![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1241
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
ciekawy jestem ile sie czasy poprawią
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1242
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Już gratulowałem, teraz tylko wyczekiwać nowego sezonu :-D
|
|
|
![]()
Post
#1243
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
To jest dogbox? Czyli teraz będziesz mógł wrzucać biegi bez sprzęgła czy jak to działa?
-------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#1244
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa ![]() |
Jakiej firmy te kły
![]() |
|
|
![]()
Post
#1245
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 05 January 2014 ![]() |
Ten kłowe wkłady do seryjnych skrzyń podejrzewam że są wykonane przez Don Octane
|
|
|
![]()
Post
#1246
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Cieplak przeciez jeździ tez zdaje sie na dogboxie od don octane i jakoś działa w VRT 900KM wiec czemu ma nie działać w R30 800KM czy ile tam mam Tsunami na kazdym silniku, zresztą nie moc tu jest najwazniejsza
bedzie mam nadzieje znaczna poprawa czasu ! ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1247
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Akurat mam na półce moje nowe kły i mogę Wam pokazać fotkę, ale czy zauważycie różnicę? I czy to coś da? Nie biorę udziału w 1/4mili, ale w rajdach i nie mamy tutaj tysięcy KM, ale skrzynie też często padają. Wierzcie w Don Octane i ich nadprzyrodzone moce. Pożyjemy zobaczymy, nie takie kły widziałem jak don octane, w zasadzie skrzynie każdego producenta do rajdów i wszystkie trafiały do nas ponieważ ulegały awarii. Widzę zęby, które są zrobione na odp...ol więc wyraziłem opinię. Jeżeli skrzynie don octane są niezniszczalne to chylę czołą. Ja jeszcze nie widziałem nigdy takiej skrzyni kłowej, która jest niezniszczalna. Oczywiście cena dostępnych stali od 15 do 300 PLN za kg ma kluczowe znaczenie i być może don octane jako jedyny producent nie licząc F1 stosuje stale po 300PLN/kg. P.S. Żeby była jasność wzorcem dla mnie jest wykonanie koła w F1, jest zgodne zresztą z tym co mówią mi zaprzyjaźnieni Profesorowie, którzy zajmują się kołami zębatymi. I nie chodzi tutaj o jakieś cuda techniki, albo NASA czy kosmos. Po prostu dokładniejsza obróbka zęba celem eliminacji spiętrzenia naprężeń. To nie jest wiedza tajemna, każdy amator, który coś tam wie o kołach zębatych wie po spojrzeniu na te koła Don Octane w którym miejscu wykonana została fuszerka niezależnie od tego ilu z Was tutaj się ze mnie będzie śmiało, a ilu uwielbiało. Tyle o zębach. Natomiast same kły są wg mnie lipne z co najmniej dwóch względów, ale nie muszę Wam uzasadniać dlaczego. Śmiejcie się ze mnie i módlcie do Don Octane. A jeszcze coś dla fanatyków: biorąc pod uwagę dostępność kłowych wsadów czy Ci, którzy jeżdżą na wsadach Don Octane mają jakąś alternatywę? Czy jakaś inna firma wykonuję koła zębate do tych skrzyń? Mylisz pojęcia człowieku ! Nikt nie mowi o wyznawaniu Don Octane ! Alternatywy ?? Skoro jesteś takim znawca tematu , powinieneś wiedzieć ze w samych Czechach jest dwoch innych producentów ! Skoro jesteś takim kozakiem mogłeś zaproponować Konradowi ze zrobisz mu dwa zajebiste wkłady , które bedą o niebo lepsze , a nie teraz sie panoszyć . Rajdy ok ale jeżeli chodzi o F1 to weź sobie podaruj bo szybujesz zdecydowanie za daleko . Bo wlasnie podzespoły do F1 są głownie produkowane w de ! W AVL GMBH , ale z pewnością to tez wiesz . Ps myśle ze Konrad przyjmie w prezecie jeszcze dwa wkłady na Polkę w razie problemów technicznych z owymi . Ah i nikt nie twierdzi ze wykłada są niezniszczalne . Oczywiście ze są , ale w dalszym ciagu są ulepszane , a najsłabsze ogniwa starają sie wyeliminować . -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1248
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Swoją drogą Rafalek114 na pewno będziesz w temacie, zmielił ktoś taką skrzynie w DE? Bo niewątpliwie trochę tam tego jeździ.
|
|
|
![]()
Post
#1249
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Cieplak przeciez jeździ tez zdaje sie na dogboxie od don octane i jakoś działa w VRT 900KM wiec czemu ma nie działać w R30 800KM czy ile tam mam Tsunami na kazdym silniku, zresztą nie moc tu jest najwazniejsza bedzie mam nadzieje znaczna poprawa czasu ! ![]() Cowboy - czemu miały by nie działać ?? Powiem ci . W naszym pięknym kraju jesteśmy zdecydowana czołówka jeżeli chodzi o krytykę innych , ale jakoś sami mało pokazujemy . Nie chodzi mi tu teraz o Don Octane czy innych . Chodzi o fakt . Od zawsze na tym forum najwiecej maja do powiedzenia znawcy tematu , którzy tak naprawdę za wiele nie pokazuje . W tym przypadku nie chodzi mi akurat o kolegę z którym wdałem sie w obecna dyskusje , ale tak ogólnikowo patrząc . Przykre jest to , iż jednak w rzeczywistości sporo nam brakuje i to nie tylko do Niemców , i to nie tylko w motosporcie . Ps Konrad ma nowe skrzynie , zamiast cieszyć sie ze polski projekt sie rozwija , ma szanse walczyć zzagranicznymi , to my wiecznie niezadowoleni jesteśmy . Ps2 Cieplak ma shamowane 1020 koni . Skrzynia jeszcze żyje ... 1020 koni z przekładnia kątowa gdzie tryby są zdecydowanie bardziej obciążone niż bedzie to miało miejsce w tsunami . -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1250
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Swoją drogą Rafalek114 na pewno będziesz w temacie, zmielił ktoś taką skrzynie w DE? Bo niewątpliwie trochę tam tego jeździ. Oczywiście . Skrzynie 02m ulegały awaria , ale nie było to związane ze słaba trwałością kłów , tylko z tym ze obudowa 02m odmawiała współpracy . Natomiast Konrad bedzie miał obudowy 02q , takie same jak ma Cieplak i ja . Zawsze moze sie cos urwać , ale zakładając wałek pośredni z tiguana , plus łożysko pilotowe , i pare innych drobiazgów , minimalizuje sie te awarie -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#1251
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 May 2007 Skąd: triocity ![]() |
Proponuje najpierw zbudowanie silnika który wygeneruje conajmniej 170 km z cylindra a potem testowanie wkładów skrzyn biegoe
-------------------- mk2 vrt 4motion
|
|
|
![]()
Post
#1252
|
|
![]() Sutener Mocy Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z Mokotowa ![]() |
Może to nie są wkłady wykonane zgodnie ze sztuką, ale działają i są przetestowane w wielu autach. Robią robotę i są bezproblemowe. Jak przychodzi do wydania sporej kasy na części, to ja bym się trzymał właśnie sprawdzonych rozwiązań. Nie porównywałbym też 1/4 do rajdów/wyścigów bo i moce kompletnie inne i ilość zmian biegów nieporównywalna.. jeśli Mickeyowi starczą te wkłady na 100 kilometrów "wyścigowych", to będzie miał spokój przez pare sezonów, czego Mu serdecznie życzę.
![]() -------------------- VTG crew
|
|
|
![]()
Post
#1253
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Panowie zamiast super dyskusji o wytrzymałości skrzyń zrobiliście chlew jak zawsze. Nie interesują mnie pobudki nagrodziłem wszystkich i zostawiłem sensowne posty. Następna wycieczka to urlop 7 dniowy!
|
|
|
![]()
Post
#1254
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
A po co skośne zęby? Chyba, że któryś wałek pozostaje seryjny.
Powodzenia w przyszłym roku. |
|
|
![]()
Post
#1255
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
A po co skośne zęby? Chyba, że któryś wałek pozostaje seryjny. Powodzenia w przyszłym roku. Prosty czy skośny ząb na danej szerokości wieńca zębatego przeniesie większy moment? -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#1256
|
|
Super User Dołączył: Wed, 13 July 2011 ![]() |
Teoria mówi ze prosty przeniesie więcej dlatego też Fiat stosował takie na 1 biegu.
|
|
|
![]()
Post
#1257
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Teoria mówi ze prosty przeniesie więcej dlatego też Fiat stosował takie na 1 biegu. A może jednak ze względu na słabą sztywność wałków żeby ich nie rozpychało na skośnym dodatkowo ? -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#1258
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa ![]() |
Może niech Moderator przeniesie do nowego tematu o kłowych wkładach , żeby nie zaśmiecać tutaj - warto żeby taki temat rozwinął się dalej
![]() |
|
|
![]()
Post
#1259
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Wyczynowe skrzynie zawsze mają zęby proste. Skośne stosuje się tylko w cywilnych, wyłącznie w celu wyciszenia przekładni. Niestety, ogranicza to także jej wytrzymałość. Stąd moje pytanie do autora, dlaczego do skrzyni tylko na ćwiartkę montuje, robione na zamówienie, skośne tryby?
|
|
|
![]()
Post
#1260
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Bo takie robi producent tych konkretnych wkładów i zdają egzamin przy projektach 1000+ a tu będą miały i tak lżej póki co. Myślę że dalsze dywagacje na temat tych wkładów nie mają sensu bo Konrad też wyraził swoje zdanie o tym i raczej nie wyrzuci tych wkładów i nie kupi innych na prostych zębach skoro ma te konkretne egzemplarze.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 18:05 |