Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Big turbo do 1.8T. Jakie wybrać?
GREGOR10
post Wed, 08 Jan 2014 - 21:42
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(Mickey @ Wed, 08 Jan 2014 - 00:21) *
tak, turbo z evo nigdy niewstanie tak późno jak k04 smile.gif baa nawet k03 wstawało później (a sądziałem że tak małe coś wstanie od razu smile.gif ) też polecam td05 niespotkałem sie też ze sztuką która dymi we wtórnym zakupie (naturalnie szukam sprawnych) ale widze że decyzja podjęta

czy ja wiem
k04-064 https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos...739393786_n.jpg
td05 Grabka https://lh5.googleusercontent.com/-u43DZ4KZ...WYKRES%20S3.jpg
podobnie to wygląda


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 08 Jan 2014 - 21:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Thu, 09 Jan 2014 - 10:13
Post #22


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(GREGOR10 @ Wed, 08 Jan 2014 - 23:42) *


Td05 jest duzo plynniejsze przed osiagnieciem maksymalnego doladowania. Mialem porownanie t25 , pozniej rozwiercone na t28 i td05. Maks boost byl najszybciej na t25 (jakies 2400rpm 1.3 bara), przy t28 i td05 byl kolo 2700, tylko na TD05 zanim osiagal maks boost, to mial plynnie rosnace doladowanie. A ten wykres z k04 widac, ze nic nic i nagle strzal.
Na td05 masz 300nm przy 2700rpm
Na k04 masz 300nm przy ~3050rpm.

TD05 w praktyce daje poczucie bardziej plynnego przyrostu momentu.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Thu, 09 Jan 2014 - 12:39
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(jackkpl @ Thu, 09 Jan 2014 - 12:13) *
Td05 jest duzo plynniejsze przed osiagnieciem maksymalnego doladowania. Mialem porownanie t25 , pozniej rozwiercone na t28 i td05. Maks boost byl najszybciej na t25 (jakies 2400rpm 1.3 bara), przy t28 i td05 byl kolo 2700, tylko na TD05 zanim osiagal maks boost, to mial plynnie rosnace doladowanie. A ten wykres z k04 widac, ze nic nic i nagle strzal.
Na td05 masz 300nm przy 2700rpm
Na k04 masz 300nm przy ~3050rpm.

TD05 w praktyce daje poczucie bardziej plynnego przyrostu momentu.



2700 obr i 1,3 bara na td05 w seryjnym 1,8 turbo to brzmi jak "weź to pokaż".


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 09 Jan 2014 - 12:57
Post #24


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(rOBERTO795 @ Thu, 09 Jan 2014 - 14:39) *
2700 obr i 1,3 bara na td05 w seryjnym 1,8 turbo to brzmi jak "weź to pokaż".


A sorki, zapomnialem napisac ,ze to sa testy na moim saabowym 2.3 ,a nie 1.8t. Co nie zmienia faktu ,ze twinscroll wstaje duzo plynniej i przyjemniej,a takie t25 cisza cisza i nagle wyrywa kierownice.
Czli zakres pracy miedzy 0 doladowaniem a maks doladowaniem na td05 bedzie bardziej przewidywalny. Widac to po mapie turbo, ktora ma wyciagnieta lewa strone na niskichj doladowaniach.



--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Thu, 09 Jan 2014 - 13:08
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(jackkpl @ Thu, 09 Jan 2014 - 14:57) *
A sorki, zapomnialem napisac ,ze to sa testy na moim saabowym 2.3 ,a nie 1.8t. Co nie zmienia faktu ,ze twinscroll wstaje duzo plynniej i przyjemniej,a takie t25 cisza cisza i nagle wyrywa kierownice.
Czli zakres pracy miedzy 0 doladowaniem a maks doladowaniem na td05 bedzie bardziej przewidywalny. Widac to po mapie turbo, ktora ma wyciagnieta lewa strone na niskichj doladowaniach.



Byc moze w saabie tak jest bo masz 0,5L wiecej.


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 09 Jan 2014 - 13:38
Post #26


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(rOBERTO795 @ Thu, 09 Jan 2014 - 15:08) *
Byc moze w saabie tak jest bo masz 0,5L wiecej.


Pojemnosc nie ma tu znaczenia, tzn boost pojawi sie wyzej,ale samo zachowanie turbo bedzie identyko. Teraz mam 2.0 turbo (na jakims garecie) i jest to samo na np 2-ce, daje ognia przy 1500rpm, a przy 2500rpm nagle pojawia sie moment. Taka charakterystyka turbo na single scrollu.

http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index....amp;map_sel1=87

Mozna porownac sobie jak to sie zachowa (np GT2860RS vs TD05-16 small ). Teoria z praktyka tutaj sie pokrywaja, jesli chodzi o mape kompresorow.

Subiektywne odczucie z TD05 bylo takie,ze jak przyspieszalem z niskich obrotow na 2-ce, to turbo zachowywalo sie tak jak t25 na 3-ce albo 4-ce i bylo to bardzo przyjemne i przewidywalne narastanie doladowania i do tego ciagle zmierzam.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Thu, 09 Jan 2014 - 16:30
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(jackkpl @ Thu, 09 Jan 2014 - 15:38) *
Pojemnosc nie ma tu znaczenia, tzn boost pojawi sie wyzej,ale samo zachowanie turbo bedzie identyko. Teraz mam 2.0 turbo (na jakims garecie) i jest to samo na np 2-ce, daje ognia przy 1500rpm, a przy 2500rpm nagle pojawia sie moment. Taka charakterystyka turbo na single scrollu.

http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index....amp;map_sel1=87

Mozna porownac sobie jak to sie zachowa (np GT2860RS vs TD05-16 small ). Teoria z praktyka tutaj sie pokrywaja, jesli chodzi o mape kompresorow.

Subiektywne odczucie z TD05 bylo takie,ze jak przyspieszalem z niskich obrotow na 2-ce, to turbo zachowywalo sie tak jak t25 na 3-ce albo 4-ce i bylo to bardzo przyjemne i przewidywalne narastanie doladowania i do tego ciagle zmierzam.


troszke nie masz racji ale nie chce tego rozwijac.pozdrawiam.


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markzo
post Thu, 09 Jan 2014 - 16:45
Post #28


Super User
Dołączył: Sun, 22 June 2008
Skąd: Rzeszów





a jesli mam kolektor pod single scroll, a zamontuje turbo pod twin scroll (zalozmy, ze flansza pasuje) to jak sie to bedzie zachowywac? pytanie czysto teoretyczne wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Thu, 09 Jan 2014 - 18:14
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Tak ja ci tuner wystroi... Ludzie litości z tymi porównaniami i debatami jak w sejmie, saab ma tak rozbudowany sterownik podobnie jak i 1.8T że rozkład momentu można rozłożyć jak się żyw nie podoba....


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Thu, 09 Jan 2014 - 18:28
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





tylko jeżeli zalozysz turbo z evo bez wykorzystania twinscrolla to zabijesz sobie całe to jej fajne wstawanie


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Tue, 14 Jan 2014 - 13:46
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(jackkpl @ Thu, 09 Jan 2014 - 12:13) *
Td05 jest duzo plynniejsze przed osiagnieciem maksymalnego doladowania. Mialem porownanie t25 , pozniej rozwiercone na t28 i td05. Maks boost byl najszybciej na t25 (jakies 2400rpm 1.3 bara), przy t28 i td05 byl kolo 2700, tylko na TD05 zanim osiagal maks boost, to mial plynnie rosnace doladowanie. A ten wykres z k04 widac, ze nic nic i nagle strzal.
Na td05 masz 300nm przy 2700rpm
Na k04 masz 300nm przy ~3050rpm.

TD05 w praktyce daje poczucie bardziej plynnego przyrostu momentu.


k04 w 1.8t http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/28/qfsa.jpg

k03 310nm przy 2550

TD05 wymieka z dołu.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Tue, 14 Jan 2014 - 14:56
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(GREGOR10 @ Tue, 14 Jan 2014 - 15:46) *
k04 w 1.8t http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/28/qfsa.jpg

k03 310nm przy 2550

TD05 wymieka z dołu.


Gratki prawie jak u mnie.


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marianmk2
post Wed, 15 Jan 2014 - 21:51
Post #33


User
Dołączył: Fri, 21 September 2012
Skąd: Opole/OKR





Macie może jakieś kreski jak wstaje GT28RS?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
miszna
post Thu, 16 Jan 2014 - 21:23
Post #34


User
Dołączył: Thu, 27 January 2011





Znajdź sobie turbo z EVO X bo są świeże. Jeśli dodatkowo uda Ci się znaleźć wersję TD05HA z tytanowym wirnikiem będzie to wstawało na 1.8T podobnie jak zwykłe H z Iconelowym wirnikiem w 2.0 seryjnym EVO. Wydajność do 420KM. Można jeszcze zapodać koło kompresji CNC dla poprawienia spoola jeszcze odrobinkę i koniecznie wyspawać kolektor pod TS. To turbo było optymalizowane do pracy z 2.0 i nie sądzę, żebyś znalazł coś lepszego - chyba że TD04 na TS-ie.
m.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Fri, 17 Jan 2014 - 12:05
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(marianmk2 @ Wed, 15 Jan 2014 - 23:51) *
Macie może jakieś kreski jak wstaje GT28RS?


~4000rpm full boost

http://digitun.pl/foty/wykres_TT.JPG


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 17 Jan 2014 - 12:37
Post #36


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(GREGOR10 @ Tue, 14 Jan 2014 - 15:46) *
k04 w 1.8t http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/28/qfsa.jpg

k03 310nm przy 2550

TD05 wymieka z dołu.


Juz rozmawialem z Roberto, to wasze k04 jest na twin scrollu, wiec bedzie to samo co TD05. Ale nie do konca rozumiem, dlaczego jedno k04 ma twin scrolla, drugie nie ma? Czy to z Twin nie nazywalo sie k04s (z tfsi)?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 20 September 2025 - 10:11