![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Zawieszenie ABC pierwszej generacji było montowane w latach 2001-2006 . Potem była zmiana ABC na drugą generacje od marca 2006r , brak czujników amortyzatorów , pompa ABC z "gruszką" .
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 14 September 2012 ![]() |
dzieki za odpowiedzi wszystkim, zdecydowalem ze szukam cls 63 z airmatic.
abc mnie przerasta tym bardziej ze rocznie nawet tym 63 bede jezdzil 30-40 tysiecy a nie tylko w kolo komina. c klasa za twarda i za mala jednak. jak tylko kupie to na pewno oglosze sie z tym na forum a na pewno nic innego mi nie w glowie. z tym trzymaniem mocy to po prostu od razu wizyta na hamowni i 63' ma wypluc 500+ a jak nie to nie biore. jak szukalem swojego s6 tez pojechalem na hamownie i miala wypluc jak dla mnie mińimum 310 a wyplula 328 a po modach ciut wiecej:) ps jezdzilem dzisiaj sasiada nowa c220 i szalu nie zrobila poza duzo lepszym jakosciowo srodkiem od w204 |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
E czy SL ma te 700 NM. S-ka nie ma (530NM), ma mniejszą moc - 360 KM a nie 500 jak E 55 W211 i SL 55 AMG. EDIT: http://allegro.pl/mercedes-s-55-amg-long-o...4136436548.html tu ma wpisane 500 KM - to jak to w końcu jest? Po jakimś roczniku W220 55 AMG miało więcej niż 360 KM ? Sprawa prościutka. Przedlift (98-03, navi 4:3) W220 S55 AMG to silnik wolnossący 360 koni. Polift (03-05, navi 16:9) to silnik 500 koni kompressor. Podobnie jest przy S600. Przedlift wolnossące 367PS, polift to bi-turbo 500PS. Wszystkie cztery omawiane wersje na skrzyni 5 biegowej. |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
User Dołączył: Sun, 01 January 2012 ![]() |
dzieki za odpowiedzi wszystkim, zdecydowalem ze szukam cls 63 z airmatic. abc mnie przerasta tym bardziej ze rocznie nawet tym 63 bede jezdzil 30-40 tysiecy a nie tylko w kolo komina. c klasa za twarda i za mala jednak. jak tylko kupie to na pewno oglosze sie z tym na forum a na pewno nic innego mi nie w glowie. z tym trzymaniem mocy to po prostu od razu wizyta na hamowni i 63' ma wypluc 500+ a jak nie to nie biore. jak szukalem swojego s6 tez pojechalem na hamownie i miala wypluc jak dla mnie mińimum 310 a wyplula 328 a po modach ciut wiecej:) ps jezdzilem dzisiaj sasiada nowa c220 i szalu nie zrobila poza duzo lepszym jakosciowo srodkiem od w204 Bez urazy, bez uprzedzeń, ale nie widzę 30-40k rocznie CLS 63 z tych roczników. CLS 63 nie wypluje Ci 500+ choćby super sztuka była. Ten wolnossak z tych lat ma naprawdę dużo wad i do mocy fabrycznej nie w sposób dojść. P.S. ale dźwięk tego silnika jest doskonały, ubytek mocy bez znaczenia:) |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 14 September 2012 ![]() |
Jeśli nie wypluje chociaż okoli 500 to zabawa nie będzie miała sensu.
Sam dźwięk silnika mam u siebie na pełnym milltek, więc dopłacanie jakichś 60 tysięcy za sam dźwięk i ładniejszą linię nadwozia mija się z celem. Nie rozpisując się chciałem jakoś się przekonać do nowszego auta, bo wszyscy mówią że już nic dobrego nie robią itd Myślałem, ze chociaż ręcznie składane silniki amg (kto wie czy tak naprawdę to jeszcze ktoś ręcznie robi:) dadzą radę. Gdybym patrzył tylko na nowe budy to od razu wziąłbym jakie a6 c7 z małą benzyną w okolicach stówki (2-3 latek oczywiście) i spokój i lans bla bla. A mnie chodzi żeby pójść do przodu a nie się cofać. Upraszczając : reprezentatywna limuzyna (dlatego takie typy a nie inne) ciesząca właściciela nie tylko napompowanymi błotnikami, ale też i głównie tym co pod maską. A tu same problemy jak widzę. No cóż jak już pojadę po jakiegoś cls'a i zaciągnę właściciela na hamownie i faktycznie wyskoczy +-450 to ja podziękuję. Marzenia marzeniami, ale jak mówiłem dla samego dźwięku nie będę przepłacał bo z większością v8=mek można zrobić piękny dźwięk. Jedyne co mi przychodzi do głowy jako alternatywa to coś jak cls 550 czyli 5.5 litra wolnossak 388 kucyków na 7g tronic. Czy i tutaj są tak słabe opinie bo na necie poza ah eh nie znalazłem jakichś specjalnych bolączek. Dla uonacznienia przykładowy link z allegro: http://allegro.pl/mercedes-cls-550-500-pra...4125331245.html Jeśli ktoś ma jakieś spostrzeżenia na temat tego silnika to też podajcie jakieś info. Skrzynia, zawiecha i reszta znana ale ten silnik? Jako ciekawostkę można uznać np, że w clk AMG był 5.5 litra 367 koni a tutaj "zwyklak" po lifcie ma 388 i jest autentycznie mocniejszy od amg... Silnik bardzo popularny też w sklasie nowszej oraz najsłabsza jednostka w CL |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 21 October 2007 ![]() |
Nie wiem skąd domysły ,że ma wypluć +-450ps ?To nie audi ,ze gubi kilkadziesiąt kucy....Na żadnym anglojęzycznym,dużym forum o tematyce MB nie spotkałem wzmianki o tym ,żeby traciły moc a co dopiero w takich wartościach...to chyba bajki wyssane z palca zawistnych użytkowników innych marek.Na forum w211.pl jest kolega ,który ma poliftowe w211 E500 i nie ma do niego żadnych zastrzeżeń.
Jeśli boisz sie AMG to rzeczywiście kup taką 500tkę a będziesz zadowolony.... |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
S55 ma 700Nm a CLS63 i C63 630Nm, gdzie te 800Nm? ojjjj Panowie, dużo wnosicie dla autora :/ ważniejsze od 700Nm jest porównanie skrzyni w odniesieniu do ich bezawaryjności... dzieki za odpowiedzi wszystkim, zdecydowalem ze szukam cls 63 z airmatic. z tym trzymaniem mocy to po prostu od razu wizyta na hamowni i 63' ma wypluc 500+ a jak nie to nie biore. Tak jak myślałem ![]() Auto jest ciekawe, mało się go widuje, i ile wczoraj widziałem na ulicy jedno S8, dwa S5, to takie AMG bardzo rzadko się spotyka... fajnie by było takie z mocno ciemnym drewnem żebyś spotkał, według mnie bardzo uatrakcyjnia ono środek. Co do mocy, to by nie przesadzał... to nie Audi... i zamiast na hamownie które są mało wiarygodne w takich ocenach, to bym zerknął jakie wyniki 0-200, 100-200 ludzie notują na świecie, a potem sprawdził to na RL na rozważanym aucie. Ewentualnie samą moc na kołach porównać do wyników z USA np. -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak jak myślałem ![]() Auto jest ciekawe, mało się go widuje, i ile wczoraj widziałem na ulicy jedno S8, dwa S5, to takie AMG bardzo rzadko się spotyka... fajnie by było takie z mocno ciemnym drewnem żebyś spotkał, według mnie bardzo uatrakcyjnia ono środek. Nie chciałbym nikomu obcinać skrzydeł, ale każdy medal ma dwie strony... Nie bez powodu w Polsce częściej spotkasz S8/S5 niż cls63amg... i bynajmniej nie mam tu na myśli kwestii zasobności portfela... |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Hubi, S5 czy S6 które często się widuje, są konkurencją dla Mercedesowskiego e500 czy BMW 550i/335i, a nie dla M czy AMG.
Dla AMG 63 konkurencja to RS, a te widuje się juz znacznie rzadziej, i właśnie o kase tu chodzi...te auta znacznie szybciej tracą na wartości niż topowe AMG czy M. -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Co do mocy, to by nie przesadzał... to nie Audi... i zamiast na hamownie które są mało wiarygodne w takich ocenach, to bym zerknął jakie wyniki 0-200, 100-200 ludzie notują na świecie, a potem sprawdził to na RL na rozważanym aucie. I to jest to. E 55 W211 AMG którym miałem okazje się powozić przez kawałek czasu miał rzekomo katalogowo jedyne 475 KM (choć znawcy mówią, że ma więcej a to tylko wpis z kilku powodów na dłuższą debatę) a łykał M5 E60 które ma katalogowo tej mocy 507 KM. Także moc mocy nie równa, jak auto dobrze zapina to nie ma sensu szukania problemów. |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Hubi, S5 czy S6 które często się widuje, są konkurencją dla Mercedesowskiego e500 czy BMW 550i/335i, a nie dla M czy AMG. Dla AMG 63 konkurencja to RS, a te widuje się juz znacznie rzadziej, i właśnie o kase tu chodzi...te auta znacznie szybciej tracą na wartości niż topowe AMG czy M. Nie zgadzam się, ale nie będę się kłócił. "Dla AMG 63 konkurencja to RS, a te widuje się juz znacznie rzadziej, i właśnie o kase tu chodzi...te auta znacznie szybciej tracą na wartości niż topowe AMG czy M." dla mnie to oznacza, że uważasz ze RS tracą znacznie szybciej na wartości niż AMG, moim zdaniem jest wręcz przeciwnie i właśnie są ku temu powody. RS6 C6 vs MB E63 amg W211 obczaj cene na rynku wtórnym... Generalnie najlepiej się nauczyć na własnych błędach, bo na cudzych to jakoś tak nie dociera... Ja jeżdzę najczęściej trzema różnymi samochodami FWD (sportowy), RWD (sportowy), AWD (GT), nie chciałbym jeżdzić w zime RWD i na szczęście nikt mnie do tego nie zmusza... co kto lubi, ale radzę zwrócić uwagę ile w zimę pojawia się na drodze MB AMG, a ile Audi RS Autor chce Merca, dobrze niech kupuję. Ja nie podpowiem, bo CLS jest dla mnie paskudny. C klasa mi się podoba, ale nie jest to samochód klasy wyższej, a S trąci dla mnie myszką, więc żadnego z tych bym nie chciał. W kwestii uwag merytorycznych temat został wyczerpany... I to jest to. E 55 W211 AMG którym miałem okazje się powozić przez kawałek czasu miał rzekomo katalogowo jedyne 475 KM (choć znawcy mówią, że ma więcej a to tylko wpis z kilku powodów na dłuższą debatę) a łykał M5 E60 które ma katalogowo tej mocy 507 KM. Także moc mocy nie równa, jak auto dobrze zapina to nie ma sensu szukania problemów. E 55 W211 AMG, którym jeżdziłeś miał kompresor z japonii, to dlatego tak dobrze jechał. Uogólniając problem nietrzymania mocy dotyczy silników wolnossących dużo częściej niż silników doładowanych, tak było, tak jest i tak będzie. Wspomniany CLS 63amg ma silnik wolnossący i może wystąpić problem nietrzymania mocy (z wielu czynników)... Jak ktoś naprawdę chce mieć osiągi na prostej w dużym samochodzie to tylko doładowane jednostki mogą mu w tym pomóc Aczkolwiek ja bym w tej kwestii podszedł zgodnie z poradą HighMana i zmierzył RL, jeśli tak naprawdę zależy Ci na osiągach... (tylko musisz jeszcze mieć wiedzę jaki wynik uznać za dobry, a jaki nie.. a niestety dane katalogowe i zeperfs i tak naprawde nie pomogą Ci w 100%) |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 14 September 2012 ![]() |
W sumie dobrze piszecie, że najlepiej na racelogic lub vs coś mocnego.
Wiem, że ta s55 z Żywca kolegi Allegrowa ma około 500 kucków zmierzone na hamowni (on przed zakupem pojechał do Warszawy mierzyć czy jest ok). Stanąć z taką S55 kompresor i jeśli będą szły porównywalnie to znaczy że jest ok po prostu. No bo koszta eksploatacji jak skrzynka, zawiechac itp to normalne i prawie pdoobnie mam u siebie, np ostatnio amory do s6 tył sachsa 1350zł a to przecież nawet nie żaden airmatic tylko zwykłe "niby" sportowe. Za zwykłym 5.5 bez Amg można by się rozejrzeć, ale dla takiego samego powodu kupiłem 2 razy droższe s6 c5 swojego czasu a nie po prostu wersje 4.2 300 koni. Te detale, dodatki (już nawet nie o same 40 kucy więcej chodzi) kuszą mnie bardzo. Tak samo w Amg fotele, ospoilerowanie, dodatki mmmiodzio. No i co najwazniejsze nie mam nic do kogoś kto na 1.9 tdi nakleja sobie znaczki S4,S6 ale ja bym tak nie mógł bo nie lubię udawać. Jak jest S lub AMG to ma być po prostu. A za najciekawszy uważam rozstrzał cenowy wersji cls 500 i amg. No bo przyjmijmy, że w miarę ok egzemplarz 550 cls kosztuje 70-80 a za 63" około stówki i to jak obdzwoniłem do sporych targów no to ja nie widzę powodu brać "zwyklaka". Jeśli tylko o silnik się będzie dbało to czy te 1-3 litry średnio robią różnicę w spalaniu? Dla mnie żadną, a na forach piszą że spalanie średnie (bez żadnego pałowania) jest takie jak u mnie czyli +- 13-15/100 i to jest ok:) Acha zapomniałbym wspomnieć, że ten Damian z Żywca od S55 wsadził 20 tysięcy w serwis i to fakt jak napisał na aukcji. Byłem u niego i jak popatrzyłem na faktury to 2/3 z tych 20 tysięcy to było właśnie ukochane zawieszenie ABC, a wielkie gówno nim pojeździł poza wypadami na wakacje itp. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
E 55 W211 AMG którym miałem okazje się powozić przez kawałek czasu miał rzekomo katalogowo jedyne 475 KM (choć znawcy mówią, że ma więcej a to tylko wpis z kilku powodów na dłuższą debatę) a łykał M5 E60 które ma katalogowo tej mocy 507 KM. w to akurat nie wierze ![]() dla mnie to oznacza, że uważasz ze RS tracą znacznie szybciej na wartości niż AMG, moim zdaniem jest wręcz przeciwnie i właśnie są ku temu powody. Nie, chodziło mi, że Ski tracą na wartości szybciej niż grupa - M/RS/AMG, stąd ich wiecej na ulicach i tracą na niby ekskluzywności której zresztą nigdy nie miały, bo jak pisałem, to konkurencja dla zwykłych 335i/545/550/e500 etc... Trzymanie cen poszczególne RS/AMG/M to sprawa osobna, bo 55AMG 500KM można kupić za 50-60 tys w Sklasie i za 180-200 tys w SLu. -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Także moc mocy nie równa, jak auto dobrze zapina to nie ma sensu szukania problemów. czesto duze wolnossaki sie grzeją mocno na hamowniach i maja duze niedobory ale na ulicy juz sie lepiej chłodzą i nie jest najgorzej -------------------- |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
w to akurat nie wierze ![]() Highman, naprawdę cenię Twoje zdanie choć bije przez Ciebie fanatyzm BMW (nie ukrywam, bardzo lubię te auta i nic poza 5er dla siebie póki co nie widzę), ale to co napisałeś to cios poniżej pasa. Nie byłeś, nie widziałeś - ale łatwo napisać "nie wierzę". Ok, przyjmijmy po prostu dla świętego spokoju, że tamta M5 to śmietnik, będzie lżej spać ![]() AMG było szybsze, do 250 zawsze z przodu o 1-2 długości. Może taka zdrowizna - nie wiem. Generalnie waliło by mnie to, żeby nawet te 1-2 dostawał od M5 (czy Hondy ![]() |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Nie przesadzaj
![]() Rozumiem, że przy starcie z miejsca jak będą problemy z trakcją, to potem nie da sie łatwo odrobić straty... Ale napęd w 55 amg nie pomaga... latałem pare razy z rolki M5 e39 z CLK 63 AMG 481KM i zawsze był z tyłu do ok 200, potem przelatywał obok, za wolna reakcja na gaz poprostu... -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Pewnie przy zdrowych autach tak to wygląda.... M5 więcej mocy, a do tego z racji SMG czyli de facto manuala na siłownikach odpadają straty na przekładni hydrokinetycznej, które ma 55AMG. Na dodatek węższe zestopniowanie (5 biegów w MB, kontra 7 w SMG)
Za to coś czuje, że po prostu M5 mogą częściej nie trzymać mocy niż 55AMG. No i w mercu zrobić 476hp na 530 to program wycięcie katów i zmiana kółka kompersora, a podnoszenie mocy w M5 to hmm... ![]() |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
Kiedys mocno interesowałem się kupnem c55 amg, z którym miałem styczność w usa. Może nie wniesie to wiele do tematu ale M113 nie trzymalo mocy. na hamowni, której byłem świadkiem zarówno c55 jaki i clk500 nie trzymalo Ps i Nm. Ubytki były spore:( W sumie i tak mi to mocno nie przeszkadzalo bo trakcji i tak nie było a dźwięk powalal na kolana. Niestety rozsadek wziol gore. Poza tym wlasciceile tych aut narzekali na spory apetyt na olej
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
User Dołączył: Sun, 01 January 2012 ![]() |
Kiedys mocno interesowałem się kupnem c55 amg, z którym miałem styczność w usa. Może nie wniesie to wiele do tematu ale M113 nie trzymalo mocy. na hamowni, której byłem świadkiem zarówno c55 jaki i clk500 nie trzymalo Ps i Nm. Ubytki były spore:( W sumie i tak mi to mocno nie przeszkadzalo bo trakcji i tak nie było a dźwięk powalal na kolana. Niestety rozsadek wziol gore. Poza tym wlasciceile tych aut narzekali na spory apetyt na olej m113 to silnik luźno spasowany, ważna jest staranna eksploatacja. m113k ma inne tłoki inny stopień kompresji gdzie jeszcze ważniejsze jest nie przeganianie go na zimno. W M5 E60 wygląda to podobnie (choć nie do końca skok i budowa całkowicie inna), a aptetyt na olej jest dużo większy. |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 21 October 2007 ![]() |
M113 to i tak najlepsze europejskie V8 ubiegłej dekady.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 21:09 |