Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Seat Ibiza ALH + big turbo, modyfikacje silnika TDI na pompie VE
CZUCZU
post Wed, 22 Jan 2014 - 21:14
Post #41


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Koniec, wyczyściłem z bełkotu kto jest naj. Jeżeli powtórzą się wycieczkmi osobiste to daje bana na 7 dni na ostudzenie emocji, bez ostrzeżeń. Dziękuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 22 Jan 2014 - 21:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Gosciu_3m
post Wed, 22 Jan 2014 - 21:16
Post #42


User
Dołączył: Sun, 24 November 2013





Ciach by czuczu
Fiodor rob swoje i olej komentarze jak komus sie podoba to czyta(komentuje) jak nie to sie martwi ,ze jego auta nikt nie komentuje :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
w0wacik
post Thu, 23 Jan 2014 - 10:17
Post #43


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 November 2003
Skąd: Wwa





CYTAT(Fiodor @ Wed, 22 Jan 2014 - 21:17) *
w0wacik nie jest to wynalazek i chyba nie ma różnicy czy diesel czy benzyna skoro wlewamy większe ilości paliwa i dmuchamy większe ilości powietrza do komory spalania. musi być powiększona...


Chyba robi wielką różnicę. I jak Tominator napisał, nie ma to sensu. To silnik wysokoprężny. O wysokim stopniu sprężania. To ma sens w benzynie, gdzie dzięki odprężaniu można się bawić zapłonami, uniknąć stuków, ale kosztem większej ilości paliwa i powietrza. A w dieslu nie ma zapłonów, nie ma stuków, więc odprężanie jest bez sensu. Złóż ori silnik na Twoim osprzęcie i jedź na hamownie...


--------------------
"When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"

Mercedes C270CDI T
Mercedes 280CE (C123)
Volkswagen Golf 1.9 TDI
Opel Combo

Pozdrawiam

w0wacik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik.
post Thu, 23 Jan 2014 - 11:20
Post #44


User
Dołączył: Sun, 19 August 2012





CYTAT(w0wacik @ Thu, 23 Jan 2014 - 12:17) *
Chyba robi wielką różnicę. I jak Tominator napisał, nie ma to sensu. To silnik wysokoprężny. O wysokim stopniu sprężania. To ma sens w benzynie, gdzie dzięki odprężaniu można się bawić zapłonami, uniknąć stuków, ale kosztem większej ilości paliwa i powietrza. A w dieslu nie ma zapłonów, nie ma stuków, więc odprężanie jest bez sensu. Złóż ori silnik na Twoim osprzęcie i jedź na hamownie...

Masz racje w swoim 1.9 tdi PD na 3 uszczelce miałem 231KM/412NM zmieniłem na 2 pojechałem na hamownie wyszło 238KM/428nm, lepiej sie zbiera z dołu i nie dymi przy odpalaniu zimnego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Thu, 23 Jan 2014 - 12:45
Post #45


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(tdik. @ Thu, 23 Jan 2014 - 13:20) *
Masz racje w swoim 1.9 tdi PD na 3 uszczelce miałem 231KM/412NM zmieniłem na 2 pojechałem na hamownie wyszło 238KM/428nm, lepiej sie zbiera z dołu i nie dymi przy odpalaniu zimnego

Zwiększanie SS w 1.9TDI poprzez niższą uszczelkę nie jest na dłuższą metę dobrym rozwiązaniem, bo strach jest zakręcić wysoko silnik z uwagi na ewentualną kolizję zaworów. Uważam że przy mocnych setupach warto delikatnie zebrać z tłoków (w miejscach kolizji z zaworem) żeby było trochę miejsca na zawory, nawet kosztem obniżenia SS.

Mnie bardzie zastanawia doładowanie 1.9bara na odprężonym silniku. Jeżeli odprężenie wynosi tylko 0,1bara to wychodzi na to że na 1,8 bara wyszło 257KM. Czyli tyle ile powinno wyjść na doładowaniu 2,0-2,1bara. Natomiast jeszcze bardziej zastanawiające jest EGT 550 stopni przy niskim doładowaniu i dawkach paliwa na 257KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob555
post Thu, 23 Jan 2014 - 13:26
Post #46


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Trojmiasto





CYTAT(lukkoz01 @ Thu, 23 Jan 2014 - 14:45) *
Mnie bardzie zastanawia doładowanie 1.9bara na odprężonym silniku. Jeżeli odprężenie wynosi tylko 0,1bara to wychodzi na to że na 1,8 bara wyszło 257KM. Czyli tyle ile powinno wyjść na doładowaniu 2,0-2,1bara. Natomiast jeszcze bardziej zastanawiające jest EGT 550 stopni przy niskim doładowaniu i dawkach paliwa na 257KM.


To juz sa tabelki mocy ile wychodzi przy jakim doladowaniu? cool.gif

A wiesz co to wydajnosc turbiny...wiec zapakuj do Turbiny z AWX 1.9 bara i zobacz czy chociaz 220KM bedzie ok ?
Doladowanie bedzie takie same przeciez smile.gif

VKLR jest nawet gabarytowo ciut inne niz GTB22 smile.gif

A co do EGT to zgoda...dla mnie nie mozliwe trzeba inna sonde wkrecic bo tyle to maja seryjne auta po chipsie

Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Thu, 23 Jan 2014 - 14:05
Post #47


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(Rob555 @ Thu, 23 Jan 2014 - 15:26) *
To juz sa tabelki mocy ile wychodzi przy jakim doladowaniu? cool.gif

Nie. Natomiast jest fizyka...

Jak pewnie zauważyłeś VKLR- pomimo optycznie większej muszli na wydech ma mniejsze A/R od VK. Niezaprzeczalne jest to że VKLR ma większą sprawność dzięki łożyskowaniu na kulkach. Natomiast VKLR dał w tym projekcjie 10KM przy czym jednocześnie daliście mocniejsze wtryski które w większość przyczyniły się do wzrostu mocy. Ile dał VKLR? 10KM minus mocne wtryski, daje nam wynik mniejszy niż 10KM, a obstawiam że sama turbina dała góra 5KM.

Nadal uważam że wynik 246-257KM na doładowaniu 1,9 bara jest trochę dziwny jak na 1,9TDI.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob555
post Thu, 23 Jan 2014 - 14:35
Post #48


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Trojmiasto





CYTAT(lukkoz01 @ Thu, 23 Jan 2014 - 16:05) *
Nadal uważam że wynik 246-257KM na doładowaniu 1,9 bara jest trochę dziwny jak na 1,9TDI.


Niesamowite...patrz patrz...jakos 4-5 lat temu wypuscilem ARL na GT22 z doladowaniem 1.9 bara na 240KM. Jezdzi do dzis...ze zdecydowanie mniejszym zadymieniem niz u Fiodora (zaleta pompowtryska) wiec co jest dziwne?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arekaudia6
post Thu, 23 Jan 2014 - 14:43
Post #49


Super User
Dołączył: Mon, 30 June 2008
Skąd: OSTROLEKA





W moim 2.5 tdi VP odprezenie z 20 CR na 17.5 CR dalo mozliwosc zrobienia jakies 20 koni wiecej cichszo prace i EGT jakies 100'C mniej
z paleniem tez nie ma problemu po dzisiejszej nocy od strzala smile.gif


--------------------
Corsa A c20let ET 12.26
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Thu, 23 Jan 2014 - 15:36
Post #50


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(lukkoz01 @ Thu, 23 Jan 2014 - 15:45) *
Mnie bardzie zastanawia doładowanie 1.9bara na odprężonym silniku. Jeżeli odprężenie wynosi tylko 0,1bara to wychodzi na to że na 1,8 bara wyszło 257KM. Czyli tyle ile powinno wyjść na doładowaniu 2,0-2,1bara. Natomiast jeszcze bardziej zastanawiające jest EGT 550 stopni przy niskim doładowaniu i dawkach paliwa na 257KM.

co to znaczy odpręzyc silnik o wartość podaną w jednostkach ciśnienia? huh.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Thu, 23 Jan 2014 - 16:02
Post #51


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(Fawor @ Thu, 23 Jan 2014 - 17:36) *
co to znaczy odpręzyc silnik o wartość podaną w jednostkach ciśnienia? huh.gif

Skrót myślowy. Czyli spadek CR wymagający zwiększenia doładowania o 0,1bara.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiodor
post Thu, 23 Jan 2014 - 16:11
Post #52


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012





Lukoz doladowanie jest szczytywane z mapsensora a cisnienia w cylindrach co innego. Chyba ze mylie sie...
Co do EGt zastanowialem sie dzis... mam dluzszy kolektor od zeliwnego sonda zamontowana na koncu kolektora wiec spaliny czesciowo schlodzony. to znaczy ze na krotszym zeliwnym egt byloby wyzsze przez to ze sonda blizej komory spalania.
Pewnie w krotce beda wspawane tulejki w kolektor pod sonde egt na kazdym kanale wydechowym jak najblizej glowicy i zmierzony kazdy cylindr oddzelnie.


--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zzxcc
post Thu, 23 Jan 2014 - 17:07
Post #53


User
Dołączył: Sat, 15 November 2008





i będą 4 wyswietlacze EGT ? Czy jakis sprytny ktory pokazuje najwyzszą wartość ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
w0wacik
post Thu, 23 Jan 2014 - 17:44
Post #54


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 November 2003
Skąd: Wwa





CYTAT(lukkoz01 @ Thu, 23 Jan 2014 - 14:45) *
Zwiększanie SS w 1.9TDI poprzez niższą uszczelkę nie jest na dłuższą metę dobrym rozwiązaniem, bo strach jest zakręcić wysoko silnik z uwagi na ewentualną kolizję zaworów. Uważam że przy mocnych setupach warto delikatnie zebrać z tłoków (w miejscach kolizji z zaworem) żeby było trochę miejsca na zawory, nawet kosztem obniżenia SS.

Mnie bardzie zastanawia doładowanie 1.9bara na odprężonym silniku. Jeżeli odprężenie wynosi tylko 0,1bara to wychodzi na to że na 1,8 bara wyszło 257KM. Czyli tyle ile powinno wyjść na doładowaniu 2,0-2,1bara. Natomiast jeszcze bardziej zastanawiające jest EGT 550 stopni przy niskim doładowaniu i dawkach paliwa na 257KM.


Co to znaczy kręcić wysoko silnik diesla? 5355 rpm w seryjnym, nigdy nie otwieranym ATD nie pozostawiło żadnego śladu na zaworach. A był tak kręcony nie "od święta" ale bardziej jak daily.


CYTAT(lukkoz01 @ Thu, 23 Jan 2014 - 16:05) *
Nie. Natomiast jest fizyka...

Jak pewnie zauważyłeś VKLR- pomimo optycznie większej muszli na wydech ma mniejsze A/R od VK. Niezaprzeczalne jest to że VKLR ma większą sprawność dzięki łożyskowaniu na kulkach. Natomiast VKLR dał w tym projekcjie 10KM przy czym jednocześnie daliście mocniejsze wtryski które w większość przyczyniły się do wzrostu mocy. Ile dał VKLR? 10KM minus mocne wtryski, daje nam wynik mniejszy niż 10KM, a obstawiam że sama turbina dała góra 5KM.

Nadal uważam że wynik 246-257KM na doładowaniu 1,9 bara jest trochę dziwny jak na 1,9TDI.


Nie wiem czy w jakimkolwiek silniku wymiana turbo na inne bez strojenia coś daje - chyba na minus tylko. Dawno dawno temu mitem było, że zrobienie wydechu w 1.9 TDI daje w ciul koni i w dwa ciule niutków - niestety 2,5" w tym samym co wspomniane wyżej ATD dało chyba 17 czy 15 niutków na samej górze.


--------------------
"When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"

Mercedes C270CDI T
Mercedes 280CE (C123)
Volkswagen Golf 1.9 TDI
Opel Combo

Pozdrawiam

w0wacik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiodor
post Thu, 23 Jan 2014 - 17:55
Post #55


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012





zzxcc 4 otwory w kanałach kolektora i po kolei każdy hamowany. Miałem to już dawno zrobić chciałem wiedzieć co się dziej w każdym cylindrze.

w0wacik większa turbina daje przyrost pod warunkiem ze był robiony jakiś program wcześniej po prostu mała turbina nie jest w stanie utrzymać doładowanie w górnych rpm a duża sobie radzi.
Wymiana turbiny w 1,9 tdi asz po programie na turbinę GTB2260vk bez ruszania programu daje około 10koni. Sprawdzone.

Lukozz po włożeniu VKLR na baranie od razu samochód był hamowany bez kręcenia turbiny czyli gruszka na zero (dla tego był slaby dol) wtryski te co byli czyli 260ki. przyrostu nie było jedynie slaby dol.
Potem od razu włożyłem 270ki i hamowanie wyszło 257koni. nie jaram się jakoś specjalnie tym wynikiem bo wiem ze temperatura zewnętrzna jest dość niska.


--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Thu, 23 Jan 2014 - 20:52
Post #56


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(w0wacik @ Thu, 23 Jan 2014 - 19:44) *
Co to znaczy kręcić wysoko silnik diesla? 5355 rpm w seryjnym, nigdy nie otwieranym ATD nie pozostawiło żadnego śladu na zaworach. A był tak kręcony nie "od święta" ale bardziej jak daily.

Nie wiem czy w jakimkolwiek silniku wymiana turbo na inne bez strojenia coś daje - chyba na minus tylko. Dawno dawno temu mitem było, że zrobienie wydechu w 1.9 TDI daje w ciul koni i w dwa ciule niutków - niestety 2,5" w tym samym co wspomniane wyżej ATD dało chyba 17 czy 15 niutków na samej górze.

Długo jeździłeś na 5355? Sporo latałem na 5200 i było ok, ale boje się że przy 5350 i sportowym wałku może dojść do kolizji. Z resztą kilku uznanych tunerów przestrzega mnie przed tym żebym tak wysoko nie kręcić. Sam już nie wiem.

Na pewno do ARL-a po programie wkładając GTB22 dochodzi 10KM bez strojenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZUCZEKTT
post Thu, 23 Jan 2014 - 22:34
Post #57


Super User
Dołączył: Sat, 30 October 2010





Lukkoz01 to zrób 5349 i będzie git laugh.gif
Odnośnie 4 kanałowego EGT to proponował bym taki wynalazek
http://allegro.pl/zegar-wskaznik-temperatu...3888632344.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
w0wacik
post Thu, 23 Jan 2014 - 22:49
Post #58


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 November 2003
Skąd: Wwa





CYTAT(lukkoz01 @ Thu, 23 Jan 2014 - 22:52) *
Długo jeździłeś na 5355? Sporo latałem na 5200 i było ok, ale boje się że przy 5350 i sportowym wałku może dojść do kolizji. Z resztą kilku uznanych tunerów przestrzega mnie przed tym żebym tak wysoko nie kręcić. Sam już nie wiem.

Na pewno do ARL-a po programie wkładając GTB22 dochodzi 10KM bez strojenia.


Jakieś 2 lata... Problemem silnika była owalizacja tłoków. Z seryjnym wałkiem było ok, z tuningowym nie kręciłbym tak. Nie ma takiej opcji, żeby bez strojenia doszły jakieś konie...


--------------------
"When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"

Mercedes C270CDI T
Mercedes 280CE (C123)
Volkswagen Golf 1.9 TDI
Opel Combo

Pozdrawiam

w0wacik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zzxcc
post Fri, 24 Jan 2014 - 01:05
Post #59


User
Dołączył: Sat, 15 November 2008





ZUCZEKTT Dzięki za link. Bardzo fajna sprawa i w sumie całkiem niedroga.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiodor
post Fri, 24 Jan 2014 - 07:59
Post #60


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012





ZUCZEKTT fajna sprawa tylko wole poprzekładać sonde raz co na jakiś czas niż wywalić 1800zl. Po drugie na zdjęciu widać sonde są jak zapałki obstawiam ze starczy takich sond mach na 2 tygodnia a potem walka o reklamacje.


--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 03:36