Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Bravo 1.9MJTD 150 + GTB2260VKLR +CINSOFT
CINEK_
post Tue, 27 May 2014 - 23:40
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





GTB2260VKLR w silniku fiata 1.9 16v edc16c39. Modyfikacje wykonane przez właściciela:
- montaż turbo gtb2260vklr +DP, reszta wydechu seria
- większy frontowy cooler (550x180)
- hamulec brembo 4ro tłok 305mm

Przeniesienie napędu w aucie jest seryjne, tak samo jak silnik (jedynie usunięty fizycznie i programowo EGR).
Soft bezdymny, dół obrotów celowo mocno ograniczony z racji przeniesienia napędu (seryjnie w 150bravo tarcza jest bez tłumików drgań; sprzęgło i 2mas prawdopodobnie jeszcze od nowości; drgania już niestety od 340-350nm przy 2krpm); i tak jestem pełen podziwu że sprzęgło trzyma; mapsensor dalej seryjny tj do 2ch barów doładowania. Seryjne wtryski na więcej już niestety nie pozwalają, tymbardziej bez dymu.
Jak na zakres modyfikacji wynik jest bardzo przyjemny - 232ps i 427nm


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 27 May 2014 - 23:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tjwasiak
post Tue, 27 May 2014 - 23:43
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





IMHO jak dla mnie to turbo to overkill przy tak "słabym" wyniku. Skoro wpadło turbo, to bym poszedł za ciosem (wtryski, sprzęgło, wydech)...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Wed, 28 May 2014 - 00:03
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(tjwasiak @ Tue, 27 May 2014 - 23:43) *
IMHO jak dla mnie to turbo to overkill przy tak "słabym" wyniku. Skoro wpadło turbo, to bym poszedł za ciosem (wtryski, sprzęgło, wydech)...


Trudno decydować za właściciela; wtryski i przeniesienie napędu nie jest tak prostym tematem jak w vagu i wiąże się ze sporymi kosztami.
Z drugiej strony za relatywnie nieduże pieniądze jest dodatkowe 80ps w stosunku do serii z bazą (turbina) na dalsze modyfikacje.

Pozdrawiam


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Wed, 28 May 2014 - 06:20
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd






Mod ok, tylko dyskusyjny jego sens, ale to problem wlasciciela. Ja uwazam, ze taka modyfikacja ma wiekszy sens w 2.0 MJTD.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Wed, 28 May 2014 - 07:13
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(Knutomaniak @ Wed, 28 May 2014 - 06:20) *
Mod ok, tylko dyskusyjny jego sens, ale to problem wlasciciela. Ja uwazam, ze taka modyfikacja ma wiekszy sens w 2.0 MJTD.


Zgadzam się, w bravo 2.0 będzie więcej paliwa a przede wszystkim mocny 2mas i sprzęgło w serii.


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toldi
post Wed, 28 May 2014 - 08:21
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





CINEK - wyczyść skrzynke PW - bo nie da się wiadomości wysłać, a mam pytanie.
pzdr


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Wed, 28 May 2014 - 08:45
Post #7


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





Toldi - zrobione.


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peter250
post Wed, 28 May 2014 - 10:51
Post #8


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 November 2005
Skąd: Wawa





Gratki wyniku. Nie da się wyżej zakręcić na tym turbo? W PD moc potrafi się utrzymać do 5tyś obr.


--------------------
XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Wed, 28 May 2014 - 11:19
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Moim zdaniem tutaj po prostu podobny wynik możnabyłoby uzyskać na mniejszej turbosprężarce, co pewnie przyczyniłoby się do jeszcze przyjemniejszego charakteru pracy silnika w codziennej jeździe. I to jest cały sens mojej wcześniejszej wypowiedzi smile.gif


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Wed, 28 May 2014 - 12:04
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(peter250 @ Wed, 28 May 2014 - 10:51) *
Gratki wyniku. Nie da się wyżej zakręcić na tym turbo? W PD moc potrafi się utrzymać do 5tyś obr.


Da się zakręcić wyżej. Obecnie jest seryjny wydech prócz DP, nawet przewężenie przy trawersie jest dalej seryjne.


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kojot5
post Wed, 28 May 2014 - 18:07
Post #11


User
Dołączył: Mon, 09 September 2013
Skąd: Galicja





CINEK - a jak wróżysz ile pożyje skrzynia? Tam nie była ona dość kiepska?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Wed, 28 May 2014 - 18:45
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





Z 1,9 tdi kibla starego tez szału ni ma po takich modach jak kolega zrobił żeby było jakoś super wiecej a to raczej mało rozkminiony temat


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Wed, 28 May 2014 - 18:53
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





TDIk - sorry ale po powieszeniu na ARLu takiego turba + DP robisz wszystko na co starcza wtrysków ograniczając miejscami moment z uwagi na sprzęgło - czyli efektywnie wykorzystujesz potencjał całości. Kto jak kto, ale Ty chyba powinieneś "coś" o tym wiedzieć.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Wed, 28 May 2014 - 18:57
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





No wiele wiecej kolego nie będzie. Ja skończyłem przygodę z tdi 4 lata temu ale wtryski w arl starczają do 250 - 260 ps. Przecież cinek pisze ze chłop chciał bez hardcore. Poza tym mało jest projektów na bazie włoszczyzny a piszą ze tam przeniesienie napędu słabe. Czasem lepiej mieć trochę mniej na średnio wysilonych gratach i święty spokój jak to ma być dupowoz na codzień. Zobacz nasz topic o 123 d kolega ma o 23 ps wiecej niż i w zakresie 80- 200 różnica to ok 0,5 sek.


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Wed, 28 May 2014 - 19:13
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Zasadniczno IMHO wieszając takie turbo i tak "prosisz się" o kłopoty... Dlatego nie rozumiem podejścia - powiesić lochę a później nie wykorzystać jej potencjału.

Wszyscy którzy mieli mocne diesle (zwłaszcza na 1 turbosprężarce :-D) wiedzą że "najfajniej" jest po pierwszym chipie... Jak się przyzwyczaimy i zrobi się mało - zaczyna się wymiana gratów i krok po kroku "streetowość" auta ginie - pojawia się "lag" (no bo nie ma już full boostu poniżej 2000RPM), trzeba chłodzić, grzać, pilnować temperatury oleju itp. itd.

Oczywiście - przy pewnym poziomie parametrów różnice w osiągach dla +/- 10% mocy/momentu zaczynają być znikome, ale jest wśród nas wielu, którzy przynajmniej w pewnych okresach życia walczą o każdego dodatkowego konia...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Wed, 28 May 2014 - 19:54
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





Amen TjWasiak. Uważam ze bit to cudowne urządzenie. Nie wiem moze już stary jestem ale moje żal co do modow coolerem wydech czop i seryjna najwieksza sprężarka


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Wed, 28 May 2014 - 21:05
Post #17


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(tdik @ Wed, 28 May 2014 - 18:45) *
Z 1,9 tdi kibla starego tez szału ni ma po takich modach jak kolega zrobił żeby było jakoś super wiecej a to raczej mało rozkminiony temat

Dokładnie.

CYTAT(tjwasiak @ Wed, 28 May 2014 - 19:13) *
Zasadniczno IMHO wieszając takie turbo i tak "prosisz się" o kłopoty... Dlatego nie rozumiem podejścia - powiesić lochę a później nie wykorzystać jej potencjału.

Wszyscy którzy mieli mocne diesle (zwłaszcza na 1 turbosprężarce :-D) wiedzą że "najfajniej" jest po pierwszym chipie... Jak się przyzwyczaimy i zrobi się mało - zaczyna się wymiana gratów i krok po kroku "streetowość" auta ginie - pojawia się "lag" (no bo nie ma już full boostu poniżej 2000RPM), trzeba chłodzić, grzać, pilnować temperatury oleju itp. itd.

Oczywiście - przy pewnym poziomie parametrów różnice w osiągach dla +/- 10% mocy/momentu zaczynają być znikome, ale jest wśród nas wielu, którzy przynajmniej w pewnych okresach życia walczą o każdego dodatkowego konia...

Może nie mam dużego doświadczenia w TDI:], ale wiem że spokojnie można jeździć na co dzień mocnym dieslem. Seryjny dwumas znosi moment 570NM+. Co więcej można mieć 335KM i na tyle małe EGT żeby nie patrzeć na wsaźnik EGT przyspieszając od 0 do 250km/h. Silnik może zrobić 100 000 km na rożnych programach i nadal nie będzie brał oleju, a wtryski które ponoć padają jak much wytrzymują kilka sezonów ostrego upalania.

Największą porażką są turbiny serii GT17 one nadają się do 1.4TDI, a w 1.9TDI takie GT1749VB jest totalną padaką i jedyne co robi to duży moment z dołu i absolutny bark mocy na górze. Najgorszą rzeczą jaką zrobiłem w TDI to program w BPX (160KM w serii) na 197KM. Niestety to nie jechało.


Co do samego projektu. Uważam że jest bardzo ciekawy. Co prawda można byłoby wstawić GTB2060VKLR (GTB22 starcza na 350KM) chociaż mam nadzieję że właściciel kiedyś zdecyduje się wykorzystać pełen potencjał tej turbosprężarki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piramida
post Wed, 28 May 2014 - 22:29
Post #18


Super User
Dołączył: Sun, 28 February 2010
Skąd: Kraków





Też uważam że turbo za duże jak do tych modów, wiadomo klient chciał to ma ale skoro nie będzie dalszych modów to 300Nm przy 2000 na dużym turbo i podczas letnich temperatur na miasto trochę przeszkadza.

Sam u siebie mam około 320Nm przy 2000, duży cooler i podczas upałów czuć że dół jest słaby, dlatego mając moc około 230PS lepiej mieć dół lepszy niż sie męczyć tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Wed, 28 May 2014 - 22:53
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





Miałeś kolego sprzedawać pojazd jak mi sie chwaliła wiosna


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Wed, 28 May 2014 - 22:56
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Prawda jest taka, że mając nawet GTB20 i tak dół byłby słaby patrząc relatywnie względem możliwości seryjnej turbosprężarki - i właśnie dlatego najlepsze są efekty i odczucia po pierwszym chipie.

BTW. Sprint 0-250km/h to żaden ból dla EGT, ale spróbuj utrzymać prędkość autostradową "niemiecką" trochę dłużej... I nagle się okazuje że fizyka kłamie...
Widzę że niektórzy właściciele diesli powinnibyli kupić silniki benzynowe - diesel jedzie z dołu, a górą "pada" - benzyna wręcz przeciwnie.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 03:30