![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Na starym silniku bylo widac przytarcia na panewkach od walka rorzadu , przy rozbiorce nowego silnika brak jakichkolwiek oznak przytarcia na walku i panewkach.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 December 2011 ![]() |
Coś już wiadomo?
-------------------- E90 M54B30, E36 m42b18 + TD04
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
Po kolejnych przygodach:
CYTAT("krisv") No i sluchajcie dalej auto zostalo zlozone i Master Tuning poinformowal mnie ze sie poczuwaja do tej awarii i ze beda partycypowac w kosztach naprawy. Oczekujac na auto zostalem postawiony przed faktem dokonanym i zamiast zregenerowac moja glowice z nowego silnika zostala jakas ( uzywka Mastersa ) wrzucona o blizej nieznanym mi przebiegu ( auto na tej glowicy jest znacznie glosniejsze :/ ). Zeby bylo tego malo mialem w domu zdrowa glowice wiec wyzej wymieniony prezent byl mi osobiscie zbedny zwlaszcza ze auto jest glosniejsze :/ Przed odbiorem auta dostarczylem jeszcze Kompletny kolejny nowy rozrzad z ASO + pompa wody , nowe wzmacniane szklanki INA i nowa vacuum pompe ( o ktorej wszyscy bebnili na racingforum ) Dnia 16 tego maja dostalem Tel od Mastersa iz auto jest do odebrania ale powstaly jakies tam koszty ktore mam pokryc ( mysle sobie ok w sumie dostarczylem rozrzad vacuum pompe szklanki to z dwie trzy stowki i tyle ). Niestety otrzymalem info ze mam do zaplaty 1800 zl ![]() Mowie ze nie wierze w teorie zwiazana z Paskiem a tym bardziej w zle zapiety bieg gdyz wiem ze jechalem 125kmh na tempomacie , zreszta blad VCDS mowi sam za siebie CYTAT 16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal P0341 - 000 - - Freeze Frame: RPM: 189 /min Torque: 102.0 Nm Speed: 121.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 10.56 V Bin. Bits: 00101100 Idle Stabilization: 0.0°KW (no units): 32.0 Masters mowi ze hm wobec czego to wina jest po stronie paska rozrzadu . W skrocie odparlem ze nie wierze w ten scenariusz gdyz problem pojawia sie regularnie co 3-5 tys i jest to juz chyba kurxxxx 4-5 rozrzad :x :x :x :x :x :x Dlatego tego tez sam zakupilem nowa vacum pompe o ktorej pisalo sporo osob. Odparlem ze nie wierze w ich teorie i ze oddaje pasek na gwarancje ale do tego jest mi niezbedna faktura za owczesnego swapa . Dostalem info ze wobec czego mam im doplacic jeszcze VAT , bo by byc konkurencyjnym na rynku dostalemceno Netto o co zupelnie nie prosilem !!!! Jakos dosatalem fakture , ale mialem oczywiscie zostawic im auto bo nie zaplacilem za naprawe ( bardziej bym okresil to fuckupem naprawy ), po grzecznej werbalnej klotni jednak mimo ich zdaniu zabralem swoja wlasnosc. Oddalem Pasek rozrzadu na ekspertyze do producenta paska. Wiele osob na racingforum pisalo bym sprawdzil vacuum pompe , oto i jej zdjecia po rozebraniu ![]() ![]() ![]() ![]() Zdjecia mowia same za siebie i widac ze ewidentnie tam cos musialo wpasc i Siac spusztoszenie . Nie minal tydzien doslownie co ruszylem autem slysze nagle JEB , gasze silnik otwieram maske i moim oczom ukazuje kolejny FUCKUP !!!! Zapadniety silnik !!!!!!!! ![]() A przyczyna zapadniecia sie silnika niestety nie byla np stara poduszka silnika czy moze dzikie rozowe krowy niee, Przyczyna byl Brak jednej z trzech srub trzymajcych lape silnika Brakowalo dolnej sruby za to pozostale dwie sruby nie wytrzymaly i sie urwaly ![]() Lapa silnika wbila sie obudowe paska rozrzadu ! ![]() I jak widac lapa darla o nowy pasek rozrzadu ![]() Obudowa oczywiscie tez ucierpiala ![]() Szczescie w nieszczesciu iz powolutku jechalem , co by bylo gdybym byl w trasie i przy wiekszej dziurze caly silnik by sie urwal wpadl pod auto Uszczerbek na ZDROWIU SMIERC NA MIEJSCU !!! kolizje z innymi uczestnikami ruchu :ireful: :ireful: CYTAT("krisv") Pozniej wstawie zdjecia widac na kolnierzu pompy ze walek sie o nia zapierali nawet reka jaak krecilem to czasami jeden element o drugi lapal i nie bylem w stanie dalej krecic . Prawda jest taka ze kazalem przy wymianie silnika sprawdzic co bylo przyczyna poprzednich awarii , stwierdzili ze zle ustawiony rozrzad . I znowu to samo :x :x :x Wiec nie kwestia zlego rozrzadu tylko elementu ktory na tej samej osi pracuje . A jesli chodzi o zerwany silnik pare min temu dzwonilem czy dostali maila od mnie z zdjeciami itp , odp brzmiala ze tak . Wiec pytam czemu sie nie ustosunkowali do tej sytuacji itp a bo dopiero w Pon wraca szef choc rozmawialem z wspolwlascicielem . Mowie ze to kolejny fuckup , Odp te sruby nawet przy dwoch sztukach nie mialy prawa sie zerwac . Mysle sobie no kuxxaaa Nie moge tego sluchac , wiec odparlem . Z calym szacunkiem podczas swapu mnie zapewniliscie ze wszystkie sruby wokol silnika zostaly wymienione czytaj sa nowe . Na ta chwile widac ze sruby ewidetnie sa stare a co za tym idzie tego typu sruby sa elementami jednorazowymi a co za tym idzie podczas wkrecania sie rociagaja wiec jest to blad z waszej strony ze raz nie wymieniliscie srub a dwa ze brakuje jednej z trzech srub . Ich odp : eee mhmmm eeee ja juz nic nie mowie do tego temtu dopoki szef nie wroci . Koniec rozmowy . Problem chyba się wyjaśnił: CYTAT("krisv") A wiec w duzym skrocie , zamowilem sobie ekspertyze od rzeczoznawcy z PZMu . Który stwierdził ze pasek rozrzadu byl uszkadzany poniewaz Vacuum Pompa byla zatarta, oto i dowody ![]() ![]() Plus udokumentowane zerwanie silnika z powodu 3ciej sruby mocujacej lape silnika . Zabralem owe pisemko na konfrontacje . Juz nie bylo mowy o zle przepietym biegu ani o pasku niskiej jakosci. Sprawa zostala zalatwiona na porozumieniem stron czyt nie place za nic, zostanie zalozony kompletny nowy rozrzad z ASO , kompletna nowa obudowa rozrzadu z ASO trzy elementy , komplet nowych srub wokol elementow trzymajacych silnik z skrzynia biegow + zwrot kosztow za ekspertyze. Auto ma byc gotowe do odbioru w najblizszy pon. |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. ![]() |
Po kolejnych przygodach:
CYTAT("krisv") No i sluchajcie dalej auto zostalo zlozone i Master Tuning poinformowal mnie ze sie poczuwaja do tej awarii i ze beda partycypowac w kosztach naprawy. Oczekujac na auto zostalem postawiony przed faktem dokonanym i zamiast zregenerowac moja glowice z nowego silnika zostala jakas ( uzywka Mastersa ) wrzucona o blizej nieznanym mi przebiegu ( auto na tej glowicy jest znacznie glosniejsze :/ ). Zeby bylo tego malo mialem w domu zdrowa glowice wiec wyzej wymieniony prezent byl mi osobiscie zbedny zwlaszcza ze auto jest glosniejsze :/ Przed odbiorem auta dostarczylem jeszcze Kompletny kolejny nowy rozrzad z ASO + pompa wody , nowe wzmacniane szklanki INA i nowa vacuum pompe ( o ktorej wszyscy bebnili na racingforum ) Dnia 16 tego maja dostalem Tel od Mastersa iz auto jest do odebrania ale powstaly jakies tam koszty ktore mam pokryc ( mysle sobie ok w sumie dostarczylem rozrzad vacuum pompe szklanki to z dwie trzy stowki i tyle ). Niestety otrzymalem info ze mam do zaplaty 1800 zl ![]() Mowie ze nie wierze w teorie zwiazana z Paskiem a tym bardziej w zle zapiety bieg gdyz wiem ze jechalem 125kmh na tempomacie , zreszta blad VCDS mowi sam za siebie CYTAT 16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal P0341 - 000 - - Freeze Frame: RPM: 189 /min Torque: 102.0 Nm Speed: 121.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 10.56 V Bin. Bits: 00101100 Idle Stabilization: 0.0°KW (no units): 32.0 Masters mowi ze hm wobec czego to wina jest po stronie paska rozrzadu . W skrocie odparlem ze nie wierze w ten scenariusz gdyz problem pojawia sie regularnie co 3-5 tys i jest to juz chyba kurxxxx 4-5 rozrzad :x :x :x :x :x :x Dlatego tego tez sam zakupilem nowa vacum pompe o ktorej pisalo sporo osob. Odparlem ze nie wierze w ich teorie i ze oddaje pasek na gwarancje ale do tego jest mi niezbedna faktura za owczesnego swapa . Dostalem info ze wobec czego mam im doplacic jeszcze VAT , bo by byc konkurencyjnym na rynku dostalemceno Netto o co zupelnie nie prosilem !!!! Jakos dosatalem fakture , ale mialem oczywiscie zostawic im auto bo nie zaplacilem za naprawe ( bardziej bym okresil to fuckupem naprawy ), po grzecznej werbalnej klotni jednak mimo ich zdaniu zabralem swoja wlasnosc. Oddalem Pasek rozrzadu na ekspertyze do producenta paska. Wiele osob na racingforum pisalo bym sprawdzil vacuum pompe , oto i jej zdjecia po rozebraniu ![]() ![]() ![]() ![]() Zdjecia mowia same za siebie i widac ze ewidentnie tam cos musialo wpasc i Siac spusztoszenie . Nie minal tydzien doslownie co ruszylem autem slysze nagle JEB , gasze silnik otwieram maske i moim oczom ukazuje kolejny FUCKUP !!!! Zapadniety silnik !!!!!!!! ![]() A przyczyna zapadniecia sie silnika niestety nie byla np stara poduszka silnika czy moze dzikie rozowe krowy niee, Przyczyna byl Brak jednej z trzech srub trzymajcych lape silnika Brakowalo dolnej sruby za to pozostale dwie sruby nie wytrzymaly i sie urwaly ![]() Lapa silnika wbila sie obudowe paska rozrzadu ! ![]() I jak widac lapa darla o nowy pasek rozrzadu ![]() Obudowa oczywiscie tez ucierpiala ![]() Szczescie w nieszczesciu iz powolutku jechalem , co by bylo gdybym byl w trasie i przy wiekszej dziurze caly silnik by sie urwal wpadl pod auto Uszczerbek na ZDROWIU SMIERC NA MIEJSCU !!! kolizje z innymi uczestnikami ruchu :ireful: :ireful: CYTAT("krisv") Pozniej wstawie zdjecia widac na kolnierzu pompy ze walek sie o nia zapierali nawet reka jaak krecilem to czasami jeden element o drugi lapal i nie bylem w stanie dalej krecic . Prawda jest taka ze kazalem przy wymianie silnika sprawdzic co bylo przyczyna poprzednich awarii , stwierdzili ze zle ustawiony rozrzad . I znowu to samo :x :x :x Wiec nie kwestia zlego rozrzadu tylko elementu ktory na tej samej osi pracuje . A jesli chodzi o zerwany silnik pare min temu dzwonilem czy dostali maila od mnie z zdjeciami itp , odp brzmiala ze tak . Wiec pytam czemu sie nie ustosunkowali do tej sytuacji itp a bo dopiero w Pon wraca szef choc rozmawialem z wspolwlascicielem . Mowie ze to kolejny fuckup , Odp te sruby nawet przy dwoch sztukach nie mialy prawa sie zerwac . Mysle sobie no kuxxaaa Nie moge tego sluchac , wiec odparlem . Z calym szacunkiem podczas swapu mnie zapewniliscie ze wszystkie sruby wokol silnika zostaly wymienione czytaj sa nowe . Na ta chwile widac ze sruby ewidetnie sa stare a co za tym idzie tego typu sruby sa elementami jednorazowymi a co za tym idzie podczas wkrecania sie rociagaja wiec jest to blad z waszej strony ze raz nie wymieniliscie srub a dwa ze brakuje jednej z trzech srub . Ich odp : eee mhmmm eeee ja juz nic nie mowie do tego temtu dopoki szef nie wroci . Koniec rozmowy . Problem chyba się wyjaśnił: CYTAT("krisv") A wiec w duzym skrocie , zamowilem sobie ekspertyze od rzeczoznawcy z PZMu . Który stwierdził ze pasek rozrzadu byl uszkadzany poniewaz Vacuum Pompa byla zatarta, oto i dowody ![]() ![]() Plus udokumentowane zerwanie silnika z powodu 3ciej sruby mocujacej lape silnika . Zabralem owe pisemko na konfrontacje . Juz nie bylo mowy o zle przepietym biegu ani o pasku niskiej jakosci. Sprawa zostala zalatwiona na porozumieniem stron czyt nie place za nic, zostanie zalozony kompletny nowy rozrzad z ASO , kompletna nowa obudowa rozrzadu z ASO trzy elementy , komplet nowych srub wokol elementow trzymajacych silnik z skrzynia biegow + zwrot kosztow za ekspertyze. Auto ma byc gotowe do odbioru w najblizszy pon. |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Miałem kiedyś rozrząd w mk4 tdi. gościu miał silnik na dwóch śrubach bo gwint od trzeciejktoś kiedyś urwł tzn nie było wogóle oczka w bloku( przepadłość tych bloków) jak odkręcałem łapę rzucilo mi sie w oczy że jedna z pozostałych śrub ma dziwny gwint, śrubę tą złamałem bez wysiłku w imadle ręką. dałem inną najtwardszą śrubę i powiedziałem gościowi że miał farta że mu silnik nie wypadł i że musi sobie coś zrobić z tą 3 śrubą bo silnik mu w końcu wypadnie. Oczywiście olał to i zaczął rozwozić pizze swoim mk4. Po 2 miesiącach zerwał mu sie silnik z łapy i zmieliło rozrząd. Czyli na 2 śrubachnie ma sensu ryzykować jeździć a jak już nie ma możłiwości przykręcenia na 3 czyli zerwane ucho to albo dorobić jakąś płytę i przefrezować łapę albo sam nie wiem czy jest sens to spawać...
Aha dałem mu na pamiątkę tą śrubę co złamałem ręką w imadle żeby sprawy nie bagatelizował ![]() U Ciebie brakowało dolnej czyli łapa odchylała sie i złamała śruby. Bardzo fajny temat będę wiedział na przyszłość o tej vacu pompie. Szkoda że takim kosztem dla Ciebie ![]() -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
ja tam nie widze zatartej vac pompy.
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
W sumie z tą trzecią śrubą to może być sporna sprawa bo skąd wykonawca może wiedzieć czy ktoś po nim nie grzebał przy łapie. Jakby się postawić po stronie mechanika który wie co robi ciężko uwierzyć.
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 January 2009 ![]() |
Te sruby to czesty przypadek znany juz od golfa 4. Zawsze powinno sie zakladac 3 nowe
-------------------- :)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 06 August 2025 - 07:43 |