![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 April 2013 ![]() |
Witam!
Rozumiem, że już po wszystkim, ale dołożę jeszcz swoje trzy grosze. Problemem tej tarczy jest jej stosunkowo duża wysokość oraz mała grubość przy znacznej średnicy. W związku z tym pod wpływem wysokiej temperatury występują duże naprężenia pomiędzy dzwonem i częścią roboczą. Skutkuje to deformacją temperaturową i tarcza zazwyczaj trwale się odkształca. Mała masa powoduje szybkie nagrzewanie się. Większość producentów dostarcza te tarcze jako jednoczęściowe i dlatego są z nimi problemy. ATE oferuje dwa rodzaje: jednoczęściową i analogiczną jak OE dwuczęściową nitowaną. Zaletą tej ostatniej jest zminimalizowanie naprężeń opisanych wyżej. Oddzielony rotor może nagrzewać sie bez szkody do dużo wyższych temperatur. Tak na marginesie zaproponowałbym tu tarcze pływające wiercone, które z pewnością przewyższają nawet OE parametrami eksploatacyjnymi przy całkiem przystępnej cenie. Wykonywałem z powodzeniem takie projekty do samochodów cięższych i o znacznie większej mocy. Pozdrawiam Janusz -------------------- G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Jestem po zmianie, teraz pytanie - poprzednie klocki miały pół stanu, może więcej...ALE - były popękane (po jednym pęknięciu w połowie klocka...) - czego to objaw? To wina tarcz, które były już do wywalenia a mimo to założono do nich nowe klocki? Czy wina samych ch....ych klocków?
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 April 2013 ![]() |
Witam!
Teoretycznie do tarczy 348x30 przychodzi zacisk dwutłoczkowy, a klocek ma 193 mm długości. Klocki te są zazwyczaj nacinane na środku ponieważ tak duża powierzchnia nie będzie poprawnie pracować. Jakie klocki miałeś do tej pory? Tarcze jako przyczynę pękania klocków według mnie należy wykluczyć. Zwykle to klocek z powodu kiepskiej jakości niszczy tarczę. Nie mylić ze zużywaniem, bo to normalne. Pozdro -------------------- G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Klocki mogą popękać od nierównomiernych naprężeń na ich tylnej ściance.. ale dziwne żeby zdarzyło się to na obu kołach jednocześnie. Może po prostu lipne klocki miałeś. Jak na nowych będzie to samo to trzeba by rozebrać hamulce i przejrzeć.
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Tamte były chyba TRW.
Na razie robię delikatne przejazdy (tak do 100 km) a później zobaczymy. Jeśli nowe się sprawdzą do końca to już w życiu nie założę afertmarketów do dużych hebli BMW. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
User Dołączył: Mon, 05 November 2012 ![]() |
na innym forum w e46 330d dba nacinane + awaryjne hamowanie, tarcze pogięte, do kosza powyżej raczej reklama ... jak januszg wspomniał z ebc turbo groove analogicznie, też e46 kilka tys km i kosz, Żadna reklama, bo i nie handluje tym ani nie sympatyzuje - to tak jak podzielone są opinie o Ate, więc kolego zanim posądzisz kogoś o uprawianie reklamy zastanów się - bo idąc Twoim tokiem to po co wyrażać opinię, skoro w momencie kiedy jest sprzeczna z Twoją to uważasz że jest to reklama. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 06:35 |