![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
GTB2260VKLR w silniku fiata 1.9 16v edc16c39. Modyfikacje wykonane przez właściciela:
- montaż turbo gtb2260vklr +DP, reszta wydechu seria - większy frontowy cooler (550x180) - hamulec brembo 4ro tłok 305mm Przeniesienie napędu w aucie jest seryjne, tak samo jak silnik (jedynie usunięty fizycznie i programowo EGR). Soft bezdymny, dół obrotów celowo mocno ograniczony z racji przeniesienia napędu (seryjnie w 150bravo tarcza jest bez tłumików drgań; sprzęgło i 2mas prawdopodobnie jeszcze od nowości; drgania już niestety od 340-350nm przy 2krpm); i tak jestem pełen podziwu że sprzęgło trzyma; mapsensor dalej seryjny tj do 2ch barów doładowania. Seryjne wtryski na więcej już niestety nie pozwalają, tymbardziej bez dymu. Jak na zakres modyfikacji wynik jest bardzo przyjemny - 232ps i 427nm ![]() -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
IMHO jak dla mnie to turbo to overkill przy tak "słabym" wyniku. Skoro wpadło turbo, to bym poszedł za ciosem (wtryski, sprzęgło, wydech)...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
IMHO jak dla mnie to turbo to overkill przy tak "słabym" wyniku. Skoro wpadło turbo, to bym poszedł za ciosem (wtryski, sprzęgło, wydech)... Trudno decydować za właściciela; wtryski i przeniesienie napędu nie jest tak prostym tematem jak w vagu i wiąże się ze sporymi kosztami. Z drugiej strony za relatywnie nieduże pieniądze jest dodatkowe 80ps w stosunku do serii z bazą (turbina) na dalsze modyfikacje. Pozdrawiam -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Mod ok, tylko dyskusyjny jego sens, ale to problem wlasciciela. Ja uwazam, ze taka modyfikacja ma wiekszy sens w 2.0 MJTD. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
Mod ok, tylko dyskusyjny jego sens, ale to problem wlasciciela. Ja uwazam, ze taka modyfikacja ma wiekszy sens w 2.0 MJTD. Zgadzam się, w bravo 2.0 będzie więcej paliwa a przede wszystkim mocny 2mas i sprzęgło w serii. -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
CINEK - wyczyść skrzynke PW - bo nie da się wiadomości wysłać, a mam pytanie.
pzdr -------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
Toldi - zrobione.
-------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 November 2005 Skąd: Wawa ![]() |
Gratki wyniku. Nie da się wyżej zakręcić na tym turbo? W PD moc potrafi się utrzymać do 5tyś obr.
-------------------- XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Moim zdaniem tutaj po prostu podobny wynik możnabyłoby uzyskać na mniejszej turbosprężarce, co pewnie przyczyniłoby się do jeszcze przyjemniejszego charakteru pracy silnika w codziennej jeździe. I to jest cały sens mojej wcześniejszej wypowiedzi
![]() -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
Gratki wyniku. Nie da się wyżej zakręcić na tym turbo? W PD moc potrafi się utrzymać do 5tyś obr. Da się zakręcić wyżej. Obecnie jest seryjny wydech prócz DP, nawet przewężenie przy trawersie jest dalej seryjne. -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Mon, 09 September 2013 Skąd: Galicja ![]() |
CINEK - a jak wróżysz ile pożyje skrzynia? Tam nie była ona dość kiepska?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
Z 1,9 tdi kibla starego tez szału ni ma po takich modach jak kolega zrobił żeby było jakoś super wiecej a to raczej mało rozkminiony temat
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
TDIk - sorry ale po powieszeniu na ARLu takiego turba + DP robisz wszystko na co starcza wtrysków ograniczając miejscami moment z uwagi na sprzęgło - czyli efektywnie wykorzystujesz potencjał całości. Kto jak kto, ale Ty chyba powinieneś "coś" o tym wiedzieć.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
No wiele wiecej kolego nie będzie. Ja skończyłem przygodę z tdi 4 lata temu ale wtryski w arl starczają do 250 - 260 ps. Przecież cinek pisze ze chłop chciał bez hardcore. Poza tym mało jest projektów na bazie włoszczyzny a piszą ze tam przeniesienie napędu słabe. Czasem lepiej mieć trochę mniej na średnio wysilonych gratach i święty spokój jak to ma być dupowoz na codzień. Zobacz nasz topic o 123 d kolega ma o 23 ps wiecej niż i w zakresie 80- 200 różnica to ok 0,5 sek.
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Zasadniczno IMHO wieszając takie turbo i tak "prosisz się" o kłopoty... Dlatego nie rozumiem podejścia - powiesić lochę a później nie wykorzystać jej potencjału.
Wszyscy którzy mieli mocne diesle (zwłaszcza na 1 turbosprężarce :-D) wiedzą że "najfajniej" jest po pierwszym chipie... Jak się przyzwyczaimy i zrobi się mało - zaczyna się wymiana gratów i krok po kroku "streetowość" auta ginie - pojawia się "lag" (no bo nie ma już full boostu poniżej 2000RPM), trzeba chłodzić, grzać, pilnować temperatury oleju itp. itd. Oczywiście - przy pewnym poziomie parametrów różnice w osiągach dla +/- 10% mocy/momentu zaczynają być znikome, ale jest wśród nas wielu, którzy przynajmniej w pewnych okresach życia walczą o każdego dodatkowego konia... -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
Amen TjWasiak. Uważam ze bit to cudowne urządzenie. Nie wiem moze już stary jestem ale moje żal co do modow coolerem wydech czop i seryjna najwieksza sprężarka
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Z 1,9 tdi kibla starego tez szału ni ma po takich modach jak kolega zrobił żeby było jakoś super wiecej a to raczej mało rozkminiony temat Dokładnie. Zasadniczno IMHO wieszając takie turbo i tak "prosisz się" o kłopoty... Dlatego nie rozumiem podejścia - powiesić lochę a później nie wykorzystać jej potencjału. Wszyscy którzy mieli mocne diesle (zwłaszcza na 1 turbosprężarce :-D) wiedzą że "najfajniej" jest po pierwszym chipie... Jak się przyzwyczaimy i zrobi się mało - zaczyna się wymiana gratów i krok po kroku "streetowość" auta ginie - pojawia się "lag" (no bo nie ma już full boostu poniżej 2000RPM), trzeba chłodzić, grzać, pilnować temperatury oleju itp. itd. Oczywiście - przy pewnym poziomie parametrów różnice w osiągach dla +/- 10% mocy/momentu zaczynają być znikome, ale jest wśród nas wielu, którzy przynajmniej w pewnych okresach życia walczą o każdego dodatkowego konia... Może nie mam dużego doświadczenia w TDI:], ale wiem że spokojnie można jeździć na co dzień mocnym dieslem. Seryjny dwumas znosi moment 570NM+. Co więcej można mieć 335KM i na tyle małe EGT żeby nie patrzeć na wsaźnik EGT przyspieszając od 0 do 250km/h. Silnik może zrobić 100 000 km na rożnych programach i nadal nie będzie brał oleju, a wtryski które ponoć padają jak much wytrzymują kilka sezonów ostrego upalania. Największą porażką są turbiny serii GT17 one nadają się do 1.4TDI, a w 1.9TDI takie GT1749VB jest totalną padaką i jedyne co robi to duży moment z dołu i absolutny bark mocy na górze. Najgorszą rzeczą jaką zrobiłem w TDI to program w BPX (160KM w serii) na 197KM. Niestety to nie jechało. Co do samego projektu. Uważam że jest bardzo ciekawy. Co prawda można byłoby wstawić GTB2060VKLR (GTB22 starcza na 350KM) chociaż mam nadzieję że właściciel kiedyś zdecyduje się wykorzystać pełen potencjał tej turbosprężarki. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Też uważam że turbo za duże jak do tych modów, wiadomo klient chciał to ma ale skoro nie będzie dalszych modów to 300Nm przy 2000 na dużym turbo i podczas letnich temperatur na miasto trochę przeszkadza.
Sam u siebie mam około 320Nm przy 2000, duży cooler i podczas upałów czuć że dół jest słaby, dlatego mając moc około 230PS lepiej mieć dół lepszy niż sie męczyć ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
Miałeś kolego sprzedawać pojazd jak mi sie chwaliła wiosna
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Prawda jest taka, że mając nawet GTB20 i tak dół byłby słaby patrząc relatywnie względem możliwości seryjnej turbosprężarki - i właśnie dlatego najlepsze są efekty i odczucia po pierwszym chipie.
BTW. Sprint 0-250km/h to żaden ból dla EGT, ale spróbuj utrzymać prędkość autostradową "niemiecką" trochę dłużej... I nagle się okazuje że fizyka kłamie... Widzę że niektórzy właściciele diesli powinnibyli kupić silniki benzynowe - diesel jedzie z dołu, a górą "pada" - benzyna wręcz przeciwnie. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 03:30 |