![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Koniec, wyczyściłem z bełkotu kto jest naj. Jeżeli powtórzą się wycieczkmi osobiste to daje bana na 7 dni na ostudzenie emocji, bez ostrzeżeń. Dziękuje
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
Ciach by czuczu
Fiodor rob swoje i olej komentarze jak komus sie podoba to czyta(komentuje) jak nie to sie martwi ,ze jego auta nikt nie komentuje :-) |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 November 2003 Skąd: Wwa ![]() |
w0wacik nie jest to wynalazek i chyba nie ma różnicy czy diesel czy benzyna skoro wlewamy większe ilości paliwa i dmuchamy większe ilości powietrza do komory spalania. musi być powiększona... Chyba robi wielką różnicę. I jak Tominator napisał, nie ma to sensu. To silnik wysokoprężny. O wysokim stopniu sprężania. To ma sens w benzynie, gdzie dzięki odprężaniu można się bawić zapłonami, uniknąć stuków, ale kosztem większej ilości paliwa i powietrza. A w dieslu nie ma zapłonów, nie ma stuków, więc odprężanie jest bez sensu. Złóż ori silnik na Twoim osprzęcie i jedź na hamownie... -------------------- "When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"
Mercedes C270CDI T Mercedes 280CE (C123) Volkswagen Golf 1.9 TDI Opel Combo Pozdrawiam w0wacik |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
User Dołączył: Sun, 19 August 2012 ![]() |
Chyba robi wielką różnicę. I jak Tominator napisał, nie ma to sensu. To silnik wysokoprężny. O wysokim stopniu sprężania. To ma sens w benzynie, gdzie dzięki odprężaniu można się bawić zapłonami, uniknąć stuków, ale kosztem większej ilości paliwa i powietrza. A w dieslu nie ma zapłonów, nie ma stuków, więc odprężanie jest bez sensu. Złóż ori silnik na Twoim osprzęcie i jedź na hamownie... Masz racje w swoim 1.9 tdi PD na 3 uszczelce miałem 231KM/412NM zmieniłem na 2 pojechałem na hamownie wyszło 238KM/428nm, lepiej sie zbiera z dołu i nie dymi przy odpalaniu zimnego |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Masz racje w swoim 1.9 tdi PD na 3 uszczelce miałem 231KM/412NM zmieniłem na 2 pojechałem na hamownie wyszło 238KM/428nm, lepiej sie zbiera z dołu i nie dymi przy odpalaniu zimnego Zwiększanie SS w 1.9TDI poprzez niższą uszczelkę nie jest na dłuższą metę dobrym rozwiązaniem, bo strach jest zakręcić wysoko silnik z uwagi na ewentualną kolizję zaworów. Uważam że przy mocnych setupach warto delikatnie zebrać z tłoków (w miejscach kolizji z zaworem) żeby było trochę miejsca na zawory, nawet kosztem obniżenia SS. Mnie bardzie zastanawia doładowanie 1.9bara na odprężonym silniku. Jeżeli odprężenie wynosi tylko 0,1bara to wychodzi na to że na 1,8 bara wyszło 257KM. Czyli tyle ile powinno wyjść na doładowaniu 2,0-2,1bara. Natomiast jeszcze bardziej zastanawiające jest EGT 550 stopni przy niskim doładowaniu i dawkach paliwa na 257KM. |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Trojmiasto ![]() |
Mnie bardzie zastanawia doładowanie 1.9bara na odprężonym silniku. Jeżeli odprężenie wynosi tylko 0,1bara to wychodzi na to że na 1,8 bara wyszło 257KM. Czyli tyle ile powinno wyjść na doładowaniu 2,0-2,1bara. Natomiast jeszcze bardziej zastanawiające jest EGT 550 stopni przy niskim doładowaniu i dawkach paliwa na 257KM. To juz sa tabelki mocy ile wychodzi przy jakim doladowaniu? ![]() A wiesz co to wydajnosc turbiny...wiec zapakuj do Turbiny z AWX 1.9 bara i zobacz czy chociaz 220KM bedzie ok ? Doladowanie bedzie takie same przeciez ![]() VKLR jest nawet gabarytowo ciut inne niz GTB22 ![]() A co do EGT to zgoda...dla mnie nie mozliwe trzeba inna sonde wkrecic bo tyle to maja seryjne auta po chipsie |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
To juz sa tabelki mocy ile wychodzi przy jakim doladowaniu? ![]() Nie. Natomiast jest fizyka... Jak pewnie zauważyłeś VKLR- pomimo optycznie większej muszli na wydech ma mniejsze A/R od VK. Niezaprzeczalne jest to że VKLR ma większą sprawność dzięki łożyskowaniu na kulkach. Natomiast VKLR dał w tym projekcjie 10KM przy czym jednocześnie daliście mocniejsze wtryski które w większość przyczyniły się do wzrostu mocy. Ile dał VKLR? 10KM minus mocne wtryski, daje nam wynik mniejszy niż 10KM, a obstawiam że sama turbina dała góra 5KM. Nadal uważam że wynik 246-257KM na doładowaniu 1,9 bara jest trochę dziwny jak na 1,9TDI. |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Trojmiasto ![]() |
Nadal uważam że wynik 246-257KM na doładowaniu 1,9 bara jest trochę dziwny jak na 1,9TDI. Niesamowite...patrz patrz...jakos 4-5 lat temu wypuscilem ARL na GT22 z doladowaniem 1.9 bara na 240KM. Jezdzi do dzis...ze zdecydowanie mniejszym zadymieniem niz u Fiodora (zaleta pompowtryska) wiec co jest dziwne? |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 June 2008 Skąd: OSTROLEKA ![]() |
W moim 2.5 tdi VP odprezenie z 20 CR na 17.5 CR dalo mozliwosc zrobienia jakies 20 koni wiecej cichszo prace i EGT jakies 100'C mniej
z paleniem tez nie ma problemu po dzisiejszej nocy od strzala ![]() -------------------- Corsa A c20let ET 12.26
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Mnie bardzie zastanawia doładowanie 1.9bara na odprężonym silniku. Jeżeli odprężenie wynosi tylko 0,1bara to wychodzi na to że na 1,8 bara wyszło 257KM. Czyli tyle ile powinno wyjść na doładowaniu 2,0-2,1bara. Natomiast jeszcze bardziej zastanawiające jest EGT 550 stopni przy niskim doładowaniu i dawkach paliwa na 257KM. co to znaczy odpręzyc silnik o wartość podaną w jednostkach ciśnienia? ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
Lukoz doladowanie jest szczytywane z mapsensora a cisnienia w cylindrach co innego. Chyba ze mylie sie...
Co do EGt zastanowialem sie dzis... mam dluzszy kolektor od zeliwnego sonda zamontowana na koncu kolektora wiec spaliny czesciowo schlodzony. to znaczy ze na krotszym zeliwnym egt byloby wyzsze przez to ze sonda blizej komory spalania. Pewnie w krotce beda wspawane tulejki w kolektor pod sonde egt na kazdym kanale wydechowym jak najblizej glowicy i zmierzony kazdy cylindr oddzelnie. -------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
User Dołączył: Sat, 15 November 2008 ![]() |
i będą 4 wyswietlacze EGT ? Czy jakis sprytny ktory pokazuje najwyzszą wartość ?
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 November 2003 Skąd: Wwa ![]() |
Zwiększanie SS w 1.9TDI poprzez niższą uszczelkę nie jest na dłuższą metę dobrym rozwiązaniem, bo strach jest zakręcić wysoko silnik z uwagi na ewentualną kolizję zaworów. Uważam że przy mocnych setupach warto delikatnie zebrać z tłoków (w miejscach kolizji z zaworem) żeby było trochę miejsca na zawory, nawet kosztem obniżenia SS. Mnie bardzie zastanawia doładowanie 1.9bara na odprężonym silniku. Jeżeli odprężenie wynosi tylko 0,1bara to wychodzi na to że na 1,8 bara wyszło 257KM. Czyli tyle ile powinno wyjść na doładowaniu 2,0-2,1bara. Natomiast jeszcze bardziej zastanawiające jest EGT 550 stopni przy niskim doładowaniu i dawkach paliwa na 257KM. Co to znaczy kręcić wysoko silnik diesla? 5355 rpm w seryjnym, nigdy nie otwieranym ATD nie pozostawiło żadnego śladu na zaworach. A był tak kręcony nie "od święta" ale bardziej jak daily. Nie. Natomiast jest fizyka... Jak pewnie zauważyłeś VKLR- pomimo optycznie większej muszli na wydech ma mniejsze A/R od VK. Niezaprzeczalne jest to że VKLR ma większą sprawność dzięki łożyskowaniu na kulkach. Natomiast VKLR dał w tym projekcjie 10KM przy czym jednocześnie daliście mocniejsze wtryski które w większość przyczyniły się do wzrostu mocy. Ile dał VKLR? 10KM minus mocne wtryski, daje nam wynik mniejszy niż 10KM, a obstawiam że sama turbina dała góra 5KM. Nadal uważam że wynik 246-257KM na doładowaniu 1,9 bara jest trochę dziwny jak na 1,9TDI. Nie wiem czy w jakimkolwiek silniku wymiana turbo na inne bez strojenia coś daje - chyba na minus tylko. Dawno dawno temu mitem było, że zrobienie wydechu w 1.9 TDI daje w ciul koni i w dwa ciule niutków - niestety 2,5" w tym samym co wspomniane wyżej ATD dało chyba 17 czy 15 niutków na samej górze. -------------------- "When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"
Mercedes C270CDI T Mercedes 280CE (C123) Volkswagen Golf 1.9 TDI Opel Combo Pozdrawiam w0wacik |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
zzxcc 4 otwory w kanałach kolektora i po kolei każdy hamowany. Miałem to już dawno zrobić chciałem wiedzieć co się dziej w każdym cylindrze.
w0wacik większa turbina daje przyrost pod warunkiem ze był robiony jakiś program wcześniej po prostu mała turbina nie jest w stanie utrzymać doładowanie w górnych rpm a duża sobie radzi. Wymiana turbiny w 1,9 tdi asz po programie na turbinę GTB2260vk bez ruszania programu daje około 10koni. Sprawdzone. Lukozz po włożeniu VKLR na baranie od razu samochód był hamowany bez kręcenia turbiny czyli gruszka na zero (dla tego był slaby dol) wtryski te co byli czyli 260ki. przyrostu nie było jedynie slaby dol. Potem od razu włożyłem 270ki i hamowanie wyszło 257koni. nie jaram się jakoś specjalnie tym wynikiem bo wiem ze temperatura zewnętrzna jest dość niska. -------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Co to znaczy kręcić wysoko silnik diesla? 5355 rpm w seryjnym, nigdy nie otwieranym ATD nie pozostawiło żadnego śladu na zaworach. A był tak kręcony nie "od święta" ale bardziej jak daily. Nie wiem czy w jakimkolwiek silniku wymiana turbo na inne bez strojenia coś daje - chyba na minus tylko. Dawno dawno temu mitem było, że zrobienie wydechu w 1.9 TDI daje w ciul koni i w dwa ciule niutków - niestety 2,5" w tym samym co wspomniane wyżej ATD dało chyba 17 czy 15 niutków na samej górze. Długo jeździłeś na 5355? Sporo latałem na 5200 i było ok, ale boje się że przy 5350 i sportowym wałku może dojść do kolizji. Z resztą kilku uznanych tunerów przestrzega mnie przed tym żebym tak wysoko nie kręcić. Sam już nie wiem. Na pewno do ARL-a po programie wkładając GTB22 dochodzi 10KM bez strojenia. |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Lukkoz01 to zrób 5349 i będzie git
![]() Odnośnie 4 kanałowego EGT to proponował bym taki wynalazek http://allegro.pl/zegar-wskaznik-temperatu...3888632344.html |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 November 2003 Skąd: Wwa ![]() |
Długo jeździłeś na 5355? Sporo latałem na 5200 i było ok, ale boje się że przy 5350 i sportowym wałku może dojść do kolizji. Z resztą kilku uznanych tunerów przestrzega mnie przed tym żebym tak wysoko nie kręcić. Sam już nie wiem. Na pewno do ARL-a po programie wkładając GTB22 dochodzi 10KM bez strojenia. Jakieś 2 lata... Problemem silnika była owalizacja tłoków. Z seryjnym wałkiem było ok, z tuningowym nie kręciłbym tak. Nie ma takiej opcji, żeby bez strojenia doszły jakieś konie... -------------------- "When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"
Mercedes C270CDI T Mercedes 280CE (C123) Volkswagen Golf 1.9 TDI Opel Combo Pozdrawiam w0wacik |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
User Dołączył: Sat, 15 November 2008 ![]() |
ZUCZEKTT Dzięki za link. Bardzo fajna sprawa i w sumie całkiem niedroga.
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
ZUCZEKTT fajna sprawa tylko wole poprzekładać sonde raz co na jakiś czas niż wywalić 1800zl. Po drugie na zdjęciu widać sonde są jak zapałki obstawiam ze starczy takich sond mach na 2 tygodnia a potem walka o reklamacje.
-------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 03:36 |