Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> N55B30 - np. 535i F10 - czy ktoś ruszał?
Joker
post Mon, 20 Jul 2015 - 21:38
Post #41


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





kmink - ile Twoim zdaniem da się zrobić w F10 535i bez dotykania IC itd. ? Na Pb98 oczywiście - jakie cyfry są realne?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 20 Jul 2015 - 21:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kmink
post Tue, 21 Jul 2015 - 06:25
Post #42


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





Najmłodszą jaka miałem to rocznik 2014, 380-400Hp/530-550Nm to max max...
Można zrobić jeden program słabszy, drugi mocniejszy przełączane przyciskiem ale tak czy siak
w mocniejszym więcej jak 380-400 bym nie robił. Te auta są bardzo czułe na jakość paliwa,
na niemieckim latają jak wściekłe, a u nas 98 czasami to chyba ma te octany wirtualne..


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 21 Jul 2015 - 07:21
Post #43


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Dziękuję.

Pisałeś coś, że w Waszej zrobionej na 370 KM, gdzie nie było jednak wymiany IC była za to wymiana DP - na jaki konkretnie?

Mogę rozumieć, że na Pb98 (naszej PL, wiem, że paliwo to loteria) 360 KM nie będzie problemem bez ruszania osprzętu silnika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Tue, 21 Jul 2015 - 10:24
Post #44


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





CYTAT(Joker @ Tue, 21 Jul 2015 - 07:21) *
Dziękuję.

Pisałeś coś, że w Waszej zrobionej na 370 KM, gdzie nie było jednak wymiany IC była za to wymiana DP - na jaki konkretnie?

Mogę rozumieć, że na Pb98 (naszej PL, wiem, że paliwo to loteria) 360 KM nie będzie problemem bez ruszania osprzętu silnika?

Tak. U mnie stoi jedna po lekkim programie na 360KM 500NM. Moment około 2850 obr.


--------------------
Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 21 Jul 2015 - 14:18
Post #45


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





A jak wygląda to rozwiązanie zmiany map na przycisk? Da się zaprogramować pod przycisk Sport koło lewarka, czy zewnętrzny pstryczek? Może fajnie by było zostawić serię i dodatkową mapę, a nie dwie nowe.

Czy jazda na dwóch mapach przy zmianie co jakiś czas nie odbija się negatywnie na czymkolwiek? Mówię o tym, czy komp nie wariuje (jakies synchronizacje itd.), bo najebane w niej elektroniki że łohoho
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Fri, 24 Jul 2015 - 07:04
Post #46


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





Więc tak...jeśli chodzi o 535i to bez rzeźby nie wejdzie tam żaden konkretnie działający cooler - to tak w ramach ciekawostki.
"Programy" zmienia się przyciskiem koło lewarka, pod comfortem jest słabszy mod a pod resztą ten sam mocniejszy/mocny.
ECU nie wariuje, po prostu inaczej kalkuluje moment/moc.
DP robiliśmy w 535i, dało to ok 15hp, z tym że od czasu do czasu wywala jakiś błąd związany z KATem, więc to trzeba jeszcze ogarnąć jak będzie chwila.
Dodatkowo w 535i za przepustnicą jest zwężka i rury mniejszej średnicy w porównaniu do np. M235i, która 400Hp wygenerowała bez problemu bez ruszania
osprzętu. IMO w 535i zrobił bym tylko program i to wszystko, 360-370hp powinno wyjść.



--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Fri, 24 Jul 2015 - 08:42
Post #47


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





I taka odpowiedź mnie zadowala. Dziękuję.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Fri, 24 Jul 2015 - 11:21
Post #48


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Kmink - Ok ale ja się pytam po co dwa programy ? To niema kompletnie sensu.
Masz pedał gazu. Jak chcesz jechać normalnie to jedziesz normalnie i masz małe obciążenie i małe spalanie, a jak nie to wciskasz gaz mocniej i analogicznie rośnie obciążenie.


Joker zadzwoń do VTG to Ci Grzesiek wytłumaczy że to jest bez sensu.


--------------------
Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Fri, 24 Jul 2015 - 12:30
Post #49


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





Driftman, sam u siebie w Rce mam trzy softy...jeden na tor z boostem 1.0B 330/400, drugi na co dzień 370/440 z boostem 1,3bara i najmocniejszy na rolkę 400hp/480Nm z boostem 1,5 bara....
Latając na najsłabszym mogę butować ile wlezie, a nie muskać pedał gazu a w furze nic się nie stanie bo jest mega bezpieczny, przy najmocniejszym mam świadomość że na torze przy upalaniu może coś się wysrać...

Dla mnie ma to większy sens niż bawienie się w muskanie pedału przyspieszenia tongue.gif zwłaszcza na torze....


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Sun, 26 Jul 2015 - 01:27
Post #50


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Temat dotyczy programu na co dzień wink.gif


--------------------
Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sun, 26 Jul 2015 - 10:36
Post #51


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Ja widzę jeden plus:

Jadę do pracy 6km. Motor latem rozgrzewa się w połowie, zimą na 500-1000m przed firmą. Więc do pracy jadę delikatnie.

Jeżeli po programie np. przy 2500 RPM turbo dmucha 20%-30% więcej, to siłą rzeczy jest deko bardziej wysilone - nawet jadąc spokojnie. Nie o spalanie mi chodzi (chciałem 550i ale tylko u mnie w B-stoku warsztat poza ASO robił 5 takich motorów ohmy.gif w sensie kapitalka)

F-ką chcę pojeździć ze 4 lata, nie ma dużego przebiegu więc turbo/motor mogę oszczędzić.

Tak to widzę. Mogę się mylić.

Podaj te konkretne przykłady, o których mówił GS smile.gif Chętnie poczytamy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Tue, 28 Jul 2015 - 10:01
Post #52


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





Jak jedziesz spokojnie, czyli tak samo szybko jak wcześniej to chyba będzie to bez różnicy? Oczywiście rozumiem o co chodzi z samą zmianą programu bo człowiek szybko się przyzwyczaja i zaczyna korzystać z dostępnej mocy.
ps. Joker ty się interesujesz tymi silnikami 35i w różnych wariantach, po jakim przebiegu 'padają' turbosprężarki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 28 Jul 2015 - 10:13
Post #53


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(JJacek @ Tue, 28 Jul 2015 - 10:01) *
Jak jedziesz spokojnie, czyli tak samo szybko jak wcześniej to chyba będzie to bez różnicy? Oczywiście rozumiem o co chodzi z samą zmianą programu bo człowiek szybko się przyzwyczaja i zaczyna korzystać z dostępnej mocy.
ps. Joker ty się interesujesz tymi silnikami 35i w różnych wariantach, po jakim przebiegu 'padają' turbosprężarki?



To jest mocno różnie.

35i w E90/E92/E60 to dwie małe...w F10 mamy już jedną.

Co do tych pierwszych to seria potrafi grubo ponad 200kkm nakulać - kwestia użytkowania, wymian oleju itd.

Była u nas jedna 335i, która na chipie zrobiła 100 tys. km (mocny program na 380 KM), kierownik to kat i turbiny nadal były seryjne (przy 240 kkm).

Inny kolega na serii E92 uszkodził jedną (z dwóch) sprężarkę (jak to nie wiadomo) przy 140 kkm.

Jak te nowe na pojedynczej sprężarce - trudno powiedzieć. Myślę, że przy użytkowaniu z głową + wymiana oleju jak należy do tych 200kkm nie powinno się nic dziać.

Sprawa może się zmienić, gdy moce są po 400+ - mój znajomy ma w E93 (Cabrio) 460 KM ale przebieg miał niewielki także ile to pożyje nie wiemy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zorb
post Mon, 06 Jun 2016 - 22:16
Post #54


Rookie
Dołączył: Mon, 06 June 2016





Witam,

Jestem nowy na forum i generalnie zaczynam przygodę z tuningiem ;-) Przejechałem się mocno zmodyfikowanym e93 mojego znajomego i od tej pory nie mogę przestać myśleć o modyfikacjach do mojej nowej zabawki - F10 535xi 2013r, która za kilka dni dotrze ze stanów ;-)

Czytałem już sporo o modyfikacjach i aktualnie myślę o zrobieniu:
1. JB4
2. DP
3. IC

Kmink pisał wcześniej, że nie można zamontować nie seryjnego IC, ale wagner ma ofertę do tego auta: http://www.wagner-tuningshop.de/#product/b...-200001069.html

Co myślicie o tych modyfikacjach? Czy wg. Was jest jeszcze coś, co da lepszy 'value for money' - albo większy przyrost KM/PLN ;-) ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 13 August 2025 - 15:11