Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Closed TopicStart new topic
> system podgrzewania płynu chłodzącego, na patencie z renówki
Ghost_Rider
post Wed, 22 Jan 2014 - 18:34
Post #1


Super User
Dołączył: Sat, 16 February 2008
Skąd: London





Witam.

temat malo racingowy, ale licze na pomoc i wyrozumialosc

Wpadlo mi w rece czas jakis temu cos takiego:


Chce to zamontowac w Yarisie D4D, bo jak wiadomo diesle dogrzewaja sie "błyskawicznie"...

Caly myk polegana sterowaniu tego. Autem jezdzi kobieta wiec system musi byc zautomatyzowany i niezawodny. Jako ze w patenty z alledrogo z jakimst dziwnym termikiem pachna drutem, pomyslalem nad innym rozwiazaniem.

Znalazlem taki przekaznik:



teraz pytanie o podlaczenie
30 - wiadomo, staly +
85/86 - wiadomo, sterowanie - plus po stacyjce i masa
87 - wiadomo, plus na podgrzewacz
50 - pod + sterowania przekaźnika rozrusznika?
L - lampka - to proste
T - temperatura - gdzie to wpiac zeby bylo dobrze?

pytanie nr 2: przy jakiej temp przekaznik wylacza grzanie?
pytanie nr 3: jakiego typu czujniki temperatury montowane są w starszych VW TD/TDI? PTC/NTC? jaki jest w Yarisie?

pozdr. GR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 22 Jan 2014 - 18:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Maxim555
post Wed, 22 Jan 2014 - 19:17
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Najpierw trzeba sprawdzić jaką moc ma ten podgrzewacz i sprawdzić czy ten przekaźnik wytrzyma, jak nie to dobrać inny. Znasz moc albo prąd tego podgrzewacza?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_mat13por_*
post Wed, 22 Jan 2014 - 19:39
Post #3









300w sztuka

W renowce jest 40A i sa zasilane parami z jednego przekaznika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ghost_Rider
post Wed, 22 Jan 2014 - 20:20
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 16 February 2008
Skąd: London





ja chce zblokowac na stale 3 swiece bo altek w aucie ma 90A ztcw. kazda to jakos 20A
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_mat13por_*
post Wed, 22 Jan 2014 - 20:49
Post #5









masz 4ry świece. Z tego przekaźnika co znalazłeś sterowanie puszczasz na dwa przekaźniki 40A. Z każdego przekaźnika dajesz na dwie świece.

Zawsze będą 4ry świece grzały jak tylko Twój przekaźnik zasteruje te 2x40A. Takie podłączenie rozwiązuje problem obciążalności tego głównego przekaźnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 22 Jan 2014 - 21:02
Post #6


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Z jakiego auta pochodzi fabrycznie ten podgrzewacz?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Wed, 22 Jan 2014 - 21:35
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Według mnie prościej i łatwiej w podłączeniu tego wszystkiego, stosując przekaźnik z wyłącznikiem czasowym ,by było. Odpalasz samochód, układ dostaje zasilanie ze stacyjki. Naciskasz guziczek i podgrzewacz włącza się na minute, dwie, czy pięć. Zależy jaki przekaźnik czasowy wybierzesz. Ten którego schemat wrzuciłeś obsługuje świece żarowe, temperature odczytuje chyba tych świec, więc bez wprowadzenia zmian się nie obejdzie. Będziesz stosował bezpieczniki? Dorobienie takiego układu, to sporo przemyśleń, mimo że wydaje się, to proste.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ghost_Rider
post Wed, 22 Jan 2014 - 22:11
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 16 February 2008
Skąd: London





mat13por, i mowisz ze ten altek uciagnie 4ry swiece? nie lepiej przekaznik dac 80A pod 3 swiece aczwartej nie odpalac?

jackkpl, dostalem to darmo i podobno wszstkie renowki dCi to maja.

Panowie, wracajac do tematu pytania kluczowe dla tego co chce zmajstrowac:

- czy dobrze mysle ze "50" musi byc wpieta w + sterujacy przekaznika rozrusznika (zacisk 50ty po stacyjce)
- przy jakiej temperaturze płynu przekaznik wyłączy swiece? bo jak 10, 20stC to o kant d...
- czy podlaczenie styku T przekaznika do czujnika temp w bloku jest prawidlowym?
- jaki czujnik (ptc/ntc) jest w VW a jaki w Yarisie?

jak to bede wiedzial, to jestem w domu.

potem zrobie fotostory z roboty, liste czesci i szacunkowy koszt (przy darmowym ogrzewaczu mam nadzieje nie przekroczyc 100pln) i kazdy bedzie mogl to sobie ogarnac.

pozdro GR

Edit:

Maxim, dobrze gadasz, ALE:
- tym autem jezdzi kobieta (95% czasu) i układ musi byc 100% automatyczny, zadnych przyciskow.
- grzalkami w podgrzewaczu sa swiece zarowe, dlatego to od nich chce dac przekaznik

jak chce zeby to wygladalo:
- wlaczam zaplon - swiece grzeja, zapalona kontrolka dodatkowa
- odpalam silnik (sygnal z "50") - swiece nie grzeja, kontrolka gasnie
- silnik pracuje - swiece grzeja, kontrolka zapalona
- silnik osiaga 50-60stC - swiece nie grzeja, kontrolka gasnie

dlatego chce zeby sterowac po temp. silnika ze wlacznik czasowy musialbym dostrajac do pogody (juz nad nim wczesniej myslalem). wsiadzie laska, odpali 4 razy zagrzane auto jezdzac po sklapach i swiece zagotuja plyn...

oczywiscie bezpieczniki zamierzam stosowac... tez pytanie. dodatkowo zabezpieczajacy ukryty hebel odcinajacy prad z przekaznika w razie jego zwarcia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DawidLwa
post Wed, 22 Jan 2014 - 23:23
Post #9


Super User
Dołączył: Thu, 07 November 2013
Skąd: Limanowa





Sprawdz fizycznie jak dlugo grzeją świece żarowe w minusowych temperaturach w nie których silnikach grzeją kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki tak żeby sie nie skumulowały. Jaka pojemność ma aku ?


--------------------
ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damian146ti
post Wed, 22 Jan 2014 - 23:57
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 October 2008





Witam.

Zakupiłem dokładnie taki sam ogrzewacz co Ty. Sterownik sam będę do niego robił.
A działał będzie tak:
- Będzie włączał świece automatycznie jeżeli temperatura płynu będzie mniejsza niz xC a wyłączał jeżeli przekroczy yC. x i y do ustalenia jeszcze
- Drugim warunkiem do włączenia będzie będzie napięcie akumulatora. Jeżeli napięcie w instalacji osiągnie wartość 13,5V to będzie zezwolenie na włączenie świec. Jeżeli napięcie spadnie poniżej 13.5V to świece zostaną wyłączone bez względu na pierwszy warunek.
- będzie dodatkowy przycisk do włączenia świec jeżeli nie będzie spełniona pierwsza część warunku pierwszego.
- dioda sygnalizująca prace też będzie

Ile prądu pobiera jedna świeca sprawdzę jutro ponieważ widziałem sprzeczne informacje. Jeżeli faktycznie jedna ma 300W to może być kiepsko ( jeżeli będą zapalane 4 świece) z możliwością zaspokojenia poboru prądu dla świec i innych odbiorników przez alternator.


--------------------
R4
V4
V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 23 Jan 2014 - 01:41
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





komplikujecie sobie życie z tym podłączeniem wink.gif kupujesz termowyłącznik na 50 stopni czy ile ci pasuje i mocujesz go do podgrzewacza (masz od razu zabezpieczenie w razie wycieku płynu itd) , zestaw do włączania świateł dziennych działający albo na kontrolke altka albo na napięcie i dokupujesz jeden przekaźnik bo jeden masz z zestawem do świateł. kosztów na 5 dych i pełna automatyka smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ghost_Rider
post Thu, 23 Jan 2014 - 08:17
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 16 February 2008
Skąd: London





damian146ti, fajna rzecz, niestety ja sam nie potrafie robic takich sterownikow wiec staram sie wykombinowac na ogolnodostepnych czesciach...

hz10, te termiki sprzedaja z podobnymi systemami (nieseryjnymi) na alledrogo... pachnie to drutem.

garsc informacji:
- podgrzewacz pochodzi z renowki 1,5dCi, gdzie grzeje plyn w zaleznosci od jego temperatury, tak dlugo az ten osiagnie zadana temp (nie wiem jaka)
- na moim podgrzewaczu swiece sa polaczone tak: 2 razem wspolna blaszka, 2 na osobnych przewodach z oczkiem, czyli 3 obwody zapewne odpalane w zaleznosci od temp plynu
- przekaznik, ktory pokazalem seryjnie obsluguje 4/5 swiec w starszych autach gamy VAG, podlaczony jest przez bezpiecznik 80A prosto do swiec, tak wynika ze schematow ktore ogladalem, jednak nie ma tam nic o pozostalych 3 stykach ("50", "L", "T").
- renowka wykorzystuje 2 zewnetrzne przekazniki bo wszystkim steruje maly sterownik, nie przekaznik

generalnie shemat podlaczenia mam juz w glowie, potrzebuje tylko informacji o tym jak we VAGach dziala ten przekaznik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 23 Jan 2014 - 08:34
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





twój przekaźnik możesz wsadzić komuś komu sie taki sam zepsuje , do tego co ty chcesz sie nie nadaje. w zasadzie to nie masz wyjścia tylko druta przewiązać drutem trytytka sie nie nadaje tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Thu, 23 Jan 2014 - 09:51
Post #14


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Lepszym sposobem jest to jak mam w patrolu zrobione na podobnej grzałce. Przez 3 minuty po odpaleniu o ile temp płynu jest niższa niż 30 stopni chodzą 4 świece, potem do 50 stopni tylko dwie by mniej obciążać układ.
Robił to jakis magik w szwajcarii, ale podejrzewam że układ dalej do kupienia na ebayu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ghost_Rider
post Thu, 23 Jan 2014 - 17:52
Post #15


Super User
Dołączył: Sat, 16 February 2008
Skąd: London





CYTAT(hz10 @ Thu, 23 Jan 2014 - 10:34) *
twój przekaźnik możesz wsadzić komuś komu sie taki sam zepsuje , do tego co ty chcesz sie nie nadaje. w zasadzie to nie masz wyjścia tylko druta przewiązać drutem trytytka sie nie nadaje tongue.gif


dzieki za "fachową" rade... dry.gif

widze ze niektorzy trzymaja poziom elektroda.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vendorowicz
post Thu, 23 Jan 2014 - 17:56
Post #16


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 November 2007
Skąd: Gdańsk





W Lagunie II z 1.9 dci na pokładzie wygląda to tak:

Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 23 Jan 2014 - 17:58
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





nie wiem czego nie zrozumiałeś w mojej wypowiedzi, może napisze bardziej obrazowo: od malucha koła do stara nie założysz. masz nie odpowiedni przekaźnik .mam nadzieje że teraz rozumiesz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ghost_Rider
post Thu, 23 Jan 2014 - 18:55
Post #18


Super User
Dołączył: Sat, 16 February 2008
Skąd: London





widzisz, problem jest taki: ja juz wczesniej zrozumialem, ale odpowiedz "nie pasuje" to ch.j nie odpowiedz, tymbardziej teksty z trytytkami i drutem mistrzu.... dlaczego? jaki zastosowac? i nie, nie trudz sie z odpowiedzia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michau9
post Thu, 23 Jan 2014 - 19:26
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 December 2008
Skąd: Poznań





z tego co pamiętam to w astrze pierwszej generacji z silnikiem 1,7 isuzu świece grzały do momentu gdy silnik nie osiągnął 60 stopni, ale nie wiem jak to było sterowane.
jeśli chodzi o sam pomysł to też mi coś takiego chodziło po głowie, lub wrzucenie termostatu w mały układ.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 23 Jan 2014 - 19:30
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(Ghost_Rider @ Thu, 23 Jan 2014 - 20:55) *
widzisz, problem jest taki: ja juz wczesniej zrozumialem, ale odpowiedz "nie pasuje" to ch.j nie odpowiedz, tymbardziej teksty z trytytkami i drutem mistrzu.... dlaczego? jaki zastosowac? i nie, nie trudz sie z odpowiedzia.
odporny jesteś na wiedze , dostałeś w temacie dwa pewne rozwiązania a i tak szukasz w piździe gwintu. o drutach ty zacząłeś więc ja zawtórowałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 20:13