![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Niby można brać w tym wypadku pod uwage folklor wału korbowego i można iść w napinacz z "amortyzatorem", ale nie powinno mieć to miejsca.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
User Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Ten też można za 'ostro' ustawić. Dobrze by było zobaczyć jak pracuje pasek i to kółko po złożeniu i odpaleniu. Zrób filmik i może będzie widać palpitacje. Bo jak było wcześniej się nie dowiemy. Hm jest to jakas mysl , przyczym Masters zanim zapakowal nowy silnik do auta wrzucili nowy pasek z napinaczem i odpalil silnik poza autem i z tego co mowili wszystko dobrze gralo. |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Co masz na myśli za ostro ?
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Na napinaczu masz znaki skale z jaka sila powinien zostac napiety. Ciezko mi w to uwierzyc by za kazdym razem ktos to niby zle ustawial.
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
User Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 12 October 2008 Skąd: Łomża ![]() |
najgorsze jest to że po złożeniu oczywiście wszystko się ładnie kręci pasek się rozciąga w trakcie napędu pompek a napinacz to koryguje wszystko gra i buczy ale właściciel zapewne jak nie przejedzie 10 kkm - 15 kkm nie będzie miał pewności i będzie sprawdzał i zdejmował osłonę rozrządu co 500 km w celu sprawdzenia ... męczarnia
-------------------- Usunięto komercyjna sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Dokladnie wiem ze przedzial 3-6 tys jest i byl dotychczas momentem kiedy dochodzilo do awarii. Neranr1 nie wiem czy otrzymles PW od mnie z moim mailem , chciales mi cos wyslac na skrzynke .
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 May 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Czy pompa wody jest odpowiednia? Bo z tego co czytałem to była zmieniana przy 200 tys. a potem już nie. Nie znam się na dieselach, ale znam dwa przypadki, że w c20xe, zrywało zęby przez złą pompe wody. (ktoś w sklepie zamiast dać do 2.8 dał od 2.5 albo od ecoteca- wyglądały identycznie a pasek szlak trafiał )
-------------------- Lanos 1.6 Turbo
_https://www.youtube.com/user/vakiros/videos |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Pompa wody byla raz wymieniona przy 200 tys , a przy nowym silniku siedziala juz i nie byla ruszana , wiec mamy dwie rozne pompy i wciaz ten sam objaw wiec raczej wykluczam.
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Trojmiasto ![]() |
Ja nadal koniecznie na poskladanym motorze zapodal bym zegarek od cisnienia oleju oraz od jego temp.
Praktycznie wspolnym elemenetem dwoch roznych slupków byla ta chlodniczka oleju (wiem wiem standartowy mod - sam dziesiatki takich zalozylem). Moze akurat ta jest felerna? Czy olej byl zlany po pierwszym i drugim kaboom? Moze jest go za duzo? (pompki leja) i jest rozrzedzony. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Ja bym stawial na pompowtryski:) Chlodniczka oleju ma za zadanie schlodzenie oliwy, a nie plynu. Wiec gdyby olej nawet zagrzal sie do 150st. to jebl... by turbina(zerwany film olejowy) i przytarlo motor, a nie zrywalo pasek rozrzadu. Tak samo nie wierze w zle ustawiony rozrzad. Co do paska DAYCO wzmocnionego mozna sobie go wsadzic w dupe. Na 10 wlozonych kiedys do aut, 6 sie wyzabkowalo. Conti jezdza do dzis. Pompe vacum tez bym wykluczyl. Nawet jakby stanela deba to by urwalo w niej "pletwe" i auto by zgaslo. Osprzet silnika(sprezarka klimy, napinacz, alteranor) tez nie moze byc winowajca bo nawet jakby sie zblokowal ktorys z tych elementow to by zerwalo pasek wielorowkowy i stopilo rolke napinacza
-------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Byly pytania co do wykresu ostatniego
![]() A co dokladnie moze sie dziac z pompkami ?? Co do rozrzedzonego oleju na skutek lania pompek raczej wykluczam bo od momentu wyjazdu auta sprawdzalem stan oliwy i jest ciagle ten sam stan. |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 April 2013 ![]() |
Witam!
W tym silniku istnieje możliwość nieprawidłowego (odwrotnego) zamontowania napinacza. Pasek da sie napręzyć niby prawidłowo, jednak przy gaszeniu jest luzowany. Cudów nie ma. Jesli przed wymianą było ok. to wina leży w rozrządzie. Pozdr Janusz -------------------- G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
Może wałek jest na tyle obciążony pompkami że zrywa te paski. w VAGu mało zrobiłem rozrządów ale w Mazdzie dieslu jak założysz inny pasek niż OEM dzieje się tak samo tylko że 10tyś wytrzyma.
-------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Bardzo prawdopodobne ze pompki przy dłuższej pracy się przycierają i blokują wałek ale czy to by nie uszkodziło czegoś więcej ?
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Przecież, przed wymianą rozrządu były dokładnie te same pompki ;-) więc dlaczego wcześniej nie powodowały awarii?
A co z wałkiem rozrządu? Czy nowy silnik wleciał zupełnie kompletny i tylko przełożyliście osprzęt? Ja stawiam na jakiś fuckup związany z wałkiem rozrządu...z jakiegoś powodu musi się on blokować... -------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Przecież, przed wymianą rozrządu były dokładnie te same pompki ;-) więc dlaczego wcześniej nie powodowały awarii? A co z wałkiem rozrządu? Czy nowy silnik wleciał zupełnie kompletny i tylko przełożyliście osprzęt? Ja stawiam na jakiś fuckup związany z wałkiem rozrządu...z jakiegoś powodu musi się on blokować... Wspolne czesci to Vacum Pompa Pompowtryski Alternator Sprezarka klimy chlodniczka spalin egr chlodniczka oleju jednomas z sprzeglem od G60 Turbo od ASZta 130 Nowy silnik mial wlasny walek z szklankami panewkami itp |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Sprawdz może jak się obraca wałek rozrządu kluczem dynamometrycznym na zimnym i zagrzanym silniku. może coś to wykaże( chodz wcale nie musi jeśli wina pompek o ile to możliwe ).
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 06 August 2025 - 07:43 |