![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
przecież właściciel pisze że celem jest 200KM i stąd takie graty bo w tym silniku do zrobienia 170 KM połowy z nich nie potrzeba chyba ze ktoś lubi wywalać kasę w błoto. To jest megatuningowalny silnik z doskonałą głowicą. Spójrzcie na Formułę Atlantis gdzie z tego silnika wyciągnięto bezawaryjne 240 KM w NA!!!
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
jak ktos mowi ze mocy jest mało to chyba nie wie o czym mówi
![]() fajny sprzet, zazdroszcze gratów w głowie:) -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
jak ktos mowi ze mocy jest mało to chyba nie wie o czym mówi ![]() wie o czym mówi ![]() ![]() Nie zmienia to drugiego faktu, że autem samym w sobie i odbudową jaram się strasznie - czekam na więcej. -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
jak zabrzmiało zbyt ofensywnie to sorki, ale napisane jest tez ze to nie koniec strojenia. powinniśmy wiec poczekac na finał. czy duzo czy mało to tez zalezy od silnika, nie wiemy tez jaka charakterystyke maja walki. moga miec 272, ale i tak byc bardzo biedne.
mamy duzo podpunktów w opisie, ale jeszcze kilku informacji nam brakuje. dlubanie n/a jest fajne(i sam rozwijalbym to co mam gdyby koszty tak ostro nie rosły), ale niestety w pewnym momencie koszt KM rosna, a KM przybywa mało w stosunku do doładowania oczywiscie do pewnego momentu:). nie wiem czy toyota nie miała tez w 4age 5v głowic? -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
ale czego tu jeszcze dużo wymagać od strojenia? Auto jest upalane, więc nikt rozsądny tak doinwestowanym zestawem bez ustawienia AFR nie wyjechał. Jesli jest już prawidłowe AFR to kółkami i zapłonem można ugrać co najwyżej kilka kolejnych KM. To nie strojenie jest tutaj na chwilę obecną najważniejszą składową wyniku tylko hardwere. Z ogromną chęcią usłyszałbym to 1.6 robiące 220KM na 9k więc niech autor prze dalej
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
To jest Big Port. Absolutnie wystarczy na 200 hp bez obróbki. Formula ATLANTIC a nie Atlantis miała z tej generacji głowice, choć wyglądały nieco inaczej.
240 hp jest o tyle mało realne, że układ korbowy dość krótko będzie sprawny jeśli często będziemy używać ponad 10000 obrotów. Bardziej realne i użyteczne jest te 200 hp. Głowica 20 V ma mniejszy flow niż BP w serii. BP ma seryjnie z tego co wiem 190 CFM i da się to polepszyć. 20V po obróbce może mieć nieco więcej niż 190. Za 20 V przemawiają zmienne fazy, które fajnie działają już nawet przy 2000 bo choć zero jedynkowe to jest jeden samochód, który dzięki temu ewidentnie wypłaszczył wykres. W drifcie przydatne. 20V i jego zmienne fazy mogą dać zysk już od 4000. BP może i by miał tam moment ale z ITB to raczej T-VIS w parze nie idzie. Więc w tym setupie jeszcze z wałkami ponad 300 to to dołu nie będzie miało. Może od 4000 zaczynać się jaki taki moment. Fakt, że to auto może ważyć nawet poniżej 850 i to w połączeniu z bardzo krótkim przełożeniem głównym przy 200 hp daje efekty zbilżone do cięższych driftowozów z mocami sądzę około 400 hp. |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 July 2012 ![]() |
Już chyba ktoś wspomniał o tym, że można jeszcze podbić CR - bo 1mm to dosyć grubo. Jak też o zabawie z długością trąbek, które nie są bez znaczenia.
Na live wiem, że auto drze się jak na Japonię przystało! Oby do przodu. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 11 February 2006 Skąd: Wawa ![]() |
To jest Big Port. Absolutnie wystarczy na 200 hp bez obróbki. Formula ATLANTIC a nie Atlantis miała z tej generacji głowice, choć wyglądały nieco inaczej. 240 hp jest o tyle mało realne, że układ korbowy dość krótko będzie sprawny jeśli często będziemy używać ponad 10000 obrotów. Bardziej realne i użyteczne jest te 200 hp. Głowica 20 V ma mniejszy flow niż BP w serii. BP ma seryjnie z tego co wiem 190 CFM i da się to polepszyć. 20V po obróbce może mieć nieco więcej niż 190. Za 20 V przemawiają zmienne fazy, które fajnie działają już nawet przy 2000 bo choć zero jedynkowe to jest jeden samochód, który dzięki temu ewidentnie wypłaszczył wykres. W drifcie przydatne. 20V i jego zmienne fazy mogą dać zysk już od 4000. BP może i by miał tam moment ale z ITB to raczej T-VIS w parze nie idzie. Więc w tym setupie jeszcze z wałkami ponad 300 to to dołu nie będzie miało. Może od 4000 zaczynać się jaki taki moment. Fakt, że to auto może ważyć nawet poniżej 850 i to w połączeniu z bardzo krótkim przełożeniem głównym przy 200 hp daje efekty zbilżone do cięższych driftowozów z mocami sądzę około 400 hp. Styku proszę.....100kg cieższa e30tka z m5 400ps ....zjada ta ae... jak już poruszałem na forum 4age przebieg momentu tego typu silnika jest super ale tylko na tor !!! bo fakt moje ae86 turbo zjadało na prostej 300 konne auta ale na 3jce juz nie zapalało biednej 15tki... poza tym na zakres frutów to te 170 faktycznie mało jakos... pzdr. uBaW -------------------- _https://www.facebook.com/stajniaw124
_https://www.facebook.com/stajnia.renowacja |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
co do CR to ciężko jest podbić znacząco, ponieważ jest nie za wiele miejsca na kieszenie zaworowe w tłoku i podbijają CR zaczyna brakować miejsca na fajne wałki. komora w głowicy też jest niewielka.
takie 1.6 to jednak silnik do wysokich obrotów i żeby była moc musi być porządny wałek. zdecydowanie lepiej jest iść w najmniejsze wagi i kręcić wysoko, a dostać można tutaj wszystko leciutkie np tłok ~260 g. korba kuta 370 g, popychacze po 26 g itd. co do Atlantic to warto jeszcze dodać że tam zawory ssące są +2.00 mm a wydech + 2.50 mm... z ciekawości ile waży tłok i korba w tym silniku? -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Ale większość Driftowozów waży więcej niż 100 kg więcej od AE86. Jeśli doprowadzimy to auto do wagi około 850 kg to oprócz E30, które nie waży 950 a na pewno z dużym motorem tyle nie wyjdzie, następne pojazdy to tak bliżej 1100-1150 kg średnio. Wsadzenie V8 do każdego pojazdu, nawet E30 nie brzmi lekko.
W każdym razie to auto potrzebuje moim zdaniem 150 Nm mniej aby osiągnąć to samo co przeciętnie doinwestowany driftowóz. Jeśli ma być dużo mocy i wysoko to chyba Toda jest dobrym adresem. Wałki ponad 300, CR ponad 12. Skok zaworów ponad 10. Trzeba zastosować jakiś zestaw Tody zawór - sprężyna - pastylka - szklanka. Nie głupią metodą przy wysokich obrotach jest pozbycie się normalnych pastylek i zastosowanie szklanek z Yarisów. Hondy mają dlatego lepsze efekty od starych 4age bo zazwyczaj te pierwsze mają zmienne fazy i znacznie większy skok zaworowy. Natomiast do driftu wysokie obroty to się średnio nadają. Dlatego użytkownicy 4age po prostu te silniki doładowują. Dużo jest tematów na sieci w których 4agze jest polecane jako pierwsza i najbardziej logiczna alternatywa. Dobrze zrobione 4agze powinno mieć około 250 hp i prawie 300 Nm. Seryjne bebechy oprócz wałków i ECU. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Ale to auto nie do driftu a do ścigania się w klasie do 1600ccm
![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Ale to auto nie do driftu a do ścigania się w klasie do 1600ccm ![]() No to bym poszedł w lekkość. Skoro Jeere twierdzi, że jego AE82 może ważyć poniżej 800 to okolice 800 kg są do zrobienia. Długie wałki i nie koniecznie z bardzo dużym skokiem. Okolice 10 mm są moim zdaniem wystarczające. Zrobił bym sprzęgło 160 lub 140 mm bo całe sprzęgło będzie ważyło około 6 kg wtedy wraz z kołem zamachowym. Odelżył bym co popadnie. Z 4age bezpiecznie da się ściągnąć nawet na ulicę z wału korb i tłoków ponad 1,5 kg. Jak najlżejsze kółka akcesoriów. Spowolnić, bo powyżej 8000 robi się w 4age kawitacja na pompie wody. Obróbka głowicy mądre tłoki. Zmienił bym przełożenie główne. Są dostępne ponad 5 do RWD. W przyszłości bo to strasznie drogie zastanowił bym się nad strokerem. To daje ponoć dodatkowe 15 Nm a nadal można kręcić ponad 9000. Ostatnio na 4age jest wrzucony ciekawy kolektor do RWD, który opracowano w Skandynawii. Do 4000 nie dzieje się nic, ale daje o góry sporo więcej niż dobrze pomyślany klasyczny 4w1. Pomieszane jest rurami plus jakiś rezonator. 200 hp jest do uzyskania i wcale nie trzeba do 10000 kręcić. Bardzo dobrze też działa tu uszczelka insulacyjna. Mam taką jakby ktoś potrzebował. Zmierzyłem w 2zzge i tam dała 8 hp i podobnie Nm. Potrafi obniżyć temperaturę w klasycznym kolektorze nawet o 15 stopni. Tu jest ITB więc pewnie mniej. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
trabki do itb i przeciwwagi na wale korbowym pierwsza klasa.
dobry patent z tym rozdzielaczem podcisnien. ten pug 205 pod biurem to kawal historii. walki 272 stopnie-troche krotkie na ponad 9k odcinke. dobrze też działa tu uszczelka insulacyjna. Mam taką jakby ktoś potrzebował. Zmierzyłem w 2zzge i tam dała 8 hp i podobnie Nm. Potrafi obniżyć temperaturę w klasycznym kolektorze nawet o 15 stopni. Tu jest ITB więc pewnie mniej. mozesz pokazac zdjecie? |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
trabki do itb i przeciwwagi na wale korbowym pierwsza klasa. dobry patent z tym rozdzielaczem podcisnien. ten pug 205 pod biurem to kawal historii. walki 272 stopnie-troche krotkie na ponad 9k odcinke. mozesz pokazac zdjecie? Uszczelka |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 12 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Ale to auto nie do driftu a do ścigania się w klasie do 1600ccm ![]() Dokładnie ![]() trabki do itb i przeciwwagi na wale korbowym pierwsza klasa. dobry patent z tym rozdzielaczem podcisnien. ten pug 205 pod biurem to kawal historii. Dzięki. Mam do tego 205 bardzo duży sentyment i wiele imprez ze mną przeszedł, zaczynająć od KJSów, przez ClassicAuto do GSMP i w zesżłym roku rajdów z licencją w klasie historycznej. W tym roku odbieram licencję R1 i wpadnę nim na kilka rajdów w Pucharze Polski ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 06:59 |