Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Minimalna odległość tłok-zawory
killme
post Wed, 02 Apr 2014 - 11:09
Post #21


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(Rudiger @ Wed, 02 Apr 2014 - 13:31) *
no przecież napisał
Use valve clearance 0,20mm for intake and 0,45mm for exhaust.

dla ssącego 0,2, dla wydechowego 0,45.
To są luzy na zimnym silniku. Luzy na zimnym silniku dotyczą temperatury ok 20st C.
Regulacja luzów na gorącym moim zdaniem mija się z celem bo przy jakiej temperaturze je ustawiać? 80? 100?
Grzejesz silnik do 95, zanim zdejmiesz pokrywę, poluzujesz kontrnakrętki to już masz 85st C, zanim dojdziesz do końca to już masz 65st.

A regulacja na klinie lub za pomocą regulowanego kółka rozrządu to już inna sprawa - niedługo będę ściągał taki sam wałek to się dopytam o przefazowanie.

Miden ja mam chyba 280, luzy książkowe. Wszystko jest OK.


Dlatego sugerowałem aby dopytał czy rzeczywiscie na zimno i na ciepło, bo dla mnie 0,45 na zimno to troche za dużo znowu.
Ja bym drążył temat, szczególnie że autor był, zapłacił i powinen oczekiwać pełnej informaci. Chovanca nie znam osobiscie ale mój dobry kolega miał z nim do czynienia i określił jego charakter jako czasami "trudny".

Regulacja zawrów na ciepło przy innym wałku to koniecznosć w tym silniku. Przynajmniej ja z tunerami z którymi miałem do czynienia uznawali to za koniecznosć(TommuTunning, Motor Excell).
Wytłumacze łopatologicznie - zagrzewasz silnik do temperatury przy jakiej pracuje na "pełnym ogniu" - na postoju w garażu, porządny szczelinomierz leży sobie na silniku aby też załapał temperatury. Gasisz silnik, po 30 sekundach powinienies miec zdjety dekiel i ustawiasz jeden cylinder, max dwa gdy jest bardzo ciepło na zewnątrz. Zakładasz dekiel i znowu silnik pracuje pare minut i ustawiasz kolejny cylinder i tak aż ustawisz wszystkie.
Az tak znowu to upierdliwe nie jest, tymbardziej że nie robi sie tego co tydzień.

Sorry za irionie i za OT ale nie chce znowu rozpoczynac batalii, bo juz 10 lat temu na skodovce.pl(ale ten czas leci..) próbowałem wszystkich przekonać do tej metody, bo byłem pierwszy który wogóle wtedy poważniej zmodyfikował ten silnik i przekazywałem informacje które dostałem od tunera z CZ i za które notabene zapłaciłem.. Moje posty dalej tam są i można poczytać
(Czego nie mozna powiedzieć o niektórych userach którzy po jakimś czasie "strzelili focha" i pokasowali co bardziej merytoryczne posty)

Pozdr.


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 10:54