![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
tak, turbo z evo nigdy niewstanie tak późno jak k04 ![]() ![]() czy ja wiem k04-064 https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos...739393786_n.jpg td05 Grabka https://lh5.googleusercontent.com/-u43DZ4KZ...WYKRES%20S3.jpg podobnie to wygląda -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
czy ja wiem k04-064 https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos...739393786_n.jpg td05 Grabka https://lh5.googleusercontent.com/-u43DZ4KZ...WYKRES%20S3.jpg podobnie to wygląda Td05 jest duzo plynniejsze przed osiagnieciem maksymalnego doladowania. Mialem porownanie t25 , pozniej rozwiercone na t28 i td05. Maks boost byl najszybciej na t25 (jakies 2400rpm 1.3 bara), przy t28 i td05 byl kolo 2700, tylko na TD05 zanim osiagal maks boost, to mial plynnie rosnace doladowanie. A ten wykres z k04 widac, ze nic nic i nagle strzal. Na td05 masz 300nm przy 2700rpm Na k04 masz 300nm przy ~3050rpm. TD05 w praktyce daje poczucie bardziej plynnego przyrostu momentu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Td05 jest duzo plynniejsze przed osiagnieciem maksymalnego doladowania. Mialem porownanie t25 , pozniej rozwiercone na t28 i td05. Maks boost byl najszybciej na t25 (jakies 2400rpm 1.3 bara), przy t28 i td05 byl kolo 2700, tylko na TD05 zanim osiagal maks boost, to mial plynnie rosnace doladowanie. A ten wykres z k04 widac, ze nic nic i nagle strzal. Na td05 masz 300nm przy 2700rpm Na k04 masz 300nm przy ~3050rpm. TD05 w praktyce daje poczucie bardziej plynnego przyrostu momentu. 2700 obr i 1,3 bara na td05 w seryjnym 1,8 turbo to brzmi jak "weź to pokaż". -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
2700 obr i 1,3 bara na td05 w seryjnym 1,8 turbo to brzmi jak "weź to pokaż". A sorki, zapomnialem napisac ,ze to sa testy na moim saabowym 2.3 ,a nie 1.8t. Co nie zmienia faktu ,ze twinscroll wstaje duzo plynniej i przyjemniej,a takie t25 cisza cisza i nagle wyrywa kierownice. Czli zakres pracy miedzy 0 doladowaniem a maks doladowaniem na td05 bedzie bardziej przewidywalny. Widac to po mapie turbo, ktora ma wyciagnieta lewa strone na niskichj doladowaniach. ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
A sorki, zapomnialem napisac ,ze to sa testy na moim saabowym 2.3 ,a nie 1.8t. Co nie zmienia faktu ,ze twinscroll wstaje duzo plynniej i przyjemniej,a takie t25 cisza cisza i nagle wyrywa kierownice. Czli zakres pracy miedzy 0 doladowaniem a maks doladowaniem na td05 bedzie bardziej przewidywalny. Widac to po mapie turbo, ktora ma wyciagnieta lewa strone na niskichj doladowaniach. ![]() Byc moze w saabie tak jest bo masz 0,5L wiecej. -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Byc moze w saabie tak jest bo masz 0,5L wiecej. Pojemnosc nie ma tu znaczenia, tzn boost pojawi sie wyzej,ale samo zachowanie turbo bedzie identyko. Teraz mam 2.0 turbo (na jakims garecie) i jest to samo na np 2-ce, daje ognia przy 1500rpm, a przy 2500rpm nagle pojawia sie moment. Taka charakterystyka turbo na single scrollu. http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index....amp;map_sel1=87 Mozna porownac sobie jak to sie zachowa (np GT2860RS vs TD05-16 small ). Teoria z praktyka tutaj sie pokrywaja, jesli chodzi o mape kompresorow. Subiektywne odczucie z TD05 bylo takie,ze jak przyspieszalem z niskich obrotow na 2-ce, to turbo zachowywalo sie tak jak t25 na 3-ce albo 4-ce i bylo to bardzo przyjemne i przewidywalne narastanie doladowania i do tego ciagle zmierzam. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Pojemnosc nie ma tu znaczenia, tzn boost pojawi sie wyzej,ale samo zachowanie turbo bedzie identyko. Teraz mam 2.0 turbo (na jakims garecie) i jest to samo na np 2-ce, daje ognia przy 1500rpm, a przy 2500rpm nagle pojawia sie moment. Taka charakterystyka turbo na single scrollu. http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index....amp;map_sel1=87 Mozna porownac sobie jak to sie zachowa (np GT2860RS vs TD05-16 small ). Teoria z praktyka tutaj sie pokrywaja, jesli chodzi o mape kompresorow. Subiektywne odczucie z TD05 bylo takie,ze jak przyspieszalem z niskich obrotow na 2-ce, to turbo zachowywalo sie tak jak t25 na 3-ce albo 4-ce i bylo to bardzo przyjemne i przewidywalne narastanie doladowania i do tego ciagle zmierzam. troszke nie masz racji ale nie chce tego rozwijac.pozdrawiam. -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
a jesli mam kolektor pod single scroll, a zamontuje turbo pod twin scroll (zalozmy, ze flansza pasuje) to jak sie to bedzie zachowywac? pytanie czysto teoretyczne
![]() |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Tak ja ci tuner wystroi... Ludzie litości z tymi porównaniami i debatami jak w sejmie, saab ma tak rozbudowany sterownik podobnie jak i 1.8T że rozkład momentu można rozłożyć jak się żyw nie podoba....
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
tylko jeżeli zalozysz turbo z evo bez wykorzystania twinscrolla to zabijesz sobie całe to jej fajne wstawanie
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Td05 jest duzo plynniejsze przed osiagnieciem maksymalnego doladowania. Mialem porownanie t25 , pozniej rozwiercone na t28 i td05. Maks boost byl najszybciej na t25 (jakies 2400rpm 1.3 bara), przy t28 i td05 byl kolo 2700, tylko na TD05 zanim osiagal maks boost, to mial plynnie rosnace doladowanie. A ten wykres z k04 widac, ze nic nic i nagle strzal. Na td05 masz 300nm przy 2700rpm Na k04 masz 300nm przy ~3050rpm. TD05 w praktyce daje poczucie bardziej plynnego przyrostu momentu. k04 w 1.8t http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/28/qfsa.jpg k03 310nm przy 2550 TD05 wymieka z dołu. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
k04 w 1.8t http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/28/qfsa.jpg k03 310nm przy 2550 TD05 wymieka z dołu. Gratki prawie jak u mnie. -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
User Dołączył: Fri, 21 September 2012 Skąd: Opole/OKR ![]() |
Macie może jakieś kreski jak wstaje GT28RS?
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
User Dołączył: Thu, 27 January 2011 ![]() |
Znajdź sobie turbo z EVO X bo są świeże. Jeśli dodatkowo uda Ci się znaleźć wersję TD05HA z tytanowym wirnikiem będzie to wstawało na 1.8T podobnie jak zwykłe H z Iconelowym wirnikiem w 2.0 seryjnym EVO. Wydajność do 420KM. Można jeszcze zapodać koło kompresji CNC dla poprawienia spoola jeszcze odrobinkę i koniecznie wyspawać kolektor pod TS. To turbo było optymalizowane do pracy z 2.0 i nie sądzę, żebyś znalazł coś lepszego - chyba że TD04 na TS-ie.
m. |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
k04 w 1.8t http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/28/qfsa.jpg k03 310nm przy 2550 TD05 wymieka z dołu. Juz rozmawialem z Roberto, to wasze k04 jest na twin scrollu, wiec bedzie to samo co TD05. Ale nie do konca rozumiem, dlaczego jedno k04 ma twin scrolla, drugie nie ma? Czy to z Twin nie nazywalo sie k04s (z tfsi)? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 20 September 2025 - 10:11 |