Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Pompy wtryskowe "10/11/12mm" i ich dawki...
pawelo
post Thu, 13 May 2004 - 22:43
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





Jak każdy z Was ja rówież często zaglądam do działu FAQ i oto co udało mi się znaleźć:


http://community.dieselschrauber.de/vie ... light=12mm

1: Einspritzmengen
10mm = 51mg
11mm = 64mg
12mm = 81mg
14mm = 95mg
alles max Werte pro Kolbenhub die nur Theoretisch erreicht werden in Natura bei allen ca. 3-6mg weniger.

2:Leistungen die Möglich sind
10mm = 51mg Max =160-170 hardcore
11mm = 64mg Max =180 hardcore
12mm = 81mg Max =210??? hardcore
14mm = 95mg Max =??? hardcore
alles in Ps und immer Hardcore und immer in Verbindung von einem Kommplettumbau also TURBO Kupplung uswwwwwww ca. abhängig von dem Basis Motor und 1000 Umweldbedigungen.
Es Kann immer eine Besser da wir MENSCHEN Sind und wir uns ja weiter Entwickeln!!!


dla posługujących się niemieckim z pewnością temat nie jest nowy i posiadają od dawna wiedzę jak zrobić ze 110ki jeżdżace bezpiecznie 200koni... ja tą wiedzę dopiero zdobywam i mam nadzieję, ze w nastepnej pompie 12mm nie urwie sie głowica po 2 próbie na hamowni

oczywiscie wtryski .216ki jak również turbo vnt17 są niezbędne do sukcesu w tej modyfikacji ale ze względów na bezpieczeństo i komfort podrózowania należy jeszcze zadbać o inne zmiany mechaniczne w silniku... nie wspominając o extra sofcie do kompletu

Tak więc działajmy Panowie, sezon się już rozpoczął


Pozdrawiam.


--------------------
................................................
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 13 May 2004 - 22:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
szymic
post Thu, 13 May 2004 - 23:21
Post #2


Super User
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Bielsko-Biała





to kiedy bezpieczne 200ps na droge od 2000 do 5500?


--------------------
www.compsport.pl


czas na zmiany - 2,8 24v VRT
11,6 - 1320ft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawelo
post Thu, 13 May 2004 - 23:24
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





juz słysze te komentarze "to nie to audi na które wszyscy czekamy"

Ty sie nie pytaj tylko dłub


pozdrowienia dla najszybszej firmy w klasie TDI


--------------------
................................................
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymic
post Thu, 13 May 2004 - 23:28
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Bielsko-Biała





spoko, spoko na czas deszczu testy przerwane.


--------------------
www.compsport.pl


czas na zmiany - 2,8 24v VRT
11,6 - 1320ft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dario
post Fri, 14 May 2004 - 01:18
Post #5


User
Dołączył: Thu, 12 June 2003
Skąd: Polska





CYTAT("pawelo":1dviahyu)
... jeżdżace bezpiecznie 200koni...


Witam! Pawelo mógłbyś mi odpowiedzieć na nurtujące mnie pytanie...czy jest w ogóle możliwe zrobienie bezpiecznie jeżdżących 200KM ?, lub więcej...Oczywiście biorąc pod uwagę zmiany mechaniczne. Ostatnio się tym interesowałem i odpowiedź jaką uzyskałem od pewnej firmy tuningowej to: nie da się... W moim przypadku bezpieczna granica to 180KM, do uzyskania poprzez modyfikację wiadomo jaką...tak powiedzieli...hmm prawda to czy sie nie znają...?
Pzdr!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kteino
post Fri, 14 May 2004 - 01:40
Post #6


Super User
Dołączył: Wed, 26 November 2003
Skąd: Łódź,Wwa





nie no stary, ostatnimi czasy granicą dla lekko podłubanych 130ek jest 200 koni na ulicę, daleko nie musisz szukać:
[url:3v6tqoxg]http://forum.streetracing.pl/viewtopic.php?t=11586[/url:3v6tqoxg]
[url:3v6tqoxg]http://forum.streetracing.pl/viewtopic.php?t=11173[/url:3v6tqoxg]
[url:3v6tqoxg]http://forum.streetracing.pl/viewtopic.php?t=11613[/url:3v6tqoxg]
no chyba, że rzeczywiście tobie też chodzi o vp. A swoją drogą który to dojcz zrobił 210km na pompie? A co dopiero to ???hardcore Pawelo, kiedy zapodajesz 12stkę?


--------------------
1660KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymon
post Fri, 14 May 2004 - 08:06
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 27 May 2003
Skąd: W-wa





Pawelo powoli ludzie robią zakłady kiedy wreszcie bedzie u Ciebie 200KM, a moze chcesz dogonić Rufiego

pzdr


--------------------
szymon
MK IV TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leoTDI
post Fri, 14 May 2004 - 08:49
Post #8


Frequent User
Dołączył: Thu, 31 July 2003
Skąd: ... z Majorki ;) ... k/Cz-wy





CYTAT("pawelo":2e48amxz)
Jak każdy z Was ja rówież często zaglądam do działu FAQ i oto co udało mi się znaleźć:


http://community.dieselschrauber.de/vie ... light=12mm

1: Einspritzmengen
10mm = 51mg
11mm = 64mg
12mm = 81mg
14mm = 95mg
alles max Werte pro Kolbenhub die nur Theoretisch erreicht werden in Natura bei allen ca. 3-6mg weniger.

2:Leistungen die Möglich sind
10mm = 51mg Max =160-170 hardcore
11mm = 64mg Max =180 hardcore
12mm = 81mg Max =210??? hardcore
14mm = 95mg Max =??? hardcore
alles in Ps und immer Hardcore und immer in Verbindung von einem Kommplettumbau also TURBO Kupplung uswwwwwww ca. abhängig von dem Basis Motor und 1000 Umweldbedigungen.
Es Kann immer eine Besser da wir MENSCHEN Sind und wir uns ja weiter Entwickeln!!!


dla posługujących się niemieckim z pewnością temat nie jest nowy i posiadają od dawna wiedzę jak zrobić ze 110ki jeżdżace bezpiecznie 200koni... ja tą wiedzę dopiero zdobywam i mam nadzieję, ze w nastepnej pompie 12mm nie urwie sie głowica po 2 próbie na hamowni

oczywiscie wtryski .216ki jak również turbo vnt17 są niezbędne do sukcesu w tej modyfikacji ale ze względów na bezpieczeństo i komfort podrózowania należy jeszcze zadbać o inne zmiany mechaniczne w silniku... nie wspominając o extra sofcie do kompletu

Tak więc działajmy Panowie, sezon się już rozpoczął


Pozdrawiam.


WARTO jednak poczytać co sądzi o tym "ulf"


--------------------
pzdr.

leoTDI
--------------
+++ASV, czyli 180kM by ... oczywiście Ali
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawelo
post Fri, 14 May 2004 - 08:53
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





a mógłbyś w kilku słowach przybliżyc ?

BTW:
LeoTDI, co to jest "Verstärkte Lagerschalen" ?

Dzieki za pomoc


--------------------
................................................
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matschke
post Fri, 14 May 2004 - 09:08
Post #10


I live here !
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





pawelo, zmierzasz w bardzo dobrym kierunku, juz Tobie to mowilem
dario: z AFNa moze spokojnie nawet wiecej niz 200 KM tylko trzeba dokladnie wiedziec co zmienic w silniku i jakie mechaniczne przerobki sa niezbedne.......
pozdrawiam
Maciek


--------------------
730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl
www.ventumair.eu - Szkola Pilotow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leoTDI
post Fri, 14 May 2004 - 09:25
Post #11


Frequent User
Dołączył: Thu, 31 July 2003
Skąd: ... z Majorki ;) ... k/Cz-wy





CYTAT("pawelo":1typ320l)
a mógłbyś w kilku słowach przybliżyc ?


pawelo,

OK - będę miał wolną chwilę to przetłumaczę całosć ("ulf" znany jest z fachowych i stałych artykułów)

CYTAT("pawelo":1typ320l)
LeoTDI, co to jest "Verstärkte Lagerschalen" ?


wzmocnione panewki łożyska

CYTAT("pawelo":1typ320l)
Dzieki za pomoc


naprawdę nie ma za co...jeśli tylko mogę Ci pomóc


--------------------
pzdr.

leoTDI
--------------
+++ASV, czyli 180kM by ... oczywiście Ali
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aligator
post Fri, 14 May 2004 - 10:11
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 May 2003
Skąd: Katowice





Niech no ja tylko dorwę taką 12stke No i przede wszystkim wtryski AXG ...


--------------------
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników

www.dynosoft.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leoTDI
post Fri, 14 May 2004 - 10:34
Post #13


Frequent User
Dołączył: Thu, 31 July 2003
Skąd: ... z Majorki ;) ... k/Cz-wy





Hi Thomas,

bevor gar keiner (?) antwortet, hier meine Gedanken dazu:

1. Jedes Fördervolumen der Pumpe wird um 21 bzw. 44% erhöht (11 bzw. 12 mm KOlben gegenüber 10 mm).
Das gilt auch für die Leerlaufmenge, womit wieder Ruckelprobs auftreten können.

2. (Edit)
Der aufgebaute Einspritzdruck belastet den Verteilerkolben entsprechend des Flächenzuwachses höher, das heißt die Antriebskräfte steigen bei gleichem Einspritzdruck wiederum um 21 bzw. 44% an - und das alles wird u.a. über den Zahnnriemen und die arme Hubscheibe und -rollen übertragen.

Nicht genug damit: Durch die erhöhte Fördergeschwindigkeit (Volumen / Zeit) wird sich vor den unveränderten Düsenbohrungen ein stärkerer Stau-Effekt ausbilden, d.h. der Einspritzdruck steigt und die Zerstäubung wird verbessert.
Was auch eine höhere Belastung des gesamten Hochdruckteils (Pumpe, Einspritzleitungen und Düsen) und "die zweite Mehrbelastung" des Kraftstranges zwischen Kurbelwelle und Verteilerkolben einschl. Zahnriemen zur Folge hat.
So könnten z.B. schon bei 2500 rpm die Belastungen auftreten, die normalerweise erst bei 4000 rpm zu verzeichnen sind (rpm-Zahlen willkürlich gewählt).

Das klingt erstmal nicht weiter schlimm, denn für die Serien-Belastungen bei 4000 rpm ist das System ja ausgelegt. Aber spätestens im beginnenden Abregelbereich wird IMO ein Materialstreß auftreten, der mit dem Normal-Pumpenkolben definitiv unerreichbar ist.

Im Ergebnis könnte u.U. ein unerkannt vorgeschädigter Zahnriemen durch einen größeren Pumpenkolben schneller die Grätsche machen als man "nanu?" sagen kann, mit den bekannten teuren Folgen im Motor . . .

Um die druckbedingten Belastungen wieder zu reduzieren, helfen IMO nur größere Düsen (was nochmals eine Mehrleistung bringt, solange genug Luft in die Zylinder kommt) - oder eine softwareseitige Reduzierung der Abregeldrehzahl.

3. Bei unveränderten Düsen wird der höhere Einspritzdruck die Fördermengenverluste auf dem Weg zum Zylinder (-> Düsentuning-Fachartikel) erhöhen, so daß in den Zylindern nicht die volle Mehrmenge (die von der Pumpe gefördert wird) ankommen wird.


Fazit:
Insbesondere angesichts der "doppelten Mehrblastung" des Kraftstranges zwischen Kurbelwelle und Verteilerkolben einschl. Zahnriemen erscheint mir ein Großdüsen-Tuning (das den Materialstreß veringert statt erhöht!) definitiv sicherer als ein Pumpenkolbentuning - und illegal (also eh egal) ist grundsätzlich beides . . .



Thomas,
zanim ktoś odpowie, najpierw pierwsze moje przemyślenia:

1. Każda ilość pompowana przez pompę jest zwiększana o 21 lub 44% (tłok 11 ew. 12 mm w stosunku do 10 mm). Powyższe obowiązuje również dla ilości na wolnych obrotach, przy czym znowu może pojawić się problem szarpania.

2. (Edycja) Powstałe ciśnienie wtrysku obciąża bardziej tłoki rozdzielacza odpowiednio do przyrostu powierzchni, tzn. siły napędowe rosną dla takiego samego ciśnienia wtrysku ponownie o 21 ew. 44% - a wszystko jest między innymi przenoszone przez pasek zębaty i biedną krzywkę oraz rolki podnoszące.

Jeśli to nie wystarczy: przez zwiększoną prędkość pompowania (objętość/czas) przed niezmienionymi średnicami otworów wtryskiwaczy będzie się tworzyć silny efekt spiętrzenia, tzn. ciśnienie wtrysku wzrośnie, a rozpylenie paliwa poprawi się. Co w efekcie również spowoduje większe obciążenie całej części wysokociśnieniowej (pompa, przewody wtryskowe i dysze) i "drugie dodatkowe obciążenie" tłoczyska pomiędzy wałkiem korbowym, a tłokiem rozdzielacza łącznie z paskiem zębatym. W ten sposób już np. dla 2500 obr. mogłyby występować obciążenia, które zazwyczaj pojawiaja się dopiero dla 4000 obr. (liczby obrotów wybierane samoistnie).

Po pierwsze dalej brzmi to nie tak źle, ponieważ system zaprojektowano dla obciążeń seryjnych dla 4000 obr. Jednak później w rozpoczynającym się zakresie regulacji pomniejszającej IMO będzie reprezentatantem obciążonego materiału, który definitywnie z normalnymi tłokami pompy nie jest osiągalny.

Skutkiem mógłby być ew. nierozpoznane szybsze uszkodzenie paska zębatego przez większy tłok zanim mógłbyś zdążyć powiedzieć "co, znowu?", ze znanymi powszechnie, kosztownymi następstwami dla samego silnika . . .

Aby zredukować obciążenia zależne od ciśnienia, pomoże tu jedynie IMO wymiana wtrysków na większe (co znowu podniesie moc, dopóki powietrze dostarczane jest do cylindra) - lub programowa redukcja regulacji zmniejszania liczby obrotów.

3. Dla niezmienionych dysz większe ciśnienie wtrysku zwiększy straty pompowania na drodze do cylindra (czytaj: -> artykuł o tuningu poprzez wymianę dysz na większe) tak, że w cylindrach nie pojawi się pełna zwiększona dawka (która pompowana jest przez pompę).

Wniosek: W szczególności mając na uwadze „podwójne obciążenie” tłoczyska pomiędzy wałkiem korbowym, a tłokiem rozdzielacza łącznie z paskiem zębatym tuning przez wymianę wtrysków na większe (zmniejszający a nie zwiększający obciążenie materiałowe!) wydaje mi się definitywnie bardziej pewny od tuningu przez wymianę rozmiarów tłoków pompy . . .


--------------------
pzdr.

leoTDI
--------------
+++ASV, czyli 180kM by ... oczywiście Ali
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawelo
post Fri, 14 May 2004 - 22:13
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





Wielke dzięki!

"ulf" chyba jest zwolennikiem bardziej racingowego podejscia do dlubania TDI...
teraz lepiej rozumien niemiecką szkołę modyfikacji 110->200PS na seryjnej 10ce tylko to juz troche kosztowna impreza i już nie będzie to 1.9TDI

tak czy inaczej duze wtryski i vnt17 się zdecydowanie przydadzą...
w obydwu przypadkach


Pozdrawiam.


--------------------
................................................
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coube
post Fri, 14 May 2004 - 23:01
Post #15


Flashmaster
Dołączył: Sun, 08 June 2003
Skąd: Katowice





Pawelo, a czemu nie odrazu w 14
tylko nie bijcie, rozumuje logicznie patrzac na pierwszy post...


--------------------
Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawelo
post Fri, 14 May 2004 - 23:24
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





12ka do cięzkiego dupowozu jakim jest A4 w zupełności wystarczy

a i z tym nie mam zamiaru sie napinać... na wszystko przyjdzie pora


--------------------
................................................
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdimax
post Tue, 25 May 2004 - 21:34
Post #17


Rookie
Dołączył: Tue, 18 November 2003
Skąd: Montreal,Canada





Pawelo wszytko jest mozliwe, napewno wytarga sie kilka dobrych koni z 12mm. Zainstaluj daj w dobre rence i ci konie sie pojawia

Ja osobiscie moje uwielbiam i czekam na moja Turbinke troszke wienkszom.zebym mugl ta troche wiencej wyciognanc

Pozdrowienia

MikeZ


--------------------
I ciogle malo Mocy , A jak widzisz dym to juz zapuzno
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 24 August 2025 - 18:28