Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> e30 m52b28/b30, Lightweight Toy
m52owner
post Fri, 17 Jan 2014 - 13:49
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Witam. Z nudów oraz z racji że coraz częściej dopada mnie kryzys co do projektu biggrin.gif przedstawię i ja swoje auto.
Samochód był składany parę lat dlatego kolejność prac może nie pokrywac się z fotkami.


Silnik:
- m52b28 w trakcie stroker 3,0
- kolektor m50 /w trakcie ITB Z S50
- głowica od m52 2.8-DELIKATNY PORTING,doprężenie przez planowane
-wydech narazie seria z m52

Napęd:
- skrzynia E36 328 WAŁ 328 dyfer 100%szpera 4,4X
- Odelżony jednomas z m20 4,5kg tarcza seria-narazie

Zawieszenie:
- konwersja e36 na 5 szpilek,gwint AP-przód i tył hamulce e36 328 ,tarcze mikoda klocki ds 2500
-belka tył poliuretan, kąty na 0, dodatkowe zaciski na ręczny

Koła:
- 17stki,8,5cal BBS 7,9kg

Wnętrze:
- maksymalnie odelżone,fotel kubełkowy

Car audio:
-brak
Styling:
- kolor czarny
- w przyszłosc ibody m3 i może barwy Warsteiner

Najpierw było e36 328i coupe ale po małej przygodzie trzeba było szukać nowej budy





Spontanicznie (niestety) została kupiona czarna e3dziecha driftowana na oranicy wink.gif





Z takim oto silnikiem




I na takim wypasie cool.gif

Kod typu AB11
Typ 316I (EUR)
Typoszereg E E30 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M40
Pojemność skokowa 1.60
Moc 73
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Tapicerka ANTHRAZIT STOFF (0274)
Data prod. 1989-06-26

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S270A WIDER TYRES Koła z szerokim ogumieniem
S339A SATIN CHROME Shadow-Line
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone
S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S545A DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U Obrotomierz,km/h-Tacho,Zegar analog+EC

Na pierwszy ogień poszło odchudzanie przy którym wyszło jaką budę kupiłem laugh.gif
















A oto ile niepotrzebnych rzeczy wywaliłem ze środka pierwszego dnia.





W między czasie serce dawcy po zmianie miski,poduszek i smoka czekało już na biorcę.




m52b28 z e36 z kolektorem m50 i zamachem 4,5kg 211hp i 268NM



No i znowu odchudzanie-maty out



Zderzak przedni i tylny bez belki .Ważą może z 2kg



Nagrzewnica nawiewy out.



Szyberdach out





Wpadł panoramiczny dach z przyciemnionego poliwęglanu cool.gif



Nowe boczki




Wnęka zapasu out




Tylna klapa i zawiasy






Desce też się nie upiekło



Wiązka przerobiona i włożona do środka





Fotel + mocowania




Decha po flokowaniu



Pasy i kiera





Podłoga wyspawana i odmalowana






Nowe miejsce akumulatora i customowe wskaźniki






Magiel ze wspomaganiem z e36





Zawieszenie konwersja na 5x120 gwint AP z e36 Tarcze Mikoda i klocki Ferrodo ds 2500 albo 2000(nie pamiętam)

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 17 Jan 2014 - 13:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
m52owner
post Fri, 17 Jan 2014 - 14:27
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu









Cambery własnej roboty





Tak to wyglądało bez gietych wahaczy



Belka wypiiaskowana KĄTY NA ZERO +poliuretan + dodatkowe zaciski do ręcznego i wentylator 16"














Dwie rubryki w dowodzie które były dla mnie priorytetem P1 i S1




Tak to mniej więcej jeździło (jeszcze stare zegary

http://www.youtube.com/watch?v=U-u1a5ZPwco...eature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=Hux2DM9asGI&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=maT-9Bp13PE
http://www.youtube.com/watch?v=neFnBlavqkk


Pojedyńcza wycieraczka



Nie wiem na ile miarodajny ten sprzęt ale na śmietnikach oponach 0-60mph 5,26
i 13,79 na 1/4 mili




Wpadły też lekkie felgi BBS RK 8,5J/17 Fwlga waży 7,9kg-sam sprawdzałem







Przymiarka










Takie tam

http://www.youtube.com/watch?v=n5RyOisqrzM...NlnZo9yMoVX9H7Q

A tak się wkręca

http://www.youtube.com/watch?v=D7owPO_KzX8...eature=youtu.be

cdn...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Fri, 17 Jan 2014 - 14:28
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





Gdzies widzialem filmik jak to sie wkreca, masakra!
Bardzo fajny projekt.

Pozdr


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Fri, 17 Jan 2014 - 14:43
Post #4


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Super projekt, gratulacje i powodzenia. Sam wiem jak się traci motywacje po kilku latach budowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Fri, 17 Jan 2014 - 14:55
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Mega fajnie zrobiona e30, niby taka podstawa, tak minimalistycznie, ale jednak dokładnie i estetycznie.

W jaki sposób przerobiłeś zegary, że to działa?? biggrin.gif Bo wygląda obłędnie!!!

EDIT: I jak zrobić taki shift light??


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goldi860628
post Fri, 17 Jan 2014 - 15:02
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: KrK/RbK





podobaja mi sie wskazniki (wskaznik tongue.gif )


--------------------
 Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)   
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Fri, 17 Jan 2014 - 15:10
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Teraz teraźniejszość wink.gif

Zaczynam stroker na 3,0 dlatego wyjąłem silnik i powoli działam

Pas przedni wyciety-będzie zrobiony tak aby go demontować



Silnik po za budą



Rozbiórka i sprawdzenie stanu
Blok super głowica też





Kupiłem drugi uszkodzony silnik m54b30 dla bebechów potrzebnych do strokera



Piąty cylinder w (m54)wyglądał tak nie wiem co sie stało




Tłoki m52 vs m54





Wszystko dokładnie poczyszczone i zakonserwowane













Osprzęt






Lekko liznąłem głowicę jak juz na wierzchu miałem tzn, zlikwidowałem nadlewy no i poskracałem prowadnice zaworowe

Dolot przed




50/50



Po



Wydech przed i po





Zawory na lustro






Zamieniłem też szpilki kolektora na grubsze M8



Bo doszła flansza



Która bedzie trzymać to tongue.gif



Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Fri, 17 Jan 2014 - 15:16
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





CYTAT
W jaki sposób przerobiłeś zegary, że to działa?? biggrin.gif Bo wygląda obłędnie!!!

EDIT: I jak zrobić taki shift light??


Dzieki , z zegarami trochę walczyłem ale się udało Elektrykiem nie jestem ,ale schematy z sieci ,kabelek po kabelku i jazda biggrin.gif
Shift light z Alledrogo

CYTAT
Sam wiem jak się traci motywacje po kilku latach budowy
Nom trochę z motyką na księżyc się wybrałem,pod względem
warunków do pracy(nie mam warsztatu profi. narzędzi ani mechanikiem nie jestem),czasu,kosztów i czasami mam ochotę wpakować to wszystko w worek i ...... na złom.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Fri, 17 Jan 2014 - 15:33
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Jak już tak rozebrałeś silnik, to warto było zawory podtoczyć. Zwiększyłoby się pole szczeliny zaworowej przy pełnym wzniosie zaworu itp.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Fri, 17 Jan 2014 - 16:06
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





swietny projekt, swietne auto, takie lubie, lekko , ITB i samemu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Fri, 17 Jan 2014 - 16:35
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





bardzo ladnie.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Fri, 17 Jan 2014 - 17:03
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Bardzo mi się podoba ta bunia, kupę własnoręcznej pracy, co ja bardzo cenię. Powodzenia z nowym motorem Ci życzę, żeby się wkręcał jeszcze lepiej wink.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Fri, 17 Jan 2014 - 20:41
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Czekam na wykres. Jaki koszt flanszy jeśli można wiedzieć? Ten obrotomierz kozacki jest:)
Edit: Zaciski od hydro łapy są na adapterze, to jasne. Ale ten adapter jest przykręcany jakoś czy spawany?
Nie ma problemu na przeglądzie /kontroli niebieskich przez brak "czwartego oka" ? tongue.gif


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukasz_61
post Fri, 17 Jan 2014 - 23:14
Post #14


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 June 2007
Skąd: Białystok / Suchowola





CYTAT(Pan. B @ Fri, 17 Jan 2014 - 22:41) *
Nie ma problemu na przeglądzie /kontroli niebieskich przez brak "czwartego oka" ? tongue.gif

niebiescy nie dogonią. a jak nei dogonią to po co przegląd biggrin.gif
zamach masz z m20, a tarczę od czego bo nie napisałeś?
ja planuję 6,5-7kg zamach - na codzień chyba będzie w sam raz
teraz jest bandzior z zewnątrz, ale z tym malowaniem to w ogóle super furka by była

pozdro


--------------------
E36 325i coupe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KFAS
post Fri, 17 Jan 2014 - 23:19
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 June 2004
Skąd: JAWORZNO





Fajne to e30 moje wspominam zawsze miło a było tylko m50b25


--------------------
Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Fri, 17 Jan 2014 - 23:50
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Nareeeeeeeszcie opisałeś prodżekt biggrin.gif to może i ja się zbiore w sobie...
Nie miałes myśłi samobójczych jak kupiłeś taką rozwaloną budę E30 ( przed renowacją ) po E36... ?

Czyli składasz B30 na urzywanych tłokach i nowych pierścieniach nominał ?

Z kołem 4,5 kg skrzynia Ci nie rzęzi ? ja mam 5,7 i jak się dobrze nagrzeje to terkota niemiłosiernie ( przejechałem tak 11 kkm i huj ale denerwuje )



--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Fri, 17 Jan 2014 - 23:58
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





CYTAT
Czekam na wykres. Jaki koszt flanszy jeśli można wiedzieć? Ten obrotomierz kozacki jest:)
Edit: Zaciski od hydro łapy są na adapterze, to jasne. Ale ten adapter jest przykręcany jakoś czy spawany?
Nie ma problemu na przeglądzie /kontroli niebieskich przez brak "czwartego oka" ?


Adapter pomierzyłem ,dorobiłem z płaskownika ok 10mm i przyspawałem do wachacza.
"Oko"wyjmuję tylko na specjalne okazje biggrin.gif mam to tak zrobione że zajmuje 2 minuty.
Co do flanszy to pisać do Fortiego(jest na forum) Tyle że flansza pasuje p&p do głowicy ale od strony przepustnic to już trzeba trochę pokombinowac i porzeźbić.

CYTAT
a planuję 6,5-7kg zamach - na codzień chyba będzie w sam raz
teraz jest bandzior z zewnątrz, ale z tym malowaniem to w ogóle super furka by była
pozdro


Całe sprzęgło mam z m20 i o dziwo daje jakoś radę choć czasami przy "mega" przepinie biegu cool.gif potrafi delikatnie puścić.Ale myślę że nowa tarcza z domieszką kewlaru śmiało zniesie 230KM I 300NM
Co do wyglądu to m3 za mną chodzi juz od dawna i napewno po skończeniu silnika wpadnie takiE body.W planach jest kolor biały więc do Warsteinera dużo brakować nie będzie rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Sat, 18 Jan 2014 - 00:09
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





CYTAT
Nareeeeeeeszcie opisałeś prodżekt biggrin.gif to może i ja się zbiore w sobie...
Nie miałes myśłi samobójczych jak kupiłeś taką rozwaloną budę E30 ( przed renowacją ) po E36..

Za bude dałem tałzena heh więc jakoś to przeżyłem.
CYTAT
Czyli składasz B30 na urzywanych tłokach i nowych pierścieniach nominał ?

Prawdopodobnie tak.Przed montażem dam jeszcze wszystko do pomierzenia do jakiegoś "Auto Szlifu" aby mieć święty spokuj.Jeśli mi powiedzą że będzie kupa to wtedy będę się martwił i prawdopodobnie kupię blok z m50b20 i go rozwiercę pod mój zestaw.90% ludzi twierdzi że będzie ok i że 2setki luźniejsze pasowanie nie zrobi różnicy-nie wiem się okaże w praniu.
CYTAT
Z kołem 4,5 kg skrzynia Ci nie rzęzi ?
Jak nie jak tak .Nauczyłem się już że trzeba wysprzęglić jak ktoś podchodzi do auta laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sat, 18 Jan 2014 - 21:35
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





mi sprzęgło z M50B20 228mm, na tarczy kewlarowej i starym docisku oraz starym kole zamachowym ( nie równanym ) znosi z uśmiechem 227 konia i 282nm, 11 tys mam zrobione, dużo zabaw było i troche tras, o do dziś pisknie przy przepinaniu na dwa albo na trzy.
Mocno to była oszczędnościowa wersja sprzęgła, ale zaskakująco dobrze się ma, i lekko chodzi ;]


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pony007
post Sat, 18 Jan 2014 - 21:43
Post #20


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 January 2014
Skąd: Kalisz Łódź





Panel deski rozdzielczej to włókno węglowe czy okleina?
Dużo pracy! Gratuluję!


--------------------
www.facebook.com/126pcompressoreiniezione
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 22:03