![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 02 March 2012 ![]() |
bynajmniej =/= przynajmniej
Z przodu silnika jest pasek napędzający jeden wałek, a od przegrody łańcuch napędzający drugi wałek (z koła zębatego tego pierwszego, napędzanego paskiem) - pomiędzy nimi jest napinacz, który wysuwając się do góry zwiększa drogę łańcucha tym samym przyspieszając lub opóźniając drugi wałek. Raczej tylko przyspiesza, ale tego pewien nie jestem. Tak wydedukowałem, jeśli się mylę to proszę o naprostowanie ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
nie mylisz sie. w serii odpowiada to za zimny start i jakies wzgledy czysto ekologiczne. po sofcie, mozna szybciej obudzic turbo.
-------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
W starszych był po prostu napinacz hydrauliczny, znaczy ciśnienie oleju napinało łańcuch między wałkami, a w S3 pokusili się o mini zmianę faz.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 27 September 2011 ![]() |
nie wszystkie s3 miały vvt , np APY nie miał , a niektóre stare wolnossące 20v miały np w passatach b5
-------------------- RallyeGolf -1.8T- 472/519
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Gratuluje wyniku!. Auto na ulicy przyciąga wzrok i świetnie się prezentuje. Kolektor wydechowy wyspawany jest pod twinscroll turbiny, czy klasycznie?
Pozdrawiam! |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 16 March 2007 Skąd: Wyszków ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Bezawaryjnosci. Ja zgielem korbe na podobnym setapie. Jak juz wymieniales glowice trzeba bylo wrzucic kuta korbe dla bezpieczenstwa. Szczegolnie strzelajac z 4 butow na obecnych parametrach
-------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 02 January 2004 Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie) ![]() |
Bezawaryjnosci. Ja zgielem korbe na podobnym setapie. Jak juz wymieniales glowice trzeba bylo wrzucic kuta korbe dla bezpieczenstwa. Szczegolnie strzelajac z 4 butow na obecnych parametrach hihi to mnie pocieszyłeś ![]() -------------------- Pozdrawiam Rapix
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 22 May 2010 Skąd: Węgrów ![]() |
Zapytam o sprężarkę, masz wersje z jedną okrągłą klapką czy dual-flapper ?
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 16 March 2007 Skąd: Wyszków ![]() |
Bezawaryjnosci. Ja zgielem korbe na podobnym setapie. Jak juz wymieniales glowice trzeba bylo wrzucic kuta korbe dla bezpieczenstwa. Szczegolnie strzelajac z 4 butow na obecnych parametrach Myślę, właśnie nad tym Zapytam o sprężarkę, masz wersje z jedną okrągłą klapką czy dual-flapper ? z jedną klapką, 01540 |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 22 May 2010 Skąd: Węgrów ![]() |
z jedną klapką, 01540 Właśnie, ja ze swoją walczyłem dość długo z nieszczelnościami przy dual flapper. Moto-Remo nie dało rady naprawić tego i za każdą ponowną naprawą turbo było szczelne coraz krócej. Po ostatiej naprawie jeszcze bardziej je popsuli niż naprawili. Dopiero Apsik ogarniał temat i dorabiał nowe klapki i narazie jest ok. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
z single dzieje się ta sama akcja, tylko tam zamiast nieszczelności, pojawia się piękne brzęczenie z latającej klapki
![]() -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Dlatego ja po tym jak w golfie mk3 1.8T+td05 mialem problemy z klampka. Odrazu przy spawaniu kolektora zaaplikowalem zew. WG tiala 38mmdo s3, tamten z turbo zaspawany i nie bylo problemu wogole z doladowaniem, wstawaniem itd.
-------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
z tą sprężarką ogólnie nie jest tak kolorowo. teraz jakbym miał robić max moc na seryjny słupek, włożył bym k04 z tfsi.
-------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
gość_turbo_maniac_* |
![]()
Post
#35
|
![]() |
Ehhhh, pocieszacie
![]() ![]() Czy coś takiego nie rozwiązałoby tematu na dłużej? Kinugawa turbine housing |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 02 January 2004 Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie) ![]() |
z tą sprężarką ogólnie nie jest tak kolorowo. teraz jakbym miał robić max moc na seryjny słupek, włożył bym k04 z tfsi. z tą też nie jest tak kolorowo ![]() -------------------- Pozdrawiam Rapix
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Dokladnie. Ja gdybym mial robic teraz 1.8T na 330+ to bym nie robil na td05:) Fajna turbina, ale wiekszosc juz po przejsciach i sa z nimi problemy
-------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 11 December 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
Jak nie TD05 to jaka turbina na 330+? Na k04 tfsi więcej niż 330 też się nie zrobi, podobno. |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Jak nie TD05 to jaka turbina na 330+? Na k04 tfsi więcej niż 330 też się nie zrobi, podobno. A jaka to róznica czy masz 320 czy 330KM? Nie odczujesz jej gwarantuje. Ważne żeby wczesnie wstawała i trzymała do samego końca. -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 11 December 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
A jaka to róznica czy masz 320 czy 330KM? Nie odczujesz jej gwarantuje. Ważne żeby wczesnie wstawała i trzymała do samego końca. Miedzy 320 a 330 ta masz rację, pewnie nie czuć różnicy, ale miedzy 320 a 360 podejrzewam że już czuć ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 03:17 |