![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 22 April 2014 ![]() |
Kupa gadania, malo pozytku. Moze ze 3 sensowne odpowiedzi. Nudzi wam sie czy jak? Fakt, nie przemyslalem wszystkich opcji na początku, wyjdzie drozej niz myslalem, ale nadal 1,6 turbo to lepszy pomysl niz swap na wolnossace 2.0. Jak ktos uwaza inaczej to dziwne. Pelen koszt dobrego swapa to koszt kijowo zrobionego turbo. Co nie jest dobrym pomysłem. Nie lubie kdwalac maniany, nieznam sie na modach, przyznaje, dlatego pisze tu, logiczne?
Dziękuję tym którzy cos wniesli z sensem, temat mozna zamknac ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
kazdy gdzies i jakos musi zaczac, nie? dzwine pytania, bo mam dziwne wontpliwosci, do tej pory raczej jezdzilem szybkimi autami niz je budowalem. i swap nie wchodzi w gre, bo jak mowilem, moje 1.6 jest w lepszej kondycji niz cokolwiek co kupie, robienie remontu generalnego jednostki po zakupie mija sie z celem, spalanie bedzie wieksze niz przy 1.6 z turbo w praktyce zapewne, juz to gdzies slyszalem. moj pali 9 po miescie, 2.0 pali 14, nawet z turbo moze dojde do tego pulapu, ale mocy bedzie wiecej. mniej wiecej juz wiem co i jak, dzieki ![]() powiem ci tak, myslalem tak samo jak ty, ale dzieki tym ludzia moje pewne sprawdzone z przebiegiem 90 tys 1.6 stoi w garazu pod stolem a 2.0 z rozbitego sprawnego dawcy robi robote pod maska ![]() |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Kupa gadania, malo pozytku. Moze ze 3 sensowne odpowiedzi. Nudzi wam sie czy jak? Fakt, nie przemyslalem wszystkich opcji na początku, wyjdzie drozej niz myslalem, ale nadal 1,6 turbo to lepszy pomysl niz swap na wolnossace 2.0. Jak ktos uwaza inaczej to dziwne. Pelen koszt dobrego swapa to koszt kijowo zrobionego turbo. Co nie jest dobrym pomysłem. Nie lubie kdwalac maniany, nieznam sie na modach, przyznaje, dlatego pisze tu, logiczne? Dziękuję tym którzy cos wniesli z sensem, temat mozna zamknac ![]() Jak chcesz daj mi samochód na jeden dzień, a za 500pln wypiszę Tobie książkę krok po kroku i zrobię listę zakupów - później będziesz miał już "z górki" ,jak sam twierdzisz ![]() Druga to : Daj mi samochód na miesiąc do dwóch i 8000pln i będziesz zadowolony Trzecia odpowiedź i chyba najsensowniejsza według mnie: - naucz się na jakich zasadach pracuje silnik - naucz się dobierać turbosprężarkę - naucz się dobierać wtryski - naucz się spawać - naucz się kręcić kluczami - A przede wszystkim naucz się szukać informacji, bo coraz bezczelniej chcesz żeby ktoś podał Tobie przepis jak na ciasto, a to nie tędy droga. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Krótko zwięźle i na temat.
Minusy... 1) nie będzie taniej 2) nie będzie szybciej 0-100km/h ewentualnie 1/4m albo sprint ze świteł ![]() 3) nie będzie oszczędniej (paliwko itp.) Plusy Na odpowiednich forach będziesz miszczem ![]() |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Super User Dołączył: Thu, 05 June 2003 Skąd: wawa ![]() |
Może być taniej, szybciej i oszczędniej.
Z grubsza lista gratów na wersje "eko": -IC iveco amelinowy cały - 100zł -garrett gt17 z saaba 93/95 ~ 300zł -2m rury fi50 alu na dolot ~ 40zł -podstawka pod filtr oleju(aliexpress) - 35zł -bov (aliexpress.com) - 100zł -regulator ciśnienia paliwa(żeby podbić na 4bar) 100zł -zakuty przewód ciśnieniowy smarowania turbo 50zł -wskaźnik boost - 60zł -kolanka silikonowe dolotu (jedno od 35zł a trzeba sporo) powiedzmy 300zł -cybanty 100zł -flansze(turbo in out) 70zł (robisz z nich przejściówkę na seryjny kolektor) -rury na wydech zależy co jak z czego ale dajmy 200zł (catback seria) -smt6 + map - 150zł + 75zł (duuuzo lepiej ecumaster - 600zł) -zasilanie turbo w wode 2x banjo po 10zł, przewody ciezko wycenic -spływ turbiny też nie do wyceny ale to kwestia wlasnej kreatywności ![]() -stożek - 50zł Masz nieco ponad 2tys w wersji z ecumasterem. I teraz albo szerokopasmówka ~700zł i ćwiczysz sam albo oddajesz do strojenia za tyle samo. I to jest minimum. Do tego możesz dorzucić mbc(100), egt(160), wtryski(jak seria na 4b nie wydoli ~200zł ?), pompe paliwa(250zł), reszte wydechu (500?). Sprzęgło padnie to dasz tarczę do nabicia wróblowi za 380zł. Jak zadziała minimum na 0,4b ~ 150KM to pewnie będziesz chciał więcej i kupisz mbc i dasz 0,8b ~200KM i tu już pewnie wtryski i pompa będize musiałą przyjść nowa. Nie do wyceny przyjemność z pierwszych udanych jazd. Wyobraź sobie że jesteś gościem z filmiku ![]() Nie będziesz najszybszy ale to będzie Twoje auto z Twoim silnikiem a nie żaden swap-srap. Zbieraj graty i googluj projekty to spokojnie w te wakacje pośmigasz! |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Powyższe Nierealne dla początkującego
![]() Doliczyć trzeba jeszcze koszty wysyłek, koszty spawania, frezowania, uszczelek, i 500 pierdół których Twoja lista nie objęła i Twój podany budżet robi się razy dwa, niestety ... Bądźmy realistami i jeśli "swapy - srapy" są możliwe 1:1 to są to najtańsze i najbezpieczniejsze konie jakie jeżdżą po drogach tego świata. Rzeźbę się robi gdy już nie ma co swapować lub regulamin nie pozwala wskoczyć większej pojemności i tyle. Lub sztuka dla sztuki, ale to raczej w ramach praktyki gdy chce się sprawdzić swoją wiedzę ... ale co jeśli wiedzy nie ma jak w tym przypadku?? ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Super User Dołączył: Thu, 05 June 2003 Skąd: wawa ![]() |
Koszty z wysyłkami(sam sprawdź) a spawac gość będzie sam. Frezowanie? Flansze są uwzględnione. Dałby radę na pewno. Teraz by się przydało żeby ktoś kto robił swapa na 2.0 niech poda co i jak dla porównania.
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Mnie zawsze bawi jakie to wszystko jest proste i tanie w internecie. A potem sie slyszy tylko jakie fakapy wyszly, jak padlo to i tamto i auto stalo ilestam czasu. I jak to budzet przekroczony dwukrotnie. Ale luz, na forum zawsze sie mozna pochwalic
![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Koszty z wysyłkami(sam sprawdź) a spawac gość będzie sam. Frezowanie? Flansze są uwzględnione. Dałby radę na pewno. Teraz by się przydało żeby ktoś kto robił swapa na 2.0 niech poda co i jak dla porównania. I jest jeszcze ryzyko że turbo za 3 stówy "miało być dobre", i trzeba regenerować - i już z 300 robi się 1000, bo autor nie wiedział po czym poznać że turbo wali olejem przez uszczelniacze a luz promieniowy ponad normę. Flansze się frezuje po spawaniu bo spawanie ściąga materiał - czyli krzywi, i to w taki sposób że żadna uszczelka świata na to nie pomoże. Poza tym pierwszy lepszy gość nie przyspawa stalowej flanszy do żeliwnego kolektora, a jeśli się nie da nawet przyspawać to trzeba konstruować przejściówkę - czyli dwie flansze dwie uszczelki i kawałek rurki i już się robi 200 czy 300 a nie 70 ... a na koniec się okaże jeszcze coś i wyjdzie że trzeba kolektor rzeźbić ... tak wyliczać można bez końca ![]() Mnie zawsze bawi jakie to wszystko jest proste i tanie w internecie. A potem sie slyszy tylko jakie fakapy wyszlo, jak to padlo to i tamto i auto stalo ilestam czasu. I jak to budzet przekroczony dwukrotnie. Ale luz, na forum zawsze sie mozna pochwalic ![]() I nie dodałeś najważniejszego - że pożądni tunerzy to złodzieje i naciągacze, bo skoro na forum da się radę zrobić za 2000pln to dlaczego on chce 10000 ... bo 8 musi zarobić przecież. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Super User Dołączył: Thu, 05 June 2003 Skąd: wawa ![]() |
Ja płaciłem 35zł za flanszę a po spawaniu nie planowałem płaszczyzn bo to małe flansze do turbo a nie duże do głowicy. A jak nawet pokrzywi to splanuje +50zł. Do kolektora w xsarze 2 jest przykręcany kat i chyba jest stalowy? Uciąć i odzyskać flanszę
![]() Ta konkretnie turbina jest tak popularna i mało warta że znajdzie za 300zł dobrą a i zostaje opcja stage 2 na td0hl-15t z saaba aero p&p za 900zl. stigu666 dawaj turbo, uda Ci się ![]() |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: 100lica ![]() |
o ile autor tematu będzie drążył temat to chciałbym zobaczyć rzetelną relacje z postępu prac, kosztów a na koniec wykres z hamowni a i jeszcze update po 3 miesiącach jazdy tym setupem
to nie są klocki lego że kupujesz składasz wszystko pasuje, po prostu nie ma czegoś takiego jak tanie konie a sama moc nie pojawia się z nadmuchanego powietrza do tego trzeba jeszcze dokotłować odpowiednia ilość paliwa nie wspominając już o odpowiednim zapłonie wiedza kosztuje i czy to będzie hajs który wydasz na usługę człowieka który wie co robi czy będziesz się uczył na błędach to i tak tego nie przeskoczysz (pierwsza opcja będzie ostatecznie zdecydowanie tańsza) |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Tanich koni nie ma!!! Czasem zdażają sie stosunkowo tanie jak ma się wiedzę i znajomości. Powodzenia i jak najmniej rozczarowań....
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
. Teraz by się przydało żeby ktoś kto robił swapa na 2.0 niech poda co i jak dla porównania. akurat inna marka w moim wypadku. cale mondeo 1500 zl, z pelnym bakiem i dwoma kompletami kol. komp bez imo 70 kol dolotowy 120 ? rozrzad 200 ? kasy na picowanie silnika nie licze bo to moje widzi mi sie. po sprzedaniu czesci z dawcy swap kosztowal mnie max 300 zl ? wszystko robilem sam |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
wskaźnik doładowania za 60zł, to można sobie w kieszeń wsadzić.. a raczej jego dokładne wskazania...
co do swapa (tyle że w renault). -Kompletny silnik z osprzetem i skrzynią - 1800zł +koszt paliwa po jego odbiór -wymiana silnika -1200zł (mowa o jakimś zwykłym warsztacie) -wymiana oleju, filtrów, rozrządu z częściami - +-1000zł (nie mówię tu o najtańszych częściach, bo przecież robimy auto po to aby sie cieszyć z jazdy a nie żeby po dwóch miesiącach coś się zrypało) -zdjęcie immo z kompa - 400zł -przerobienie wiązki elektrycznej- 300zł Razem +- 5000zł.. Oczywiście zawsze można kupić rozwalonego angola.. i zamienić silniki.. a później sprzedać angola.. no można kombinować ![]() teraz kwestia po ile chodzą silniki z xsary 2.0 16V -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
ciekawy temat odnosnie uturbianie wolnossaka akurat w vw/audi
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=526543 podsumowanie najlepsze ![]() |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Podstawa to TU5JP4 odprężyć, bo on ma w serii 10.8:1.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Dobry temat
![]() ![]() stigu666 nic innego nie pozostaje powiedzieć jak działaj... Umów się z janisz czy coś dołoży Ci kaski jak wyjdzie kasowo x3 i do tego nie bedzie jechać :-) Pamiętaj jedna złotą zasadę ONI doradzają TY płacisz !!!! P.S Jaki jestem głupol ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
ŁO MATKOOOO, jeszcze temat wałkujecie???
![]() Podstawa podstaw to wiedza, nawet jako taka, druga podstawowa podstawa to umiejętności w kręceniu kluczami (ale to się bierze z pierwszej podstawy), Trzecia podstawa, to jak ma się braki w pierwszej podstawie i nie wie się jak i co kręcić w podstawie drugiej, to trzeba pytać, ale pytać o konkrety ... Ale jak tu pytać o konkrety skoro nawet zarysu ogólnego się nie wie ... I tutaj jest problem podstawowy ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
User Dołączył: Tue, 04 December 2012 ![]() |
E30 owner trafił tak niesamowicie w sedno sprawy, że aż można to przypisać do WSZYSTKIEGO, co wiąże się z naprawą/modyfikacją samochodu
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
No bo jak tu komukolwiek pomóc skoro autorzy takich tematów sami nie wiedzą w czym mamy im pomóc. Jest temat "chcę mieć to i tamto i ch.j" I albo ktoś kto zrobił taki projekt musi w takim wypadku napisać książkę prowadzącą autora tematu jak dziecko za rękę po ciemku, albo pozostaje podać link do warsztatów/osób które to zrobią. Bo jak widać po naszym forum, osoby które mają jakąś wiedzę walą z tematem konkretnym "zrobiłem to i to i mam problem taki i taki" i wtedy się pomaga i kombinuje, żeby pomóc. Ale przynajmniej turbo sobie dobiorą, wtryski itd, poskręcają to a wszelkie problemy zazwyczaj wychodzą ze strojeniem - ogólnie z elektroniką i sterowaniem ...
Ale dzięki za miłe słowo ![]() EDIT: A najlepszym przykładem, samodoskonalenia i pokazu "że można, ale jak się wie czego się chce", ze znanych mi osób (ale niestety nie osobiście) to Coobcio i k64. Takie dobitne przykłady od "zera" do tunera ![]() -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:23 |