![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
jest tu wielu, ktorzy tylko jezdza... i pisałem bez hejta. takie sprawiesz wrażenie.
skror nie robisz tego sam to zorientuj sie kto to zrobi i za co bedzie chcial wziac odpowiedzialnosc. bo na forum Ci powiedza zeby robic tak, a tuner powie co innego i co wtedy? wez kartke i dodawaj koszty w poszczegolnych opcjach, a kilka ich juz tutaj powstało. nie zapomnij o "nieprzewidzianych sytuacjach, ktore nalezy przewidzieć" ![]() -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 17 April 2014 ![]() |
Też tak właśnie zrobię
![]() |
|
|
gość_Młody-Bydgoszcz_* |
![]()
Post
#43
|
![]() |
wychodziłby takie 1.9 quattro. nie wiem czy tak wielkie znaczenie ma skrzynia w aucie ktore po modach dobije do 250KM...(na to trzeba miec worek kasy jeszcze) 2.5tdi ma ten sam hebel skrzynie owszem deczko inną napędy takie same wiec nie wiedze sensu. przelicz koszta zakupu auta + swapu z 2.5 na 1.9... a teraz pomysl za ile kupisz gotowe 1.9 w 4x4? i co ma to sens? ![]() Wiem, że były 1.9 TDI Quattro, ale 2.5 TDI Quattro jest według mnie więcej i można to znaleźć za mniejsze pieniądz. W takim razie to już zależy od fantazji właściciela. |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 17 April 2014 ![]() |
No tych 2.5TDI Q jest znacznie więcej niż 1.9TDI Q jak patrze po aukcjach
![]() |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
Jak czytam wypowiedzi, że włożenie 3,0 TDI do B5 to zaj...ta opcja to mnie śmiech łapie...
Pytanie czy gość, który o tym mówi w ogóle wie co mówi... A wypowiedź, że woli dać na rozrząd i mieć spokój to już zostawię bez komentarza... Autor ma B5 i zastanawia się co włożyć... To powiem tak: za cenę tej B5, swapu na 3,0 TDI i zrobienia rozrządu to pewnie można już się pokusić o kupno młodszej budy z mocniejszym silnikiem. Znasz kolego cenę eksploatacji 3,0 TDI po programie? Bo nie jest to tak kolorowe jak każdy sądzi... a spalanie na poziomie 7-8 litrów to można między bajki włożyć... Skoro zastanawiasz się nad kosztami i chcesz przyoszczędzić- odpuść temat wkładania 3,0 TDI do budy, która tego silnika w życiu na oczy nie widziała... -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
Znasz kolego cenę eksploatacji 3,0 TDI po programie? Bo nie jest to tak kolorowe jak każdy sądzi... pomijając sensowność pomysłu autora wątku, (pozdrawiam S4 bit z lpg) kolego 'Melman' może rozwiniesz myśl przedstawioną powyżej ... co po programie tak kosztuje ? -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 October 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
Koszty w 1.9 tdi nie sa wysokie, silnik BLT/BPX + intercooler ok 2 tys + gtb22 z softem ok 4 tys i za ta cene masz moc w okolicach 220-240KM i 420-440NM i to koszt okolo 6 tys zl profi. Na wiecej dokladasz wtryski HF50, HF80 ok 2tys, wydech 2,5 lub 2,75 na dwoch tlumikach ok 2 tys, sprzeglo sportowe sachsa + ori nowy dwumas 4 tys - moc w okolicy 250-270KM i 450-470NM spokojnie bezdymnie i bezawaryjnie. Zobacz tak jak kolega melman wyzej napisale ile kosztuje sam rozrzad w 3.0 tdi bo chyba nie zdajecie sobie sprawy, ile samego oleju potrzebuje przy wymianie, jakie spalanie itp. O braku sensu wsadzenia tej budy do b5 nie wspomne, predzej czy pozniej projekt sie nudzi i sie go sprzedaje za smieszne pieniadze a latwiej bedzie pomodzone z 1.9 tdi sprzedac niz 3.0 tdi.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 November 2011 Skąd: Podlasie ![]() |
Koszty w 1.9 tdi nie sa wysokie, silnik BLT/BPX + intercooler ok 2 tys + gtb22 z softem ok 4 tys i za ta cene masz moc w okolicach 220-240KM i 420-440NM i to koszt okolo 6 tys zl profi. Na wiecej dokladasz wtryski HF50, HF80 ok 2tys, wydech 2,5 lub 2,75 na dwoch tlumikach ok 2 tys, sprzeglo sportowe sachsa + ori nowy dwumas 4 tys - moc w okolicy 250-270KM i 450-470NM spokojnie bezdymnie i bezawaryjnie. Zobacz tak jak kolega melman wyzej napisale ile kosztuje sam rozrzad w 3.0 tdi bo chyba nie zdajecie sobie sprawy, ile samego oleju potrzebuje przy wymianie, jakie spalanie itp. O braku sensu wsadzenia tej budy do b5 nie wspomne, predzej czy pozniej projekt sie nudzi i sie go sprzedaje za smieszne pieniadze a latwiej bedzie pomodzone z 1.9 tdi sprzedac niz 3.0 tdi. +1 250km w budzie ważącej 1400kg będzie już nieźle się odpychało.Do tego na serii sprężarek GTB tunerzy robią mocne doły obrotów.Spalanie takiego 1.9 to bajka w porównaniu z 3.0. Zresztą 3.0 w takiej budzie to trochę przerost formy nad treścią.Ciekawe jak to by się prowadziło bez worka pieniążków na zawieszenie... -------------------- White beauty alfa 159 2.0 MJTD 2011 225Km/467Nm by r-performance
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
pomijając sensowność pomysłu autora wątku, (pozdrawiam S4 bit z lpg) kolego 'Melman' może rozwiniesz myśl przedstawioną powyżej ... co po programie tak kosztuje ? W wielkim skrócie: Po programie trzeba zmieniać olej co 8-10kkm. Do silnika wchodzi 8.2 litra + filtry (olej, powietrze), co druga wymiana fitr paliwa + kabinowy. Silniki te nie przepadają za słabym olejem. Ja zmieniam olej 2,5-3 razy w roku. Jedna zmiana to około 600 PLN. Rozrząd- koszt samych części bez drobnicy (śrubki, uszczelki) to 5k PLN + robocizna (trzeba wyjąć silnik z auta). Auto na mocnym programie pali od 11 w górę po mieście. w trasie można zejść do 9 (przy dynamicznej jeździe) lub nawet minimalnie poniżej 8 (przy emeryckiej jeździe). W kwestii wyboru BKN czy ASB- nie ma większego znaczenia- oba mogą się wysypać w takim samym stopniu (znam już 2 przypadki trupa ASB). Wszystko to kwestia tylko i wyłącznie umiejętnego serwisu i użytkowania. Idąc dalej: Skrzynia (a w zasadzie sprzęgło i dwumas) w manualu starcza na seryjny moment- powyżej szybko pada (po programie mamy od 540Nm w górę). Koszt dobrego silnika (a nie trupa, w stanie agonalnym) to min. 9k PLN. Za 6k PLN to można kupić goły słupek bez osprzętu... Pomijam fakt, że ostatnio ciężko coś znaleźć w dobrym stanie. O większej ilości rzeczy już mi się nie chce po raz kolejny pisać. Zapraszam tu: http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...t&p=1083329 Nie zrozumcie mnie źle- silnik jest mega fajny- ale jeśli siedzi seryjnie. Jeśli ktoś chce TANIO włożyć go do innej budy to ja polecam zastanowić się raz jeszcze. Myślę, że spokojnie w cenie swapa 3,0TDI do B5 można kupić B5 S4 w całkiem niezłym stanie i pewnie jeszcze zostanie na jakieś mody... A 2,7 BiT jest zdecydowanie bardziej rozwojowy niż 3,0 TDI. -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
2.7 można zagazować i też tanio jeździć.
lpg to przecież nie jest wstyd. -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
to wszystko zalezy od tego kto to bedzie robił... ale racja ceny są różne. A kto wsadzi 3.0 tdi do B5 za 3 koła? Serio pytam. Mam ze 3 sztuki w takiej cenie do zrobienia od ręki. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
Melman, jak mocny ten program masz zrobiony? Jakie wartosci obecnie? Spalanie dla mnie to kosmos (a sam jezdze 3.0d po programie, co prawda dosc lajtowym). Ale koszty eksploatacji to fakt, sa dosc wysokie. U mnie olej + filtry, ktore wymieniam co 10kkm to 750-800zl (i to i tak po znizkach w IC, ale ja mam tak, ze kupuje zawsze wszystko renomowanych firm).
-------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
Melman, jak mocny ten program masz zrobiony? Jakie wartosci obecnie? Spalanie dla mnie to kosmos (a sam jezdze 3.0d po programie, co prawda dosc lajtowym). Ale koszty eksploatacji to fakt, sa dosc wysokie. U mnie olej + filtry, ktore wymieniam co 10kkm to 750-800zl (i to i tak po znizkach w IC, ale ja mam tak, ze kupuje zawsze wszystko renomowanych firm). 204->270KM/450->560Nm. Program robił poprzedni właściciel w V-Techu i to jest do poprawki- jest mocno podlany z czego nie za bardzo jestem zadowolony. Póki co muszę ogarnąć jeszcze kilka rzeczy + wstawić większy FMIC i wtedy planuję inny program. Auto jest zestrojone typowo w trasy- wtedy spalanie ma przyzwoite. Po mieście jak się depcze 0-1 to niestety spalanie rośnie. Należy pamiętać, że waga to z kierowcą (ze mną ![]() Olej Millers'a + filtry Mahle. -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 17 April 2014 ![]() |
Widząc wasze opinie faktycznie odpuszczam to 3.0TDI
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
ctr tuning Zabrze, Dynosoft Katowice, ecuproject chyba z Wrocławia
-------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 December 2013 Skąd: Klucz (Opolskie) ![]() |
Witam odkopie temat, myślę jakiś czas nad takim Swapem...
Pytań mam kilka. 1. Jaki silnik najlepiej do tego będzie się nadawał CCW CDU czy CAP tzn który z nich jest najlepszy... 2. Skrzynia może zostać z 2.5 tdi ? Gdzieś wyczytałem że tak, jeżeli tak to czy sprzęgło przeniesie 450-500 nm czy ewentualnie sachs performance to przeniesie o ile był robiony do 2.5 tdi? Proszę nie pisać że to nie opłacalne, bo oczywiście że się nie opłaca... Najlepiej kupić 1.9 tdi zawirusować i się cieszyć -------------------- Audi A4 2.5TDI quattro...
Audi Coupe Quattro B3 in progress |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
Wojtek z 2b wkładał taki silnik do 80 coupe quattro wiec moze cos powiedziec na temat.
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
User Dołączył: Wed, 10 November 2010 Skąd: Slask ![]() |
A czemu nie 3.0d od bmw? np e budzie e46, raz ze auto ladniejsze przynajmniej po lifcie 2 ze taki silnik po sofcie ma okolice 260 ps a z ickiem i wydechem z 280 a pali toto 8-9 litrow, ma rozrzad w ktorym w ogolnie nie musisz grzebac, dostal kilka lat z rzedu nagrode silnika roku i praktycznie sie nie psuje?? Chyba fajna alternatywa do tej padaki 3.0 tdi od vw?
Tak tak wiem ze moze i jezdze takim autem ale odrazu uprzedzam nie sprzedaje go i nie po to to pisze. Po prostu po tym co tu czytam stwierdzam ze 3.0 tdi to kupa i to wielka czego nie mozna powiedziec o 3.0d od BMW ktore ma calkiem podobne osiagi... |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 December 2013 Skąd: Klucz (Opolskie) ![]() |
hehe powiem ci że 3.0d to wcale nie głupi pomysł ale nie ma budy w jakiej bym ten silnik chciał. Swego czasu myślałem kupić Compakta TDS i zeswapować, jednak prowadzenie Bmw a audi to zupełnie dwie odrębne bajki. Audi daje ci pewność prowadzenia w każdych warunkach. Bmw jest trochę mniej, a ma to być cały czas auto do jazdy na co dzień.
Nie mówię że Bmw jest złe bo moim pierwszym zakupionym autem było BMW e34 2.5 vanos, po drodze miałem wiele Bmek Między innymi Z3 i Compakta którym mi się najlepiej jezdziło. Wiem już, wyczytałem u Wojtka że skrzynia przypasuje bez największego problemu. Jest ona też dosyć długa bo przy 220 ma 4k rpm na 6 biegu, wolałbym coż rzędu 240-260 ale tym też można się zadowolić... btw. silniki o oznaczeniu CCW CAP i CDU są już o wiele lepsze od tych pierwszych(chociaż CCW kto wie). Co nie znaczy że m czy n 57 nie jest lepszy -------------------- Audi A4 2.5TDI quattro...
Audi Coupe Quattro B3 in progress |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 08 August 2010 Skąd: Busko Zdrój ![]() |
hmm, z tym 3.0d też nie jest tak kolorowo, albo znam odosobniony przypadek. Mianowicie kumpel kupił miesiąc temu taką e90 3.0d 245km w Niemczech, byli z zaprzyjaźnionym mechanikiem który stan ocenił na b.d. Motor zbierał się idealnie, nic nie stukało, nie pukało. Dzień po zakupie, z rana chciał jechać do pracy - motor zakręcił i jebut. Uwaliło bodajże kawałek świecy żarowej która wpadła i zrobiła mały bałagan w środku. Efekt- 12tys zł z robocizną, transportem do mechanika i częsciami.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 20:38 |