![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
Czy koła są nowe ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Jesli masz na mysli kolo walka rozrzadu i walu to byly na nowym silniku wiec nie byly to elementy przekladane.
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
IMHO Rob dobrze prawi z tą chłodniczką- wszak problemy zaczęły się po jej montażu. Może nie tyle być nie drożna co może być "wąskim gardłem" przez co są jaja z ciśnieniem.
Znam podobny przypadek-tylko związany z chińskim catch tankiem, który miał mniejszy przepust niż seryjna odma, co skutkowało strzelaniem dolotu, korka, etc. -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 April 2013 ![]() |
Witam!
Moim zdaniem paski rwią sie nie z powodu nadmiernego obciążenia, ale z powodu niwewłaściwego zazębienia. Otóż po ustawieniu rozrządu na znakach nie wystarczy założyć pasek i naprężyć go napinaczem. Tak byłoby najprościej. Należy zablokować jescze trzpieniem koło na wałku rozrządu, napiąć napinacz i popuścić śruby mocujące tak aby trzpień swobodnie mógł sie wysunąć. Następnie nie wysuwając trzpienia dokręcic śruby. Codzi o to żeby odcinki paska między kołami były wielokrotnością modułu zęba. Nie powstają wtedy naprężenia, a zęby idealnie trafiają na koła. Nawet minimalna różnica spowoduje podcięcie zęba i w rezultacie kataklizm. Wiem, że robili to fachowcy, ale czasami rutyna nakazuje iśc na skróty. Może robili to uczniowie? To tak, jak z montażem sprzęgieł samonastawnych bez przyrządu. Pozdrawiam Janusz -------------------- G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
User Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 April 2013 ![]() |
Slavi, jak może nie być ustawiona synchronizacja wału z wałkiem, kiedy w obydwu są blokady. Kiedyś też wymieniałem rozrządy na zasadzie było dobrze to będzie dobrze. Jednak nie o to chodzi. Trzeba pomóc koledze, a nie mądrzyć się. Jakaś przyczyna być musi , a moje tłumaczenie uważam z logiczne.
Pozdrawiam Janusz -------------------- G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 11 November 2011 ![]() |
Witam! Moim zdaniem paski rwią sie nie z powodu nadmiernego obciążenia, ale z powodu niwewłaściwego zazębienia. Otóż po ustawieniu rozrządu na znakach nie wystarczy założyć pasek i naprężyć go napinaczem. Tak byłoby najprościej. Należy zablokować jescze trzpieniem koło na wałku rozrządu, napiąć napinacz i popuścić śruby mocujące tak aby trzpień swobodnie mógł sie wysunąć. Następnie nie wysuwając trzpienia dokręcic śruby. Codzi o to żeby odcinki paska między kołami były wielokrotnością modułu zęba. Nie powstają wtedy naprężenia, a zęby idealnie trafiają na koła. Nawet minimalna różnica spowoduje podcięcie zęba i w rezultacie kataklizm. Wiem, że robili to fachowcy, ale czasami rutyna nakazuje iśc na skróty. Może robili to uczniowie? To tak, jak z montażem sprzęgieł samonastawnych bez przyrządu. Pozdrawiam Janusz A co to za różnica ? Przecież i tak wałek ułoży się względem wału bo przecież moduł zębów się nie zmieni.Co najwyżej może zmienić się naciąg paska jeśli był naciągany na blokadach bez popuszczenia fasolek na kole wałka rozrządu. Dziwna sprawa z tym paskiem całkiem możliwe ze silnik "puchnie" przez słabe smarowanie ,zwiększa się obciążenie na pasku i dzieją się takie jaja. Ale to raczej było by znać jakieś inne objawy choć by zmiana pracy silnika. |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 April 2013 ![]() |
Witam!
W sumie macie rację. Paska to może nie uszlachci. Mimo wszystko stawiam na niewłaściwy montaż lub dobór części. Przeczytałem uważnie raz jeszcze cały temat i zastanowiła mnie uwaga na temat dołka na wykresie "zmęczony napinacz". Jutro przewertuję katalogi i zadzwonię do Gatesa. Niektóre silniki wymagają szczególnej troski i może tu są jakieś niuanse lub niestandardowe procedury. To przecież trzy paski... Jak się coś dowiem napiszę niezwłocznie. Pozdrawiam. Janusz -------------------- G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Co do chlodniczki oleju, zostala zasotosowana ori od 2,0 tdi czytaj jest wieksza .
Stary typ chlodniczki ![]() Nowa chlodniczka ![]() Glowica dzis zostala oddana do planowania. Zostal zakupiony kompletny rorzad w ASO . Nowa pompa wody z ASO . Komplet Czarnych szklanek INA . Nowa Vacuum Pompa Bosch o Nr 038 145 209 Q Jutro lub najpozniej do srody auto ma byc gotowe , miedzyczasie zostana stare graty przebadane , bede pisal na bierzaco. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 02 December 2006 Skąd: Białystok ![]() |
składa ten sam mechanik ?
-------------------- E60 535d
S211 320CDi W201 -YT |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
januszg
Z całym szacunkiem ale naprawdę nie wiem o czym piszesz. Błędnie podchodzisz do problemu, nie pisz wiecęj takich bredni typu 'trafię paskiem w moduł zębu' ilości i szerokości wypustu na kołach drabinkowych nie zmienisz, wyobrazam sobie ze myslisz o nie odpowiednim zgraniu wałka z wałem ale pamietaj ze wał ciągnie wałek a wałka nie ma prawa zamknąć nawet nadmierna detonacja po przez zawór, tak że efektu odbijania wałka a zarazem zrywania zębów na pasku nie może być (chyba że tłok popycha zawór). W tym wypadku nawet zmiana o "dwa zeby" (chociaż w dizlu jest to mało prawdopodobne) nie ma prawa działać szkodliwie na pasek. Najlepszym co mógł by dać założyciel tematu to fotografia paska zębatego. A z tym olejem to moim zdaniem przesadzacie, myśle że jak by go brakowało to, właściciel usłyszał by spotęgowany hałas z pod maski, powiedzmy że nie stale ale przy tym "puchnięciu". Zarzynający wałek słychać naprawde głośno.(i nawet przytym silnik pracował bez problemu rwania psa) Bardzo dziwny przypadek i pompa podciśnieniowa nie powinna mieć AŻ tak wielkiego tutaj znaczenia (ze wzgledu na jej konstrukcje). Masz wykres z hamowni tego auta ? Nie ratuj się ASO bo i bez nich nie ma takiego problemu, masz usterkę a jak zmienisz wszystko i zlikwidujesz to, to po tym co zrobisz albo nie bedzie rozwiązania, albo nie bedzie wiadomo co było przyczyną. Chłodniczka wiekszej pojemności nie znaczy, że jest większej przepustowości, a na pewno nie jest problemem nadmierna temperatura oleju. Bardzo jestem Ciekawy problemu , ze względu na drugi silnik. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 12 October 2008 Skąd: Łomża ![]() |
śledze temat od początku i myślałem że ktoś wpadnie na moje rozwiązanie pierwszy
jako że pasek ten został poszerzony o 5 mm w porównaniu do wcześniejszych 1,9 na pompie ma to ogromne znaczenie gdyż napędzanie krzywki pompowtrysku jest męczące dla całego układu rozrządu. jak właściciel wspominał zmienione zostało sprzęgło na lekki jednomas z pierwszego silnika 1,9 TDI który nawet nie nazwywał się edc 15 tylko edc bla bla bla. ktoś kto myśli że uszkodzony dwumas/ zmiana na sztywne sprzęgło ma wpływ tylko na elementy ukł napędowego to się bardzo myli. pasek w PD jest asymetryczny gdyż ma 2 węższe rowki moduł zęba się zmienia w 2 miejscach ze względu aby odciążyć naprężenia na rozrządzie podczas napędu pompek. http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_209.pdf strona 52 i 53 proszę przestudiować a jeżeli pierwsza kolizja rozrządu była poprzedzona przez zmiane na sztywne sprzęgło to napinacz poprostu tych drgań nie może przyjąć na klatę -------------------- Usunięto komercyjna sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Jednomas siedzi od 160 tys przebiegu i ma sie dobrze problemy pojawily sie dopiero od wymiany rozrzadu.
Pozdrawiam Awaria nastapila tak jak pisalem w trasie jak lecialem okolo 120-130 na tempomacie. Pierwsze trzy zmiany paska byly w jednym warsztacie raz przez jednego z machnikow i dwukrotnie przez wlasciciela ktorego b dobrze znam i takich rozrzadow tysiace juz skladal. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
CYTAT ktoś kto myśli że uszkodzony dwumas/ zmiana na sztywne sprzęgło ma wpływ tylko na elementy ukł napędowego to się bardzo myli. Prawda chodziarz nie wyobrażam sobie krajzegi z drgającym silnikiem rwącej pasek.( w sumie to nie jest dobre porównanie, ale przyczyny szukał bym gdzieś indziej.) To że napisałeś jak problem zaczął się od wymiany rozrządu to szukał bym czegoś w czym co mogło stracić osiowość ale albo Ty jako właściciel o czymś nie wiesz ale to, że dzieje się to samo na drugim silniku ? |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
wszystko cacy tylko skoro to wina jednomasu to dlaczego valeo proponuje taki zestaw? mało tego założyłem go swoim klijentom i pierwszy najeździł już 60kkm i pasek nie nie skończył.
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Prawda chodziarz nie wyobrażam sobie krajzegi z drgającym silnikiem rwącej pasek.( w sumie to nie jest dobre porównanie, ale przyczyny szukał bym gdzieś indziej.) Tysiace PDkow lata z jednomasem spora moca i nie ma wiekszych problemow , sam na jednomasie zrobilem sporo km i nigdy nic sie nie dzialo. PS Nie mowie ze jednomas oprocz kultury pracy ma negatywny wplyw np na skrzynie biegow itp |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
User Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
a jeżeli pierwsza kolizja rozrządu była poprzedzona przez zmiane na sztywne sprzęgło to napinacz poprostu tych drgań nie może przyjąć na klatę Jest to jakiś pomysł ale jeździ trochę aut na zestawach G60/VR6 czy zestawach Valeo i nic nie słychać o zrywanych paskach. Może akurat ten jest zły. Może autor od 900rpm (ostro)przyspiesza na najwyższym biegu i wtedy wpada w drżenie i kaboom? |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Jest to jakiś pomysł ale jeździ trochę aut na zestawach G60/VR6 i nic nie słychać o zrywanych paskach. Może akurat ten jest zły. A może autor od 900rpm (ostro)przyspiesza na najwyższym biegu i wtedy wpada w drżenie i kaboom? Tak napewno tylko auto zacznie sie toczyc , zawsze zapinam mozliwie najwyzszy bieg by sie delektowac destrukcja . Nie od dzis mam TDI i tym autem zrobilem sporo ponad 140 tys i nigdy nic sie dzialo do momentu wymiany rozrzadu jak w opisie. |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Jest tam napinacz z siłownikiem hydraulicznym?
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 00:00 |