Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Citroen Xsara turbo?, zastanawiam sie nad zalozeniem
stigu666
post Thu, 24 Apr 2014 - 18:37
Post #41


Rookie
Dołączył: Tue, 22 April 2014





Kupa gadania, malo pozytku. Moze ze 3 sensowne odpowiedzi. Nudzi wam sie czy jak? Fakt, nie przemyslalem wszystkich opcji na początku, wyjdzie drozej niz myslalem, ale nadal 1,6 turbo to lepszy pomysl niz swap na wolnossace 2.0. Jak ktos uwaza inaczej to dziwne. Pelen koszt dobrego swapa to koszt kijowo zrobionego turbo. Co nie jest dobrym pomysłem. Nie lubie kdwalac maniany, nieznam sie na modach, przyznaje, dlatego pisze tu, logiczne?
Dziękuję tym którzy cos wniesli z sensem, temat mozna zamknac wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 24 Apr 2014 - 18:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
wymiot
post Thu, 24 Apr 2014 - 18:39
Post #42


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 March 2013





CYTAT(stigu666 @ Thu, 24 Apr 2014 - 13:15) *
kazdy gdzies i jakos musi zaczac, nie? dzwine pytania, bo mam dziwne wontpliwosci, do tej pory raczej jezdzilem szybkimi autami niz je budowalem. i swap nie wchodzi w gre, bo jak mowilem, moje 1.6 jest w lepszej kondycji niz cokolwiek co kupie, robienie remontu generalnego jednostki po zakupie mija sie z celem, spalanie bedzie wieksze niz przy 1.6 z turbo w praktyce zapewne, juz to gdzies slyszalem. moj pali 9 po miescie, 2.0 pali 14, nawet z turbo moze dojde do tego pulapu, ale mocy bedzie wiecej. mniej wiecej juz wiem co i jak, dzieki wink.gif

powiem ci tak, myslalem tak samo jak ty, ale dzieki tym ludzia moje pewne sprawdzone z przebiegiem 90 tys 1.6 stoi w garazu pod stolem a 2.0 z rozbitego sprawnego dawcy robi robote pod maska wink.gif kazdy chce byc pionierem, naprawde wsadz pierw najwiekszy motor jaki wchodzi bez kombinacji a potem mysl o turbo. twoja kasa/nerwy/czas wiec zrob jak sadzisz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Thu, 24 Apr 2014 - 18:59
Post #43


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(stigu666 @ Thu, 24 Apr 2014 - 17:37) *
Kupa gadania, malo pozytku. Moze ze 3 sensowne odpowiedzi. Nudzi wam sie czy jak? Fakt, nie przemyslalem wszystkich opcji na początku, wyjdzie drozej niz myslalem, ale nadal 1,6 turbo to lepszy pomysl niz swap na wolnossace 2.0. Jak ktos uwaza inaczej to dziwne. Pelen koszt dobrego swapa to koszt kijowo zrobionego turbo. Co nie jest dobrym pomysłem. Nie lubie kdwalac maniany, nieznam sie na modach, przyznaje, dlatego pisze tu, logiczne?
Dziękuję tym którzy cos wniesli z sensem, temat mozna zamknac wink.gif


Jak chcesz daj mi samochód na jeden dzień, a za 500pln wypiszę Tobie książkę krok po kroku i zrobię listę zakupów - później będziesz miał już "z górki" ,jak sam twierdzisz smile.gif - To pierwsza "sensowna" odpowiedź.

Druga to :
Daj mi samochód na miesiąc do dwóch i 8000pln i będziesz zadowolony

Trzecia odpowiedź i chyba najsensowniejsza według mnie:
- naucz się na jakich zasadach pracuje silnik
- naucz się dobierać turbosprężarkę
- naucz się dobierać wtryski
- naucz się spawać
- naucz się kręcić kluczami
- A przede wszystkim naucz się szukać informacji, bo coraz bezczelniej chcesz żeby ktoś podał Tobie przepis jak na ciasto, a to nie tędy droga.



--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Thu, 24 Apr 2014 - 21:25
Post #44


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





Krótko zwięźle i na temat.
Minusy...
1) nie będzie taniej
2) nie będzie szybciej 0-100km/h ewentualnie 1/4m albo sprint ze świteł wink.gif
3) nie będzie oszczędniej (paliwko itp.)

Plusy
Na odpowiednich forach będziesz miszczem laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
janisz
post Fri, 25 Apr 2014 - 21:46
Post #45


Super User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: wawa





Może być taniej, szybciej i oszczędniej.
Z grubsza lista gratów na wersje "eko":
-IC iveco amelinowy cały - 100zł
-garrett gt17 z saaba 93/95 ~ 300zł
-2m rury fi50 alu na dolot ~ 40zł
-podstawka pod filtr oleju(aliexpress) - 35zł
-bov (aliexpress.com) - 100zł
-regulator ciśnienia paliwa(żeby podbić na 4bar) 100zł
-zakuty przewód ciśnieniowy smarowania turbo 50zł
-wskaźnik boost - 60zł
-kolanka silikonowe dolotu (jedno od 35zł a trzeba sporo) powiedzmy 300zł
-cybanty 100zł
-flansze(turbo in out) 70zł (robisz z nich przejściówkę na seryjny kolektor)
-rury na wydech zależy co jak z czego ale dajmy 200zł (catback seria)
-smt6 + map - 150zł + 75zł (duuuzo lepiej ecumaster - 600zł)
-zasilanie turbo w wode 2x banjo po 10zł, przewody ciezko wycenic
-spływ turbiny też nie do wyceny ale to kwestia wlasnej kreatywności smile.gif
-stożek - 50zł
Masz nieco ponad 2tys w wersji z ecumasterem.
I teraz albo szerokopasmówka ~700zł i ćwiczysz sam albo oddajesz do strojenia za tyle samo.
I to jest minimum.
Do tego możesz dorzucić mbc(100), egt(160), wtryski(jak seria na 4b nie wydoli ~200zł ?), pompe paliwa(250zł), reszte wydechu (500?). Sprzęgło padnie to dasz tarczę do nabicia wróblowi za 380zł.
Jak zadziała minimum na 0,4b ~ 150KM to pewnie będziesz chciał więcej i kupisz mbc i dasz 0,8b ~200KM i tu już pewnie wtryski i pompa będize musiałą przyjść nowa.
Nie do wyceny przyjemność z pierwszych udanych jazd.
Wyobraź sobie że jesteś gościem z filmiku smile.gif
Nie będziesz najszybszy ale to będzie Twoje auto z Twoim silnikiem a nie żaden swap-srap. Zbieraj graty i googluj projekty to spokojnie w te wakacje pośmigasz!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Fri, 25 Apr 2014 - 22:10
Post #46


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Powyższe Nierealne dla początkującego smile.gif Tyle napiszę.

Doliczyć trzeba jeszcze koszty wysyłek, koszty spawania, frezowania, uszczelek, i 500 pierdół których Twoja lista nie objęła i Twój podany budżet robi się razy dwa, niestety ... Bądźmy realistami i jeśli "swapy - srapy" są możliwe 1:1 to są to najtańsze i najbezpieczniejsze konie jakie jeżdżą po drogach tego świata. Rzeźbę się robi gdy już nie ma co swapować lub regulamin nie pozwala wskoczyć większej pojemności i tyle. Lub sztuka dla sztuki, ale to raczej w ramach praktyki gdy chce się sprawdzić swoją wiedzę ... ale co jeśli wiedzy nie ma jak w tym przypadku?? smile.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
janisz
post Fri, 25 Apr 2014 - 22:49
Post #47


Super User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: wawa





Koszty z wysyłkami(sam sprawdź) a spawac gość będzie sam. Frezowanie? Flansze są uwzględnione. Dałby radę na pewno. Teraz by się przydało żeby ktoś kto robił swapa na 2.0 niech poda co i jak dla porównania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 25 Apr 2014 - 22:55
Post #48


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Mnie zawsze bawi jakie to wszystko jest proste i tanie w internecie. A potem sie slyszy tylko jakie fakapy wyszly, jak padlo to i tamto i auto stalo ilestam czasu. I jak to budzet przekroczony dwukrotnie. Ale luz, na forum zawsze sie mozna pochwalic smile.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Fri, 25 Apr 2014 - 23:07
Post #49


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(janisz @ Fri, 25 Apr 2014 - 21:49) *
Koszty z wysyłkami(sam sprawdź) a spawac gość będzie sam. Frezowanie? Flansze są uwzględnione. Dałby radę na pewno. Teraz by się przydało żeby ktoś kto robił swapa na 2.0 niech poda co i jak dla porównania.


I jest jeszcze ryzyko że turbo za 3 stówy "miało być dobre", i trzeba regenerować - i już z 300 robi się 1000, bo autor nie wiedział po czym poznać że turbo wali olejem przez uszczelniacze a luz promieniowy ponad normę. Flansze się frezuje po spawaniu bo spawanie ściąga materiał - czyli krzywi, i to w taki sposób że żadna uszczelka świata na to nie pomoże. Poza tym pierwszy lepszy gość nie przyspawa stalowej flanszy do żeliwnego kolektora, a jeśli się nie da nawet przyspawać to trzeba konstruować przejściówkę - czyli dwie flansze dwie uszczelki i kawałek rurki i już się robi 200 czy 300 a nie 70 ... a na koniec się okaże jeszcze coś i wyjdzie że trzeba kolektor rzeźbić ... tak wyliczać można bez końca biggrin.gif A po Twoim filmiku widać że same zegary dodatkowe kosztowały tyle co Twoja wyliczanka ... więc zachęta średnia


CYTAT(Kras @ Fri, 25 Apr 2014 - 21:55) *
Mnie zawsze bawi jakie to wszystko jest proste i tanie w internecie. A potem sie slyszy tylko jakie fakapy wyszlo, jak to padlo to i tamto i auto stalo ilestam czasu. I jak to budzet przekroczony dwukrotnie. Ale luz, na forum zawsze sie mozna pochwalic smile.gif


I nie dodałeś najważniejszego - że pożądni tunerzy to złodzieje i naciągacze, bo skoro na forum da się radę zrobić za 2000pln to dlaczego on chce 10000 ... bo 8 musi zarobić przecież.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
janisz
post Fri, 25 Apr 2014 - 23:53
Post #50


Super User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: wawa





Ja płaciłem 35zł za flanszę a po spawaniu nie planowałem płaszczyzn bo to małe flansze do turbo a nie duże do głowicy. A jak nawet pokrzywi to splanuje +50zł. Do kolektora w xsarze 2 jest przykręcany kat i chyba jest stalowy? Uciąć i odzyskać flanszę smile.gif Ciągle mowa o planie minimum. Wszystko ze zwykłej stali.
Ta konkretnie turbina jest tak popularna i mało warta że znajdzie za 300zł dobrą a i zostaje opcja stage 2 na td0hl-15t z saaba aero p&p za 900zl.
stigu666 dawaj turbo, uda Ci się smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WielkiW
post Fri, 25 Apr 2014 - 23:56
Post #51


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: 100lica





o ile autor tematu będzie drążył temat to chciałbym zobaczyć rzetelną relacje z postępu prac, kosztów a na koniec wykres z hamowni a i jeszcze update po 3 miesiącach jazdy tym setupem

to nie są klocki lego że kupujesz składasz wszystko pasuje, po prostu nie ma czegoś takiego jak tanie konie a sama moc nie pojawia się z nadmuchanego powietrza do tego trzeba jeszcze dokotłować odpowiednia ilość paliwa nie wspominając już o odpowiednim zapłonie

wiedza kosztuje i czy to będzie hajs który wydasz na usługę człowieka który wie co robi czy będziesz się uczył na błędach to i tak tego nie przeskoczysz (pierwsza opcja będzie ostatecznie zdecydowanie tańsza)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Sat, 26 Apr 2014 - 00:02
Post #52


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Tanich koni nie ma!!! Czasem zdażają sie stosunkowo tanie jak ma się wiedzę i znajomości. Powodzenia i jak najmniej rozczarowań....


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wymiot
post Sat, 26 Apr 2014 - 09:02
Post #53


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 March 2013





CYTAT(janisz @ Fri, 25 Apr 2014 - 22:49) *
. Teraz by się przydało żeby ktoś kto robił swapa na 2.0 niech poda co i jak dla porównania.

akurat inna marka w moim wypadku.
cale mondeo 1500 zl, z pelnym bakiem i dwoma kompletami kol.
komp bez imo 70
kol dolotowy 120 ?
rozrzad 200 ?

kasy na picowanie silnika nie licze bo to moje widzi mi sie.
po sprzedaniu czesci z dawcy swap kosztowal mnie max 300 zl ? wszystko robilem sam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Sat, 26 Apr 2014 - 09:45
Post #54


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





wskaźnik doładowania za 60zł, to można sobie w kieszeń wsadzić.. a raczej jego dokładne wskazania...
co do swapa (tyle że w renault).
-Kompletny silnik z osprzetem i skrzynią - 1800zł +koszt paliwa po jego odbiór
-wymiana silnika -1200zł (mowa o jakimś zwykłym warsztacie)
-wymiana oleju, filtrów, rozrządu z częściami - +-1000zł (nie mówię tu o najtańszych częściach, bo przecież robimy auto po to aby sie cieszyć z jazdy a nie żeby po dwóch miesiącach coś się zrypało)
-zdjęcie immo z kompa - 400zł
-przerobienie wiązki elektrycznej- 300zł

Razem +- 5000zł..
Oczywiście zawsze można kupić rozwalonego angola.. i zamienić silniki.. a później sprzedać angola.. no można kombinować smile.gif
teraz kwestia po ile chodzą silniki z xsary 2.0 16V


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Sat, 26 Apr 2014 - 10:08
Post #55


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





ciekawy temat odnosnie uturbianie wolnossaka akurat w vw/audi
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=526543

podsumowanie najlepsze smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Sat, 26 Apr 2014 - 10:47
Post #56


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Podstawa to TU5JP4 odprężyć, bo on ma w serii 10.8:1.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sat, 26 Apr 2014 - 11:24
Post #57


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





Dobry temat laugh.gif dla początkującego tuningowca wink.gif
stigu666 nic innego nie pozostaje powiedzieć jak działaj...
Umów się z janisz czy coś dołoży Ci kaski jak wyjdzie kasowo x3 i do tego nie bedzie jechać :-)

Pamiętaj jedna złotą zasadę ONI doradzają TY płacisz !!!!

P.S

Jaki jestem głupol blink.gif w ten weekned wydałem 400zł (tylko paliwo) na strojenie seryjnego auta z seryjnym turbo, zapłace za hamke i stroicielowi, na wszelki wypadek wymienie olej na Motula i mam już 3k...a jeszcze nic nie zrobiłem ... sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 26 Apr 2014 - 14:59
Post #58


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





ŁO MATKOOOO, jeszcze temat wałkujecie??? biggrin.gif

Podstawa podstaw to wiedza, nawet jako taka, druga podstawowa podstawa to umiejętności w kręceniu kluczami (ale to się bierze z pierwszej podstawy), Trzecia podstawa, to jak ma się braki w pierwszej podstawie i nie wie się jak i co kręcić w podstawie drugiej, to trzeba pytać, ale pytać o konkrety ... Ale jak tu pytać o konkrety skoro nawet zarysu ogólnego się nie wie ...

I tutaj jest problem podstawowy biggrin.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zukreator
post Sat, 26 Apr 2014 - 16:15
Post #59


User
Dołączył: Tue, 04 December 2012





E30 owner trafił tak niesamowicie w sedno sprawy, że aż można to przypisać do WSZYSTKIEGO, co wiąże się z naprawą/modyfikacją samochodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 26 Apr 2014 - 18:19
Post #60


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





No bo jak tu komukolwiek pomóc skoro autorzy takich tematów sami nie wiedzą w czym mamy im pomóc. Jest temat "chcę mieć to i tamto i ch.j" I albo ktoś kto zrobił taki projekt musi w takim wypadku napisać książkę prowadzącą autora tematu jak dziecko za rękę po ciemku, albo pozostaje podać link do warsztatów/osób które to zrobią. Bo jak widać po naszym forum, osoby które mają jakąś wiedzę walą z tematem konkretnym "zrobiłem to i to i mam problem taki i taki" i wtedy się pomaga i kombinuje, żeby pomóc. Ale przynajmniej turbo sobie dobiorą, wtryski itd, poskręcają to a wszelkie problemy zazwyczaj wychodzą ze strojeniem - ogólnie z elektroniką i sterowaniem ...

Ale dzięki za miłe słowo smile.gif

EDIT: A najlepszym przykładem, samodoskonalenia i pokazu "że można, ale jak się wie czego się chce", ze znanych mi osób (ale niestety nie osobiście) to Coobcio i k64. Takie dobitne przykłady od "zera" do tunera biggrin.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:23