętni tylko żeby to było przystępne, szkoda że scs nie próbuje zrobić imprezy w centrum PL na co ich namawiałem może za rok...

3mam kciuki żeby coś z tego wyszło


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Thu, 03 Jul 2014 - 23:53
Post #200


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





To my na Śląsku liczymy na Auto Mastera. Kamień jest to takie śląskie oczko dla nas.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Stron V  « < 8 9 10 11 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 04:39